Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elliecuijk schreef:ik kan momenteel mijn gedachten maar niet van vanmorgen afzetten.vanmiddag hoorde ik namelijk dat er hier in cuijk een gezinsdrama heeft voorgevallen.moeder en 2 dochters zijn in een brand in hun huis om het leven gekomen.snachts is er brand uitgebroken in hun woning.geruchten gaan ook dat ze iemand hebben horen roepen om hulp,maar de rolluiken zaten dicht.er zijn nog wel meer geruchten,maar dat moet natuurlijk onderzocht worden.brr de gedachten alleen al,dat dit gebeurd is.
klant van mij woont er ongeveer 300 meter van af(andere straat)maar heeft geen sirenes gehoord.die kwam er ook pas smorgensvroeg achter,toen ze met haar auto over brandslangen moest hobbelen..
Diaz schreef:Ik heb vanavond een boomloos dressuurzadel opgehaald, het was een 17", dus best een gok of het zou passen voor mij. Nu wil ik 10 kilo af gaan vallen (nu broekmaat 40.. dus ik hoop naar 38 te gaan) Zou dit genoeg gaan schelen? hoe vinden jullie het nu gaan?
We waren niet van plan meteen door te gaan, ik heb nog geen beugelriemen ook, en vandaar ook de slippers.
Het zadel zelf is ideaal! flinke wrongen, lekker zacht op Diaz rug. Heel stabiel voor een boomloos, maar toch net die extra flexibiliteit. Dus het is nu echt alleen mijn zitting.
Het is een Hidalgo Dressuurzadel (donkerbruin nubuck).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Magica schreef:Bah wat een naar verhaal Ellie, had het ook op het nieuws gezien, verschrikkelijk.
Zadel lijkt goed te liggen Karlijn, hoop dat het nu eindelijk goed blijft en anders zou ik eigenlijk ook gaan kijken voor een zadelmaker of die je kan adviseren.
En de Arizona, dat is toch de Western variant van de Barefoot? Die is gaaf!
Verder hier doen we het nog steeds rustig aan met Luna. Wegens miscommunicaties hebben we al een tijdje niet meer op haar gezeten maar binnenkort wil ik dat wel weer graag maar weet even niet waar te beginnen omdat de rem het niet meer deed (remkabel stuk?) dus doen we maar veel werk op de grond, in de hoop dat daar het lampje gaat branden voor Luna.
Verder ben ik nog steeds op zoek naar werk, al denk ik dat ik het voor eind juni niet zal hebben. Dit samen met nog meer financiële tegenvallers zorgt het voor veel stress en gooit het toekomstplannen wel in de war maar ja we zien wel waar het schip strand.
Juulxx schreef:diaz... Met een boomloos zadel kan je beter niet met beugels rijden.. je zal merken tot je paardje rugproblemen gaat krijgen.. dit is een tip;) kijk maarof je er wat mee doet
_Clocloken_ schreef:Ik heb net te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn 6de jaar!
Ben superblij volgend jaar mag ik dus kleuteronderwijs gaan volgen
fayem89 schreef:gefeliciteeerddd!!
zadel problems... ag die kilo's... paar er af en het zit als gegoten. helaas ken ik dat probleem haha
en volgens mij ligt het zadel voor diaz ook goed hoor.
baby poesjes tijd......
16 dagen oud
[ Afbeelding ]
16 dagen oud
[ Afbeelding ]
poes Zorah 25 dagen oud
[ Afbeelding ]
kater noukah 25 dagen oud
[ Afbeelding ]
deniesje1983 schreef:Hoi ik ben denize
En wil mij ook graag melden in dit topic
Ik heb ook 1 tinker hij is bijna 5 jaar oud en het is een ruin.
Ik heb hem bijna 1 jaar en is volgens mij 1.55 groot
Ik hoor het wel als jullie nog meer vragen hebben
[ Afbeelding ]
Lailaa schreef:Aaah leuke katjes!
Welkom, leuke tinker!
Diaz, fijn dat het nu beter gaat!
Lilly dr wond geneest perfect!
Heb Lilly gisteravond voor het eerst weer gereden. Wat een brave knol. Opstappen en wegrijden.
Wel rot kwaliteit.
[ Afbeelding ]
Iris92 schreef:Ik ben Iris, 21 jaar oud.. Werkzaam bij albert heijn. Heel me leven lang al gek van paarden. Sinds 7 mei in bezit van onze knappe Romeo. Daarvoor in de Belgen gezeten, maar wegens omstandigheden daarmee gestopt en ik moet zeggen dat ik met Romeo een klik heb die ik lange tijd gemist heb.
4 mei bij Romeo wezen kijken, we gingen eigenlijk voor een ander paard, maar deze knapperd hadden we allang op internet zien staan, maar was eigenlijk boven ons budget ( het dubbele van die andere ). We kwamen na ruim een uur rijden aan en mn oog viel uitsluitend gelijk op Romeo, de keuze was voor mij al gemaakt. Aangezien we voor een ander paard kwamen toch bij die andere gaan kijken. Maar al snel werd duidelijk dat, dat totaal niet was wat ik zocht. Beetje met die man gepraat, toch Romeo maar eens gepakt.. Jeetje wat een uitslover was dat zeg.. Hij was nog niet zolang geleden gecastreerd.. Ik wilde hem weleens zien lopen, zag er allemaal keurig uit. Meneer was 100% verkeersmak maar een rondje in de bak lopen kon je wel vergeten. a fijn, ik erop.. het enige wat die deed was achteruit lopen en steigeren, het zadel paste ook voor geen meter. Stukje op de weg gereden, dat ging al stukken beter maar je merkte duidelijk dat hij het gewoon echt niet begreep. Ik was verkocht, ik voelde een bepaalde klik en had zo iets van dit komt wel goed. Samen met een vriendin en me vriend het er even over gehad en die zeiden ook van er zit geen kwaad in en als jij dit ziet zitten, moet je het gewoon doen. Wij nog even onderhandeld, maar duidelijk was het al hij ging hoe dan ook met ons mee. Dinsdag 7 mei hebben we Romeo al opgehaald. De trailerrit verliep soepel. Eenmaal op stal aangekomen moest die erg wennen en heel veel hinniken zo ie zo naar alle merries moest meneer uitsloven. Ik zetten hem in zn stal hij heeft aanspraak van 5 paarden en tegenover hem staan er ook nog een aantal. Hij deed tegen alle paarden super lelijk, hij is best wel dominant.
Na enige tijd wennen, zijn we rustig samen aan de gang gegaan. Meneer snapte er niets van in de bak en been hulpen kende die ook niet. Inmiddels hebben we elke week priveles en gaat alles boven verwachting goed. Hij is super leergierig en doet alles voor je. Ook al enkele buitenritje erop zitten. Wij rijden nog niet lang want na een goede 20 minuten is meneer echt wel op. Maar elke keer als ik ga rijden merk ik voorruitgang!
Inmiddels hebben we ook een weidemaatje voor hem gevonden, heeft lang geduurd want hij schopte elk ander paard gewoon het land uit. Ik ben blij dat dit nu goed gaat. En ook is verder in de omgang niets meer van zijn patser gedrag te merken. Het is een heel lief en rustig paard. Hij is 5 jaar oud, maar in de omgang een oude nuchtere opa.
Genoeg gelult, voor verdere vragen kun je ze gewoon stellen.
Hij was erg iel, maar ondertussen is die al behoorlijk gegroeid en aangekomen.
Romeo een week na aankomst met mijn vriend samen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
met zijn maatje
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7685_n.jpg
Met wassen steken we graag een tong uit
[ Afbeelding ]
Vandaag heerlijk gereden!
[ Afbeelding ]
Ik heb in jaren nog niet zoveel plezier gehad met mn paard als nu met Romeo!
Lailaa schreef:Vond de regen niet eens zo erg, was wel afkoelend en Lilly reageerde er ook niet op.
Heb in een roze setje gereden, haar peesbeschermers passen niet, dr sokken zijn te dik.
[ Afbeelding ]
Mira283 schreef:Welkom Iris! Wat is Romeo een knappe knul zeg!
Vandaag een grondwerk dag gehad. Daarna nog gereden. Stilstaan bij het opstappen gaat steeds beter. Ook met de stoel waarmee ik opstap. Die was in het begin dood eng! Ze is alleen erg moeilijk te pakken in het weiland. Iemand tips? Ze staat in een kudde dus voer is geen optie.
deniesje1983 schreef:Zijn er ook nog mensen die vlak bij mij in de buurt wonen
Ik woon tegen eindhoven aan
Lailaa schreef:Ik ga van Lilly sowieso een topic maken.![]()
Bedankt, we gaan hier nog op zoek naar een goede instructrice.
Hier 1 van Savannah, tis te zien dat ze scheef staat haha die buik. ;
[ Afbeelding ]
JoanneE schreef:Dank je wel!
Ja hè, maar sinds ze in het gras staat gaat het wel weer minder dan toen ze bijna alleen hooi kreeg. Snap er niks van.
cp112 schreef:
hetlevenwint schreef:Ik hoop het Claudia.
Ellie super zeg! Toen je Eros kocht had ik eerlijk gezegd iets van wat heeft ze nu gedaan een tinker ingewisseld voor een warmbloed. Maar nu dat ik lees dat je toch stapje voor stapje in een stijgende lijn zit met het durven en kunnen met Eros moet ik daar toch op terug komen. De klik zorgt voor vertrouwen niet het feit dat het een warm of een koud bloed is.
tinkerplein schreef:Heerlijk Jess,vertel je ons ook nog wat meer over je nieuwe baan?Ben benieuwd!