[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:47

Nientsje schreef:
Knappe Odin en natuurlijk Noedel <3

Leonoor schreef:
Even tussendoor andere baby dan?

[ Video ]

Wat een dotje.. moeders staat jou goed in de gaten te houden :P

Jane2 schreef:
Alpaca merrietje
[ [url=m/1Lpac0.jpg]Afbeelding[/url] ]
ze doet het super.

Wat een sweety <3

Nimby schreef:
Lor wat erg van je kaketoe! Hopelijk helpt het delen!
(Ik zie nooit vogels dus aan mij heb je niet veel... Zal wel delen natuurlijk.)

Met excuses aan de al pa ca , moelijk woord.

En Jolanda wat goed van je om met Dana naar buiten te gaan! Ben je al weer geweest? en wat is er dit keer anders dat je wel ging en vroeger niet? (heb ook wel wat drempelissues :) )

Nee ik ben niet nog een keer gegaan. Krijg toch wat de kriebels 'wat als'.
Ik had ineens het moment dat ik het nu moest gaan doen. Dana was hardstikke braaf en als ze iets eng vond op het terrein peerde ze er niet vandoor, begon ook niet te bokken en ook zeker niet om te draaien. Ze zet haar benen wat weider en briest wat.. Dus toen ineens moest ik van mezelf gaan. Wil volgende keer met iemand samen weer. ook wat gezelliger. Maar misschien binnekort weer alleen. Kom even niet op stal. Moet veel werken en morgen weet ik of wij op werk Noro hebben. Wil daar de zorgboerderij niet aan steken... En om 2x te douchen op een dag haha :P

Lori schreef:
Zalig zeg hier boven!

Nientje@ Goede les/rit gehad super!

Claudia@Jammer genoeg niet neen anders waren we iets met zijn ringnummer geweest ik weet het. -O-

Owja en trouwens maakt niet uit of je van NL of DL of waar dan ook bent voor te delen hoe meer die naar het buitenland verspreid gaat hoe beter want grote kans dat ze ermee richting 't buitenland weg zijn... -O- .

Wat triest zeg, vind het gewoon in en in triest. Jat dan een auto ofzo, die zijn vervangbaar. Dieren niet... :(:)

Lori schreef:
Vertekend het nou zo of lijkt die kar er zo klein achter ? :P

Hier net gereden met Jack in 1u05 minuten 10,18 km gedaan niet slecht :D . Als het zo blijft doorgaan in een stijgende lijn gaan we terug kunnen 20km doen in 2uur etc ook *\o/* .

Nou cross les is wel gelukt toch ?

Dankje Chimello het blijf onwerkelijk |( .

netjes gaat goed met jullie he :D

cp112 schreef:
Haha dat bokkie. Hier doen ze dat ook echt niet zo braaf hoor. Noedel denkt nog steeds dat water bijt :Y)

Hier ook zo eentje. Dana loopt er echt om heen. Vorige keer kon ze niet anders. Vriendje was al wat verder gelopen. Gaat ze eerst staan maaien in 't water. Om vervolgens met 4 benen de lucht in midden in de plas te landen :') en toen op een drafpas naar d'r maatje om ineens hard te gaan blazen. We lagen zo dubbel. maar nog steeds hetzelfde probleem :')

elliecuijk schreef:
leuk filmpje dott.

eros is vandaag 10 jaar geworden.hij is even in de slingers gezet!

Nog gefeliciteerd! *\o/*

cp112 schreef:
Mooie roosje sjouwt er lekker over.

Hier mijn sjouw monster
[RIJ-ITP] Stoere tinkerhengst weer eens met andere ruiter

Hij doet het goed hoor. Ben benieuwd de 12e :j

chimello schreef:
Stiekem wil ik ook bruin want ik wil ook bruine laarzen en heb een bruine cap en hij heeft wel zwarte manen maar bruin lijkt me ook zo mooi staan eigenlijk, en dan zo'n goudkleurig bitje <3 zou ik er een western bitje in mogen zetten? Zou wel graag sweet iron gebruiken namelijk.
Jammer dat je zo ver weg zit Leonoor :P

Ik mag niet meer stemmen volgens mij dus nope!

Wel donkerbruin, of zwart.

Cognac vind ik ook erg mooi :j Ooit neem ik er een voor Feike :Y)

Ik heb vanmiddag weer een fijne les gehad met Feike, had ik echt even nodig, om mijn zinnen te verzetten.
De weides werden vandaag bemest, en een groot gedeelte van de weides liggen rondom de bak, maar Feike heeft zich keurig gedragen. Die grote trekker was wel wat spannend, maar hij deed alsnog goed zijn best. Aanspringen in galop en doorgaloperen wordt ook al steeds een stukje makkelijker :j
Verder zijn we bezig geweest met een aantal onderdelen van de proef: middenstap, van hand veranderen in middendraf, halsstrekken in de draf en stap en een volte in galop.
Het gaat al steeds beter en ik ben ook zo ontzettend trots op mijn knappe vent <3
Daarna mocht hij even lekker rollen in de longeerbak, heerlijk zandzwijntje van me :+:

Fijn dat het zo goed gaat :D
Dat rollen doet dana ook, alleen mag ze 't nu pas als ze zonder deken buiten staat. Met deken is zo'n gedoe al 't zand er af te halen :P

Lori schreef:
Enige probleem dat ik heb met de galop voor de moment dat ik telkens pijn in mijn nek krijg na een eindje, erg vreemd :?

trek je je schouders op? Ik span mijn onderrug aan. krijg hier dan ook last van. word er wel steeds bewuster van dus kan nu ook langer door galoperen.

jorretje schreef:
Prachtig Chantal!

Misschien span je je nek onbewust aan Lor? Wel een gekke plek om last van te krijgen!

Ja die prijzen he Sheryn, zag ook eens een mooie in cognac kleur.. die was gewoon duurder dan mijn zadel, eh nee dat wordt m niet... Ik zal m eens googlen Nientsje!

Mijn lieve Gijsevriendje

[ [url=m/0kdp2A.jpg]Afbeelding[/url] ]

niet de beste foto, maar voor het idee: met zadel
[ [url=m/CpnFz6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jezus wat een tank! :D

chimello schreef:
[ Afbeelding ]
Nog eentje haha

Zal nu stoppen met spammen :P

Wat een knapperd ! <3 <3 <3 <3 <3

_Clocloken_ schreef:
heerlijk Zac zijn koppie :D

Hier alvast 2 foto's <3
[ [url=m/bzZSSV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vptpt1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aahhhh <3 Heerlijk prulleke

chimello schreef:
Meer oefenen voor je eraan gaat misschien? Ik zou ook zo snel niets kunnen bedenken wat je anders kon gebruiken om te knippen...

Hier kan ik bij Dana alles knippen. Alleen rechter oor vind ze niet zo prettig.. gelukkig geen problemen verder. Nola knippen lukt ook.
Misschien eerst kroelen en schaar in je zak houden? of knip geluiden maken met de schaar zonder hem aan te raken..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:09

Wauw Jane wat goed van jullie!! :D
Feike houdt ook niet van de schaar, ik punt zijn oorpluimen wel eens bij, nouja probeer het steeds, maar hij blijft met zijn hoofd schudden :+
Maar wel naar dat Storm er zo heftig op reageert zeg -O-

Oopps dat is balen Ellie :oo

Vanavond weer een flinke les gehad met Feike, ik ben er nog steeds moe van :')
Zaten weer hele fijne stukken tussen, wat ben ik toch ook blij met mijn top paard <3
Morgen krijgt Feike een dagje, verdient, vrij :D
Dit was de laatste les voor de proef :oo

Lori

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:35

Goh Jalanda geen idee of ik mijn schouders optrek ga ik eens op letten :j . Dankje.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:24

Hele tijd geleden hadden we over een cognac hoofdstel, ik bedoelde deze voor een mooi kleurtje:
http://www.divoza.com/collectie/paard/hoofdstellen-bitten/hoofdstellen/14102_bruin_arturo-toscane-hoofdstel.html
zou hij te dun zijn voor een tinkerhoofd als van Gijs? Wel mooi donker onderlegd.

Jolanda ik vind het nog steeds goed van je :)

Ik kon gisteren mee wandelen achter een stalgenootje aan, die ook veel van grondwerk weet, daar helpt ze mij nu af en toe mee. (Ik doe ook lang niet iedere dag iets, bijvoorbeeld vandaag was het alleen beetje kroelen en dan mag ze in de bak spelen met een ander paard terwijl ik de stal doe en eten maak.)

Met wandelen verandert Tess namelijk in een arabier met wel tinkerafmetingen en -gewicht. En alleen het eerste stukje, van huis af naar al het mooie nieuwe te ontdekken spannende buitenland :)

Als je dat hebt gehad, wordt ze steeds braver en na een tijdje loopt ze aan een los touw keurig naast je, ook helemaal tevreden. Maar om op dat punt te komen moet ik dus dat eerste heftige stukje door, ik moet er alles aan doen om te voorkomen dat ik door haar word meegenomen in plaats van andersom. En intussen loop je op een wegje met allerlei fietsers wandelaars en autos (inclusief af en toe landbouwverkeer of vrachtwagentjes). Dat is maar een heel klein stukje, daarna kom je op de fiets- en bospaadjes, maar dus precies ook het stukje dat ze een raketje wil nadoen.

Daar zie ik dus wel tegenop, je moet ook fit genoeg zijn om dat stuk goed te overbruggen en ik wil het niet laten gebeuren dat ze er een keer tussenuit piept want dan leert ze iets verkeerds. Tot nu toe moet ze van mij steeds stoppen en een paar passen terug maar dat kost me al mijn 'overwicht' zeg maar.
Nu heeft mijn stalgenootje daarmee geholpen en ik ben wel blij hoe het ging, en hoe braaf ze daarna was. We hebben een aantal malen hetzelfde herhaald, ze pikt het dan zo snel op.

Jolanda hoe jij beschrijft hoe je tegen buitenrijden opziet, herken ik dus heel erg hoe ik me op de grond voel...

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 08:14

Nimby, ken je dat wiebel vingertje van parelli? Je zet je paard stil en steekt je wijsvinger op. Daar schud je een "nee" mee. In deze hand heb je ook je touw vast. Bij het uiteinde. Reageert hij niet op je vinger dan maak je een golfbeweging met het touw, richting het hoofd. Reageert hij nog niet, dan grote hard richting hoofd. Zo hoef je nooit moeilijk te doen. Wel eerst in de bak aanleren. Duurt even voor hij de truc doorheeft. Zelfs onze Silvy zet Storm zo terug

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:54

Nimby schreef:
Hele tijd geleden hadden we over een cognac hoofdstel, ik bedoelde deze voor een mooi kleurtje:
http://www.divoza.com/collectie/paard/hoofdstellen-bitten/hoofdstellen/14102_bruin_arturo-toscane-hoofdstel.html
zou hij te dun zijn voor een tinkerhoofd als van Gijs? Wel mooi donker onderlegd.

Had m gezien maar ik vind deze http://www.divoza.com/collectie/paard/hoofdstellen-bitten/hoofdstellen/8461_after-riding-polo-hoofdstel.html deze eigenlijk mooier, idd wat breder en vriendelijker in prijs :). Maar ja ik heb al 2 hoofdstellen...
Onze kat heeft endoscopie gehad van de neus (die zo erg niesde), dus zijn we weer ruim 400 euro verder en helaas geen oorzaak gevonden (wel heeel veel snot), biopt en snot monster zijn naar het lab, maar verwacht eigenlijk dat daar ook niets uit komt.

Vanavond naar de ladies night van de ej, nieuw bitje kopen, inhouden om niet weer met vanalles thuis te komen!

Nimby, je kan (extra) een hengstenketting over de neus doen, dan heb je net wat meer te zeggen. Wel opletten dat je er alleen druk op zet als het nodig is en m verder los laat hangen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:32

Duur grapje altijd :o
Wel fijn dat er tot nu toe niks geks gevonden is.
Gek idee misschien, maar een allergie??

Ik heb net een wedstrijdbroek besteld :o niet verwacht dat dat ooit zou gebeuren. Hihi.
Hopen dat ie past.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:40

Ik ga mijn lessen voorlopig gewoon in m'n westernlaarzen doen want ik hou nooit geld over voor andere dingen buiten voer en hooi enz :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:52

Ik ook niet hoor. Mn moeder wilde het me graag voor mn verjaardag geven.

Ben nog steeds blut door mn kat :') haha.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:46

hihi ja tis zo duur allemaal.. allergie tja tis een idee, maar het hield al 2 maanden aan het beperkte zich tot het rechterneusgat (daar hingen steeds snottebellen uit) terwijl het andere neusgat bijna altijd gewoon schoon is/ was.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:49

Hier heeft mijn ander konijn een jong geworpen jammer genoeg niet in leven, ze heeft het netjes drooggelikt en ziet er zelf gezond uit maar waarschijnlijk iets te vroeg geworpen of niet weten van het voeden kan ook. Extra stro gegeven en stro korrels en der straks nog eens controleren voor ik weg moet. Tja jammer natuurlijk maar gebeurd nu eenmaal af en toe, dat is het risico van fokken :j . Het kleintje weggehaald, enkel maar 1 jong verbaasd mij daarmee dat ik nog eens controleer straks je weet maar nooit dat er nog komen...

Zo lang alles goed gaat mijn mijn voedster ben ik blij, met het ander nestje is alles in orde en de oogjes open :) . Morgen zijn die 2weekjes al.
Laatst bijgewerkt door Lori op 25-03-15 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:50

Wat jammer van je konijntjes Lor

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:52

Nu met de voedster is alles goed en het andere nest ook, tja kan een hele hoop zijn waarom het niet leefde het net geworpen kleintje van net. Nu eerst zien voor de stal uit te mesten ietswat, te douchen en dan nog eens snel kijken voor ik weg moet je weet maar nooit dat er toch nog achter komen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:05

We gaan morgen een trailer opknapper halen, veel werk aan maar voor en achter een laadklep. Guess durft nl niet achterwaarts de trailer af hier dus dat zou ideaal zijn. Morgen maar beginnen met zoeken voor een plekje waar ik hem kan laten opknappen, en we willen er een aluminium bodem in laten zetten. Spannend :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:06

Nice Chimello, zijn jullie zo handig?

Sneu van je baby's Lor :( benieuwd of er nog meer komt of dat dit het is.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:08

Nee dat laten we doen :P misschien wel zelf verven!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:46

@chimello,

Ik lees in je topic van alles over blauwe ogen. wat is daar mee.
Dana heeft ook een blauw oog, maar dat is toch niet apart? Waarom dan bij jouw kleurtje wel? overigs heb ik geen verstand van kleuren...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:51

Omdat ik er vanuit ga/ging dat beide ouders geen gens dragen die blauwe ogen geven. Splash is het gen wat voor blauwe ogen zorgt. Men zegt dat sabino het niet doet, ik geloof dat persoonlijk ook, maar er beweren ook mensen dat het wel blauw geeft. Ik vind het daarom vreemd dat mijn veulen een blauw oog had zomaar zeg maar :P Vooral omdat splash normaal toch een beetje duidelijk zichtbaar kan zijn en in dit geval niemand in zijn lijnen splash lijkt te tonen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:27

Spalsh toont lang niet altijd, er zijn naar mijn inziens veel meer paarden/Tinkers met splash dan men denkt in eerste instantie. Ook omdat splash vele generaties verborgen kan blijven.

Dit is allemaal splash bijvoorbeeld
Afbeelding

Mijn Caily zou je op het eerste gezicht ook geen splash geven, maar wel degelijk dat zij een nakomeling heeft lopen met 2 helderblauwe ogen. Terwijl ook de hengst dit nooit eerder had gegeven en geen duidelijke splash kenmerken heeft.

*gaat weer verder meelezen*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:36

Klopt, maar blijft toch apart dat je vader, moeder, opa, oma, etc hebt die niets hebben, Vader en moeder van Guess hebben bv niet eens wit geloof ik.
Denk dat als het zo is het toch van Chi moet komen. Maar ze lijkt er "gewoon" tobiano. Dus als je het niet verwacht is het wel apart dat er ineens het perfecte veulen in de stal ligt met alles wat ik hoopte.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:54

Interessant dat blauwe ogen - splash patronenverhaal! Ik snap dat dat bij bonte paarden vaak moeilijk te zien is, maar bij verder effen paarden zoals Geuss zou dat dan toch wel tonen?

Heeft Gijs dan ook splash (heeft maanoog) of kan het ook nog aan andere genen liggen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:05

Bij Tinkers is splash het enige gen dat blauwe ogen kan veroorzaken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:08

Het blijft wel knagen, denk dat ik Chi eens ga testen voor SW1.
Voor 25$ is het stom het niet te testen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:14

Och wat jammer Lor, gelukkig met het andere nest wel goed.

Leuk Chimello! Veel klus-succes!
Zijn het niet gewoon blauwe veulen ogen die later nog donkerder worden?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:28

Nope, eentje was veulenblauw/cream blauw en eentje was echt een maanoog.