[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spocky

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:21

hoi hoi

ik ben net lid van deze site en ik zag dit topic dus ik dacht

ik ben zelf ook in het bezit van een tinker marrie van 9 en vanaf volgende week een verzorg veulen hengst van 5 maanden

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:22

Oke, dan snap ik het!! Hahahahaha. had druk er ook echt niet uitgehaald. Misschien omdat ik zelf wat duf ben.
Joosje doet het goed hoor, ligt te pruttelen op bed. Vanmiddag bezoekje consultatiebureau.

Hoi Spocky!!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:31

Welkom Spocky, info staat in mijn profiel.

Heb vanmorgen het hele stuk over Fighter gelezen. Die wordt het ultieme boktveulen van 2005 vlgs mij. Ben wel benieuwd wie er tweede gaat worden.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:40

Hier ook iemand met te weinig tijd.
Werk is nog steeds behoorlijk druk, gisteren tot 7 uur doorgegaan, half 8 thuis.
Had om 8 uur les maar was te moe zodat de instructrice zelf de les niet zag zitten
Moest maar naar bed volgens haar.
Ze had wel nog een origineel idee over het hoe en wat met Mo.
Ze vindt dat ik nu een paard heb waar ik alle trucjes bij tegenkom en dus ook de kans krijg om daar de oplossingen voor te leren.
Zo kan je het ook bekijken natuurlijk.

Moet weer verder met m'n werk

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:06

Hallo hallo allemaal,

Welkom voor alle nieuwe mensen. Ik dacht, kom ik meld me ook weer eens, anders is het zo raar als ik over 4 maanden weer terug kom .
Mensen wat kunnen jullie schrijven zeg nog even dan is Tinkerpraat 7 er al voor ik terug ben uit Engeland.

Verder alles goed hier met iedereen ?(nou ja, naar omstandigheden dan voor sommigen )

Hier gaat alles zijn gangetje. Inmiddels ben ik al helemaal ingeburgerd op school en moet druk aan mijn opdrachten en aan de studie. Dat lukt alleen niet altijd even goed door dat je ook de leuke dingen met je huisgenootjes bij moet houden. Toevallig gaan we aankomende zondag naar Your Horse Live. Dat is van een tijdschrift Your Horse (hoe verrassend) en het heeft volgens mij iets weg van een Horse Event. Ik ben bijzonder benieuwd.

Helaas heb ik verder nog geen half paard gezien, laat staan dat ik al gereden heb, beetje jammer, maar goed niets aan te doen. We hebben trouwens wel op de stud farm van school een tinkermerrie staan. Die wordt alleen gebruikt voor anatomie vakken en voorplantings dingen.

Verder zou ik ook graag horen hoe het met jullie allemaal gaat hoor. Anders loop ik echt zo achter dalijk. In December kom ik een weekje terug met de kerst, even alles en iedereen opzoeken en daarna ga ik oud en nieuw vieren met mijn huisgenootjes in Londen.

Ik spreek jullie snel weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:09

Vanochtend naar tandarts geweest, viel goed mee, hij heeft kapotte kies (zijkant is eraf gevallen ) niet gezien en alleen maar wat tandsteen weggeschuurd. Viel me goed mee dus Ik weet dat ik het eigenlijk had moeten zeggen, maar ik heb er geen last van, en geen zin om eraan te laten prutsen... Daarna om hondenbrokken en (20 kg) kattenbrokken (4 kg) bij de BB geweest, dat was bij elkaar nog duurder dan 1 zak van 25 kg paardenbrokken... Nice

Thuisgekomen, stal gemest, na elke kruiwagen even gezeten om op adem te komen, maar ging verder wel, opgestrooid en ze binnen gelaten. Gingen lekker eten Ik ga zo meteen eten (Babi Pangang met rijst), dan even rustig zitten, hopen dat het weer goed blijft, en dan wil ik met Dewi gaan rijden...

Nu weer sociaal bijlezen

Nou zeg... Wat een idyllisch plaatje desillies! Mooi!

Fijn dat Jo het lekker doet Leonoor Hoe gaat het met Jip zijn bekkie?

Leuk berichtje Chantaljamie, ik moet alleen nu snel weg... Etenstijd.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:12

lees straks alles bij, sorrysorry
drukdruk
boze moeder, boos poppetje 101 haha ik peer hem snel

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:13

Coydog, een uitdaging is ook best leuk om mee/ aan te werken! Behaalde resultaten zijn dan veel bevredigender!

Ik ben niet zo boktveulerig... Bijna alle veulies zijn cute en vooral je eigen veulen. Zolang jij daar trots op bent...

Welkom Spocky! Mijn naam is Jacqueline, 26 jaar, werk als Management Assistant. Mijn Tinkie is Cheerful Chubby, zie foto's in m'n profiel.

Als paardjes iets mankeren is zo'n Eveline wel interessant natuurlijk! Ik snap dat je wilt weten waar de jeuk vandaan komt, en nog belangrijker: hoe ze er vanaf kan!

Hey CJ: goed om te horen dat je het naar je zin hebt overzees!

Staan hier weer heerlijke broodjes naar me te zwaaien. Helaas is er geen voor mij bij... Heb witte bammetjes met eisalade of met mon chou en ham... *twijfel*

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:31

Mon chou met ham

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:55

Spocky, welkom! je komt ook uit Brielle zie ik, ik ook!!

verder ging mn geschiedenis vandaag zwaar bagger en duits juist wel goed...
morgen mondeling engels...ga ik nu nog maar even wat voor doen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:04

Coydog toch nog maar even proberen zo te lezen, goed zo volgens mij komen jullie er best samen uit,

sorry ik stem niet want ik vind zoveel veulentjes erg leuk,

Spocky welkom op tp

nou ik zit dus weer even in de lappemand heb nu al een week of 4 hoofdpijn waar ik niet vanaf kom, bij de dokter geweest en die noemt het spannings hoofdspijn omdat mijn spieren vast zitten nouja dat roep ik nu al een paar jaar maar niemand schijnt er wat aan te kunnen doen,
dan vandaag de chieropracter gebeld en kan donderdag al terecht hij heeft in de familie al wel goede resultaten geboekt dus dan dit nog maar eens proberen,

ondanks dit heb ik een heerlijke les gehad naar 2 weken geen les gehad te hebben vond ze hem toch weer goed vooruit gegaan, vooral zijn galop en het aanspringen er van, ja gaat ook erg goed.
verder wat extra aandacht aan de sb besteedt, dit is iets wat hij erg moelijk vind maar zelfs dat ging in de stap vandaag aardig goed, rechtsom wat minder want daar loopt hij steeds over de buitenschouder weg en als ik dat flink begrens wordt hij wel eens een beetje boos maar ja ook dat hebben we vandaag met geduld overwonnen en ging het uiteidelijk toch aardig,

naar de les lonan en biggels lekker wat muslie gegeven en toen lekker in de wei gezet samen,

Naar lang nadenken heb ik wel besloten lonan te scheren we zijnzo intensief aan het rijden en met dat rare weer heeft hij ondertussen al een aardig vachtje ontwikkeld, we gaan in eerste instantie voor het deken model dat is dus de benen en de rug en kont in de vacht de rest eraf,
zal wel een apen gezicht worden maar ach hij heeft toch altijd een deken op,

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:07

Welkom Spocky!

Hey Chantal! Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar.
Met de kerst weer even naar Nederland, gezellig!
Ben benieuwd hoe men in the UK oud en nieuw viert.

Nu maar weer aan de slag.

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:24

Haha ja daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Als ze net zo "braaf" zijn als met de gewone zaterdag avonden dan beloofd dat nog wat

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:31

Zijn ze echt braaf braaf of wild 'braaf'?

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:33

Vooral wild braaf, en dan zeker qua kleding. Meer in de trant van, trek dan niks aan want we zien alles toch wel (hele vieze korte rokjes en dat soort dingen). Zo vies dat zelfs mijn mannelijke huisgenoten er niet warm van worden

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:39

Hmmm... Bij Engelsen heb ik vaak een heel bleek, pafferig lichaam voor ogen

Nu wordt ik van engelse jongens ook niet warm of koud: altijd in van die voetbalshirts, ofwel een veel te wit lichaam, of zo rood als een kreeft... Veel te veel bier drinkend...

Lekker generaliserend huh

Dobbel: beterschap. Ik hoop dat die chiropracter je kan helpen! Wel fijn dat Lonan en Biggles zo goed gaan samen.

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:47

Ja zo'n beeld hadden wij ook allemaal hoor en een heleboel van wat er rond loopt is van dat inteelt veel. Bleek, rood haar of een ontplofte krullenbol met van die doorlopende wenkbrauwen en een slecht gebit, maar er zijn uitzonderingen. Ik hoop dat ik die nog een keer kan laten zien .
Bier drinken doen ze wel allemaal standaard. 's morgens in "The Baa" op school dan zitten ze om 10 uur al aan de patat en een uurtje later gaat de tap open dus dan vloeit het bier rijkelijk

Dobbel, wat fijn dat het goed gaat tussen lonan en biggles. Altijd even afwachten natuurlijk of het klikt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:50

Citaat:
maar er zijn uitzonderingen. Ik hoop dat ik die nog een keer kan laten zien

Is Mr Groom vergeten?

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:52

Uhm nou, die laten we maar even voor wat het is.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:04

Heb je een lekkere Robbie look-a-like opgesnord?

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:08

Toevallig dat je Robbie noemt, we hebben hier een sport leraar rondlopen die heet Rob en ik moet zeggen, hij is zeker niet onaardig om naar te kijken .

Ik ga mezelf nog maar heel even nuttig maken nu. Ben een artikel in elkaar aan het prutsen over Vitamine C, dus ik ga even wijs doen

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:26

jongens we zakken een beetje in hoor!

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:45

Leonoor schreef:
silas schreef:
even heel egoistisch, ben veel te durk maar wilde wel een mededeling doen

Voor diegene die Sebacil zoeken....
mail me maar voor details

durk??????????

Sebacil is bij mijn DA gewoon te verkrijgen.... hij laat het speciaal uit Belgie komen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:45

Sja... kom ik weer met ellenlang verhaal

Zo, vanmiddag met Dewi gereden, ging best lekker eigenlijk. Had er eigenlijk bij elkaar goed 4 weken niet mee gereden, dusja, dan is het toch even afwachten. En het stormde lekker (vind ik fijn, maar er zijn ook paarden die dat niet waarderen), en mijn vader hoorde het donderen op zee. Maar dat is dus langsgetrokken en niet overgetrokken.

Enfin, ik dus opstijgen en erf af, komen we gelijk een trekker met zevenschaar tegen op volle sterkte. Dus even gewacht (en erop gebleven), bijna geen reactie Lekker relaxed instappen en dat ging netjes. Toen werden we ingehaald duur bus/auto van Delta die moeite had met de rechte weg, en wiens voet aan gas vastzat, dus dat was even schrikken, maar we zijn uit de sloot gebleven Daarna stukje draf, dat ging vanzelfsprekend (nja...) op fullspeed, maar nog wel te beheersen.

De rest van de rit is redelijk goed gegaan, ze was mooi rustig vond ik, schrok nog wel van een hoop slootafval, dat was nl een soort berg geworden met daarop oud gras, en precies dat wij eraan kwamen, viel die berg ineen... Ze had het even niet meer, door beentjes, trillen en Daarentegen liep ze wel heel netjes langs een aanhangwagen met wapperend plastic zeil.

Toen galopje gedaan, dat ging héél, héél, héél erg hard... Maar wel lekker, toen gevraagd of ze wou draven omdat er een stuk erfverharding aankwam, dat deed ze niet, maar verzamelde zich sterk. Dat zit eigenlijk best wel lekker Eeuh... toen op driekwart van rondje werd ik ingehaald door groepjes scholieren op de fiets, die waren normaal, wel aan roepen enzo, maar gewoon normaal. Dan ineens zit er zo'n patser van 40-50 vlak achter je, die niet het geduld heeft om te wachten tot die kinderen aan de kant zijn, dus die geeft me eens een toeterconcert.

Door wind hadden Dewi en ik (en kinderen ook) hem niet horen aankomen. Dus Dewi vliegt de lucht in, springt de weg op, en ik draai haar om om haar te laten kijken wat het nou was. Zitten we haast op de passagiersplaats van die auto, en die chauffeur gewoon doorrijden, kinderen bekant opzij duwen.. Bah! Ik heb hier praktisch nooit problemen met trekkerchauffeurs, die gaan gewoon aan de kant of verlangzamen, het zijn altijd die asociale patsers die een sluipweg door de polder willen nemen... Nouja.. toen weer verder gereden, nog oud mannetje op fiets tegengekomen, daarnaar gezwaaid (hij stak duim op ter begroeting.. vink toch wel schattig )

En nu staat ze opgesloten op stal, daarnet haar eigen (schotse ruit) deken afgehaald, en nu ligt die blauwe van Amanda erop, lijf is droog, maar haar hals nog niet, en het waait me wat te hard, om dr zo op de paddock te laten. Was niet zo naar dr zin, ze staat uit het raampje naar Amanda te kijken...

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:50

Leuk ritje heb je gehad! In iedere geval geen saai ritje Wat een stomme automobilist zeg! Jeetje, zo kom ik er ook wel vaak tegen maar goed dat die van mij zelden ervan schrikt.
Laatst had ik ook was ik aan het rijden buiten een super lekker galopje gedaan heel erg relaxed en ontspannen, kwam ik bij de weg aan (natuurlijk in stap ) een oude man op de fiets: dat was een lekker galopje he! Ik zo: ja echt geweldig, super! Ook hij had ons tweetjes zien genieten