[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:38

Hey Chev.... Hoe gaat het met de foto's? Alles mislukt?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:41

druk druk, ben er mee bezig maar binnen was niet echt een succes helaas.... straks zet ik de foto's erop.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:47

Net nog even na mijn werk (moest tot 20.00 uur) Koot en Mira gewisseld, nu Mira in de stal, Koot op het verharde stukkie. Poep geschept, want ze zien me morgenavond pas weer, en ik wil niet dat ze 1 1/2 dag in de stront staan. Heb een handje biks in de voerbal gedaan, ben benieuwd wat Mira er mee doet 't Viel me op dat ze begint te glimmen, vooral de donkere delen van haar vacht.
Koot stond lekker hooi te knagen.

Teuntje111 schreef:
Hee, dat heeft Bonita ook! Pas sinds 2 weken weer, sinds het zo warm is geworden.. Ik denk dat het bij haar ook van binnenuit komt, of door het vele zweten wat ze nu doet met het warme weer. Ik ga in ieder geval stoppen met de fenelook die ik sinds 3 maanden geef, want dat schijnt ook veel gifstoffen te geven na langdurig gebruik. Heb haar gisteren ook gewassen met Betadineshampoo en daarna in de Sebacil gezet.. Heb haa vandaag nog niet gezien, want haar verzorgster doet haar vandaag.
Eveline, wat is zij en wat doet zij? Als ik zo brutaal mag zijn om het te vragen?

Mira zweet niet zo veel. Kruiden zoals bv knoflook vallen onder scherpe kruiden, en die kunnen bij langdurig gebruik slecht zijn voor de darmflora. Kuren van 6 weken (en dan weer een paar weken niet) zijn meestal beter (niet mijn wijsheid, maar die van Eveline)
Nu het mokplekje rechtsachter goed dicht en niet meer te zien is (lang leve Sudocreme) heb ik zondag weer de benen met medicinale shampoo gewassen (antibacterieel en antifungal) en goed afgedroogd. De dag erna, gisteren, heb ik haar onderbenen doordrenkt met Sebaciloplossing (1 1/2 liter oplossen verdeeld over 4 onderbenen, tot op de huid).
Eveline is van huisuit klassiek homeopathe, maar is verder doorgeschoold, o.a. ook door Erik Laarakkers. Doormeten doet ze met de Lecherantenne en de Biosensor. Koot heeft altijd heel goed op haar behandelingen gereageerd. Ze reageert best wel op wat het paard uitstraalt, en wat ze opvangt moet er ook weer uit, dus eh... soms staat ze wel eens goed te boeren hihihihi

SuperRoos schreef:
FK, ben erg benieuwd, mag ik vragen wat een consult bij eveline kost, weet de prijs van gerrit en die is ook erg goed maar ben benieuwd wat je bij haar betaald, mag ook via pb hoor..
75 euro per paard. En moet ze voor 1 paard komen, dan kost het ook nog voorrijkosten, ze woont tegenwoordig in Limburg en maakt aardig wat kilometers per week. Schrijft ze homeopatische middelen voor, dan moet je die ook nog betalen. 't Is duur maar ja.....

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:35

Tinkermuts schreef:
ok, zoals beloofd een foto van mijn vent, het was nogal zoeken want hij staat echt nergens normaal op, deze ging wel, is samen met zijn beste maatje, tis de voorste
Afbeelding

Dank je - dat is snel Tinkermuts - knappe kerl hur, nu witik hoe die ur van veurne dur uijtziet....... = geen Duits, maar plat Leedams, ha ha

Superroos - ik mocht helaas toch maar 1 stem op Kaylan van de moderator uitbrengen, umme zal eens denken op wie ik dan mijn tweede stem ga uitbrengen........ Moeilijk hoor !!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 06:07

haha, ik heb niet z'on mooi dialect, alleen plat utregs war
vind hem zelf na 15 jr ook nog een stuk

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:09

Dienie; dank je wel!

Pppfff. Jellie, kan me voorstellen dat je al helemaal in de stress schiet als de tandarts zo begint!
Maar jeetje, dan heb je inderdaad een flinke klap gemaakt!
Wat Darlah betreft; het kan inderdaad net zo goed een grote eetbuik zijn.. ik hou ’t daar maar op, kan het altijd meevallen een kleintje is zeker welkom, maar het liefst laat ik haar volgend jaar door Maxolo dekken.

Pellie; dank je!

Leuke vent heb je, TM!

WenK; leuk zo’n grote Tinkerkudde!

Haha, wat gaaf dat ze kunnen toeteren, Chev!

Jij bent nog laat in de weer geweest, FK! Ik moet nu echt alles ’s middags doen, heb geen licht ’s avonds, aangezien ze op de wei staan.. maar vaak red ik het dus niet met school .. heel vervelend.. geef mij maar zomertijd!

*slik* de bokker (keltic) wil aanstaande zondag al komen kijken naar Kaylen. Ik kijk inderdaad eerst gewoon eventjes of het klikt. Kaylen kan ook wel eens een boefje zijn maar jullie horen het wel!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:24

Goedemorgen!

Ik baal, ik heb keelpijn en wil echt niet ziek worden... Ben maar ff echinaforce en viezemietjes aan het slikken in de hoop dat dat helpt...

Zo ff hondjes uitlaten en dan naar de paardjes...

Wel irritant; heb vandaag een donderdag gevoel, maar zo ver is het helaas nog niet...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:37

goedemorgen,hier ben ik ook weer even.

Zondag een mooi bosritje gemaakt met Elvira's tweespan
Afbeelding
links Spencer en rechts Shadow.

mijn jongste dochter is ziek,en ik voel me ook niet helemaal zoals het hoort
maar dat kan ook zijn omdat ik gisteren een rot nacht heb gehad i.v.m ezieke en vannacht een voor mij korte nacht heb gehad,dat word dus op tijd naar bed vanavond.

Vrijdag komt Leonoor Tommie weer eens meten en ze wil er dan ook even op,en dat vind ik prima dus Vrijdagmiddag foto's van Leonoor die vreemd gaat

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:59

Goedemorgen!

Zieken en bijna- zieken: beterschapjes!

Elke, kan me voorstellen dat het moeilijk is om een potentiele koper over de vloer te krijgen. Maar liever dat hij gaat naar iemand waarmee je nog eens contact kunt hebben, toch?

FK, da's duur zeg! Ik zou het er niet voor over hebben als mijn paard niets mankeert.

TM, vrolijke vent heb je! Hij ziet er gezellig uit

Chev: rustig maar... Ben gewoon benieuwd! Komt wel hoor, die foto's...

Leuke herfstfoto van 2span!

Gisteren lekker gereden met mijn knollie. Het was vrij druk in de bak, we reden met 6en. Maar het ging helemaal niet onaardig. Vanavond maar weer

En nu aan het werk....

Jean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:03

fjordkootje schreef:
Welke homeopaat heb je, Jean?

Fjordkootje ,Ze heet Ria Bakker, en heeft al veel paarden er weer helemaal bovenop gekregen.

Roos, jakkes een parfum snoepje

Leuk hoor Tinkermuts, leuke foto

Maya, jij ook weer druk, druk druk

Teuntje, gewoon af en toe kijken en een keer een reactie is ook goed hoor

Jellie, lieve hemel wat een schrik, en bedankt voor het compliment, hahaha

Chubby, volgens mij moet je een keer echt op tijd slapen

cheveyo, help dat dan zo'n brokje, hahaha

mazzel meid spannend

WenK, het heerst heb hier kristel ook ziek en ze kwam vannacht om 4 uur met dikke hoestbuien en zere keel naar mij, weer vroeg wakker dus, hahaha

Desillies, mooie foto hoor

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:07

Citaat:
Chubby, volgens mij moet je een keer echt op tijd slapen

Ehm.... Ik denk het ook, want snap je niet

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 08:19

roos, Dat kan ik, dat is me toch smerig!

Chubby, het is helemaal stil zonder jouw, tenminste zonder jouw vele posts.

Mazzelmeid: gewoon zorgen dat je er wel een goed gevoel bij hebt, anders niet doen.

Des: prachtig span! Dat is ook mijn droomwens voor later.

Goeiesmorgens! Voor mij beginnen nu 2 dagen van studeren! BRRR dus als ik hier al te vaak rondhang, schop me dan weer even weg! AUB!

Mijn spieren beginnen alleen nog maar meer zeer te doen! Potverdikkie! Ben nu net een oud omaatje die rondwaggelt.

Kreeg gisteren nog een tip van een ier: als je vaak naar het strand gaat met je cob dan moet je de dag erna de sokken even insmeren met babyolie. De haren worden er namelijk erg broos van en anders breken ze eerder af. Realy true volgens hem!

Van dezelfde ier kreeg ik de bevestiging dat ik volgend jaar toch echt naar Ierland op vakantie ga! WAUW! Vooral omdat ik toch echt van plan ben om me daar over 2 jaar te vestigen als ik mijn diploma heb. Kan nu al niet meer wachten!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:50

Goedemorgen

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:01

Goedemorgen!
Allemaal een fijne avond gehad?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:10

Leonoor gaat vreemd *grin* Mooi dubbelspan Lien!

Even om te reageren, homeophaat. Baggio is ook behandeld de laatste weken. Hij hoestte wat, was suf en sukkelig, niet vooruit te branden.
Ik had afgelopen vrijdag 1 bom energie onder mijn reet en Ilona had haar handen meer dan vol eraan gister.
Dus ja, ik ben er wel over te spreken!

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:28

Solly ik lees alleen bij. Heb het ontzettend druk. 4 nieuwe les klanten erbij. Weer een rit organiseren en dan die van aanstaande zaterdag nog. Serieuse uitbreidingsplannen waar vanmiddag de boekhouder voor komt en nog een verjaardag vanmiddag waar ik nog een kadotje voor moet kopen en dan de paarden nog verzorgen en rijden.

Maar ik wil toch nog even de 3 jarigen van gisteren feliciteren.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:47

Spannend mamauba!
Vandaag je eerste opleidings avond?
Ik heb niets meer gehoord, dus zal ik volgend jaar de cursus gaan doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:09

Mamauba, druk maar wel met ontzettend gave dingen! Ruilen?

Yarka, jammer dat je er niets meer van gehoord hebt. Waarom bel je niet nog even na? Toch jammer als je een jaar moet gaan wachten...

I-L, klinkt goed hoor: Ierland! En goede tip van die Ier, zeewater maakt haar vaak broos. Wassen met een goede conditioner/ creme spoeling helpt ook goed. Eigen ervaring met eigen haar

Hier op 't werk is het ook druk. Maar wel lekker, zo hectisch! Ik krijg ook echt steeds meer vrijheid en kan me in een boel zaken storten, wat heerlijk is!
Nog steeds geen auto naar m'n zin gevonden jammer genoeg. Denk dat ik zaterdag maar eens ga shoppen daarvoor. Van internet wordt je namelijk ook niet echt veel wijzer.

Ga nu even een bedrijfsovername- brief naar de ondernemingsraad opstellen. Dan nog mijn overname- brief naar het detacheringsbureau ( ). Maar eerst even een factuurtje ter betaling naar administratie

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:21

IrishLady ben je vanplan om te gaan verhuizen naar Ierland?? Wij gaan eind nov of begin dec.naar Ierland ben wel eens benieuwd waar de tinker vandaan komt.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:29

Suzanne vd schreef:
IrishLady ben je vanplan om te gaan verhuizen naar Ierland?? Wij gaan eind nov of begin dec.naar Ierland ben wel eens benieuwd waar de tinker vandaan komt.

Jup dat zit wel in de planning! Dat roep ik al sinds ik 10 ben dus dan moet het er van komen ook he. Volgens de Ieren pas ik er prima tussen daar. Ze wilden me met Zuid-Laren al meenemen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:59

Chubby schreef:
FK, da's duur zeg! Ik zou het er niet voor over hebben als mijn paard niets mankeert.

Ik haal Eveline er ook niet bij omdat ik denk dat mijn paarden niets mankeren Niet dat ze doodziek zijn, maar vooral Mira mag wel eens helemaal doorgelicht worden. Ik wil gewoon weten waar die jeuk vandaan komt.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:04

even heel egoistisch, ben veel te durk maar wilde wel een mededeling doen

Voor diegene die Sebacil zoeken....
mail me maar voor details

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:12

silas schreef:
even heel egoistisch, ben veel te durk maar wilde wel een mededeling doen

durk??????????

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:17

Dat is waar Chub, zal straks als ik even tijd heb eens bellen.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:18

Leonoor schreef:
silas schreef:
even heel egoistisch, ben veel te
durk
maar wilde wel een mededeling doen

durk??????????

AWHAHAHAHHAAAA