deniesje1983 schreef:Oh wel vervelend
Ik heb ook al veel ellende mee gemaakt
Met mijn tinker heb hem nog geen jaar maar was hem in het begin
Al bijna kwijt geraakt aan zware koliek zijn darm was gedraait
En moest naar de kliniek hij heeft sinds dat ik hem heb 13 a 14 x koliek gehad
Hij is gelukkig niet geopereerd .
De laatste keer dat hij koliek kreeg is er een da geweest
En vroeg of dat hij vaker deed gapen en flamen ik ja heel vaak
Nou zei ze ik zal als ik jou was een maag echo scopie laten doen en dat
Heb ik dus gedaan en hij heeft maagzweren hij zit daar voor aan de medicijnen
Gastrogard hij moet ze nu nog 3 weken en dan moet ie terug
Heeft dan 5 weken gastrogard gehad hopelijk zijn dan die maagzweren
Weg.
En waarschijnelijk komen daar de kolieken vandaan
Ik snap helemaal wat je bedoelt.. hier mijn tinker ook haast verloren aan koliek, maar bij haar was het een verstopping. Zij heeft een week in de kliniek gestaan, eerste 3dagen aan het infuus en met een muilkorf. Ze werd er echt gek van, Tinky eet dolgraag, enorm zielig om te zien hoe ze die stal wou uitracen. Die doffe oogjes waren ook maar
. Na de 2de dag kregen we telefoon dat ze onder het mes moest of ingeslapen moest worden aangezien haar toestand achteruit was gegaan. Wij hadden Tinky LETTERLIJK 2 dagen op onze naam... Misschien cru gezegt hoor, maar wij hebben erg lang moeten bijsprokkelen voor het geld, aangezien Tinky eigenlijk boven onze prijslimiet voor een paard ging.. En dan zou dus al het geld foetsie zijn geweest, maar ook onze droom, alles zou verloren gaan.. We kregen 75% kans op slagen, dus hebben we toegestemd. Na een uur of 2 kregen we telefoon waarbij ons werd gezegt dat ze het toch niet gingen door laten gaan. Ze hadden een vermoeden dat ze er zich zelf ging doorvechten. En dat heeft ze gedaan
Ze was wel echt graatmager hierna, gelukkig was dat binnen enkele maanden bijgetrokken.Tinky heeft het nooit meer zo erg gehad, die koliek. Maar wel regelmatig symptonen van, die komen en gaan. Toen ze zo ziek was hebben ze ook niet echt een oorzaak gevonden. Men dacht stro, mààr Tinky stond in een stal met haar en een ander veulen én nog een merrie bij. Het was een grote stal, maar die ene merrie was verschrikkelijk dominant. Tinky werd constant weggejaagt van haar drinken en dit zorgde dus vast voor een hoop stress, ze stond dan de avond ervoor ook al te zweten. Wij hadden toen de toemalige eigenaars verwittigt, maar die zeiden dat het daar gewoon warm was. Juist... Volgende dag troffen we haar liggend in haar stal aan, nouja, wij als toen nog niet zo veel wetende mensen over paardenziektes (onze shetters zijn nog nooit ziek geweest) dachten dat ze gewoon zat te tukken. Echter zat er die dag totaal geen puf in haar, loom enzovoort. Koop je haar dan toch die dag, ze stond al half op onze naam. Vele mensen zouden dit vast een dom idee hebben gevonden, het was dan ook wel een risico dat we genomen hebben. (Het was meer botten dan vlees, toen al) Maar ik ben o zo blij om die genomen te hebben, Tinky ziet er nu fantastisch uit en het is een geweldig paard. 
Straks gaan we gezellig het bos in!
Oona heeft een camera in haar trailer geïnstalleerd, dus nu kunnen we lekker paarden stalken vanin de auto, hehe. Ben eens benieuwt wat Tinky gaat uitspoken. Zometeen lekker eten, aankleden, spullen pakken en peird borstelen.
Ellie, jij en Eros zijn echt een ontzettend leuk stel samen! Zo te zien ben je op de juiste gevallen
Mooi dekje trouwens zeg
Dat vind ik dan een eerlijke beslissing als het dat moest zijn, Mira. Natuuurlijk duimen we van niet. Mooi paardje heb je nu weer zeg!
Fijn dat Lilly's wond netjes geneest
Braaf en mooi dier is het.