Uuh naja ga dan eens een foto plaatsen dat ze beiden volledig opstaan ergens eind de week. Gaat beter te zien zijn dan . Is een beetje sfeer beeldje nu... met z'n nieuw "vriendje"
(Iemand nog tips om bietenpulp lekker te maken? Heb al Luzerne en granenmix er door gedaan maar na een tijdje eet ie het niet meer))
jorretje
Geplaatst: 01-06-12 15:04
Wat gaat t toch verschrikkelijk hard in dit toppic.. hou t niet bij hoor! Kailonne Gefeliciteerd met Jack! Blingh sterkte hoor! Ik ben gelukkig weer beter,.. T schijnt te heersen, mn oppaskindje had m ook al te pakken.
Ben weer langs Gijssie geweest hij was namelijk jarig, maar toen was ik ziek, dus een paar dagen te laat. Z'n verjaardagskado is er helaas nog niet.. had een halster voor m besteld, wat met 2-4 dagen levertijd op de site staat, maar kreeg een mail dat het halster een 'onbekende levertijd heeft vanuit de leverancier' jaja. Heb n stukje gewandeld door t weiland met m, hij liep zowaar met boog in de lijn mee.
andere Gijs deed vervelend (we hadden m al 3x weggestuurd) dus toen heeft Gijs m maar even weggestuurd haha.
Juliekeuh
Geplaatst: 01-06-12 15:41
Alle we zullen nog eens wat komen posten haha Heb zo hard geen zin om mijn cursus bemestingsleer te leren Deze morgen de weide waar Koby, Tirza en Jordy staan gaan bosmaaieren en in totaal dus dik 3h bij de paarden geweest (moest nog mijn waterronde doen en iedereen een bakje eten geven )
Hier wat foto's van Aiko (geboren op 8 mei 2012, dochter van Sissy x Winnetou) Samen met Tirza buiten Heb jij daar ook melk zitten? Kleine knuffelkont 3daagjes oud Vorige week samen met tante Uranie En dan nog eentje van afgelopen week van mij en Jordy (had ervoor nog met mijn springpaardjes gaan rijden en had toen tok op vandaar dat men haar zo plat ligt ) En dan Jordy met zijn dochtertje
Sterkte Blingh!!
Wens Jack van mij ook maar n gelukkige verjaardag haha!
ik ben er weer naar 4 daagjes vakantie (na ja 4 en 1/2).heerlijk rustig geweest.we zijn naar olmen-asten geweest op een bungalowpark.helaas was er deze week niks te doen en ook de openingstijden waren ruk,maar we hebben zelf wat leuke dingen verzonnen om de tijd door te komen.sochtens werd ik iedere keer wakker van de pijn in mijn rug (betonnen matrassen en bed wat erg klein was,nl 60 bij 180). maar al met al ben ik redelijk uitgerust.
heb net even vlug bijgelezen.
@julia:vindt het goed dat je naar een nieuwe stalling bent gegaan.een paard moet langer buiten kunnen staan en ook vriendjes hebben in de wei.
jackytje:wat een mooi halster heb je gekocht zeg!
@kailonne:mooie foto's van jack en van harte met zijn verjaardag vandaag.
ruana heeft deze week dus stilgestaan.morgen begin ik weer met longeren.en morgen of overmorgen wil ik eens kijken hoe het zadel ligt. haar kale plekjes zijn niet erger meer geworden.het ziet er rustig uit.maar ze kan ook niet meer aan haar voerbak krabben omdat ze buiten staat.
Ga mss 2 meiden hebben waarmee ik samen kan gaan rijden eens. Ze passeerden op het veld hiervoor in galop en staken dan over en ja gingen passeren. Even naar buiten gegaan, gevraagd of ze het zagen zitten eens samen te gaan rijden. Ze heeft haar nummer gegeven. Ga dan eens berichtje zenden. Zou wel handig zijn, ze zijn pas hier geen verhuisd zo te horen.
Dankje, hoop juist nog dat die plukken die omhoog staan midden z'n manen staan vlug gaan vallen en bijgroeien maar voor de rest staat ie inderdaad super . Het is zo genieten om 'm te zien genieten...
Jongens... ik vind het zo moeilijk.. Ik doe diaz voor mijn gevoel nu zo tekort! Ik kom 2x per week haar neus insmeren en wat spul tegen jeuk in manen en staart.. Ik kan verder niks..
Ik weet het gewoon niet meer! Wat moet ik nou? Verzorgster is dus niet 1-2 te vinden.. Misschien toch een jaartje uit lease doen o.i.d.?
Voel je niet schuldig , je paard vind het heus niet erg om even alleen maar paard te zijn ..... Hier lopen mijn 2 Tinks in de weide , en eerlijk gezegd kom ik er ook maar 2-3 per week nu , ivm drukte op de boerderij .... Ik kijk vanuit mijn raam en zie dat het goed gaat hahahahah
Karlijn , je moet jezelf niet teveel kwellen.... Ik ben dan gezonder dan jij , maar zit met enorme rugklachten. Soms kom ik niet eens zelfstandig mijn stoel uit(of in ) . Maar denken dat mijn paarden iets te kort komen nee, dat weet ik zeker !
Er komen betere tijden , daar moet je zelf ook in geloven ! Sterkte met alles !
Trouwens , ik heb begin juli een serieus geinteresserde voor Kyan. Wanneer ze hem zou kopen , blijft hij nog een klein jaar bij ons in de weide staan , tot hij 3 jaar is ! Ben benieuwd of ze een klik hebben !
@Diaz, denk niet dat je je daar teveel zorgen om moet maken dat je er niet zo vaak naartoe kan. Ik kom dagelijks bij mijn paarden maar momenteel is dat enkel maar om water bij te vullen en een emmertje pulp+mengeling te geven... Rijden zit er voor mij niet al te veel in en VD toestanden nu ook ff niet. (Heb examenperiode nu en 8 paarden thuis staan (a) )
Alle ik ga nog ff de laatste 10 blz markeren en dan ga ik naar mijn paardjes om water te checken en iedereen een knuffeltje te geven
karlijn,ik denk dat je zeker geen overhaaste beslissingen moet nemen.diaz zal het heus niet erg vinden om lekker in de weide te staan en te niksen.hooguit dat ie een beetje drukker is waneer ie weer zal mogen werken. ik zou gewoon rustig op zoek gaan naar iemand die je kan helpen.en als je even kan,gewoon even langsgaan.
ik ga vanavond ruana weer eens longeren.die zal energie genoeg hebben.ik niet,heb net samen met pa 35 vierkante meter grond bewerkt zodat er binnekort weer gras op kan worden gelegd.eerst schoffelen,onkruid weggriezelen,los harken,mesten en daarna rechttrekken en besproeien.we zijn wel 5 uur bezig geweest. pfff even uitblazen en bokt bijlezen.
Weer gelongeerd met bijzet. Hij snapte het nu ook in draf en begon achyet veel meer te dragen! Hoop dat zijn knie ook beter word op deze manier. Op die kant gaat het ook prima. Hij eet als een bouwvakker en dat is te zijn met zijn hangbuik
vandaag het zadel weer een keer gepast op ruana.het ligt al een stuk beter,maar nog niet goed.wat doen 4 weken stevig trainen toch veel zeg!nog een paar weekjes en dan kan ik het zadel er weer opleggen. Ik moet zeggen dat toen ik gister ruana weer zag na 4 dagen ik echt zoiets had van wauw die ziet er goed uit zeg!mooi stevig zoals een echte tinker,maar niet te dik. het longeren gaat steeds beter.Ze loopt zelfstandig,dus niet met een strakke longeerlijn ,struikelt wel af en toe maar dat gebeurt ook als ze even niet op zit te letten(dus ik ben dan ook fout).maar ja we zullen zien wat er gebeurd.... vandaag ook nog gewandeld en ze was superbraaf.ze probeerde af en toe te duiken,maar een licht rukje aan het touw en ze liep weer door.t zal ook wel komen omdat ze nu 24 uur per dag op wei staat.ze heeft dus altijd eten ter beschikking.
Is het geen idee om diaz een jaartje weg te zetten, lekker paard te zijn en op te groeien, zodat het voor jou goedkoper is, en je de tijd aan je lichaam kunt geven? al zou ik dat zelf wel lastig zijn, 2x in de week aaien, is wel je paard zien, en haar niet hoeven missen.