[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:49

Ze zeggen altijd dat het van de mugjes komt, maar dat wil niet altijd wat zeggen. De mugjes schijnen op een stofje af te komen wat het paard uitscheid, dus dat kan door voer komen of zweet of wat dan ook.
Het paardje voelt zichzelf iig weer happy, heeft een mooie bos manen en kan lekker zonder deken.. Lachen We moet je nog wel zorgen dat ze geen aanleiding krijgt tot schuren, zoals als ze zicht verveeld oid, want het kan ook tussen dr oren zitten zei ze..

Ik gebruik Klitwortel van de kruidvat, zit in een fles met paarse dop en etiket.. Kost nog geen 3 euro geloof ik..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:04

thx voor de tip, gaan we hier eens uitproberen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:12

Haha! Ben ik toch nog ff --> John zit boven te computeren, dus toen heb ik toch nog ff laptop opgestart Clown

Zomer exceem is natuurlijk niet ideaal, maar zou zo'n paardje daarom geen liefdevol nieuw thuis kunnen krijgen Ach gut

Tja misschien ben ik wel iemand die de "kneusjes" juist wel zou kopen om ze een fijn thuis te bieden Bloos

Natuurlijk moet de prijs in verhouding staan en moet je rekening houden met dat het extra geld en werk betekend, maar als hij/ zij verder aan alles voldoet zou zoiets voor mij dus niet persé een reden zijn om hem/ haar te laten staan Bloos

Bovendien wordt alles tegenwoordig ook wel heel snel onder de noemer zomerexceem geduwd Nors opkijken

Heb al met eigen ogen kunnen ervaren hoeveel invloed voeding kan hebben en hoeveel een wijziging in voeding dus te weeg kan brengen Knipoog
En heb ook al gezien dat men een ijslander met zogenaamd zomerexceem voor een prikkie verkocht en na verkoop bleek dat hij na een goede wasbeurt met keratoshampoo en gebruik van manenliquid gewoon al stopte met schuren Clown
Daarnaast ook zeer goede ervaringen met bv groene leem kuur gezien en evt boettdeken kan het ook veel aangenamer maken voor het dier Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:14

Ik ben het helemaa; met je eens Ingrid, ik zou ook zomereczeem niet als een belemmering zijn bij de aanschaf van een nieuw paard als hij verder gewoon aan mijn wensen voldoet.. Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:17

ik zie het niet als belemmering mocht het paard verder aan al je eissen voldoen.
Zou ook juist voor de kneusjes gaan, maar ik zou me er wel eerst in verdiepen en niet zomaar de sprong in het diepe wagen.

van wat ik begrepen heb is het beter om een paard met exzeem richting zee te verhuizen en dat is net wat ik niet zou kunnen bieden.
het nieuwe thuis zou ook geschikt moeten zijn voor zo'n paardje natuurlijk.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:19

Richting zee wil niet alles meer zeggen..
Het kan minder worden, maar ook hier hebben er veel paarden nog wel last van..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:20

Voor mij zou het wel een belemmering zijn, omdat ik gewoon een hoop ellende wat dat betreft gezien heb, en dan bedoel ik niet Banbay. Ook Banbay heeft een reinigingskuur achter de rug, en we moeten nu zien wat het voorjaar doet. Maar een deken zal hij waarschijnlijk toch wel krijgen. Soms helpt echt niets, geen goede voeding, deken of wat dan ook. En dan kijk je wel naar een paard wat zich zeer ellendig voelt.
Banbay staat nu op speciaal voer uit Duitsland, duur, maar heeft goede resultaten geboekt bij zomereczemers. Maar dat kan ik nu pas in het voorjaar ervaren.

Ben het wel met je eens Grid, dat een paard wat schuurt echt niet meteen ZE heeft, maar ik zelf ben er wel snel bang voor.

Maar vind het juist super knap als je die dan toch koopt, wetend dat het je een hoop werk/geld kan kosten... Knipoog

Klitwortel hielp hier helaas niets, maar heb het wel al vaker gehoord dat het wel hielp, dus is het proberen zeker waard.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:21

zie je zo weinig weet ik ervan Clown

wat ik wil zeggen is dat ik wel zou kijken wat voor dit dier de juiste oplossing zou zijn. of je het een goed thuis zou kunnen bieden .

ik krijg het er niet uit hoe ik het wil.... Clown laat maar

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:23

Ik snap je wel TK.. Lachen

Er word heel vaak gezegt dat het helpt om aan zee te staan.. Ik werkte een aantal jaar geleden op een paardenmelkerij hier op t dorp en daar was ook een paard met ZE.. Niets hielp daarbij, geen dekens, geen sprays, geen zee, geen zalf, geen speciaal voer.. Niks.. Ze schurde zich helemaal open, tot bloedens toe. Ze hebben haar toen laten inslapen, ze konden het leed niet meer aanzien..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:39

En da's precies wat ik ook bedoel Siet, als je het dier op een goede manier kunt houden is het juist nobel, maar anders moet je alleen maar veel leed aanzien. En dat wil niemand van ons natuurlijk... Knipoog

Wil je er sowieso een groter paard ook bij? Leuk! Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:39

Idd TK je moet zo'n dier natuurlijk wel een omgeving kunnen bieden die de exceem niet verergerd *LOL*
en soms is dat ook juist reden van verkoop van de andere partij Ja

en idd ook echt goed over nadenken of wel het goede thuis kan bieden en het geld ervoor hebt enzo...
en dan dus ook afhankelijk van in welke mate exceem en of het dus wel écht ZE is enzo ...

Dus zou zeker niet elk paard met exceem kopen, maar zou ook niet elk paard met exceem maar meteen laten staan Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:42

ZE is gewoon k*t! Voor paard het meest, maar voor eigenaar ook!
Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:42

grrr schreef:
En da's precies wat ik ook bedoel Siet, als je het dier op een goede manier kunt houden is het juist nobel, maar anders moet je alleen maar veel leed aanzien. En dat wil niemand van ons natuurlijk... Knipoog

Wil je er sowieso een groter paard ook bij? Leuk! Knipoog

Nou, niet zo zeer..
Die merrie waar ik van de zomer mee bezig was was eigenlijk meer omdat ik dr zo knap vond en ze relatief goedkoop was maar ze was me te klein.. Ze was maar 1.40, en niet zo heel breed.
Ik kon er mooi op rijden, maar het zat niet mooi. En als fokmerrie was ze niet geschikt, vanwege dat eczeem.

En wbt. die ruin, ik heb een zwak voor Welsh Cobs, gewoon van die mooie stevige robuuste paarden ook..

Maar ik wil misschien later wel een groot paard, dan wil ik net zo'n paard als waar ik van t weekend op gereden heb.
Een grote stoere en stevige KWPN'er met zwevende gangen.. Mén dat dier zat me toch lekker!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:44

haha volgens mij zijn we het allemaal eens Knipoog

siet aan de kwpn ooit Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:45

Ja ooit.. Ik ben echt mijn meningen aan het bijstellen.. Vork
Maar deze was groot en grof, niet zo'n iel dier.. Gewoon een grote stoere vent.. Lovers Springgefokt ook, volgens mij zijn die ook al wat steviger niet?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:47

Afbeelding

Deze heb ik op gereden.. Zebulon a.k.a Zeb.. Lovers

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:47

Goede avond!

Heel veel beterschap Dianne. Dit rot jaar is gelukkig snel voor jou voorbij, nu kan het goede nieuwe jaar beginnen.

Wow sita wat een mooie welsh cob!
Ik zie ZE niet als een belemmering bij koop, tenzij het een merrie is. Ik zou geen veulen fokken met een paard dat zomerexceem heeft.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:48

Leuk beestje Sita.

timokyana

mooi koppie siet, heeft wel wat weg van temptation van roxtemp Lachen

grrr

Ik weet niet of die perse groter zijn... wel stoer!

Ik vind een paard al gauw te groot, geef mij maar een 1,55tje... Haha! Mirthe is me in feite ook absoluut wat te groot! Maarja, zo is ze nu eenmaal... Clown

Siet, ik ben met jou wel een medefan van welshcobs hoor, wij hebben er 1 in pension, pittige, stevige paardjes!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:49

ik koop vanaf nu er alleen maar een kleiner paard bij denk ik haha.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:50

Ja, Ziggy is helemaal een reus! Haha! Vind ook gewoon als er dan wat is, wat engs of weet ik wat, je heb je handen meteen zo vol met.... uhm paard! Vork

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:50

Deze was dan 1.69.. Toen ik er net op zat had ik zoiets van 'niet naar beneden kijken'.. Tong uitsteken Maar toen hij eenmaal liep had ik nergens last meer van..
En ja, met afstijgen he.. *LOL* Was ietsjes verder.. Huilen van het lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:52

ik hou wel van groot, ben zelf ook vrij lang.

Op nienke hier zie ik mezelf nog niet zitten althans, vind het echt een kleintje Clown
hoopt hier stiekem dat janeeba de 1.70 haalt Knipoog
vanaf de 1.50 vind ik het mooie maatjes Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:53

Hihi, da's dan ineens een hele stap ja! Op Mirthe stap ik altijd met een krukje, beter voor haar rug, maar pas weer eens zonder krukje. Vond het ineens best hoog, maar was ook met spijkerbroek... Tong uitsteken En zij is maar 1,60 of zoiets, maar wel megabreed.