[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:54

hey hey jeetje ik heb weer veel bij te lezen zeg Duivel

rommulus wat een geweldig profiel
ik heb erg gelachen om je honden foto's hihi Haha! gekke beesten Clown

IkbenMarije sneeuwstorm Haha! ik heb nog geen sneeuw hier gezien
Biancaa hih jullie hebben ook sneeuw leuke sneeuwpop Clown
Berdien auwie klinkt niet best heel veel sterkte Ach gut
Sita_ hey balen van je werk wel fijn dat je school het begrijpt

ps: ik heb leuk nieuws (vind ik dan haha) Haha!
ik ben gisteren op sollicitatie geweest bij een hele leuke kleding winkel en ben meteen aangenomen
het klikte zo goed Cool
en leuke bijkomstigheid ik koop er al mijn kleding en krijg nu dus 40% korting Clown
half maart begin ik Knipoog
ik ben zo blij echt super leuk lijkt me echt een job voor mij Knipoog

en ik heb een australian stockzadel voor erbij gekocht voor de lekkere lange buitenritten Haha!
ik heb al eens een stock gehad van HO
had ik op de gok gekocht via via
toen ik d-jee in ging rijden bijna 2 jaar terug
toen was hij te krap Huilen
dat vond ik toen zo erg maar durfte toen nog geen andere te doen Verdrietig omdat d-jee toen 3,5 jaar was
maar nu kwam deze op mijn pad met een brede boom en de prijs waren we snel overuit dus ik heb het gedaan
teminste een vriendin van mij is gaan kijken die zo'n zelfde zadel heeft ook met brede boom (je hebt ze maar in twee maten normaal en breed (ik had toen de normale boom)
en die heeft hem meegenomen voor me en op 2 tinkers gepast Cool
dit is ook een HO en dat zijn zulke super zadels Knipoog
zitten als een huis en de kwaliteit is top Pling
hij word van de week via de koerier bij mijn thuis afgeleverd
ik hoop dat hij goed ligt en anders ga ik met d-jee en zadel naar (HO) en laat ik hun kijken en evt bijvullen Pling dan weet ik het zeker dat hij goed ligt
ik zou zoiezo over een paar weken met mijn wintec naar een zadelpasclinic gaan hier op het eiland
dus nu ga ik met alletwee mijn zadels heen dan weet ik het zeker Haha!
zo nu ga ik effe bankhangen en dan langzaam naar mijn bedje
iedereen weltrusten Slapen
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 06-02-07 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:56

Tinkertje: Lekker zo'n stockzadel heb er met m'n vorige tink ook mee gereden, zat heerlijk. Hopelijk zittie helemaal goed.

En die baan: helemaal super voor je.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:57

dank je ik heb er ook erg zin in
leuk weer een nieuwe uitdaging

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 01:02

Ben ik nog ff vlug, heb nog even advertentie gemaakt voor de lampen Knipoog
viewtopic.php?f=64&t=722840&hilit=

Hier dus rond half 6 ook héél even gesneeuwd Ja

O Fedor kan ik dan denk ik niet kennen, toch grappig precies dezelfde ronde vlekken Clown T is een ook leukerd Ja

Cool Wel gaaf dat t dan meteen vereeuwigd is, terwijl snow dat dus niet zo snel doet ...

en Verward mis ik nu ergens iets ineens lees ik Beterschap wensen voor je ... nou als ik het gemist heb natuurlijk ook heel veel beterschap van mij Ja

Marije Ach gut balen van toets ...

rommulus --> zal vandeweek je vernieuwde profiel gaan bekijken Cool nu ff vlug beetje reageren Knipoog

Bloos! biancaa --> al veel sneeuw Tong uitsteken

Ach gut Berdien ...

pff sita wat een dag Ach gut --> hier ook iemand met dier/agrarische opleiding en werk in andere richting Zij zijn groot en ik is klein! en nog steeds op zoek naar iets anders Ja
SUCCES met alles!

Tinkertje mazzelaar Cool en succes met baan!!

Morgen mag Say weer naar de smid Nagelbijten / Gniffelen --> Gaat ondertussen heel goed (ze was er echt panisch voor Ach gut ) en smid is súper, maar toch ben ik iedere keer weer blij als het voorbij is en t dus goed en rustig gegaan is Ja gelukkig hoeft ze niet zo vaak erg handig die súpersterke en harde hoeven OK dan!

Gaaaap ik ga slapen Slapen morgen weer vroeg dag Doei!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:20

hmm dat gebeurd niet vaak dat ik als eerste er weer bij ben
maar goedemorgen allemaal Haha!

@ tinkert_tje thanx Haha! tja met boxers verveel je je nooit Clown
en geveliciteerd met je nieuwe baan (tegelijk goedkoop kleding kopen lekker) en je zadel, en nu nog hopen dat ie past.

@grid ben benieuwd
sucses met say hoop dat ze lekker kalm blijft

ik moet zo naar het uwv voor een zoveelste gesprek Boos! ik snap niet dat het niet in een keer kan
ik moet nu naar een arbeids deskundige (hmm mijn smily's doen het nog steeds niet) ben benieuwd wat deze man nu heeft te melden.

en dan vanmiddag bezoek van een sociaal raads vrouw en wat die gaan doen is nog steeds een raadsel :S dus ben benieuwd

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:29

tinkert_tje schreef:
en ik heb een australian stockzadel voor erbij gekocht voor de lekkere lange buitenritten Haha!
ik heb al eens een stock gehad van HO
had ik op de gok gekocht via via
toen ik d-jee in ging rijden bijna 2 jaar terug
toen was hij te krap Huilen
dat vond ik toen zo erg maar durfte toen nog geen andere te doen Verdrietig omdat d-jee toen 3,5 jaar was
maar nu kwam deze op mijn pad met een brede boom en de prijs waren we snel overuit dus ik heb het gedaan
teminste een vriendin van mij is gaan kijken die zo'n zelfde zadel heeft ook met brede boom (je hebt ze maar in twee maten normaal en breed (ik had toen de normale boom)
en die heeft hem meegenomen voor me en op 2 tinkers gepast Cool
dit is ook een HO en dat zijn zulke super zadels Knipoog
zitten als een huis en de kwaliteit is top Pling
hij word van de week via de koerier bij mijn thuis afgeleverd
ik hoop dat hij goed ligt en anders ga ik met d-jee en zadel naar (HO) en laat ik hun kijken en evt bijvullen Pling dan weet ik het zeker dat hij goed ligt
ik zou zoiezo over een paar weken met mijn wintec naar een zadelpasclinic gaan hier op het eiland
dus nu ga ik met alletwee mijn zadels heen dan weet ik het zeker Haha!
zo nu ga ik effe bankhangen en dan langzaam naar mijn bedje
iedereen weltrusten Slapen

Wat is HO?? Blond

Leuk van je nieuwe baan. Klinkt errug goed!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:35

@ Tinker_tje Gefeliciteerd met je nieuwe baan, fijn dat het zo goed klikte en dat je meteen aangenomen bent *LOL*
Niet te veel kleren gaan kopen he? Nagelbijten / Gniffelen

@ Berdien, Hoe gaat het nu eigenlijk met Jessy?
Hoop dat ze al weer aan de beterende hand is! Ben benieuwd Lachen

Nou ik stap maar eens op de fiets om 8 km naar school te crossen!
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 07-02-07 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:46

GOODMORNING!!

Ik denk dat ze bedoelen met HO The Horseman Outfitter!!
Daar heb ik ook een westernzadel van!!

Allemaal gezellige dag vandaag!! En veilig, tis hier spekglad!!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:09

Goede morgen allemaal,
Alles hier witgevroren buiten, rijp noemen ze dat hier.
De weg spekglad, een verbouwing bij de boer tegenover ons dus moeilijk weg te komen vanochtend.
Auto stijfbevroren........ pfff winter perikelen.
Op weg naar mijn werk in de file, ja moet ik weer naar bedrijf dat zo nodig aan de A2 gehuisvesd wil zitten Boos!
Maar goed we zijn heel huids gearriveerd.
En nu aan het werk, 1 collega net ziek gemeld, 1 collega vrij (vakantie) andere collega komt later ivm vertraging trein.......... ik zit helemaal alleeen.
Pff het zal wel weer zón dag worden.
Maar nu genoeg gezeurd, als ik alleen zit kan ook lekker rondbokken zonder dat iemand zich er mee bemoeit en dat is wel fijn. Knipoog

Petroes van harte met je nieuwe baan en met je mooie zadel, ja de Horseman Outfitter heeft goed spul wel duur.
Ik heb mijn bosal hoofdstel gekocht (ruim 200 euro) dat ligt al klaar voor Joey als ik hem strakkies ga beleren.
Een rib uit je lijf is het wel.
Snowdon, van harte beterschap met je rug.
Rommulus wat een leuk profiel, ik heb genoten, succes bij het UWV (lastige jongens daar, maar ja de schuld ligt natuurlijk bij de minister, want iedereen moet gewoon worden goed gekeurd)
Sita, veel sterkte met je werkgever en school, laat ze het lekker samen uitvechten maar niet over jouw rug.
Berdien, eerst je paardje ziek en nu jij een zere arm, hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop,
Grid, succes met Say bij de smid, we horen wel hoe het gegaan is?

Nou ik ben vast een berg mensen vergeten, maar dat vergeven jullie me vast wel.
Iedereen een fijne dag gewenst, en voor alle zieken beterschap Ach gut

Groetjes
Janine

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:33

Goeiemorgen allemaal,

Heb lekker vrij vandaag, dus ben een keertje net m'n bed uit.
Kijk ik uit m'n raam, ligt Mirthe lekker te pitten op de bevroren koude grond, terwijl Max, mijn kleine shetlandermonster zijn uiterste best doet haar overeind te krijgen om te gaan spelen. EN dan issie echt irritant. gaat met z'n voorbeentjes bovenop haar buik staan, bijt in haar benen, geeft steeds kleine bescheiden schopjes tegen haar aan, maar mevrouw slaapt heerlijk verder. TOen ik haar net had dacht ik echt dat ze iets ergs had, maar als ze eenmaal ligt trekt ze zich ook van niemand meer iets aan. Slapen

Het ziet er echt mooi uit buiten, zonnetje erbij, prachtige rijp overal op!
Vandaag ga ik weer eens samen met m'n nieuwe bijrijdster op Mirthe rijden kijken wat ze er nu van vind. Mirthe vind lopen met iemand anders op haar rug namelijk totaal niet nodig. En ze wil alleen maar bij mij blijven. Dus ben benieuwd...

Iedereen een fijne dag gewenst!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:48

mogge
inderdaad BaiNar HO bedoel ik de horseman outfitter mee Haha! is echt een goed merk geen flut spul
maar dan heb je ook wat whaha
IkbenMarije ik zal proberen me in te houden met kleding kopen Clown is wel erg verleidelijk natuurlijk Pling
Janine_Ldank je Knipoog en klinkt gaaf je hoofdstel ik ben benieuwd hoe dat staat op je kanjer mooie dingen heeft de HO he Knipoog wel duur inderdaad maar wel erg goed en mooi Clown
grrr suc6 en vooral veel plezier met je nieuwe bijrijdster
ik hoop dat de klik er is Pling
ik herken dat wel dat achter je aan lopen Clown
d-jee houd er niet zo van als er andere op hem rijden die gaat alleen maar stil staan aan mijn in de gaten houden zodra ik er voor loop dan gaat het goed whaha is een beetje moeilijk als iemand wil draven Clown laat staan galoperen Knipoog whaha

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:51

Goedemorgen allemaal.
Ben weer effies thuis.
Mijn man ligt in het ziekenhuis en ik moet nuveel heen en weer rijden.
Eerst werken,dan alle paarden voeren en mesten(rijden mogen de verzorgsters doen)en daarna naar het ziekenhuis,kleine op tijd naar bed brenegen en dan ben ik kapot!

Even voor de duidelijkheid.
Gawain heb ik samen met Stal Nijmegen gekocht om op te knappen en uiteindelijk weer te verkopen.
Pas als Gawain helemaal in super conditie is gaat hij weg.
Dat hij op marktplaats stond was om plotselinge erg hoge financiële redenen.
Hij gaat zo wie zo niet naar de eerste de beste en ik ga ook echt een nieuw baasje controleren of hij goed terecht komt.
Nu is het probleem opgelost door dat ik een andere pony heb verkocht dus Gawain blijft nog lekker eventjes bij ons maar helaas niet voor altijd.

Ik heb samen met Stal Nijmegen nog een paard gered van de slacht en ook deze zal uiteindelijk weer moeten gaan.

Stal nijmegen en ikke kunnen zielige paardjes niet laten staan als we weten dat ze nog een leuk leventje zouden kunnen krijgen.

Ik hoop nu dat het een beetje duidelijker is rond het verhaal van Gawaintje.
Ik ben heel gek op hem en hij rijdt heerlijk.
We doen heel rustig met hem en laten hem nog lekker wat volwassener worden tussen de andere paardjes.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:05

Oh Wisky, hopelijk niets ergs met je man?
Rijden jullie eigenlijk al op Gawain? Het is echt zo'n onschuldig lief babypaardje om te zien vind ik.

Tinkertje: Jij ook een eenkennige tinker! Ach het heeft ook voordelen, mijn buurvrouw zegt altijd maar, als ze haar ooit mee willen nemen (lees stelen) dan lukt ze dat nooit!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:06

Heel goed van je ! Pling

Fijn dat er mensen zijn die zich om zulke dieren bekommeren,als ik een eigen wei had dan zou ik
het ook wel willen doen.

Ik heb twee jaar geleden ook een merrie gekocht die hele vervelende exceem had,
gelukkig ging het bij ons aan zee een stuk beter met haar en 8 maanden later,
helaas vanwege de hoge pensionkosten weer verkocht en nu staat ze heerlijk in de wei
in ouddorp bij een meisje van 12 die heel blij met haar is.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:14

Hier een foto van de groep waar Gawain in loopt.
Hij staat helemaal achteraan,achter de Haflingers.
Afbeelding

Ons andere projektje is Xally.
Zo zagen wij haar voor het eerst bij de dierenarts.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/yoblin/nas.jpg
Ze zou een paar dagen later naar de slacht gaan.
Stal nijmegen en ikke hebben haar gekocht.

Zo zagen haar doorlig plekken er na 2 weken uit.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/y ... rie003.jpg
En ook haar knie genas goed.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/y ... rie004.jpg
Zo ziet Xally er nu uit.
Afbeelding
Stal Nijmegen is begonnen met er weer spieren op te zetten en haar langzaam voor te bereiden op een leven als springpaard,waar ze eigenlijk voor bedoelt was.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:18

grrr schreef:
Oh Wisky, hopelijk niets ergs met je man?
Rijden jullie eigenlijk al op Gawain? Het is echt zo'n onschuldig lief babypaardje om te zien vind ik.

Met man gaat het redelijk,hij heeft een geperforeerde darm maar naar omstandigheden gaat het goed.
Duurt nog wel lang voor hij naar huis mag.

Gawain rijden we 1 a 2x per week een kwartiertje/half uurtje,doen freestylen met hem en gaan wandelen of nemen hem naast een ander paard mee op buitenrit,aan een touw.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:19

Wat een gave groep hebben jullie staan zeg! Top dat jullie paarden opknappen, lukt dat over het algemeen ook nog wel?

Tinkert_tje: gefeliciteerd met je nieuwe baan! OK dan!

Marije: Mmm moeilijk te zeggen, ze kwam gister wel heel lief bij me staan in het land toen we het draad aan het fixen waren. Maar goed, we zijn nog niet begonnen met de lijnzaadslijm/psyllium, dus ze zal nog wel even naar zijn.Ga zo naar haar toe, even de sidepull uitproberen en een klein halfuurtje rustig aan trainen in de bak. Denk wat stap en draf oefeningen, cirkels, zijwaarts, dat soort dingen. Morgen gaan we naar de DA voor de scan Ja

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:20

Goed zeg, dat mensen zich bekommeren om paarden die anders naar de slacht gaan!! Petje af... Al weten we allemaal dat we niet alles kunnen redden, ieder paard is er 1 toch??

Ik ben helaas (nog) niet in de mogelijkheid voor dit soort acties maar doe het momenteel op mijn eigen manier, ik heb nl. een tinker maar heb ook mijn andere paardje, welke ik al 21 jaar heb nog steeds. Hij is nu 23 en mag lekker van zijn oude dag genieten. Hij is gewoon lekker fit en gezond, alleen zijn tanden gaan een probleem vormen!! Maar als ik een ker zin heb kan gewoon het zadel er op hoor!! En bakken dat ie dan doet!!

Maar goed, dit gaat over tinkers hier!

Iedereen die ziek, bijna ziek of onderweg naar beter zijn is, beterschap..... En iedereen die moet werken (I like me)... WERKSE!!

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:28

Berdien schreef:
Wat een gave groep hebben jullie staan zeg! Top dat jullie paarden opknappen, lukt dat over het algemeen ook nog wel?

Wel als we ze daarna verkopen.
Ik neem ook alleen paarden die een erg goede kans maken hoor.
Ik doe veel aan paarden massages en heb stijve of zere spieren snel weer los en pijnloos.
Ook met freestylen kun je een paardje weer happy krijgen en met rijden kun je ook veel bereiken met zielige paardjes.
Zo kan ik een paard echt opknappen.

Ik heb nog een Tinker lopen van iemand daar ben ik al vanaf juni mee bezig.
Ik mag nu op hem zitten en een paar pasjes lopen.
Die was zo bang dat hij zijn hele lichaam vast had gezet.
Het zal nog wel even duren voor hij klaar is maar dan heeft iemand er ook een super paard aan.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:24

@ janine_l was idd bager daaro maar goed je moet wat.

@ grr gaaf dat die 2 elkaar engelijk zo dulden lijkt me wel een mooi schouw spel als de schet zo aan het etteren is Haha!

@ wisky sterkte met je huspuppy een geperforeerde darm is niet niets hoop dat ie spoedig er boven op komt en naar huis mag.
en goed werk met die paardjes zeg ziet er goed uit.
maar ben je niet bang dieren te kopen die uiteindelijk toch nog afgemaakt moetten worden ????

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:53

Ja,das een risico.
Maar ik ben wel voorzichtig hoor.
Ik neem alleen dieren waar van ik zelf verwacht dat ze er wel boven op komen en ik weet ook dat ik ze niet allemaal kan redden.
Zo heb ik elk jaar toch weer een paar paardje een kans gegeven op een beter leven.

Zo nu ga ik lekker naar mijn paardjes toe.
Even lekker bezig zijn met de nieuwe Tinkerruin Vinking.
Voeren,mesten,kletsen.
Ik hoop ook nog effies te kunnen rijden op Dingle.
Effies een strandjes ritje maken langs de Waal.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:54

Goedemorgen (nog 5 minuten!)

Even wat bijgelezen,

@Tinker_tje, Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en natuurlijk je nieuwe zadel, ik hoop dat je er heel wat ritten mee kan rijden!

@grid, Succes bij de hoefsmid, Pallieter moet zaterdag weer. Vorige keer zetten hij de hele boel op zijn kop eens zien wat hij nu doet haha

@Janine_L, Hier was het ook erg glad vanochtend! Ik stapte uit de trein, en geleed er bijna weer in. Ik heb heel voorzichtig moeten lopen, en miste ook nog eens me trein het was me het dagje wel!

@grrr, succes met rijden dan maar!

@wisky, Balen dat je zoveel heen en weer moet rijden, sterkte nog verder met je man! Het verhaal is voor mij nu duidelijk, super wat jullie doen! Ook het andere paardje ziet er nu weer super uit, goed werk!

@Berdien, Succes morgen met de scan, ik duim voor je dat er wat zit!

Ik ga zo naar de dokter, ik heb het heel erg benauwd de laatste tijd, ze gaan maar eens kijken hoe het komt.
Ook heb ik veel last van me keel, lekker die griepjes die heersen zeg, haha

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:09

nou hoe dan ook goed werk

l0rdJ sucses

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:47

Goed van jullie...paardjes opknappen en dan goed thuis zoeken ! Zo hebben wij er ook al een paar "gehad".
He, toen Gawain bij Jeanette te koop stond, stond deze er toen ook niet? Vond ik zo'n leukie :
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/75 ... ruin.html?

Zit hier op het werk...even lekker broodje eten!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:26

Bedankt voor de verduidelijking, wisky!
Goed werk hoor Ja

Annemarie... heb je die tinker uit Chaam ook gezien?
(Sjors, haar oogappel en Yes zou ermee in 2span komen....)
Wegens overschot aan tinkers Bloos!