[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:03

weltrusten mensen! tot morgen!!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:16

Bonte schreef:
Ook weer leuke foto's Sandra Vooral die 2e. Ze had bij die van mij toch wel haar oortjes naar voren??

Ja hoor! Maar vond het zo leuk dat iedereen zo hard z'n best deed om bij Shay d'r oren naar voren te krijgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:12

mamauba schreef:
Ja ik heb ook geen geld over maar ik moest toch een nieuw shirt voor de volleybal. Die van Brooke hospital voor Animals is echt versleten. Dus nu maar een tinkershirt lekker reclame maken voor het beste en mooiste paarden ras te wereld. (Fjorden komen direct daarna hoor Roos en Marcella).

Is goed hoor je heb natuurlijk niet alleen een fjord, maar ook een tinker.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 00:00

mooi dochtertje heb je mamauba, olijk koppie

coole foto's bonte, helaas geen tv gekeken!!

die lidl dekens zien er idd niet waterdicht uit, dan moet je weer een regendeken er over heen doen. maar die aanbiedingen zijn vaak regio gebonden, moet je mazzel hebben dat het bij jou is
inmiddels lees ik dat er al genoeg over gezegd is

peeky, sorry no probs here!

oei roos... hij is wel met je gezondheid bezig hè? misschien moet je gewoon maar ff ophouden met rijden voor eerst.

leuk hè CF, als ze je zo in de gaten houden

ingrid, dat is ook niet mis nee. leuke baas hebbie!

mooi akerna, hoeveel punten hadden jullie?

succes met verkopen dienie, ze kunnen niet buiten blijven?

klinkt goed chub, vooral die whirlpool...

jean ik hoop dat het niet chronisch is. zijn er ook geen alternatieve zaken die hem helpen opknappen?

leonoor, toevallig zeg je dochter die weinig dronk en een veul met uitdrogingsverschijnselen?

cin, druk aan het klussen dus. laat jij ook af en toe wat pica's aan ons zien??

ik wou al zeggen, ik mis annemarie maar die maakte de foto

ik heb vanmiddag de dierenbescherming gebeld
zie al vanaf vrijdag, het hele weekend een paard met een groot autowiel rondlopen in een wei. vastgebonden middels een touw en keelriem.
ik dacht eerst dat ik het niet bij het rechte end had maar toch wel. hij moet dus dat hele ding meezeulen. ik heb hem op 2 plekken zien staan, laatste plek al sinds zaterdag. niet in de buurt van de tank met water.
juf aan de foon zei dat er al eerder om gebeld was. en de reden was dat het paard anders over het hek springt, de wei uit. ja en? is dat een geldige reden voor mishandeling?
ik moest nog ff terugbellen als ik paardje nog steeds op dezelfde plek zag staan. vanaaf kon dat dus niet want het was donker. ik rij er morgen wel weer naartoe, paardje kan wel een nekwervelbeschadiging oplopen en weet ik veel wat. het stond er ook erg beteuterd bij en de rest van de kudde liep elders.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 05:31

Goedemorgen allemaal,

Pellie, we zijn al vanaf dat we hem hebben hiermee aan het tobben en dat is 3 jaar, naar verschillende klinieken geweest, alle alternatieven geprobeerd en dit is nu eigenlijk onze laatste hoop.

Maar, we gaan voor de goede afloop.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 06:55

Goedemorgen!!!
Jeetje Pellie, arm peerdje!Dierenbescherming is soms wel laks hoor.
Zo aan het werk, niet te veel kletsen he, moet vanavond anders zoveel bijlezen Fijne dag allemaal!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:00

Goedemorgen,

#Jean: ik hoop dat dit storm zal helpen....

#Leonoor: wat irritant als de koper zijn verplichtingen niet nakomt....hoop dat je hem nu nog voor het winterseizoen ergens kan plaatsen....

Leuke foto's voorbijzien komen.....met het grootste probleem bij fotos: de oren naar voren.....Silas is een ster in zo lang mogelijk oren schuin of naar achteren houden, absoluut niet fotogeniek

#Pellie: een paard met een wiel aan zich vast, hoe kunnen mensen dat toch weer verzinnen...????

ik ga zo naar mijn werk, veel plezier en succes vandaag!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:07

Goedemorgen,

drukke dag hier op kantoor en aangezien ik officieel nog geen hulp-mod ben hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik er vandaag niet zoveel zal zijn

Arm peerdje Pellie. Ze kunnen beter de oorzaak van de ontsnappingspogingen onderzoeken dan 'm op deze onvriendelijke manier binnen de omheining proberen te houden..

Jean, uiteraard gaan we voor de goede afloop betr. Storm! Ik duim mee voor hem! En wie weet is er in de alternatieve hoek nog wat te doen als het ge-eikte niet helpt...

Leuke foto, Spetter! Ziet er heerlijk uit!

Leonoor, gelukkig dat alles inmiddels alweer goed gekomen is. Dit soort gein gebeurt altijd in het weekend. Josephine is ook een (doop-)naam die ik op mijn lijstje heb staan Mijn moeder heet Jose en haar man Jos, vandaar...

Bonte, jammer van die foto's... Misschien kun je eens uit laten rekenen wat voordeliger is: blijven huren of kopen. Vooral als je daar wilt blijven zitten en nu de rente zo laag is, is kopen misschien niet onverstandig? Je bouwt tenslotte wel wat op dan...

Oh, Jellie, rode kool

En nu ga ik gauw wat notulen van gisteren uitwerken. Om 10.00 weer een vergadering in Eindhoven...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:31

Goedemorgen!!

Straks weer werken...

Arm paardje Pel...

Bonte, kopen is misschien niet onverstandig, kijk alleen wel of je jezelf er echt lang in ziet wonen. Door de lage rente zijn/blijven de huizenprijzen hoog. Als de rente weer gaat stijgen zullen de huizenprijzen dalen. Als je nu een tophypotheek moet nemen en dalijk gaat verhuizen zou je wel eens met schuld kunnen blijven zitten. Is een dingetje wat ik heb geleerd toen ik bij wat tussenpersonen werkte...

Leuke foto spetter! Ik ga vanaaf lekker weer eens een buitenritje maken, ff lekker uitwaaien.

Leonoor, balen van dat veulie. En je arme kind...

Gister weer bij Fer geweest, maar dat paard gaat echt niet lekker hoor. Hij staat er nu sinds de laatste week van Juli, vanaf begin augustus is ie aan het kwakkelen, schouder rechts, schouder links, rotstraal rechts achter en nu weer rotstraal maar aan beide achterbenen. Arm paard. Imo zou hij gewoon lekker op een stal moeten waar ie veel naar buiten kan. Ik vind het echt moeilijk om hem daar zo te zien staan. Hij is zielsgelukkig als je komt, omdat dat de enige keer is dat ie zijn stal uit komt op een dag. En dan als je weg gaat dat paard weer terug in zijn stal zetten, wetende dat ie zich daar de komende 23 uur staat te vervelen... Dat doet zeer hoor.... Dan mag ik daar alle luxe hebben (2 binnenbakken, 2 buitenbakken etc) maar dat lever ik graag in als dat paard een beter leven heeft hoor!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:38

Mamauba, Lem heeft iig geen hondeleven Gefeliciteerd dat je benoemd bent tot aanvoerster Pffft, lastig van die jonge meiden. Als ze zich maar aan je regels houden is er niets aan de hand maar t is idd niet te hopen dat ze de wei in gaan… Hoe gaat heet nu met je paps?

Shay, leuke foto’s Maf paard

Cindy, succes met al de vergaderingen vandaag. Ik heb idd foto’s gemaakt maar die moet ik nog op mijn pc laden. Mooie foto die Annemarie gemaakt heeft

Pellie, goed dat je de db belt! Ik snap niet hoe ze t verzonnen krijgen…

Chubb, lekker druk werkdagje.. Hier mag t werk ook wel eens loskomen.

Verder weinig nieuws hier…

Ik hoop dat Fluitje vandaag geen last meer heeft en dat hij niet meer kreupel is. Het vrouwtje dat vandaag op hem zou lessen heb ik gisteren gebeld en zij zou de les voor de zekerheid afzeggen..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:58

Pfff, even bijlezen, ben de laatste paar dagen actiever geweest in andere topics . Ga vanavond alles 'ns rustig bijlezen (nu op het werk ), typen gaat ook een beetje lastig, heb gisteren het topje van wijsvinger afgesneden bij het uien snijden .

Heb mooie foto's voorbij zien komen van Flan voor de kar, maar moet nog even rustig teruglezen.

En een schétige foto van Mamauba's dochtertje (toch ?), wat een lieverdje !!

Een paard met een autoband om z'n nek, het moet niet gekker worden.

Cindy op grote-meisjes-ponykamp, geweldig. Leuke foto ook met de vier stinkies naast elkaar.

Josephine ziekjes, arme ziel.

Jammer Dinie dat je toch moet gaan verkopen, als ik een geldboompje had wist ik het wel want ik vind het alledrie kanjers.

Op de foto van Shayla-met-de-oortjes-naar-voren zie ik nog de charmante achterkant van mijn hubbie

Chub, jij wordt dus hulpmoddie, want dat heb ik even gemist ?

Pfffff, typen met een verbonden vinger werkt dus écht niet ...

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:59

Goede morgen

mamaube...........wat een droppie op die foto

Akerna..........mooi vachtje heeft je paardje

Bonte jammer dat ze je foto niet hebben gebruikt

En voor de rest heb ik weer prachtige foto's voorbij zien komen

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:16

Marcella schreef:
mamauba schreef:
Ja ik heb ook geen geld over maar ik moest toch een nieuw shirt voor de volleybal. Die van Brooke hospital voor Animals is echt versleten. Dus nu maar een tinkershirt lekker reclame maken voor het beste en mooiste paarden ras te wereld. (Fjorden komen direct daarna hoor Roos en Marcella).

Is goed hoor je heb natuurlijk niet alleen een fjord, maar ook een tinker.

Ja 4 tinkies en 1 fjordenbeest en die is wel mijn favo boven 3 tinkies maar mijn Mauricio haalt hij niet in. Tussen ons is er pure liefde

Iedereen bedankt voor die leuke reacties over Myrthe.

Jellie met mijn vader gaat het sinds gisteren weer iets beter. Ze hebben hem donderdag rustig wakker laten worden en zaterdag was hij weer redelijk bij. Zondag toen ik ben geweest probeerde hij met zijn handen bij zijn mond te komen om die beademings slang er uit te trekken. Maar omdat ze zijn handen hadden vast gebonden kon hij er niet bij. En hij heeft er zo'n helkel aan. Hij had nog voor de laatste operatie gezegt dat die slang van de voeding er uit moest omdat hij het zat was zo'n ding in zijn keel. En nu zit er dus een slang in die 5 keer zo dik is. Als we naast zijn bed zitten is hij ook redelijk rustig maar als we dan weg gaan raakt hij in paniek en zit hij maar met zijn armen te slaan. Zondag heb ik het er met mijn moeder over gehad dat dit niet langer zo mocht gaan. Anders de beademing er maar af en kijken als hij het red en zoniet dan is het misschien ook maar beter zo. Alleen nu is er net weer verbetering. Hij ademt bijna zelfstandig en zijn darmen beginnen weer met werken. Dus nog even volhouden en dan hopelijk die slang er uit.

Wenk en dan zijn er ook nog mensen die denken dat ze hun paard er een plezier mee doen lekker op stal staan 23 uur per dag. Ja want ze gaan met plezier hun stal in. Maar even vergeten dat daar eten ligt en dat nou iets is waar paarden alles doen.

Pellie arm paard. Dat mag toch nooit een oplossing zijn. Hopen maar dat het goed afloopt.

Shayla leuke foto's. Echt een lekker dier maar dat zul je naar zaterdag wel weten.

Leonoor ik vind het hem leuk genoeg maar ik denk dat ik de zelfde situatie's heb als de meeste bokkers. Maar er komt vast iemand langs met genoeg euro's en een super plekje.

Roos hou die mensen wel in de gaten hé? Je laat dat arme beest toch niet naar de slacht gaan!

Ik ga nu snel weer naar mijn vader en daarna weer een drukke dag met de paarden. Iedereen veel plezier vandaag.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:19

Goedemorgen dames en heer,

@ Dienie: Sterkte met de verkoop. We hebben het er nog over gehad maar dan maar dat je er over dacht om eentje te verkopen maar alledrie? Erg vervelend en jammer van zowel Sissy, Maxolo als Romy.

@ akerna: wat is Quinto een prachtige Tinker! Hoe is de wedstrijd verder gegaan?
Edit: laat maar ik lees het al

@ Jean: fijn dat Storm weer thuis is en nou maar hopen dat het dus niet chronisch is.

He... de berichten van TP gaan meetellen? Cool, gaat mijn berichten aantal dus fors omhoog vanaf nu

@ Chubby: leuk huisje en wat betreft de Lidl: zie mijn pb-tje

Leuke foto's van Shayla en tja, oren naar voren is toch oren naar voren?

Fotogenieke paarden? Fayette absoluut niet Dat is net het vrouwtje: die wil ook nooit op de foto Hercules is wel weer erg fotogeniek.. soms iets te... dan heb je die snoet weer in je camera enzo

Keevagirl schreef:
typen gaat ook een beetje lastig, heb gisteren het topje van wijsvinger afgesneden bij het uien snijden

Auwauwauw... dat had ik je uit eigen ervaring ook wel kunnen vertellen dat dat niet zo slim is (eind vorig jaar topje van mijn duim afgesneden tijdens het wortels hakken voor Flet en Herc ). En typen is dan erg pijnlijk met hechtingen en een dikke verbonden duim... helemaal als je dus met 10 vingers typt

Ennuhm update: het onheil is geschiedt. Ik kan er alleen nog geen foto van plaatsen omdat ik niet weet hoe ik hem van mijn mobieltje af kan krijgen een virtuele appeltaart voor diegene die weet waar ik het over heb

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:23

flettie schreef:
Ennuhm update: het onheil is geschiedt. Ik kan er alleen nog geen foto van plaatsen omdat ik niet weet hoe ik hem van mijn mobieltje af kan krijgen
een virtuele appeltaart voor diegene die weet waar ik het over heb

Eh .... Hercules die Fayette probeert te "nemen" ?

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:23

Mijn site is in de lucht.

www.hetlarixbos.nl

Wat vinden jullie er van?
Dingen die beter of anders kunnen volgens jullie hoor ik graag!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:28

Keeva, tjee je topje eraf Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt

Mamauba, lijkt me vreselijk om je vader zo te zien. Ik hoop dat hij het red. Het is wel een goed teken dat hij bijna zelfstandig ademen kan en dat de darmen ook weer aan de slag gaan Beterschap voor hem

Flettie, heb je Flets manen eraf gehaald?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:35

Mamauba, ziet er profi uit je site! Leuk en uitnodigend. Als we ooit eens tijd hebben komen Jan en ik wel een x een buitenrit bij jullie maken Lijkt me leuk en mooie omgeving

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:35

Mamauba........heel veel beterschap voor je vader..........lijkt me moeilijk om hem zo te moeten zien maar wel fijn dat het wat beter gaat nu.

En je site ...............ja prachtig..........leuke kleur en lekker veel foto's
En ook zeker heel duidelijk
Maar wat las ik jullie zijn dus niet altijd open

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:38

Wauw wat zitten jullie allemaal alweer vroeg online Ik kom net pas op mijn stage binnenwandelen en kan vppr 9:30 echt geen tijd vinden om even achter de PC te kruipen

Gisteren weer gereden voor het eerste sinds een week, moest namelijk nogal veel werken vorige week en hield hierdoor geen tijd over om te rijden Maar ze liep verrassend lekker, dus ik hoop dat die lijn zo door blijft gaan deze week, want zaterdag hebben we weer eens wedstrijd voor het eerst sinds maanden. Had even andere prioriteiten, dus vandaar dat het er niet meer van is gekomen. Hopen dat we de laatste puntjes voor de M binnenhalen en dan...nou ja dan lekker trainen want ze is nog lang niet startklaar voor de M

Vanavond bij een stal in Utrecht kijken, ik heb namelijk weer giga bakproblemen dit jaar net als vorig jaar winter en samen met het feit dat al dat op en neer gereis naar Woudrichem niet ideaal is lijkt het me een prima plan op Jildau ook lekker naar Utrecht te halen

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:39

Mooie site Mamauba, ziet er uitnodigend uit !!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:53

Goedemorgen,

Jean ook een Cody, leuk, hebben we naamgenootjes

Leuke wedstrijdfoto's voorbij zien komen
Hoe was het resultaat?

Silas: heb op Bo gereden, een lekkere voorwaartse merrie.

Zal voor je duimen Chub!

Dienie, hopelijk vindt je geschikte nieuwe baasjes voor je paardjes.
Moeilijk hoor.

Ik roep het nog even:
Voor wie naar de keuring in Zeeland gaat, of er in de buurt woond, ik ben op de keuring aanwezig met de TinkerBrok.
Dus als er mensen zijn voor wie ik brokken mee kan nemen, roepen maar

Nu maar eens even aan de gang...

@Straks nog even de site van mamaumba bekijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:03

Chubby leuk huisje. Nu maar duimen dat het wat wordt. Bonte ik kan me voorstellen dat je er heel hard aan gaat denken om je huurhuisje te kopen. je weet dan wel wat je krijgt. De rente is nu heel erg laag ook als je het voor heel lange tijd vastzet. Dat scheelt wel.

Pellie toch niet te begrijpen zoiets. De dierenbescherming acepteerd dat dus als reden om een paard maar zo rond te laten strompelen. Tis toch te gek eigenlijk.

Mooie site Mamauba.

hier gaat alles verder zijn gangetje. Connor komt langzaam heel kort in zijn haar te zitten gek beest.EN met rijden is ie errug fris. Sander had zondag het idee dat hij aan het oefenen is voor engels volbloed. We hebben een klein stukje door het bos gescharreld en hij zag overal enge beesten en spoken. Hij liep zichzelf zo op te fokken dat na het rijden bleek dat hij op zijn eigen tong had gebeten. Gek paard.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:16

Heb alles weer een beetje bijgelezen, liep flink achter.

Flettie - Hercules weet dat hij hengst is en dacht laat ik meteen Fayette als proefkonijn even uitproberen !!

Chub - ben benieuwd of het doorgaat met je huisje, succes in elk geval

Maubauba - leuke site hoor, heb ff gekeken, veel info, alleen zelf kan ik de zwarte tekst in de linkerkolom wat moeilijk lezen, komt misschien ook door het gebruikte lettertype, maar zeker stijlvol qua kleuren en lettertype

Jean - wat goed dat je even gestapt hebt op Cody, hopen maar dat het met Storm weer helemaal goed komt, arm diertje

Iedereen nog van harte gefeliciteerd met de behaalde premies en titels in Houten en een knuffel voor tegenvallende punten van sommige bokkers.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:24

Ziet er goed uit Mamauba! Top!
Net als Dienie al zei is de zwarte tekst wat onduidelijk (misschien een lichtere schadw erachter? Wordt het ook nog iets chiquer van)