[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:27

Meis, volhouden, als je in je hart toch niet van haar af kunt, weet dan, dat ergens, diep verborgen in haar paardenhart, hoe beschadigd ook, en wat je nooit zult weten, een stukje is voor jou.
Geweldig dat je haar toch niet op geeft.
En haar , Jessica, dus nu, nu heeft ze ook een naam, dat is belangrijk, toch bij je hebt besloten te houden, WAT ER OOK WEL OF NIET VAN KOMT.
Ik weet hoe dat is, ik vang al jaren "Tweedehands Dobermanns" op, daar zitten ook wel types "met een rugzakje" bij.
Je wil niet weten hoe die bijkomen als ze eerst maar eens even NIETS meer hoeven of moeten, maar alleen zichzelf weer eens mogen hervinden.

Voor mij ben je een kei. Niet te veel verwachten he?
Dan komt 't wel goed.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:28

Maar is er nu een oorzaak gevonden van het gedrag van dat mooie kleine ding ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:33

Nee verwacht inderdaad niet te veel. Rijden is nu ook helemaal niet aan de orde en ik ga ervan uit dat ze zelf wel aan geeft wanneer ze er klaar voor is.

Ariebren: We gaan ervan uit dat het puur trauma is.

kyaraciara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:42

Echt super dat er ook nog mensen zijn zoals jij..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:58

Ben je er eigenlijk nog uit gekomen met de handelaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:01

Ja hoor, we mogen ruilen voor een jonge net beleerd paard van een "kennis". Laat maar, ik wil enkel tinkers :D

Edit: Buiten mijn pre met een kwart arabier. Die duidelijk geniet van het leven :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:23

Neem als het financieel ook uit kan alle tijd. Voor dit paard.
Volgens mij kan dit recht komen. Ik zeg dit omdat ik het uit eigen ervaring ken, dit soort gevaarlijke idioterie, en aan den lijve heb meegemaakt, dus geen geklets in de ruimte. Met aanvallen e.d., ik weet het echt, dat was beslist ook geen verknipt paard, ik heb hem nu nog: een wereld-Tink geworden! B.J., foto in mijn avatar, nog steeds niet everymans horse, maar moet dat dan?

Als je er voor wil gaan, voor HAAR, Jessica, wil gaan, moet je er rekening mee houden dat dit heel lang (JAREN) kan duren. Maar niet te veel (TE VEEL) aan willen doen. Laat haar nou maar even zijn wie ze is, komen jullie samen er nou maar achter hoe het zit.

Maar dit paard is volgens mij niet "gek".

Gaat het alsnog verkeerd, bel of PB mij dan EERST, niet de slager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:31

Slager word sowieso niet gebeld :)
Desnoods is ze een levenslange grasmaaier. Ze staat hier goed :)
Ik heb echt altijd het gevoel gehad dat er een reden is waarom ze bij ons is gekomen, dat ik haar moest helpen. En ja, ik heb helemaal in het begin echt het gevoel gehad dat ze weg moest. Dat ik me af vroeg wat ik nu weer had gekocht. Maar nu de knoop definitief is door gehakt is er een last weg en weet ik dat dit paard de tijd van haar leven bij ons gaat hebben :)

Ik moet zeggen dat het wel met een dubbel gevoel is hoor. Ik moet opeens gewoon worden aan het idee dat ze gewoon blijft. Ook vraag ik me af of het wel 'fair' is tegen mijn ouders. Maar ik denk dat deze oplossing het beste is voor Jessica. Een stabiele en rustige, vooral mentaal heel rustige kudde :) Niets moet en ze kan gewoon mentaal weer in balans komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:31

DeMolenhoek schreef:
Ja hoor, we mogen ruilen voor een jonge net beleerd paard van een "kennis". Laat maar, ik wil enkel tinkers :D

Edit: Buiten mijn pre met een kwart arabier. Die duidelijk geniet van het leven :D

Maar hij heeft je geen deel van het bedrag geboden als je haar wilt houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:39

anneliesdj schreef:
DeMolenhoek schreef:

Maar hij heeft je geen deel van het bedrag geboden als je haar wilt houden?

Nop. Geld is ook nu wat het laatste waar ik aan denk. Dat was vooral nog de hoofdzaak toen ik ze terug wou doen. Maar nu ze blijft... Laten we het erop houden ze de mijn op 1 na goedkoopste paard was ;) Het is een redelijk bedrag, maar zelf schat ik ze hoger in waarde, als ze eenmaal weer bereden kan worden etc :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 03:13

Wat fijn om te lezen dat ze mag blijven! :)

Hou je ons op de hoogte?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 03:36

Mocht het nog niet gezegd zijn in deze pagina's aan commentaren en hulp: Neem eens contact op met het Balingehof :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 03:37

Als je de laatste pagina had gelezen had je al geweten wat voor vooruit er is ;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 03:42

Ik heb alleen jou updates gelezen, heb daar het Balingehof niet genoemd gezien maar wellicht was je daar al op gewezen. Zag inderdaad dat je al vorderingen had gemaakt! (Heb echter geen zin gehad om 23 pagina's daarop door te spitten wat je wellicht kunt begrijpen :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 03:45

Kan ik uiteraard begrijpen. Op dit moment haal ik er geen hulp meer bij. Op dit moment gaat het goed. Ik blijf wel van mening dat de merrie zich aan ons moet hechten en niet aan een vreemde die komt helpen :) En zoals ik nu zie begint dit toch iets te lukken. Ze is nu helemaal aanvaard in de kudde en ik merk ook dat ze mij meer en meer aanvaard :) Nou wil ik wel voorkomen dat dit gaat omslaan naar overbeschermend, want dan ben ik imo geen baas meer omdat ze mij moet beschermen. Ik merk nu al dat dit een hele dunne lijn is die we zeker ook niet mogen vergeten. :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 03:51

+:)+ Super! Is inderdaad een dunne lijn denk ik.
Thumbs up dat je zoveel geduld met haar hebt en haar de kans geeft om zich om te vormen.
Ben van mening dat je haast ieder gedrag wel positief kan ombuigen (of kan leren op een andere manier te benaderen) zolang je er maar de tijd en kennis er voor neemt om dat te doen. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:53

@ Barbalala: 't Balingehof bestaat niet meer.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:21

wat een super vooruitgang! *\o/*
Hoop dat je er ooit een heel fijn paard aan hebt en er dan alles mee kan doen.
Uit ervaring weet ik dat dat een super gevoel geeft!

Voor jouw (en ook voor maximus): +:)+

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:58

Jemig, ik ben een tijdje niet geweest en nu lees ik dit.
Hoera wat een verandering en wat een hoop positieve berichten. Je bent geholpen door iemand van bokt, en het heeft gewerkt. Dat is nou nog eens iets om trots op te zijn.
Met een grote glimlach lees ik de berichten van de afgelopen tijd.

Jessica heeft een mensenvriend gevonden, of andersom. Sterker nog, ze heeft een heleboel vrienden en vriendinnen dankzij jullie geweldige manier van samen zoeken naar oplossingen.
Ze bestaan, ze bestaan de paardenmensen. Allen nu heten ze Bokkers.

Geniet ervan ! ;)

Enne.. de uitnodiging blijft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:14

Dank je Paardentango, dit bericht doet me enorm veel deugt. En ik kan het blijven herhalen, maar ik denk dat ik zonder Maximus en zo een hele simpele tip ik er niet ging geraakt zijn :)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:29

Als je iets wil en blijft nadenken, dan weet ik zeker dat er altijd een ingang te vinden is. Paarden zijn vriendelijk van aard, alleen zijn ze soms bang gemaakt voor mensen. Mensen zoals jij, en zoals Maximus kijken daar doorheen. Jullie geven de paarden een tweede kans en oordelen niet snel maar geven respect. Zowel aan elkaar als aan het paard als dier. Dat raakt me wel.

Dat is krachtig, paardenkracht en menskracht. Mooi werk dames, heel mooi werk samen.
Het begin is er, en waar een wil is, is een weg. Volg je hart, die heeft altijd 'gelijk'.
Wees trots, je bent het waard (paard).

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:57

Ik ga nog beginnen blozen :o .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:59

BarbaLala schreef:
Mocht het nog niet gezegd zijn in deze pagina's aan commentaren en hulp: Neem eens contact op met het Balingehof :)

Balingehof bestaat al even niet meer ;) ;)

Fijn dat ze blijven mag TS. Denk dat het met heeeel veel tijd en geduld best nog los zal lopen :j

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:18

Wat ben ik ontzettend blij dat jullie haar nog een kans hebben gegeven, en ze die lijkt aan te grijpen. Super om dat te horen. Het lijkt inderdaad zo te horen, het lot te zijn dat ze bij jullie ik gekomen. Doet mij erg veel goeds.

Ik hoop dat je ons nog kleine update's blijft geven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:34

Korte update. Vandaag had ze duidelijker meer spanning in haar lijf toen ik er was. Maar ik heb een groot vermoeden dat dat komt omdat er nu in het donker kom. Dit is nog maar de 2 keer dat dit voorvalt dus ik wijt het daar aan :) Haar maar kort gekroeld met haar maar toch nog een kleine vooruitgang. Eerst wat op haar kont, om dan haar weer even te negeren en in het langslopen mijn hand op haar hals te leggen (veel spanning en weer dreigen) en zo door te lopen met mij hand haar ruggengraat te volgen en nog een korte kroel op haar kont te geven. Hier ontspande ze onmiddellijk weer. Ik hoop door het op deze manier te doen ze het kroelen ziet als beloning omdat ik aan haar hals mocht komen :)