[TI] ICS-NL Hengstenkeuring Zondag 3 April 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stalnijmegen

Re: ICS-NL Hengstenkeuring Zondag 3 April 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:09

annelot heeft de smaak te pakken

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:13

hahaha, ik heb er nog een paar hoor.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:27

Van Victorio ook ???

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:17

Afgelopen zondag was mijn eerste keer op een ICS hengstenkeuring. Leuk om een keer gezien en meegemaakt te hebben en erg gezellig om veel mensen weer eens te zien of te ontmoeten.

Er liepen zeker een aantal mooie mannen bij, maar ik was toch verbaasd dat er maar weinig echt zware cobhengsten waren, terwijl mij altijd is verteld dat je daarvoor op een ICS hengstenkeuring moet zijn.

De wegen van de jury waren soms ondoorgrondelijk (maar dat is bij het NSvT ook zo), over het algemeen was ik het wel eens met de uitgedeelde 1e premies, maar waarom sommigen een 2e, 3e premie kregen en anderen werden afgekeurd was me lang niet altijd duidelijk.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:39

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:42

Je geeft het al aan, veel 2de en 3de premies.
De meeste 3 en 4 jarigen waren nog niet klaar met uitgroeien.
Het bonte paardje is een laat bloeier.

Voorbeeldje van Victorio op 4 jarige leeftijd en afgelopen zondag, 9 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Ook een foto van zijn zoontje Gildor, nu een 4 jarige.

Afbeelding

Zie het verschil tussen een jonge en wat oudere hengst.

De echte zware Cobs zijn al vaak geweest.
Ook een hengstenhouder slaat wel eens een jaartje over om zijn hengst te showen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:05

Jammer dat er dan net dit jaar zo veel overgeslagen hadden :D

Door dat nog niet uitgegroeid zijn kan ik wel heenkijken. Dat 3 jarige vosje met 1e premie was er ook nog lang niet, maar heeft de potentie om uit te groeien tot een goede cob. Verder waren er nog een paar van dergelijke types met potentie, maar ook veel paarden die nooit en te nimmer zo gaan worden als bijvoorbeeld dat vosje.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:06

En dat Gildor (in mijn ogen nog best puppy, maar zeker een met potentie) dan niet wordt aangenomen :?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:29

Vasthi schreef:
En dat Gildor (in mijn ogen nog best puppy, maar zeker een met potentie) dan niet wordt aangenomen :?

Ik vind het ook heel jammer, maar kijk naar de achterbenen, net zoals Victorio op 4 jarige leeftijd.
Heel iel, nog niet volgroeid.
Een Irish Cob moet er een paar zware stampers onder hebben zitten.

Hebben we de tijd van leven, over drie jaar nog een keertje laten zien op de hengstenkeuring.

Waarom zijn stap ook een 7 is geworden moet de eigenaresse beantwoorden.
Een van de redenen kan zijn dat hij net bekapt was, of lange tijd niet bekapt is geweest.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:11

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:14

leuk die filmpjes!!
hihi die man bij meadows denver.. poept ie? hihi

de andere twee kan ik niet openen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:19

Ik ook niet !!!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:21

Zo heb mijn foto's allemaal op mijn facebookpagina staan. :D

Wie geen facebook heeft en foto's wil zien van een bepaalde hengst moet me maar pb.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:25

Heb al zitten gluren, mooie foto's Jacky! En Chandler zag er weer puik uit... alleen jammer van de gele gloed hihi

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:35

<3 Hey mamma Lotje, wat lief dat je onder het filmpje van onze Denver het geboortliedje van ons prinsesje Delilah hebt gezet <3
Dankjewel xxx

Nee D Travis; Niet de man maar Denver hihihi Heb de man na diegrote hoop niet raar zien lopen, dus t moet Denver geweest zijn :=

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:39

De filmpjes staan in mijn youtube bestand als openbaar dus jullie zouden ze moeten kunnen zien. Anders hoor ik het graag hoor!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:40

Meadows Denver, een mooie hengst.

Waarom is die hengst niet afgegeven aan de professionele voorbrengers ??

Een ICS hengstenkeuring is geen amateur gebeuren meer.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:41

Filmpjes werken nu. *\o/* *\o/* *\o/*

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:50

_viooltje_ schreef:
@ Vlek:
Moet ik het stamboek gaan mailen dat ik Douglas en Victorio mooie hengsten vind?! :+

Ik doe hier in dit topic, een topic dat over de ICS hengstenkeuring van zondag jl. gaat, verslag van hoe ik de dag heb beleefd. Net zoals jij verslag van jouw bevindingen doet, mag ik dat toch ook doen hier?
Waarom zouden we hier enkel positieve punten en geen verbeter punten mogen bespreken?
Zelfs vanuit het stamboek wordt er meegepraat in dit topic, dus een mail naar het stamboek lijkt mij overbodig ;)

Dit bedoel ik dus he,..BATS!! grr :(

Het was dus positief bedoeld je schrijft over een hengst waar van je bv niet begrijpt waarom hij zo gekeurd is.
Het geluid etc,..nou weet je, als wij allemaal onze mond houden en niks zeggen tegen het stamboek over bv hoe je het gevonden hebt kunnen hun niks verbeteren!

Dus alsjeblieft ik duik weer onder mijn steen,..
heb er al weer genoeg van hihi :brr:

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:51

jacky heeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor je super mooie foto's!!!

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:21

Ariebren schreef:
Meadows Denver, een mooie hengst.

Waarom is die hengst niet afgegeven aan de professionele voorbrengers ??

Een ICS hengstenkeuring is geen amateur gebeuren meer.

Dankjewel voor het compliment; Wordt heel erg gewaardeerd.

Wij hebben ervoor gekozen om Denver zelf voor te brengen, omdat wij niet tevreden waren 2 jaar geleden over de manier van voorbrengen. Maar toen waren het ook andere voorbrengers...
Maar inderdaad Henk, je ziet een duidelijk verschil met voorbrengen. We hebben hiervan geleerd.
Het was een mooie dag en we hebben gekregen waar we voor kwamen 8-)

Jij heel erg gefeliciteerd met je Topper.
Hij zag, nee ZIET er prachtig uit. Een hengst om trots op te zijn :j

_viooltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:42

vlek schreef:
Ik wil de wijs neus echt niet uit hangen maar kan soms zo gruwelijk moe worden van al die negatieve reacties. Plaats ze niet hier bel je stamboek en dan kunnen ze iets met jouw verhaal.

Positief??

Ik beslis graag zelf waar/naar wie/ en wat ik schrijf. Dit topic gaat over de hengsten show van het ICS en dan hoeven we toch niet alleen positieve onderwerpen te behandelen? Het is een mogelijkheid om ook het stamboek te benaderen, maar dat betekent niet dat negatieve punten hier niet besproken zouden mogen worden. Hoe vervelend ik het ook voor jou vind dat je daar zo moe van wordt :(:)

Daarbij heb ik zo mijn bedenkingen of het stamboek mij nadere informatie zou verstrekken over de afkeuring van een hengst die niet in mijn bezit is.... En of ze zitten te wachten op iedereen die zo'n nadere analyse aanvraagt...
Zoals ik al eerder schreef: er wordt vanuit het stamboek in dit topic gepost en meegelezen. Dit forum zou door het stamboek op een positieve manier kunnen worden gebruikt door geluiden die er te horen zijn van de bezoekers van zondag j.l. te evalueren en eventueel verbeteringen door te voeren (zoals het geluid). Van - ja en amen- is geen enkele organisatie beter geworden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:15

Bokt is maar een klein deeltje van de wereld en geen graadmeter.
Dat 'het stamboek' hier zou meelezen, is lekker makkelijk denken en kort door de bocht.
Als je echt wilt dat er iets met je commentaar gedaan wordt, dan is het inderdaad een goed idee om je verbeterpunten alsook items waarover je tevreden bent, even schriftelijk aan het secretariaat te melden, dan kan er ook echt iets mee gedaan worden.

Dat je niet alles positief hebt ervaren is verder geen enkel probleem, dat mag uiteraard.
Dat is ook bij mij het geval. Maar als je écht wilt dat je commentaar niet voor dovemansoren is, dan richt je je rechtstreeks tot de betrokkenen en ga je er niet zomaar van uit dat iemand anders dat wel even voor je doet of dat bokt het draaiende centrum van heel Nederland is.

Denk dat dat is wat Vlek bedoelt ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:16

Helemaal mee eens met viooltje.

Eerlijk gezegd was dit weer een slechte locatie voor een internationale hengstenshow.

Stallen waren aanwezig, maar je kon niet goed zien wat er in stond.
Iedereen liep in de smalle gangen elkaar in de weg.
Het bunker achtige gangetje met de steile vloer was zeker geen succes.
Er zijn daar mensen en hengsten uitgegleden.
Wat er aan "pension" paarden stond was een zielige vertoning.
De patat kraam was niet bijzonder, Wim Kanters, die om de hoek woont, heeft op zijn jaarlijkse show dag een kraam staan, waarbij je. je vingers bij aflikt.
Verlichting van de hal, waardeloos.
Geluid, ik snap niet dat er zoveel maneges zijn die toppie zijn, behalve het geluid.
De Voorbreng ring was door gebrek aan hekken te klein.

Niemand heeft kunnen zien en horen waarom er hengsten zijn afgekeurd en geprimeerd.
Bij de plaatsingen moeten er toch minimaal vijf hengsten in de ring staan.

Waarom gaat het ICS elke keer naar een accomodatie die zo armoedig is ????

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:33

frenia schreef:
Bokt is maar een klein deeltje van de wereld en geen graadmeter.
Dat 'het stamboek' hier zou meelezen, is lekker makkelijk denken en kort door de bocht.
Als je echt wilt dat er iets met je commentaar gedaan wordt, dan is het inderdaad een goed idee om je verbeterpunten alsook items waarover je tevreden bent, even schriftelijk aan het secretariaat te melden, dan kan er ook echt iets mee gedaan worden.

Dat je niet alles positief hebt ervaren is verder geen enkel probleem, dat mag uiteraard.
Dat is ook bij mij het geval. Maar als je écht wilt dat je commentaar niet voor dovemansoren is, dan richt je je rechtstreeks tot de betrokkenen en ga je er niet zomaar van uit dat iemand anders dat wel even voor je doet of dat bokt het draaiende centrum van heel Nederland is.

Denk dat dat is wat Vlek bedoelt ;)

Ik denk dat iedereen weet dat bokt wel degelijk een aardige graadmeter is in wat er leeft in de tinkerwereld en ik denk ook dat iedereen wel weet dat allerlei topics ook allerlei stille meelezers hebben, vaak kan je dat ook al wel zien als je onderin het topic ziet dat er vele mensen meelezen die zich nooit melden op bokt maar waar je bepaalde namen wel van herkent ;) , dus ik denk dat het op zich niet een raar idee is te denken dat het bewuste stamboek ook meeleest, want denk je nou echt dat als je weet als stamboek zijnde dat er een topic loopt over een door hen georganiseerd dingetje, het stamboek niet mee zou lezen? Dat vind ik dan op mijn beurt weer naief gedacht ;)

Bovendien weten zowel vlek als jij niet of Violet (de persoon achter Viooltje, die met ons mee is geweest naar en ons geholpen heeft met/op de keuring) deze dingen ook zal terugkoppelen naar het ICS ;), wat niet betekent dat je niet ook je mening mag geven over hoe je een bepaald evenement hebt ervaren, dat kan voor anderen namelijk ook een punt van herkenning zijn waardoor anderen misschien ook in actie komen ;)