Snackie schreef:Ik vind van wat ik op deze fotos zien is dat je teveel achterop zit.
Wat ik.niet snap... je hebt al zoooveel zadels geprobeerd.. waarom laat je niet een zadelmaker komen?
Dit wilde ik net toevoegen, als ik zo kijk zit je inderdaad niet in het diepste punt van het zadel, teveel naar achteren maar daar is natuurlijk van een foto af moeilijk te zien.
Weet niet hoe jij een zadel koopt? Ik laat een zadelmaker komen en geef mijn wensen door, hij komt dan met een aantal zadels en dan kijkt ie eerst of het zadel goed ligt. Dus voldoende schoudervrijheid, juiste boommaat, vrijliggen van de ruggegraat en of het het diepste punt op de juiste plek ligt. Dan rij ik ermee of deze ook voor mijn zit comfortabel aanvoelt en zonodig wordt er een aanpassing gemaakt.
Het zadel op mijn jonge tinker was meteen goed, wel laat ik met enige regelmaat de passing controleren omdat Karel nu andere bespiering krijgt en wellicht het zadel opgevuld moet worden.
Bij boomloos werkt dat anders maar nog steeds is het van belang dat de ligging ed gecontroleerd wordt want ook een boomloos zadel moet aan bepaalde eisen voldoen, ook deze kan drukplekken geven en/of oncomfortabel zitten voor je dier.