[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:54

Afbeelding

Deze foto is gister gemaakt:D
Issie niet leuk:P

*ik kijk alleen niet echt naar de camara..*

:o

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:04

Snackie schreef:
zonde is dat, is patrick al met pensioen marja? of mag hij toch nog eerdaags aan het werk?

Dat ligt helemaal aan hem, tot nut toe heeft hij ziekteverlof zal ik het maar noemen.....
Maar hij doet het nu goed, maar wil proberen of hij langzaam aan weer wat kan gaan doen.
Ben een beetje bang of het goed blijft gaan, daarom heb ik nog niets met hem gedaan.
We zullen het zien hoe het gaat verlopen.

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:20

Spannend hoor! en juul wa t leuk!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:35

Ik heb toch maar een eczeemdeken besteld van rambo de sweetitch..
Duur maar t blijkt een goede deken te zijn...

en nu hopen dat me meisje wat energieker gaat worden en niet al der energie in dat vliegen+muggen+dazen doodslaan stopt...

goede keus of wa:P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:03

Heb trouwens een interessante site voor mensen die hier hun woordenlijsten van engels, frans, duits,.. moeten leren. http://www.wrts.nl/ (oude versie zonder dictee < woord word gezegd jij typt) http://beta.wrts.nl/ (nieuwe versie) het is een site dat je kan kiezen uit een hele hoop opties van opvragen en in alle talen je woordenlijsten kan oefenen (je moet ze even ingeven). Je moet je registeren en je lijsten blijven dan op je account staan zodat je ze niet nogmaals moet ingeven.

(vooral voor de bokkers hier zoals Kaat)

Verder iemand een mening over de rythembeat met een dromenvangen. Wel dromen vangen of geen doen en wat anders aanhangen ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:18

hetlevenwint schreef:
Heb trouwens een interessante site voor mensen die hier hun woordenlijsten van engels, frans, duits,.. moeten leren. http://www.wrts.nl/ (oude versie zonder dictee < woord word gezegd jij typt) http://beta.wrts.nl/ (nieuwe versie) het is een site dat je kan kiezen uit een hele hoop opties van opvragen en in alle talen je woordenlijsten kan oefenen (je moet ze even ingeven). Je moet je registeren en je lijsten blijven dan op je account staan zodat je ze niet nogmaals moet ingeven.

(vooral voor de bokkers hier zoals Kaat)

Verder iemand een mening over de rythembeat met een dromenvangen. Wel dromen vangen of geen doen en wat anders aanhangen ?

Zooo, dàt is handig! Heb altijd enorm veel moeite met dictées (Altijs een onvoldoende :') Weet niet hoe ik het voor elkaar krijg..) En met de examens voor de deur.. Bedankt, Lor!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:32

leuke foto Juul! :D

Rhythmbeads... nog nooit van gehoord, is dat dit: http://www.rhythmbeads.eu/
waar dient het voor??? want wordt van de site ook niet echt wijzer.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:39

puur voor de sier!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:00

Je hebt er die geloven dat het enige "rust" geeft in de tackt (beetje bla bla dat je paard z'n gang beter gaat houden en rustiger gaat zijn) nu voor mij is het vooral voor de sier te doen. Is gewoon een paardenketting met stevig touw waar je tussen door belletjes aan hebt en natuurlijk parels. Eventueel met een klipje om nog aan het zadel of manen vast te maken (tegen afgleiden) en met iets voor op de borst van het paard (de hanger, daar waar ik eventueel ee dromenvangertje wil aanmaken dan)

Dit dus maar de dromenvanger kleiner en andere parels etc. wel ongeveer dat van idee. Zou zeggen zouden jullie dit wel doen of zou je er vlugger een tossel of zo aanhangen.. of zelfs niks.

Afbeelding

idd van die site

Kaat graag gedaan een klasgenoot gaf die omdat ze die vroeger gebruikte (zat te klagen dat de cd met extra oefeningen prut was) en vindt dat zo een beetje erug handig :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:52

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:04

wel leuk zo'n ketting, maar niks voor hier! zou binnen vijf min. kapot zijn...hihi

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:15

Je moet het ook niet aanlaten in stal etc...het is meer voor foto's, als je gaat gaan rijden, wandelen... zou hier ook aan gort zijn in 5minuten anders :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:45

jaaa maar ik weet zeker dat wanneer ik het om hang, ook al verzet Denz geen stap dat meneer het opeet.. hahahahaha vreetzakje eerste klas!!! ;)

even vraag voor een kennis.
zij heeft een merrie welke al eerder eens een veulen heeft verstoten.
nu zou zij voor zichzelf een veulen willen (weloverwogenbeslissing)
maar is de kans groot dat deze merrie weer haar veulen verstoot? (zo ja wordt er niets gefokt)
graag antw. van iemand met ervaring over dit onderwerp

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:21

BJ is ook een vreetzak maar goed ga 'm in de gaten houden als ie 'm om geeft :D... voor het geval dat

Is het het eerste veulen dat de merrie heeft verstoten. Had ze al andere veulens gehad... heb er verder niet veel verstand over, laat ik meer over aan ervarenen met fokken hier in het topic.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:31

nee was het eerste veulen van de merrie, volgens mij.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:38

Heerlijk die van mij krijgt steeds meer praatjes. Even gelangeerd inplaats van rijden hij was er fris bokken en galopperen als een idioot. En hij kan heel mooi lopen als ie zo opgefokt als de pest is door de merrie's. Bijzetje eraan gedaan en hem daarmee laten pielen. In stap liet ie snel los in draf was het net een giraf maar liet halverwege netjes los. Toen ik hem eraf haalde bleef ie netjes aan de teugel lopen zonder iets. Ben zo ongelovelijk trots op hem!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:58

Even een ego postje, ben net pas weer thuis dus zal morgen even bijlezen:
Zojuist voor eerst met Mona naar het strand geweest. De zee vond ze nog eng, maar water wat apart lag ging ze wel doorheen. Ze vond het allemaal wel erg spannend, maar ze bleef heel netjes bij me. Fietsen ging ook weer super. 1,5u weg geweest. Zelfs bij schoonouders in de tuin een suikerklontje gehaald hahaha. Wat ben ik trots zeg op mijn meissie...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:11

Knappe Mona!

Fayem,meestal verstoot een merrie een veulen als er iets niet in orde is........

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:15

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:26

tinkerplein schreef:
Knappe Mona!

Fayem,meestal verstoot een merrie een veulen als er iets niet in orde is........

je bedoelt met het veulen???

de merrie was destijds 3 jaar en zwaar mishandeld.
inmiddels is ze nu 7 jaar en heel goed bijgetrokken.
ik had dezelfde vraag gesteld in het fokkerij forum, de meeste reacties zijn dat de kans er is dat het in het vervolg goed kan gaan, omdat ze veels te jong was en mishandeld. 1 reactie was negatief, in de zin van geen risico nemen.

Mooie Pat en Whis gezien in hun eigen topic! :D wat een knap stel is het toch!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:13

Wat de merrie betreft; ik zou me daar echt weinig zorgen om maken. Maidens geven vaker 'problemen' het is ook allemaal nieuw, en zeker als het paard in slechte conditie was zou dat ook een reden kunnen zijn voor het verstoten. Is de merrie nu helemaal gezond, en is de merrie sociaal met andere paarden en mensen?

Je hebt altijd het risico dat er wat misgaat en ik zou zeker gewoon de nodige maatregelen nemen (kunstmelk e.d op voorraad), maar het zou mij niet tegenhouden een veulentje bij de merrie te fokken. Mits de merrie foktechnisch gezien interessant is en verder niets mankeerd natuurlijk.

Hier gaat alles weer aardig volgens plan. Mijn nieuwe baan begint aardig te wennen en de rust komt weer wat terug. Mijn merrie is afgelopen week gedenkt, dus hopelijk volgend jaar weer een veulen in de wei. Vrijdag scannen of het ei weg is en dan met 3 week of ze drachtig is.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 11:23

6 juni heb ik de shoot met hypofocus, 8 juni is Diaz jarig! Dus dat is gaaf!!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:43

Halloo!!!

MIJN PAARDJE ROOS IS JARIGG!!!!
EINDELIJK 6 JAARTJES!
we gaan vandaag verhuizen naar een nieuwe stal waar ze met 10 andere vriendjes in een wei komt te staan..
Alleen 1 probleempje..
Mijn voet zit in het verband.. Van lieve grote maar o zo zware roos:P
Is gister midde op me voet gaat staan met de rand van haar hoef..
dus dat werdt een ritje ziekenhuis..

Maar het is gelukkig zwaar gekneusd en niet gebroken..
Ik zou vandaag eigelijk ook afrijden..
dat heb ik ook mooi op me buik kunnen schrijven..
Dus tsjaa..

maar 1 ding weet ik wel..!
Ze zal vandaag naar haar nieuwe stal gaan:D

HAPPY BIRTHDAY ROOSJE!!

HOUVANJOU MIJN ALLERGROOTSTE TROTS *\o/* <3 O:)

/3 :*

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 11:48

GEFELICITEEEERD!!!!!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:50

*\o/*