[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:15

Ik heb niet zo veel te melden heb t een beetje druk de laatste tijd, maar ik lees wel braaf mee hoor :P
Fijn Jess een nieuwe baan! Ellie lekker ochtendje vrij, Diaz aant puberen..
Jolanda, weet je al meer?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:21

ik heb inmiddels een deken besteld.ik ben er superblij mee en de bijrijder kan al niet meer wachten voor hij er is.die is overgelukkig!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:41

Foto ellie! :D

Diaz was weer een drama.. Sterre heeft haar nu al een paar keer niet te pakken gekregen, en Diaz bokte al lelijk haar kant op. Nu bij mij ook! Oren naar achter, en gewoon trappen!!! Dit heeft ze nog nooit gedaan!! Uiteindelijk kunnen pakken met een handje snoep, maar bij het hek aangekomen (de hele wei door dus) draait ze zich om, en trekt zich los en gallopeerd terug.

Mijn man heeft haar toen weer gepakt, en we hebben aan weers zijde van haar hoofd gelopen, met brokjes lokkend, meppend op haar kont en trekkend aan haar halster meegesleept de wei uit..
Daar trok ze zich gelijk weer los uit mijn mans handen, en ik had gelukkig NET het hek van de wei dicht.

Toen we haar wilde pakken draaide ze weer haar kont naar ons, en als ze wegrende bokte ze gericht onze kant op!! Gewoon echt heel lelijk!\
uiteindelijk hebben we haar met een longeerzweep richting paddock gejaagd, (ze was al een paar keer door ons heen gedenderd tussendoor :( ) en in de paddock heb ik haar net zo lang opgejaagd tot ze zich over gaf.. toen konden we haar halster en halsdeken af doen, even poetsen, en los mee laten lopen.
Ze was weer de oude! ik kon overal om haar heen duiken en doen voor de halsdeken, en ze stond heerlijk te genieten van het poetsen.

Ook het terug brengen naar de wei ging super, zonder druk op het halster, op alleen stemcommando stil laten staan voor het open weidehek!! In de wei heel rustig het halster af kunnen doen, en pas op mijn commando liep ze rustig weg..

Maar WAT EEN energie heeft me dit gekost zeg!
En ik weet dat het nu niet ineens voorbij is, maar elke keer een strijd gaat worden!
Ik ga de komende tijd minimaal 3x per week te gaan, in de hoop dat ik niet elke keer opnieuw moet beginnen.. en hopelijk kan ik deze zomer dan nog eens een ritje gaan maken.

Op dit moment word ik er wel echt een beetje moedeloos van.. al heeft het een goede afloop..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:51

Nog even een fototje.. ik uitgeput in het zand van het opjagen.. muts staat te kijken waar mijn man heen loopt
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:53

ik weet wat je bedoelt karlijn,eros heeft ook van die buien.kom je aan staat ie vooraan in de wei.ga je touwtje pakken,staat ie achteraan en kun je helemaal naar achter lopen.

eros kan kwa dressuurrijden wel veel,maar wil het niet altijd doen.dan is het dikke neus,ik ben er vandoor (met een rotvaart).punt is om dan meteen te laten merken dat jij de leider bent.dit weekend gaan we m flink aanpakken,want dit gedrag pikken we niet.
morgen begin ik met longeren.een paar uur later komt de bijrijder m rijden en dan savonds longeer ik m weer.zondag moeten we nog even plannen,maar zal er hoogstwaarschijnlijk ook zo uit zien.
het grootste probleem is de linkerbuiging.hij kan t wel(stilstaand doet ie t zelfs op comando met benen)maar,tja concentratie he....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:24

die van de epplejeck toevallig Ellie?
He wat frustrerend Karlijn! Stoute puber Diaz!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:17

jep die van de epplejeck.bijrijder kan niet wachten tot hij er is.helaas komt ie pas maandag als het goed is.

tjoh daarstraks kwam de brandweer de straat in rijden(kunnen maar een paar meter erin omdat deze doodloopt),stoppen ze bij de buurman.hij was niet thuis,maar poortje is altijd open.broerlief(van mij)was er ook bij.wij gingen al kijken op straat of we iets zagen.komen ze even later terug.kliko is uitgebrand,had niet veel gescheeld of tuinhuisje was ook in de fik gevlogen.
nu snappen we ook waarom de achterbuurman bij hem op de stoep stond,die heeft natuurlijk de brandweer gebeld...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:28

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:43

Ellie,ik zou hem niet harder aan het werk zetten,maar grondwerkoefeningen met hem doen,dan bevestig je je leiderschap.
Anders bouw je miss alleen maar meer weerstand op.
Vindt t eerlijk gezegd ook wel een beetje veel,3x per dag(longeren,rijden,longeren)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:00

Ellie , ik denk niet dat je er bent met 3 x dat doen wat je zegt ....
Het zit dieper ....
Maar dan moet je heel consequent zijn en laten zien dat je de leider bent , maar dan op een andere manier .....
Hier ben ik de baas over de hele kudde , hoef maar met mijn vingers te knippen en iedereen is op zijn hoede .
hoe ik daar gekomen ben ?
De tijd nemen....
Bij Karlijn duurde het 8 maand voordat ik haar vertrouwen kreeg , maar alles op het tempo van het paard.
Kaydee ging sneller.
Ik heb wederzijds respect van de paarden hier. Zij respecteren mij en ik respecteer hun.
Als ze iets doen wat niet door de beugel kan ( wat eigenlijk niet meer voorkomt ) hoef ik maar met mijn vingers te knippen en ze weten wat ik van ze wil ...
Ik loop ook met de hele kudde over het erf en dan heb ik Kaydee alleen aan de manen vast , rest volgt gewoon .

Succes , hoop dat je hem daar kunt krijgen waar je hem hebben wilt , maar ik weet nog wel wat er in zijn verkoopadvertentie stond en we hebben daar vele "discussies"hier over gehad .... sorry , maar ben bang dat de ware nu gewoon boven komt , nu hij zich thuis gaat voelen.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:01

Nou het nieuwe werk wat ik had, dat is inmiddels van de baan, zo gezegd. Ik was nog niet officieel in dienst maar naast mijn nog huidige baan deed ik wel op twee dagen in de week werk. En dan per 1 juli beginnen. Maar er waren een paar dingen waar we het niet over eens werden. En nog meer dingen maar dat liever per pb voor de geïnteresseerden ;-) dusss ben dan toch weer koos werkloos eind van deze maand. Maar in dit geval misschien wel beter voor mij . . .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:08

Oh das jammer meis.

Meer werken zal niet helpen ellie.
consequentie, duidelijke regels en 1 lijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:48

Nou ja balen Jess, maar er komt vast wel weer wat op je pad!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:42

Er is iemand op stal die me lekker gaat helpen met Diaz! ook onder het zadel. Haar fjord was ook zo vorig jaar (als puber dus haha) en zij heeft gewoon de energie! Zo fijn!

Ik ga vandaag weer naar Diaz, hopelijk heeft ze gisteren onthouden!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:47

Hopelijk gaat het snel beter tussen dat puberen van Diaz en zo. Jack komt gewoon vanaf een grote weide als ik klik met de klikker. Die heeft dan terug vorig jaar enkele keren een moment gehad op buitenrit van "ik sta stil !"... mijn antwoord : Rondjes laten draaien of gewoon een mep met de teugels rond z'n oren... het was zeer snel gedaan!

Ga volgende week Jack eens wassen, dat zijn sokken eens beetje witter zijn terug :') .

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:43

IDeaal dat hij komt met de clicker!

Nou Diaz was gisteren niet vergeten! :D Ze kwam zelfs naar me toe in de wei! *\o/*
Nog lekker wat grondwerk met haar gedaan, en zelfs over het terrein gewandeld met haar!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:09

Super dat het vandaag goed ging met Diaz!

Ik heb Lilly met een mega snee uit de wei gehaald. Trap met een ijzer gehad zei de dierenarts. Zit op d'r schouder en kon niet gehecht worden. Foto staat op mijn Facebook.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:42

Hier staan de paarden met ijzers apart gelukkig! Diaz heeft ook een trap-wond, maar dat is super oppervlakkig gelukkig

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:50

Super dat het beter ging Karlijn!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:43

Fijn dat t beter ging Karlijn!
Oei Lily een snee :(

Gijs vandaag ook maar weer eens gepest. Hij stond zonder halster.. . Gijs heeft het niet zo op halsters, maar gelukkig blijft hij nu wél staan. Moet het wel een speciale manier doen; Eerst om de hals dan over de oren terug schuiven en dan de neus erdoor een weer omhoog over de oren.... Als je meteen z'n neus erdoor wil doen wandelt meneer gewoon weg.. raaar paard.
Maar ben allang blij dat ik dat halster nu om kan krijgen zonder dat ie denkt :evaw:

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:49

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:53

Oeh lekker wondje. Hoe groot is dat ongeveer? Hopelijk snel genezen! Beterschap!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:58

Ik denk 4 cm breed ongeveer, durf het zo niet precies te zeggen.
Volgens DA met 10 dagen dat je er bijna niks meer van ziet

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:22

T lijkt groter op de foto.
ach als t maar dicht is

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:16

das idd een flink sneetje.goed schoonhouden lijkt me het beste om te doen.
al is het nooit fijn om je paard zo van de wei te halen.

vanmorgen weer gezongen met het koor.ditmaal in een ziekenhuis.het was een viering.wel heel erg apart.in de personeelskantine.er kwamen ook patienten in bedden naar toe.op het laatst was de voorganger(degene die de viering leid)niet lekker geworden.ze heeft de viering zittend afgesloten.gelukkig zat er ook een verpleger(zal wel standaard zijn)bij de viering,dus ze werd meteen goed opgevangen.

nu ga ik even heel snel verder kijken naar een mobieltje.de leentelefoon lijkt het ook te begeven.gepaste haast dus.kan ik meteen uitbuiken van het gourmetten met mijn ouders.