[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:04

Peetorlan:

Dat is zeker schrikken he !
Ik heb dat ook meegemaakt bij mijn hondje van 11,
haar baarmoeder stond op springen en daar waren net op tijd bij,
ze is toen ook met spoed geopereerd (de dokter zei later dat hij dacht dat ze op de operatietafel zou overlijden), ze was met 2 dagen weer op de been !
Echt een wonder,ze heeft daarna nog 2 jaar geleefd toen was helaas het kaarsje op !

Beterschap met haar !

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:11

Tinkermuts schreef:
Nikita, zal eens een goede foto van mijn kerel opzoeken, hij is niet zo fotogeniek

Ben benieuwd !!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:16

Zo Peetorlan, dat is schrikken. Gelukkig is het goed gekomen en knapt ze weer op.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:17

Maya schreef:
Koetsiersbewijs, en gelijk voor Ruiterbewijs, het idee is leuk, maar de uitvoering is bagger. Zoals ik examen voor beiden heb gedaan... joh, er zijn er zat van mijn klas die ik nooit met een span op weg zou sturen... Dus of iemand die dingen wel of niet gehaald heeft, zegt voor mij niks over zijn men- of rijkunsten...

Ik moet je zeggen, er waren bij ons de helft van de kandidaten gezakt met het examen, waarvan er 3 kandidaten gezakt waren met Nikita. Niemand kon Nikita goed onder controle houden, behalve ikzelf dan, de examinator moest af en toe flink ingrijpen, terwijl deze mensen met andere paarden wel uit de voeten konden, zakten deze kandidaten voor het examen, omdat de examinator vond dat je met elk paard de weg opgestuurd moet kunnen worden.

Ik denk dat jij het op school gehaald heb of niet? Daar zijn ze misschien minder streng?

Zo heb alles weer bijgelezen.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:31

nou was zeker ff schrikken.
plus de dokter zei ook als we later waren gekomen of misschien naar bes waren gegaan haddenw e haar s'morgens dood gevonden.

dus ben blij dat ze er nog is.
heb toch wel een traantje gelaten gisteren.

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:37

peetorlan schreef:
heb toch wel een traantje gelaten gisteren.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:38

dat is schrikken petrolan wij hebben precies het zelde mee gemaakt met onze newfoundlander was toen dan wel 3 jaar maar ook net zo erg, is ook allemaal goedgekomen en uiteindelijk in het voorjaar overleden op 13 jarige leeftijd,
en die rekening die moet je maar voor lief nemen zeg ik altijd maar,

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:41

daar heb je helemaal gelijk in.
want de liefde die ze geeft is in geen geld uit te drukken.

Ik schelt wel eens als ze weer eens lekker aan het verharen is whahah(ze is lang harig).

Maar zou haar voor geen goud willen missen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:44

Afbeelding

zeg nou zelf is het geen lieve kanjer????/

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:46

o wat een pracht hond ben zelf ook gek van sintbernards maar ook van newfoundanders het verhaar probleem ja dat ken ik en daar wordt je niet vrolijk van, maar het zijn zulke schatten en de liefde die ze je geven is niet in geld uit te drukken, hopen dat ze gauw weer op de benen is,

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:50

en dan nu een verslagje van het bezoeje aan silas,
het was erg gezellig en silas is al een prachtige hengst en zal alleen nog maar mooier worden en ik vind hem een enorm lief karakter hebben,
foto`s staan hier
http://www.mijnalbum.nl/Album=MAPVHERH

maar deze wil ik jullie niet onthouden,
Afbeelding

niet alle foto`s zijn even scherp

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:56

Wat een gave foto's zeg.
Het is een heel mooi paard heerlijk om te zien.
en hij lijk me zeker een lieverd.

ik weet wel als we whisper willen laten dekken dat het moeilijk word kwa keuze. hihih

ik heb al heel wat mooie en lieve hengsten voorbij zien komen.

maarja over een jaar of twee drie hoef ik pas te beslissen.

maar je weet het nooit dus vandaar dat ik wel rond kijk wahhaah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:59

Vandaag eindelijk weer eens op Amanda gestapt, ben nu goed 3 weken terug aangereden, whiplash, 2 week stilzitten, daarna rustig aan voor halve dagen op stage begonnen. Wel een weekje terug even voor 5 minuutjes ZZ op Amanda gezeten, maar daar kreeg ik hoofdpijn van Dus weer eraf en cap af...

Anyway, vanochtend dus opgestaan, t zonnetje scheen, de lucht was blauw, 17 graad en een lekker briesje. Perfect weer dus. Ik kon het niet weerstaan, en ben naar de mutsen gegaan. Amanda gezadeld, die haar act opvoerde van, ik ben arme zielige uitgeputte pony, ik ben zó moe, ik kan niet lopen, zet mij terug...

Toch lekker gepoetst, gezadeld en op weg. Ze begon op haar Amanda's, lekker op het gemakje rustig aan stappen, en uiteindelijk gewoon lekker gereden. Wel veel in stap, maar paar stukjes draf, dat ging boven verwachting (vorige keer nl hoofdpijn als ik draafde). Ook nog lekker wat galopjes gedaan en gewoon fijn gereden.

Laatste stukje naar huis, zat ik zo te denken wat een brave pony ik had, 3 weken niet gelopen, en dan zo lekker relaxt. Dus ik zeg dat ze harstikke braaf en lief is, en dat ze zo een suikerbiet krijgt als we thuis zijn. Schiet ze me daar eens ertussenuit. Die berm is nl beetje kapot gereden, dus ik stap daar alleen, en durfde dus ook niet zo fel te corrigeren :biggrin: Maar gewoon dan maar op stemcommando terug gekregen... Geloof dat ze me even wou vertellen dat ze heus, echt heus wel een ruige pony is...

Me is happy

Nu even op jullie reageren terwijl ik bijlees

Cheveyo, Leon en Chubby leuke dag dus gehad, en Leon helemaal zo te lezen Mooi!

He Peetorlan, da's toch best schrikken idd...

NikitaGogo, ik heb het op Oenkerk (praktijkschool) gehaald, was idd wel voor studiepunten, maar verder gewoon normaal lijkt me. Voor theorie ben ik trouwens wel gezakt 1e keer, maar dat was dus gewoon stom van mij. Het punt met die examens is gewoon dat het heel erg afhankelijk is van examinator.

Bijv. ruiterbewijs, kwoot: Het maakt niet uit hoe je erover komt, als je er maar over komt ( ) Of dat je zonder beugels moest draven, of met 1 hand rijden, of correct afstijgen (kan ik niet ) etc. etc. dat soort dingen werd helemaal niet naar gekeken... Koetsiersbewijs was iets strenger, maar nog niet veel hoor...

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:16

maya fijn zeg dat je rit ondanks haar uitpatting goed ging.

ik weet dat je met een whiplash nog niet zomaar klaar ben.

maar stap 1 is er voor je ja toch

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:31

Maya schreef:
Koetsiersbewijs was iets strenger, maar nog niet veel hoor...

Bij ons was de praktijk superstreng....

Is niet goed dat ze het papiertje zomaar 'weggeven'

Citaat:
Vandaag eindelijk weer eens op Amanda gestapt, ben nu goed 3 weken terug aangereden, whiplash, 2 week stilzitten, daarna rustig aan voor halve dagen op stage begonnen. Wel een weekje terug even voor 5 minuutjes ZZ op Amanda gezeten, maar daar kreeg ik hoofdpijn van Dus weer eraf en cap af...

Ik had na mijn whiplash ruim een half jaar niet kunnen rijden....

Gewoon heel voorzichtig opbouwen, als je wat voelt gelijk stoppen, anders forceer je de spieren weer en heb je er weer dagen last van.....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:00

hallo

Peetorlan:jeetje gelukkig was je op tijd zeg arm dier.
wij hebben het ook 2 keer mee gemaakt, gelukkig liep het ook goed af.
en wat een prachtige foto.

Tinkermuts: ook een hele mooie foto van je hond.

dobbel: hahaha gave foto's zeg met die bal, Silas ziet er goed uit.

Maya: lekker gereden dus.gelukkig voel je je eigen al wat beter.

gisteren dus naar een festival geweest, was er leuk, er liepen de hele rare mensen tussen, was pas om 3 uur thuis, dus ben een beetje brak.
hier nog een foto van Dio.
Afbeelding
groetjes
Annick

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:16

ahhhhhhhhh wat een moppie zeg annick.

zo ze is weer thuis heeft net een heel klein beetje gegeten nu kijken of het erin blijft.

dokter vond het een hele lieve lobbes hihi
pijnstillers heb ik mee en een kuurtje.
en als het goed si moet ze rond woensdag weer goed eten en alles zegt hij.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:44

Goedeavond saam

Ben weer terug van een heerlijke middag. Maar voor ik ego mijn story ophang eerst effe op jullie reageren

Peeto, dat is effe schrikken. Gelukkig snel geopereerd en behalve die baarmoeder niets engs gevonden. Beterschap voor je sintje .

Bij het koetsiersbewijs had ik het idee dat die examinator al beginnend dement werd. En dat bedoel ik echt serieus. Bij ons waren we allemaal geslaagd. Ook 1 man die ik echt nooit en te nimmer bij mijn paard in de buurt durf te laten komen zo onhandig... en a-paards, had ik echt niet verwacht.

Dobbel leuk geweest bij Silas!

Maya, leuk verslagje Je hebt dus genoten op die wilde ponie

Annick, weer een mooie foto! Heerlijk beestje. Goed gefeest gister

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:52

Peetorlan, gelukkig heeft ze alles goed doorstaan!
Mooie foto Dobbel, Silas is een mooie hengst! Mooi gebouwd.
Maya weer lekker gereden dus.
Annick wat een droppie zeg!!!

Vanmorgen eerst staldienst. Wilde eigenlijk rijden, maar voelde me weer K. Had dus nergens zin in. Heb maar wat wasjes gedraaid bij mams en mijn zus. Hopelijk voel ik me morgen weer vrolijker.
Heb maandag, dinsdag en woensdag cursus in Heerenveen. Dat wordt elke dag in de file staan. Gelukkig gaan we met z'n zevenen dus hebben we wat te kletsen.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:01

Ahh Peetorlan, echt exact hetzelfde is vorig jaar bij ons teefje gebeurd! Ze was al veel te lang ongesteld vonden we en er kwam veelteveel bloed uit haar ... Toen ook met spoed geopereerd en bleek dat haar baarmoedr vol met pus zat en tot wel 5x keer opgeblazen was... We vonden haar al zo dik worden... Ze was toen 8,5 a 9. Nu is ze alweer bijna 10!! En ondanks haar kwaaltjes nog best levendig, vrolijk en gezond! Maar ook jullie Bella komt er helemaal bovenop, dat weet ik zeker Geef haar maar een dikke knuffel van mij, ze ziet er echt onwijs lief (en mooi!) uit.

Ik zag ook nog mooie foto's van Silas, met groene Skippy...

En Dio, wat een poepig gezichtje zeg!

Ik heb overigens een optie gekregen voor Ukkie... Om hem gratis bij geitjes verderop in Leur te zetten. Die man is nu helemaal enthousiast, maar ik zit nog in dubio.

- hij heeft dan wel lekker 'weide'gang, staat dus niet op stal dan
- heeft gezelschap van geitjes ipv niets of een grotere sterkere puberende hengst
- m'n paarden staan dan wel op 2 adressen en ik weet niet of ik Uk ooit nog terug kan halen naar de huidige stal...
- wel aan de rand van het bos, dus kan lekker gaan wandelen dan
- geen gezeur meer om het feit dat hij hengst is, ondanks dat hij superlief is en goed in de hand is
- staat wel langs de weg, maar bij een man aan huis, wel goede omheining

Pfff... lastig!!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:39

dank jullie wel voor jullie lieve reaktie's.
doet me goed om jullie lieve woordjes te lezen.

want pijn in je hart deed het wel even.
nu ligt ze lekker op haar deken ze slaapt nog wel veel.
maar dat komt denk omdat ze ook zware pijnstilling heeft.
haar eten zit er nog steeds in dus das een goed teken.

snowdon dat is zeker een moeilijke beslissing.
wij hadden dat vorige week ook met whis moeten we haar naar die nieuwe stal laten gaan of niet.
ik heb de plussen en de minnen naast elkaar gezet.
en kwam er achter dat ze meer plussen krijgt op haar nieuwe stal.
daarom hebben wij besloten om per 1 december naar een nieuwe stal te gaan.
sterkte met jou beslissing (doe wat je hart je ingeeft)

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:41

Cindy balen dat je je k voelde Een voor jou

Leon, waarom zou Uk weg moeten daar?

We zijn rond 11 uur op stal aangekomen. Flan stond nog ik haar box. Jan heeft de trailer aangekoppeld. Anja, die meeging, heeft de spullen in de trailer geladen. Ik ben Flanna gaan poetsen. met het uitkrabben van haar linkerhoef nog even geruziet. Ze zwiepte steeds met haar staart. Dus doordat ik die beet hield ging ze echt staan klieren. Hoef weg trekken e.d.

Laden ging goed mbv de longeerlijnen. Zonder doet ze t niet. Lekkere reis gehad. Bij het bos aangekomen was het echt stervensdruk. Op de plek waar we wilden parkeren was geen ruimte dus maar verderop. Jammer genoeg kom je dan in een deel waar honden niet los mogen. Lem had pech

Eerst is mijn vriendin er een half uur opgegaan, daarna Jan en daarna ik. En daarna iedereen nog 15 min. terug stappen. Anja ging veel tussen de bomen door, in het vrije bos mag je van het pad. En dat is wel heel gaaf. Jan heeft veel gegaloppeerd over de heuveltjes. IN het water gespeeld. En ik heb ook nog lekker een eind gereden. Ook nog lekker galop gedaan. En in het water vind ik helemaal leuk:
Afbeelding

Op de terugweg werd ze toch wel wat moe. De heenweg liep ze makkelijk door de poort. En nu terug wilde ze niet met mij erop. (vorige x kwam ze onder stroom ) Jan is er naast gaan lopen en toen durfde ze wel. We waren er goed en wel door heen en Anja liet het hek dichtklappen, flan schoot bokkend weg... Balen dat dat juist gebeurde. Zal volgende x weer drama worden, oliebol. Anja dacht dat er zo'n vertraging op zat Trailer laden was wel lastig op zo;n druk parkeerterrein. We waren helemaal ingebouwd. We moesten dus op de rijweg laden, hoop ongeduldige mensen maar t kon ook niet anders

Op stal haar hoefjes bekeken. Zagen er prachtig uit. Nog even in de bak gestapt zodat er fris zand in zat en ze niet gelijk in de mest komt te staan, als ze gepoept heeft.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:52

Jellie: weer een lekker dagje gehad. Leuke foto Was jij ook erg nat???

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:56

Thanx Bonte! Ik was idd ook aardig onder gespetterd. Even daarvoor deed ze het ook nog in een dieper deel, nog veel wilder maar toen waren Jan's baterijen net op
Het water zat op den duur ook in Flan's voorpluk, hihi
Laatst bijgewerkt door Jellie op 30-10-05 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:56

Jellie, wat een te gekke foto, wel balen van dat hek.

en een hele dikke , voor de super Sint Bernard