[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:21

Doei! Goeiemorgen!

Brave Shania!
Succes Janet!
Mooi zadel TK!

Beetje verkouden geworden van de kou... Last van keel Huilen Vannacht -8 hier! Brrrr....
Maar vind het wel lekker zo koud, zonder wind, beetje zon Lachen krijg al weer zin in wintersport!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:00

Hier net terug van een blokje om met Boncho en Loony. Wel wat spannend met wat knallen van het vuurwerk maar ze deden het weer prima! Zelfs toen er net voor hun neus een boom omviel!! In de bosjes waren ze aan het zagen maar wij dachten dat ze ons al wel gezien hadden.... Bleek dus van niet want echt net voor onze neus viel er een boom het pad op, niet zo'n grote maar toch!! lieve knappe paarden hebben we!!

Ook wat foto's gemaakt, niet zulke goeie kwaliteit maar toch.
Oortjes naar voren en gaan!
Afbeelding
loony:
Afbeelding
Bons en ik:
Afbeelding
We kwamen hertjes tegen onderweg (dacht alleen dat ze dichterbij waren)
Afbeelding
ijspegeltjes....
Afbeelding

Al met al dus een heerlijk ritje gehad!! Wel koud maar goed.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:10

LBLGypsyCobs

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:42

Goedemiddag!

Net m'n halve ochtend bij de opticien doorgebracht, ik was niet de enige die dit jaar nog wil afrekenen.
Heb nu alle facturen, niet normaal wat dat allemaal kost Doei, doei Geld, geld!
Maar als het goed is krijg ik veel terug van de belasting.

Heb toch maar een fles champagne gekocht, dat blijft vast wel koel met O&N op stal.

Wc van Marleen weer ontdooid.
Ik duim dat het meevalt met Mirthe.

Tandarts overleefd, Janet?

Carola lekker gereden ondanks omvallende bomen, leuke foto's!

Fijn dat ze rustig staan Dagmar.

Nathalie verkouden Ach gut

Ik zit aan de Alpenthee van Lipton met munt en Eucalyptus.
Maar die laatste komt toch helemaal niet voor in de Alpen Verward

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:37

Verslagje:

Nou, ik ben van m’n geloof afgestapt! Bloos
Mirthe gaat rondom op ijzers. Vanmorgen foto’s gemaakt van koten, spronggewrichten en knieën. Dat zag er eigenlijk heel goed uit. Alleen in de koot iets een puntje wat zou kunnen duiden op heel iets artrose, maar dit hoeft niet perse. Het was in ieder geval niet iets waar ze last van kon hebben. Het bevestigde alleen maar ons en mijn VA vermoeden, dat het toch de kniebanden zijn. Mirthe wordt natuurlijk bekapt, staat niet op ijzers, en zij slijt steeds haar linkerachterhoef scheef af. Wij vijlen dat steeds weer recht bij, maar het werkt niet zoals zou moeten. Wel regelmatig NB’er bij gehad, maar nu dit al een jaar duurt geloof ik niet meer dat ik het zo op kan lossen. Hoe het nu komt, ze loopt scheef door de pijn, of krijgt pijn door het scheef lopen, in ieder geval loopt ze erg scheef waar de kniebanden door uitrekken. En de enige oplossing nu is ijzers. Vind het gewoon spannend, want we hebben nog nooit een paard op ijzers gehad, maar als het de oplossing is wil ik het ook gewoon proberen. We hebben een hele kundige VA, die zelf bekapt en beslaat, zeer aardige man die voor ons een hoefsmid belde en er dan zelf bij wilde blijven zodat het zeker goed ging, maar die hoefsmid kon niet, dus nu doet onze VA het toch zelf.

Ik baal wel dat ze op ijzers moet, maar zie ook niet in hoe ik het anders weer recht en zelfs wat naar binnen krijg en houd. Dus… we zullen zien. Aan de ene kant dus blij, want het is niet iets ernstigs en het kan opgelost worden…

Wie hier heeft zijn/haar paard eigenlijk ook op ijzers?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:41

Zonde dat je je principes opzij zet, maar zo te lezen weloverwogen.
Wat zegt de bekapper die je paarden doet, er van?

LBLGypsyCobs

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:43

Ilse staat ook weer op ijzers.
Ze slijt heel erg af op de uitloop en liep bijna kreupel zo gevoelig was het.
Heb nog een keer hoefschoenen geprobeert, maar op een leuke goocheltruc na leverde dat ook niet veel op.

Wel fijn dat er geen enge dingen op de foto's te zien zijn.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:47

Moeilijke keuze lijkt me dat inderdaad Marleen...
Maar als het beter is voor Mirthe, waarom niet Lachen

Nigel wordt nu zolang ik m heb natuurlijk bekapt en zijn hoeven zijn loeisterk geworden, vijl ze af en toe even mooi bij, kan gewoon op de weg lopen, loopt niet gevoelig.
Denise, hihihi, nee, Eucalyptus groeit naar mijn weten alleen in Australië *LOL*

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:48

snowdon schreef:
Zonde dat je je principes opzij zet, maar zo te lezen weloverwogen.
Wat zegt de bekapper die je paarden doet, er van?

Die weet nog niet dat ze op ijzers gaat, maar hij zag de combinatie scheve stand, scheve hoef, losse knieband niet zo...
Ik heb het voor m'n gevoel lang genoeg zo geprobeerd, maar er moet wel iets gebeuren, voor ik echt een kreupel paard heb... Ik hoop heel erg dat ooit als alles weer goed zit ik de ijzers er weer onderuit kan halen... maar m'n principes gaan niet voor m'n paard. Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:52

Doei!

De paardjes zijn vanmorgen weer op de kiek gegaan.. Lachen
Lekker au naturelle.. Ben heel benieuwd naar t resultaat!

Weloverwogen beslissing Marleen!
Op het moment heb ik geen paarden op ijzers staan. Bij Amy zijn ze dr nu 2 weken af. En daar gaan er voorlopig ook geen meer onder omdat ze toch niet veel meer op de straat loopt..

Leuke foto's gezien!

Beterschap voor de zieken.. Ach gut

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:56

Fijn dat er geen rare/enge dingen te zien zijn op de foto's marleen! Wel jammer dat ze nu op ijzers "moet"
Boncho staat zolang ik hem ken al op ijzers, zoals ze mij verteld hebben liep hij ook vaak onregelmatig en hebben ze dat kunnen verhelpen door hem op ijzers te zetten. eerst met een kleine correctie erin en nu gewoon recht toe recht aan. We hebben hem een jaar terug even van de ijzers af gehad maar na een week of 2 liep hij weer wat te kreupelen en is hij toch weer op ijzers gegaan.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:57

heyhey!!

ik heb de paardjes ook niet op ijzers, nooit gehad ook. maar ik snap je beslissing marleen ik had in jou geval hetzelfde gedaan.

ahh mooie rit foto's gezien! knappe boncho!!

net even bij de peerdjes geweest, Diaz en Travis is niks mee aan de hand staan heerlijk rustig in de stal, al hebben ze er wel een bende van gemaakt door het hooi de hele stal door te trappen. Heb ze geen neiwue gegevn, eerst dit opeten, dan pas nieuwe. Heb geen zin in verwende beestjes Lachen

Misty en Tinker even buiten gezet, ze waren eerst nogal zoekerig en loperig maar later ging het goed, ze hebben wel enorm volle uiers maarja. Misschien lopen ze dat er wel af Lachen ze gaan vanavond weer op stal.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:09

Doei!

Snap je beslissing Marleen Ja principes zijn allemaal goed en wel, heb er zelf ook heel veel *LOL* maar soms is het nou eenmaal niet anders Lachen

Goed nieuws!!!!
Jessie eet weer! Go jij! Go jij! Ben vanmorgen vroeg voor ik moest werken nog even snel langs stal gefietst. Was haar kwijt, stond dus al met het hart in de keel het weiland af te turen naar een bonte bult. Maar nee, mevrouw had zich verstopt achter de ronde baal Clown
Ze was lekker aan het eten, warm tussen de andere paarden in. Ze was goed op temperatuur, rilde niet, snotterde nog wel maar ze was al veel helderder en alerter dan gisteren. Dat uitte zich in het liefdevol ondersnotteren van mijn goede jas Clown en een hoofd op mijn schouder. Ga straks nog weer even langs om appels en slobber te voeren. Ze is nog lang niet weer topfit, maar denk wel dat we nou weer in een stijgende lijn zitten Ja

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:12

Laatst bijgewerkt door Resi_lover op 30-12-08 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:12

Kneus die ik ben, zag je bericht wel maar die kerstdementie he :+
Ja hoor, die heb ik nog. Past ook wel een kleine maat shetlander :j

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:15

oké, ik laat het even zien aan Horsezsz@bokt en dan laat ik je weten of we 'm willen, trouwens wat is je VP? Haha!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:16

goed nieuws dus voor Jessie!! Hartstikke mooi!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:18

Staat erbij, 10 euro excl. verzendkosten :)

Ja ben zo blij dat ik haar al malende aantrof! Zij is een paardje wat áltijd eet, en als ze dat niet doet kun je haast de rendac wel bellen :+ Zelfs toen ze onderkoeld en verstijfd in de sloot lag knaagde ze nog de kantjes kaal. Vandaar dat dat niet eten me helemaal niet lekker zat. Maar goed, nou eet ze weer, vanmiddag nog even langs maar nou eerst weer de kou in om -eindelijk :o - mijn OV op te halen.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:21

ah meen je hahaha ik zie het al helemaal voor me in die sloot!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:23

Dat was heel sneu hoor := Ik was haar kwijt, overal gezocht en toen samen met de boer de sloten langs gelopen. En halverwege het grote winterland zag ik twee zwarte oortjes boven het riet uitsteken. Lag ze daar, half op haar zij, helemaal vast. Ze kwam er met geen mogelijkheid meer uit, brandweer gebeld en die kwamen met twee grote wagens aan. Dikke vette sensatie in de buurt _O-
Die hebben haar eruit getrokken, en ze was zo naar :(:) haar achterbenen waren afgekneld geraakt, dus ze werd helemaal gek toen daar weer bloed doorheen begon te stromen. DA erbij, zij voor van alles en nog wat prikken gehad en op stal gezet onder drie dekens. Volgende dag was de stal aan puin :+ en vond Jessie het de hoogste tijd om naar buiten te gaan. Ze heeft nog een week iets moeilijk gelopen, daarna was alles weer het oude. Is nou.. 4? 5? jaar geleden.
Je maakt wat mee met haar hoor :')

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:25

Jessie is dus een taaie zo te lezen! Fijn dat ze weer opknapt! Lachen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:26

ahh jeetje wat een verhaal !!ja ik snap dat dat niet grappig is geweest toen maar gelukkig is het goed afgelopen! gek peerd Lachen

_MaYoOo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:44

Hallo iedereen! Bijdeze stel ik mij even voor: Ik ben Marjolein (vriendin van Dagmar) heb ook een veulen van Garish van de Vrijheidshoeve, het is een merrie en ze heet Diaz! Jullie hebben haar vast al vaak gezien op foto's van Dagmar! Samen met Travis groeit ze op! Ik lees vaak jullie reacties en leuke verhalen maar heb zelf verder weinig tijd op actief bezig te zijn op bokt..

Hier een paar foto's van Diaz!

http://i16.photobucket.com/albums/b46/M ... C_0458.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b46/M ... 008114.jpg

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:51

hey mayo Knipoog

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:53