[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:23

Benson of Silas ik zou Victorio doen krijg je een kleinere maat misschien :D

Caily

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:28

Silas it is, lampje gaat aan :+
En toch zou ik Snuggels ook leuk vinden :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:29

Als het goed is wordt het Silas :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:30

Caily schreef:
Silas it is, lampje gaat aan :+
En toch zou ik Snuggels ook leuk vinden :P

Myrthe is boven de 1.65 en Snuggels is nog groter, dan loop je echt risico dat je boven de 1.70 gaat uitkomen ;)
Moeder van Myrthe is net terug van Snug.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 16:45

Hé, ik toon mijn hoofd ook hier maar eens.. geweldige egopost, maar ik ben echt ongeloofelijk trots en zou graag jullie mening horen :)

Afgelopen zondag na 2 jaar de rijbak ingedoken met Tinky. Judge it yourself! :D

Diaz weer een boefje Karlijn? Hihi
Na Tinky zo braaf te hebben gezien, kriebelt het ook om ooit eens mee te doen aan de Tinkerdagen. Natuurlijk niet voor direct, daar zijn we nog niet klaar voor. Overigens moet ik dan ook een trailer bemachtigen en die in Lunteren is toch echt te ver helaas. (2u30+ rijden, die in Limburg 2u) Ik denk dat ik nu wél de werkproef op de keuring in Brakel ga rijden :D
Lilly is pràchtig! Echt een mooi dier! Gaat goed zo te zien!
Ahh, Claudia, wàt een lief koppie heeft Figaro zeg <3 Mams ziet er precies ook al een stuk beter uit. James is ook om op te vreten!
Bij Tink merk je het eigenlijk niet eens als ze hengstig is. Volgens mij ziet ze dan wel wat meer spoken en is er meer interesse naar vreemde paarden toe, maar ik denk dat dat redelijk 'normaal' is.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:08

Had je filmpje al op FB gezien kaat, super dat ze zo goed reageerde.
Je hebt je dus helemaal liggen druk maken voor niets :D
Ja mama Melody is ook al flink opgeknapt :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:25

sorry voor de egopost, maar ik ben even heel happy! We gingen net naar Diaz, en ze stond voor in de wei te slapen.. ik ben dus gewoon naar haar toegesniekt.. haha. en makkelijk mee gekregen, even halsdekentje af, en in de paddock wat vrijheidsdressuur gedaan, en ze luisterde super goed naar me!
Lekker met mijn zoontje gespeeld, en de jollybal, dus echt even genoten in het zonnetje! :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:11

Met mijn zoontje *smelt* Afbeelding

Cameraman is ook lief! (mijn man dus)
Afbeelding

Samen brokjes geven:
Afbeelding

Andy geven:
Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:13

Lief Karlijn!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:14

Myrthe x Silas ben ik benieuwd naar :j

Als het goed is (als Liek Jorian overhaalt :P) worden Mel en Juul misschien door Silas gedekt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:55

ahh wat een leuke foto's! :D

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:19

Knappe Diaz!

Ik heb weer mail terug uit Ierland.
Ze vond het naar te horen dat Lilly mager bij ons kwam en ze ziet er op de foto's heel gelukkig uit. Haar dochter Rosie heeft ze nog, die is net onder het zadel.

Lilly dr veulen is niet dood maar het veulen van Rosie, het veulen van Lilly word morgen gecastreerd en kreeg nog een foto.

Ze gaat nog meer foto's maken en die stuurt ze op. :D :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:39

Jackytje schreef:
Hé, ik toon mijn hoofd ook hier maar eens.. geweldige egopost, maar ik ben echt ongeloofelijk trots en zou graag jullie mening horen :)

Afgelopen zondag na 2 jaar de rijbak ingedoken met Tinky. Judge it yourself! :D
[ Video ]

Diaz weer een boefje Karlijn? Hihi
Na Tinky zo braaf te hebben gezien, kriebelt het ook om ooit eens mee te doen aan de Tinkerdagen. Natuurlijk niet voor direct, daar zijn we nog niet klaar voor. Overigens moet ik dan ook een trailer bemachtigen en die in Lunteren is toch echt te ver helaas. (2u30+ rijden, die in Limburg 2u) Ik denk dat ik nu wél de werkproef op de keuring in Brakel ga rijden :D
Lilly is pràchtig! Echt een mooi dier! Gaat goed zo te zien!
Ahh, Claudia, wàt een lief koppie heeft Figaro zeg <3 Mams ziet er precies ook al een stuk beter uit. James is ook om op te vreten!
Bij Tink merk je het eigenlijk niet eens als ze hengstig is. Volgens mij ziet ze dan wel wat meer spoken en is er meer interesse naar vreemde paarden toe, maar ik denk dat dat redelijk 'normaal' is.

persoonlijk vind ik dat je erg hobbelt bij doorzitten. en je mag iets minder mee bewegen in stap. verder loopt hij netjes door :j

Diaz schreef:
sorry voor de egopost, maar ik ben even heel happy! We gingen net naar Diaz, en ze stond voor in de wei te slapen.. ik ben dus gewoon naar haar toegesniekt.. haha. en makkelijk mee gekregen, even halsdekentje af, en in de paddock wat vrijheidsdressuur gedaan, en ze luisterde super goed naar me!
Lekker met mijn zoontje gespeeld, en de jollybal, dus echt even genoten in het zonnetje! :D

Goedzo! soms ben je net ff slimmer! :P leuke foto's!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:40

Dana d'r staart weer gewassen. en haar achterbenen ook. alle mok plekjes ingesmeerd. ze begint te stampen. ook mary.. rose had het altijd heel erg, maar heeft toen ze schurft had heeft ze een spuit gehad voor dat, en haar mok is ook genezen. zo goed als zegmaar. nu kijken of dit ook voor mok is en krijgen dana en mary zo'n spuit..

Dana krijgt sinds vandaag foenegriek? fenegriek?
over 2 weken de veearts kwam toch al langs en kan ie meteen dana checken. hopen dat dit iets helpt

Hoe is het hier?

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:04

Kerry_Tinker schreef:
Nee geen haver, daar had ik nog op gelet... Maar nog steeds drama, was pavo natures best...

kerry@ ik denk dat ze niet tegen al die ingrediënten kan die in de pavo natures best zit ze werd voorheen natuurlijk gevoerd daar was ze op ingesteld denk ik ;)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:17

Jolandaa_ schreef:
Dana d'r staart weer gewassen. en haar achterbenen ook. alle mok plekjes ingesmeerd. ze begint te stampen. ook mary.. rose had het altijd heel erg, maar heeft toen ze schurft had heeft ze een spuit gehad voor dat, en haar mok is ook genezen. zo goed als zegmaar. nu kijken of dit ook voor mok is en krijgen dana en mary zo'n spuit..

Dana krijgt sinds vandaag foenegriek? fenegriek?
over 2 weken de veearts kwam toch al langs en kan ie meteen dana checken. hopen dat dit iets helpt

Hoe is het hier?

Paarden stampen door de kriebelende mijten.. ipv mok. ;) en ik zou toch oppassen met die spuiten.. heb al hele nare verhalen hier gelezen op bokt over paarden die bleken een alergische reactie te hebben gehad op die spuit en helaas kort daarna overleden zijn.
Ik zou het lekker behandelen met de middeltjes die op de markt zijn bij gebrek aan zee water.
kost wat meer moeite maar dan heb je ook minder risico.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:30

Oh? Ik ga eens zoeken dan op google. Altijd mok.gedacht. eens kijken hoe mijten eruit zien

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:52

HIHI , stampen zit ook in het ras hoor ... kleine Kristy stampt haar moeder er al uit ! dat deed ze de eerste dag al !
Annabel kan het ook flink op het land ....
moet iets van seinen naar de anderen zijn geweest in vroegere jaren heb ik mij laten vertellen .

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:00

Lepel schreef:
HIHI , stampen zit ook in het ras hoor ... kleine Kristy stampt haar moeder er al uit ! dat deed ze de eerste dag al !
Annabel kan het ook flink op het land ....
moet iets van seinen naar de anderen zijn geweest in vroegere jaren heb ik mij laten vertellen .

hahaha zit niet in het ras, alhoewel sokken hebben hoort bij het ras en dus ook een grotere kans op mijt en mok.
Een dier gaat niet zomaar stampen maar geeft te kennen dat er iets kriebelt ;) en bij tinkers zal er dus wel iets meer kriebelen.
Seinen,klinkt leuk wel heel slim dat onze tinkers dat doen :j , hoop dat de andere paarden het snappen :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:24

Kan je mijten met blote oog zien? Enige wat ik zie zijn kleine rode korstjes met vaak rasp erbij wat er niet makkelijk af gaat. Oude rasp kam ik er zo uit met cowboy detangler

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:50

Stampen = jeuk. Meestal kriebelbeestjes. Benen met sebacil of.cydectin oid behandelen.

Teveel suiker, zetmeel of eiwit kan er ook aan bijdragen.
Ik voer sinds kort care 4 life (gluten en suiker vrij) en er is aanzienlijk minder gestamp.

Zo, hier in de bus. Oonderweg naar Appleby :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:00

Have fun! Ben je er van t weekend niet bij dan?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:47

tegen de mijtjes; frontline combo werkt ook, is wel vrij duur. Sebacil is tegenwoordig bye- mite toch? Daarmee wassen en NIET uit spoelen.

Veel plezier in Appleby meiden, ben jaloeeerrrrsss!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:05

Zo ff bijgelezen. Hengstige merrie's vertel mij wat... Die haf die ik bijrij gaat plassen op been heel leuk. En Mira die heeft dan geen zin om gepakt te worden en versiert dan ook merrie's :P

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:36

stampen en seinen heb ik ook mijn twijfeltjes over... mijt wordt hoofdzakelijk overgedragen van paard op paard of via bodembedekking als bijv. stro of door het gebruik van borstels op een besmet paard.

Mijten zijn parasieten die schurft, een jeukende aandoening van de huid, veroorzaken. Bij het paard zijn er drie verschillende soorten mijten die deze jeuk kunnen veroorzaken.. De graafmijt Sarcoptes scabiei en de steekmijt Psoroptes equi zijn erg zeldzaam in Nederland. Chorioptes equi daarentegen is een veelvoorkomende mijt die voornamelijk bij zwaardere paarden problemen kan geven.. Het paard krijgt korstjes en schilfers die gepaard gaan met jeuk. Paarden kunnen door die jeuk met de benen gaan slaan of stampen of aan de benen gaan bijten.. dat bijten zie je dan vaak als ze liggen en over de achterbenen gaan krabben.
In ernstige gevallen kunnen er zelfs kloven gevormd worden die erg lastig genezen.. Dit lijken ook wel dikke rimpels ook wel olifanten benen (dit zie je bij mok).

De mijten (ook wel schurft) zelf zijn alleen via de microscoop te zien. Je vraagt of je DA langskomt om huidafkrabsel te nemen en dit te onderzoeken op mijten. vaak laten bij ernstige vormen ook de haren los. er zijn veel verschillende soorten. maar bij onze tinkers komen veel de been mijten voor, dus de mijten die op de benen verblijven.
bij constatering van mijten is mijn aanraden om de sokken in deze maanden luchtig te houden (dus door zo kort mogelijk te houden of uit te dunnen).
Daarna moeten de benen gewassen worden met water waarin verdund Phoxim zit wat ook in By-mite (voorheen Sebacil) zit bijv. en dan niet alleen de koten maar het gehele been goed wassen..
vaak wordt aangeraden dit na 10 dagen te herhalen een ander doet het een maand lang 1 keer in de week.

wat handig werkt is om een emmer te vullen met lauw warm water en daar de juiste hoeveelheid in te verdunnen en daarin de benen te weken en te masseren. Zorg dat het hele been doordrengt is van het water zodat de huid goed nat is en laat dit drogen zonder af te spoelen.

Neem gelijk even je borstels mee in een emmer. dan zijn die ook behandeld.

Als je paard vochtige rood opgezette koten heeft zal dit mok zijn, vaak zit er dan een beige achtig vettige troep in de sokken . Ook sebacil werkt tegen mok.
tevens kan je wat bloedende plekjes zien of bloedvlekken op een andere plek op het lichaam welke niet te herleiden zijn. Het kan dan zijn dat het paard zichzelf gekrabt heeft (of een ander paard) en daarna ergens anders heeft gekriebeld wat het bloed afgeeft wat in zijn mond zat.

Je kan trouwens ook een combi hebben van bovengenoemde.

ernstige vorm van schurft (op de buik)
Afbeelding

mok
Afbeelding

weggeschoren sokken (tinker met mok en mijten)
Afbeelding

de mijt:
Afbeelding

hoop dat jullie er iets aan hebben.