[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:27

Hier de foto's van mijn 9 vz-tinks. In mijn profiel staan er meer, maar dat zou iets te veel worden voor hier.

Mickey boy
Afbeelding

Melanie
Afbeelding
Rechts (Links is Dena)

Thelcy
Afbeelding

Dena
Afbeelding

Pleasure
Afbeelding

Diesel
Afbeelding

Carolien
Afbeelding

Mona
Afbeelding

En nog een enter
Afbeelding

Op 't moment staan er 8 bij elkaar in de polder, 7 merrie's en Mickey Boy. Aan huis staat enkel Diesel.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:55

Dat zijn er heel wat om voor te zorgen :D Rij je ook met ze?
Heb zelf 3 paardjes Meike (haflinger)is momenteel al een tijdje hoefbevangen. Arall ruim 2 jaar een xx ??
En Hugo dan (tinker) Maar daar heb ik al best veel werk aan en dan helpt mijn dochter ook nog.

Welkom terug Lente hoop dat je examens goed zijn gegaan.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:06

Kunnen jullie mij helpen. Wij hebben een te dikke pony die wel op gras staat. Doen aan strook begrazing en krijgt verder niks bij. Hebben nu een graasmasker gehaald maar eet hier dus niet mee. Zelf gras erdoor heen doen accepteert ze niet. Gooit gelijk hoofd omhoog. Hoelang mag je het nu aankijken, want heeft al een keer 24 uur niet gegeten en was toen echt suf. Drinken heeft ze wel gedaan.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 12:38

Zoefff schreef:
gooya wat vervelend dat hij er nog zoveel last van heeft! had je hem al eerder laten bekijken of voel je je daarom zo rot??
Denk maar zo beter iets te laat dan helemaal niet!!

Daar kwam inderdaad mijn rotgevoel vandaan. Janus leek goed hersteld van zijn val, alleen bleef hij linksom het stijve hark. Aangezien linksom mijn moeilijke kant is en ook de moeilijke kant van Janus, heb ik niet direct actie ondernomen, maar er bleef steeds maar iets knagen aan me dat het niet klopte. Goed dat ik dus gegaan ben, alleen het had veel eerder gemoeten.

Diana: normaal gesproken krijgen ze snel genoeg door hoe ze moeten eten met een graasmasker. Ik zou eigenlijk geen tips voor je weten.

Lente is back in town! Welcome back girl!

Lieke gave tinkerstapel!

Verder nog veel mooie tinks gezien (heb geen tijd om op iedereen te reageren, moet zo weg en wil nog even van te voren :7 :9k en :Y)

Vandaag met Janus in het bos gewandeld. Heerlijk, was alleen een beetje ver gegaan en dat moet je ook weer terug :o pfff

Wel leuke plaatjes gemaakt:

Afbeelding

Echnie nieuwsgierig :D
Afbeelding

Afbeelding

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:41

M_D_H schreef:
lente *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
your back :D
ik miste je al :P

hoe zijnde eindexamens gegaan?
en hoe is het met wietje... :P

Dank je M_D_H, en de rest natuurlijk ook!
Ik ben in 1 keer geslaagd, zonder her :) Wel niet super ruim ofzo, maar ik hoefde alleen maar te slagen om aangenomen te zijn op m'n vervolgopleiding, dus ik ben heel tevreden :)
Met Wietje alles goed, binnenkort zal ik haar wel weer eens op de foto zetten :) Dan zien jullie ze verschijnen ;)

xXLiekeXx

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:45

Hoi,

Ik rij 2 merrie's. Dena en Melanie. Mickey Boy en Thelcy zijn ook bereden. De rest is volkomen onbeleerd (ook niet halstermak) en Mona is nog 'mensenschuw'

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:54

Welkom terug Lente!

Mooie tinkers Lieke!

Ik heb nu elke dag dat ik bij King ben geweest gereden en het gaat steeds beter! Nu de draf nog de baas worden. Meneer vond een hoekje eng en ging er niet langs in draf(met een hele grote bocht) Dus dat is mijn leerpuntje de komende dagen. Donderdag les, dan gaan we in de bak rijden.. eerst half afgezet en dan helemaal.. Ben benieuwd hoe het gaat, ben de longeercirkel helemaal beu, maar wil even stap voor stap doen, anders ben ik straks het stuur weer kwijt hihi

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:13

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:45

Ziet er goed uit Sandra.

Voor de rest alles bijgelezen gisteren maar weet he tniet meer. Mijn excuses.

Verder is Jonas nog altijd niet beter. Ik geloof dat het wel langzaam beter word maar ik weet niks meer zekers. Het gaat echt heel slopend langzaam. Maar morgen wil ik in ieder geval weer even eeb zoek van de veearts. Die zou weer langs komen binnen kort dan morgen maar. Even controlle. Hij is gelukkig wel erg vrolijk en alesrt en heeft een goede eetlust.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:37

dag allemaal,

Fijn dat rijden goed gaat. Jonas wordt weer een beetje de oude. Sterkte.

Ik heb besloten Troy zijn manen toch te gaan knippen. Zijn manenkam slaat naar mijn idee wel om. En we kunnen er beide niksmee dat het zolang is. De vlechten zijn super zwaar en ik ben alleen maar bezig met vlechten en los kan het nooit hangen. met rijden is het irritant, in de wei gaat hij erop staan. Dus er gaat een boel vanaf. Iemand idee of ik nog iemand blij kan maken met het haar wat eraf komt??

Ik ga straks naar crosstraining, hopen dat hij er zin in heeft en het weer een beetje mee blijft doen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:51

hey mirte...
probeer de manen dan te knippen met een uitdun schaar...
of te trekken zeg maar...
dan behoud je zijn lengte wel,
maar worden ze minder dik snap je?

zo niet dan leg ik het je straks wel uit ;)
jij mag niet zeuren mirte...
jij hebt tenminste vannacht wel geslapen :')
volgens mij dvel ik van vermoeidheid al van gil af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:31

Dan zou ik er toch voor kiezen er wat vanaf te halen hoor. :+
Als het dunner wordt, is het helemaal niet mooi als het zo lang is.
Succes met het eraf halen in ieder geval :+ Zal ook wel een klus zijn.
Ben wel jaloers hoor :P Viane haar manen zijn helemaal niet lang en ook niet echt dik. :+

Sandra, leuke foto's!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:46

ik denk dat het met de dikte vcan troys manen niet zo heel erg is als je het uit dunt ;)
als je de helft weg haalt heeft hij nog super veel ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:24

Sandra, leuke foto's! Iedere keer een stapje verder. En weer rijles. Alvast veel plezier! O, zie net dat je een filmpje geplaatst hebt. Ga ik zo nog even kijken!

Nelleke sterkte met Jonas!

Mirte gaat de schaar erin zetten. Het is ook echt een flinke bos manen!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:25

Sandra: heb filmpje bekeken. Ziet er goed uit!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:10

dank je wel :D ben trots op mn ventje!

vandaag maar niet gereden.. het waaide wel heel erg hard! en dan is king erg onrustig, net als ik. Kan echt niet tegen al dat gewaai in mn oren!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:39

yeh... ken het probleem (eh.. ik zelf niet maar Janus wel) Ik zou met Janus de bossen in moeten gaan, omdat hij zo veel mogelijk rechtuit moet lopen, maar ik weet nu al dat Janus harstikke spooky is. Ik hoop dat er iemand is die met me meewilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:41

Ik ken dat probleem ook, die van mij gaat echt overal spoken zien als het hard waait (of regent).
Of ik dan met een ander ben of niet, ze is hartstikke hyper dan..

Ze heeft nu drie dagen rust (ben bij m'n vader). Vind ze vast niet erg.
Staat alleen niet veel gras op het land, maar stalgenootje is zo lief om haar als zij er is even binnen te halen en haar hooi te geven (en wat muesli), zodat ik dinsdag niet een zwaar gepikeerd en boos paard heb. :+

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:41

tja wind dan zijn er spoken, volgens mij heeft ieder paard daar last van omdat ze minder horen door de wind.

Ik ga er met een trekmes een stukje afhalen ene beetje uitdunnen en zie wel wat het resultaat is, het groeit super hard (hij is pas 5 en nu al zo lang!!) zag vandaag ook dat ik zijn staart weer 10cm korter moet maken!

Verder vandaag niet zo'n succesvolle dag.
Desiree kon niet met gill naar training ivm een los ijzer. Troy en ik waren er wel maar helaas viel ik er nogal pijnlijk af bij een plasje water waar hij niet door wilde hij rook eraan en steigerde en toen met vier benen de lucht in, ik ben met mijn rug waarschijnlijk op de achterkant van mijn zadel geklapt en daarna achterover eraf. Dus einde crosstraining voor mij en toen heeft desiree met hem gereden. En ondanks ik hem wel even kon vervloeken om die klote actie was hij toch weer mijn toppertje (behalve dat hij het nodig vond zo lomp te springen dat desiree erook naast hing).

Nu met ene warme kruik in mijn rug op de bank en onder de pijnstillers zodat ik nog wel een beetje kan bewegen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:03

hij is zo geniaal :')
ik zie echt een paar sprongen er tussen :D
en een toppertje <3
heb al met l toch een heerlijk dag gehad <3

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:23

ey ik ben ook ongelofelijk zot van tinkers!!!
ik heb er wel geen, maar wil wel een verzorgtink!!

xxx cool topic!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:29

Ja spookweer en spookpaarden. Balen zeg dat je zo hard gevallen bent! Beterschap!

Elise, :wave: Blijf je hier gezellig meekletsen of was dit een eenmalig bericht? Je bent van harte welkom hoor!

Ik ben echt echt verschrikkelijk aan het balen. Ik wilde vanavond met Janus het bos in, maar dat is niet doorgegaan. Janus heeft een hele dikke rechter voorknie :( Hij loopt er niet kreupel op, maar dit is echt niet goed. Hij is vrijdag gestruikeld bij de bosrit, toen liep ie even kreupel, maar herstelde weer. Gisteren was er niets aan de hand maar vandaag |( Heb foto's gemaakt. Zal zo even uploaden en plaatsen. Over 8 dagen begint onze vakantie. Kan het allemaal nog slechter getimed worden???

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:42

ow wat balen!! ja ze zijn hard die tinkers dus lopen zo maar gewoon door! Hopen dat jullie wel op vakantie kunnen!!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:45

Foto's: :(

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:06

Oe, dat ziet er niet zo gezellig uit... Hopen dat het snel beter wordt Gooya!