Zeg heeft hier toevallig iemand ervaring met een barefoot arizona of atlanta op een tinker met korte rug, Jack 1m40 ongeveer is in rug redelijk kort maar als ik kijk naar de arizona op andere kleine paarden zou die weer nipt moeten gaan.. . Met dat ik er nu 2dehands regelmatig tegen kom die van prijs eigenlijk gewoon wisselen zouden zijn tegen m'n stella...
Nu ik ga misschien een maat 2 passen er van, die is maar 3cm langer dan de maat 1. Wel ruimere zitting maar goed als die maar ietsje te lang is weet ik dat een maat 1prima moet gaan.
vandaag heeft de bijrijder een heerlijke buitenrit gemaakt.ik op de fiets er langs.ging best netjes,maar zodra er zwaar verkeer van achteren nadert dat maakt ie wel ff een sprintje.van voren gaat dat goed.we willen 1 keer per week proberen buiten te rijden,om hem regelmatig met engere dingen te confronteren.hij vindt het wel superleuk om buiten te rijden.
Ik heb voor Elsa een Arizona Nut, maat 1. Dat past prima, en die 3 cm die een maat 2 meer kost zou denk ik ook nog wel gaan. Vindt het wel stoer staan, en het zit heerlijk. Daarnaast heb ik ook nog een Cheyenne voor mijn andere paard, maar die heeft een langere rug (KWPN).
Nu ga het snel genoeg merken of het nog gaat of niet, als het testen door gaat ga ik er ook foto's van maken en in boomloos topic om advies vragen vanaf de foto. Moest het zijn dat het past is er een grote kans dat ik mijn barefoot stella verkoop en dan een arizona maat 1 er voor terug koop.
DeCobvan
Geplaatst: 02-06-13 22:29
hier zijn ze dan... het Con Amore nestje Con Amore - Italiaanse Muziekterm - Met Liefde..
Con amore Noukah & Zorah (hier 5 dagen oud)
Zorah - poes
Noukah - kater
Jessica heeft voor Grace ook een Arizona mt.1 geloof ik
Wat een schattig hondje en wat zijn je poesjes mooi Faye .... Ik vind BB echt heeeel mooi ( kleurtje he ? hihi )
Ik ben ook GEK op Kristy , wat een heerlijk diertje is het toch en groeien dat ze doet !!
dagmach
Geplaatst: 03-06-13 10:18
Zal vanavond even bijlezen, gisteren teruggekomen van het haflingerweekend vrij-za-zo op de Veluwe (alweer het zesde jaar), nu thuis de boel op orde maken. Was geweldig, paarden gewoon weer bij elkaar op het land en een schitterende omgeving om te rijden met prachtig weer. Door de grote groep, 14 combinatie's, wel in kleinere groepjes gaan rijden Allemaal erg vermoeiend, vooral het slapen in een stapelbed maar volgend jaar gewoon weer
Wellicht als karel ouder is misschien ook tinkerweekend organiseren