gaat het al beter met JOnas??? Ik vind het ook wel een erg domme actie van de veearts. Vaker klachten over hem gehoord??
Gisteren eindelijk mijn wintec verkocht!!! Joehoe!!! Wel voor heel wat minder maar ja anders hangt hij ongebruikt in de schuur dus dan maar voor wat minder weg. Vanavond rijden, hopen dat het dan droog is! Gisteren was het zulk pokke weer dat ik voor de tv ben blijven hangen!
arme troy , ik heb het nog iet gevraagd... maar heb zenu al zo vaak in mjn vakantie uit de band geholpen... dat ik vind dat ik wel extra vrij dagen heb verdient ik hoop dat we dat struikhekachtige ding er bij pakken anders wordt het op de dagen echt niks
En minder goed nieuws......Doosje heeft een tumor of een wortelonsteking en is niet te behandelen. Zolang het gaat zal ze nog bij ons zijn
Marall
Geplaatst: 11-08-10 17:54
Petrickdat ziet er goed uit! en in dat dorpje waar de show verreden word heb ik als kind jaren gewoond en daar leren rijden op de ponyclub. Jeugt sentiment
En thnx iedereen, Viane gaat inderdaad heel goed op 't moment. Ben nog wel steeds 'bang' dat het ineens minder zal gaan, ook al is daar tot nu toe absoluut geen sprake van.. Zit gewoon tussen mijn oren.
Vandaag rondje buiten gestapt (een uurtje) zonder zadel
Nelleke_H
Geplaatst: 11-08-10 18:41
Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
Vandaag is de veearts weer geweest en het lijkt langzaam aan wat beter te gaan. Ook is het nu gaan pus achtig spul wat er uit de bult komt maar waterig. (de bult is niet open) Hij heeft nu andere AB en moeten we nog mooi even mee doorgaan. De veearts komt binnenkort weer langs.
En de veearts heb veel meer castraties van hem gezien nooit problemen gezien behalve de normale zwelling. Maar als het allemaal achter de rug is gaan we wel even in gesprek met de beide veearts die nu bij Jonas zijn geweest.
Mar__: Buiten langs de weg is ook best spannend. Tenminste vind ik wel. Ier: Klinjkt erg goed ben je weer aan het opbouwen na een blessure ofzo? Gooya: Fijne vakantie gehad? Moyra: Wat een leuke foto's Marall: bij jullie de hele dag regen bij ons alleen s'avonds. En beleren voor de kar in tweespan werkt echt goed. Ken iemand die het ook zo gedaan heeft paard kon daarna zo alleen voor de kar. Tinkerplein: Idd een zwelling bij de castratie is heel normaal en dat verwacht je ook en je bereid je voor op complicaties die daarbij gepaard gaan maar niet met zoiets. M_D_H: wat fijn dat het probleem opgelost is. Sandra: Spierpijn Patrick: Ziet er erg leuk uit!
Nelleke: 4 juni haalde ik haar stokkreupel van de weide af. DA constateerde een hoefzweer, maar na een aantal dagen absoluut geen verbetering. Toen heb ik de hoefsmid erbij gehaald en die kon geen hoefzweer vinden. Op dag 6 de kliniek in Emmeloord gebeld en die wilde haar graag zien. Ze hebben daar foto's gemaakt en toen bleek het probleem in de kogel te zitten. Hoe en wat het nou precies was vind ik nog altijd lastig uit te zeggen. Op de foto's was een reactie te zien in de kogel en ik moest het vergelijken met een gekneusde enkel. Ze moest toen 10 dagen op metacam en volledige rust. Eigenlijk boxrust, maar we hebben toen een stukje van 6 bij 6 (later iets groter) afgezet en haar daar neer gezet. Ze werd alleen na een week al knettergek. Na die 10 dagen kwam de DA weer langs (waar ik weinig vertrouwen in had), moest met haar draven op het harde en volgens haar liep ze nog niet goed. Moest haar nog twee weken op rust zetten. Ze is toen wel de weide op gegaan (een apart landje van de kudde) en heeft daar nog 2 weken gestaan. Daarna heb ik nog eens gekeken (met hulp van stalgenoten) en liep ze nog niet 100 procent goed in draf. Ik heb haar daarna 1,5 week nog laten staan op dat weitje (omdat ik toen op vakantie ging). Toen ik terug was heb ik haar aan de longe even laten stappen en draven en toen zag ik er niets meer aan. Uiteindelijk is ze dus na 7 weken de kudde weer op gegaan waar ze volledig uit haar dak ging, gelukkig liep ze daarna ook nog goed. Nu zijn we dus sinds drie weken weer héel langzaam aan het opbouwen. Ze wil zo graag meer, maar ik ben nog steeds bang dat ze dan weer kreupel gaat lopen. Maar niemand ziet er nog wat aan in stap of draf. Alleen een boel stijfheid in draf, die gelukkig heel hard verminderd op het moment.
Naja het kwam neer op dus eigenlijk gewoon een kneuzing/verzwikking. Ze was de avond voor ze zo kreupel liep namelijk volledig uit haar plaat gegaan omdat er een nieuwe merrie bij kwam (en de hele kudde ging rennen) maar dat hoorde ik later pas. Was wel behoorlijk 'gekneusd' ook, want ze wilde er absoluut niet op staan.
Toen ze wel in stap en draf goed liep, zette ze met poetsen nog wel veel haar been op rust. Maar dit deed ze ook met opzet om mij op stang te jagen (bij mijn moeder deed ze dat namelijk niet). Toen ik het rijden langzaam ben gaan oppakken verminderde dit ook steeds meer. Tegenwoordig staat ze weer prima op vier benen op de poetsplaats of met een been op rust (wat ze nu wel afwisselt )
heene040
Geplaatst: 11-08-10 20:42
Hallo,
Jay-J heeft een 2e premie behaald met 140 punten (voor degene die er overheen hebben gelezen) Ik ben bezig geweest om de foto's te plaatsen maar dat is me niet gelukt. Een vriendin van me heeft ze daarom in mijn profiel gezet voor me.
groetjes allemaal Hennie
Akecheta
Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 22:34
Sandra weer aan het rugby-en. Lekker vermoeiende sport Hennie, wat is Jay-J een schatje zeg Ier, gelukkig gaat het beter met Viane. Ik begrijp wel dat je bezorgd bent en bang bent dat het weer terug komt. Nelleke, ik was in Italie voor mijn werk. Mijn vakantie begint nu, en ik hoop dat ie errug leuk wordt! Ik ga een weekje trainen met Janus bij Alona. k heb er zin in !Gelukkig lijkt het beter te gaan met je paardje Mirte zadel verkocht Ier, leuke foto! Lekker rondje gestapt Marja: balen van Doosje Wauw, die Auke Wat gaaf om te zien! Mirte en Desiree gaan trainen. Toch geen botsingfoto's deze keer Desiree, mok gaat de goede kant op
Janusje is een beetje zielig Hij heeft een open plek op zijn wang, en die is gaan ontsteken. Nu is het net alsof ie kiespijn heeft, en de plek is erg warm. Heb het schoongewassen met Betadine. Morgen gaan we naar Laarakker voor een APK-tje, en dan zal ik meteen eens vragen wat ik het beste kan doen aan zijn wang. Ben ook heel benieuwd of ze nog wat plekken vinden die gemanipuleerd moeten worden. Hij is toch nog niet helemaal top na de val op de trailer. Zo zet hij bv zijn rechtervoorbeen verder weg dan zijn linkervoorbeen waar hij kort mee loopt. En ik denk dat ze zijn atlas even moeten bewerken. Ben heel benieuwd, moet alleen rete vroeg op
Vandaag naar de Ikea geweest. Vloerkleed gehaald en een stoel. Mijn kamer wordt steeds gezelliger.
Tot morgen en fijne avond iedereen!
tinkerplein
Geplaatst: 11-08-10 23:15
Fijne avond alemaal
Sandra1984
Geplaatst: 11-08-10 23:35
ik heb ook niet genoeg rust genomen, gisteren en vanochtend ging het goed. In de middag ook wel, maar aan het einde van de middag deed het zeer, maar denk dat dat van het rijden komt. Het is net zoiets als een tennisarm, je blijft er lang mee lopen. Heb nu steunzolen, dat scheelt al veel. Wilde ook gaan hardlopen, maar denk dat we het bij wandelen blijft tussendoor.
hopelijk is Jonas snel opgeknapt!!!
Arme Janus, ik hoop maar dat t snel overgaat!
iemand goede tips tegen rasp? King heeft op allevier zn benen rasp zitten(naja niet zo heel erg, maar wel schrale plekjes, het is geen mok hoor!) Kreeg al de tip om met betadineshampoo te wassen, maar iemand anders nog ideeën?
Vandaag met rijden ging het wel goed, alleen waaide het. Dus dan gaat king niet meer langs een bepaald stukje. Eerst werd ik onzeker en ging hij helemaal de verkeerde kant op. Nu werd ik een beetje boos en was het een beetje zat dat ie steeds alles afsneed. Dus ik mn binnenbeen tegen hem aan en hem meer naar die kant sturen en ja hoor hij werkte zomaar mee en hij liep gewoon netjes zijn rondje! Weer een mijlpaal overwonnen! Donderdag hebben we weer les en dan gaan we in de bak, eerst half afgezet en dan helemaal. Ik ben de longeercirkel al goed beu. Maja stap voor stap, dan gaat het sturen vanzelf steeds beter. Ik ga nu merken dat hij weer gaat begrijpen hoe het werkte. Toen hij naar nederland kwam(naja belgie) is hij heel netjes en goed ingereden. Hij gaat die jaren weer herinneren en gaat dus weer heel netjes lopen zoals het hoort! Even dus heel trots op mijn ventje!!
tinkerplein
Geplaatst: 11-08-10 23:54
Trotse Sandra!
M_D_H
Geplaatst: 12-08-10 00:07
Gooya schreef:
Mirte en Desiree gaan trainen. Toch geen botsingfoto's deze keer
als gil gewoon springt zoals hij springt... en niet steeds gaat weigeren komen er denk ik geen botsing fotos of troy moet die waterbak niet in willen dat kan natuurlijk ook nog maar daar gaan we niet van uit...
hoezo? vond j het geen leuke foto het was wel een geniale kenningsmaking tussen mirte en mij
marja, wat super leuk dat ouke het zo goed doet... dat geeft je toch een goed gevoel... omdat je weet dat hij het daar goed heeft this zo'n mooi dier je hebt wel smaak datmag gezegd worden
Zoefff
Geplaatst: 12-08-10 10:07
gooya, naar de ikea geweest!!! Kom je ook altijd met teveel thuis?? Ikke wel!! Dan denk ik bij de kasse nou valt reuze mee en dan zijn ze klaar met scannen en schrik ik toch altijd weer van het bedrag!!
Ik weet niet echt wat tegen rasp, even bokt zoekmachine, zal vast al veel overgezegd zijn.
Wat betreft botsingen, Troy was niet echt onder de indruk dus hij zou er zo weer gaan staan maar als Gil niet springt en er mensen naast moeten staan parkeer ik nu Troy met zijn kont naar de hindernis, die heeft een betere airbag met al het vet!
Gisteren gereden, hij hield erg vast op rechts (doet ie altijd) maar ging wel beter. Daarna even uitgestapt langs de weg en toen vroeg een vrouw die bij de stal naast ons staat of ik ook shows rij omdat het zo'n bijzonder en mooi paard is
gil stond net met zijn kont naar mij toe... goh zegt me vader... wie beweert eigenlijk dat hij zo'n dkke kont heeft...
_daf_
Geplaatst: 12-08-10 11:06
Hoi allemaal!
Leek me leuk om me ook 's even voor te stellen en een beetje mee te babbelen... als jullie dat oke vinden natuurlijk . Ik moet zeggen dat ik nog niet alle 212 blz's doorgespit heb hoor, maar ik kom er vast wel in toch?
Ben Davina, 29 jaar, boerin, wonend in de Achterhoek, getrouwd en 2 kindjes, 1 van 3 en een beeb van een half jaar nu .
We hebben nu een kruising tinker = fiegje, mijn oldtimer van dik in de twintig. Kendra onze eerste fokmerrie, haar veulentje Pebbles van vorig jaar en haar veulentje van dit jaar BamBam. En onze nieuwste aanwinst en tweede fokmerrie Lucy! En natuurlijk nog Famke, onze echte sjitlander! . Verder wandelen er nog 2 pensionpaardjes bij ons in de wei.
Zo.. nou nog ff uitvogelen hoe dat fotootjes plaatsen ook weer ging... die volgen