[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:56

Klinkt als goeie tips.
Heb t met zac op dezelfde manier gedaan, hij kan nu in de bak goed galopperen, heel soms springt ie nog overkruist aan, maar 9 vd 10 keer goed.

Mn eigen houding moet ik erg op gaan letten denk ik. We hebben helaas geen spiegels bij onze bak. Elke keer dat ik foto's zie denk ik: oei.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:18

Hahaa, dat heb ik ook. Maar mijn lesgeefster is zo stipt op houding. Die blijft gewoon weken aan je been trekken tot je hem vanzelf op de goede plaats hebt liggen hahaaa. Zo ook met mijn rug. Recht zitten, hahaaa. Ze heeft zo vaak mijn lijf in de plooi getrokken onder het rijden, echt niet normaal hahaa, maar daar heb ik nu wel profijt van. Van de week zei ze, nu zit je echt kaarsrecht en die benen hangen er maar lekker bij. Geweldig. Nu gaat het voortaan vanzelf.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:22

Hahah, ik heb juist een instructrice die iets minder op houding is. Zij geeft veel om gehoorzaamheid en reactie van je paard. Ik zal nog net niet zeggen dat ik er achterstevoren op kan gaan zitten ;)
Maar dat weet ze ook van zichzelf.
Als ik scheef zit ofzo of mn been optrek dan krijg ik daar wel commentaar over hoor.
Maar haar prioriteit ligt bij dat ie doet wat ik vraag.

Maar goed, ik ga zelf wel sleutelen aan mn houding. Misschien een keer zitles van een andere instructeur/trice.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:31

Knap hoor nog even oefenen en jullie racen weg samen! Voor mij heeft zonder zadel rijden heel goed geholpen een goede zit te krijgen, weet niet of dat iets is voor jou en Storm?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:44

Meh, mijn les is net verzet :( had er net zo veel zin in

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:43

Zonder zadel vind Storm nog spannend. Teveel gewiebel, maar gaat er zeker snel van komen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:45

Heb hier leuk nieuws.. had al gedacht dat mijn zwart- witte voedster drachtig was omdat ze een bolle buik had. Nog 2dagen geleden de ram en de 2gecastreerde rammen gescheiden van de 2 voedsters en zag dat ze vandaag haarzelf in een halve poedel had veranderd :') . Op zoek naar haar haar maar vond het maar niet tot ik het stro iets omhoog deed... konijnenbeebs allen levend op het eerste zicht en telde er grof weg al 4/5 <3 .

Deze combinatie wat oudere foto's wel van toen ze zelf nog redelijk klein waren:

De papa:
Afbeelding

De mama (zij was echt nog een jong ding toen moet eens zien voor een foto zoals nu, is net zo harig als de papa > het zelfde ras):

Afbeelding

Nu gewoon dagelijks een blik werpen of ze leven en verder met rust laten, het zijn ras konijnen en ze hebben een stamboom :j .

Mijn rosse voedster kan ook drachtig zijn, de ram zit nu apart zodat die zeker niet opnieuw kon dekken na de geboorte of kon de jonkies doden.. gelukkig maar net op tijd nog 't hok ververst :D . Dit nest is geen oeps nest trouwens, die ram zat er bewust bij ;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:18

Dat is leuk! Ga je er ook eentje houden, of gaan ze allemaal naar een leuk ander huisje?

Ik vond mijn eigen houding ook altijd vrij waardeloos (heb zeer eigenwijze kapstoktenen) maar de eigenaar van mijn laatste bijrijdpaarden vond juist dat ik er heel goed op zat. Nou zat ik ook wel heel stevig, heb heel veel zadelloos en met barebackpad gereden, maar er is mij gewoon nooit een dressuurhouding aangeleerd zegmaar. Het laatste jaar is het voor mijn gevoel wel enorm verbeterd, door er bewust op (mijn tenen en been ligging) te letten en door het dragen van petries, dan ga je al snel met een langer been, minder in stoelzit rijden.

Ik heb nooit les gehad waarin op mijn zit gelet werd. Op de manege vroeger werd daar totaal niet opgelet en heb afgezien van een paar western NH lessen met mijn eerste bijrijdpaardjes daarna nooit meer les gehad.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:31

Ze gaan allen naar een nieuw thuis behalve als er eentje een erg speciaal kleur heeft dat ik wil aanhouden maar anders verhuizen ze naar nieuwe huisjes :) . Ik verwacht nog een nest van mijn ros bonte ook.

Heb nu 6 vast blijvende konijnen
-2voedsters
-2gecastreerde rammen
-2volle rammen, waarvan 1 een opvanger is van iemand maar wel ook het zelfde ras die zit apart wel van de anderen maar hou hem voorlopig nog volledig ram... stel dat ik 1'te aanhoud van nu deze nesten dan kan ik die eventueel later terug koppelen zonder incest :j .

Vindt het best grappig van die opvanger die gene had geen tijd om af en toe de vacht te kammen, deze was dan ook volledig vervilt toen ik 'm ging gaan halen. Was een heel werk om 'm terug vrij ervan te krijgen want zat natuurlijk tot de huid arme konijn :') . Heb hem nu sinds november en maar enkele keren gekamd en echt zelden dat die een knoopje heeft, zo een makkelijke vacht heeft die ondanks het lange haar :D .

Dus voorlopig 6 blijvende en het is afwachten of er van de nesten eentje blijft of niet :) .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:18

Baby nijntjes <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:42

Ahhhh wat lief Lor!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:00

Lor: controleer je baby's zeker elke dag :) hen geen schrik om ze vast te nemen, de voedster mag jouw geur niet als vreemd ervaren. Hen vastnemen van in het begin zorgt echt voor socialere dieren en moet je geen schrik voor hebben, leg ze nadien gewoon lekker weer in het nestje. Moest de voedster toch moeilijk doen neem haar dan weg als je het nest controleerd en zet haar er acheteraf weer bij met wat lekkers zodat ze afgeleid is :)
gefeliciteerd met je mooie nestje hoor :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:01

Sorry voor de typfouten, zit op gsm

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:41

Ik controleer ook zeker dagelijks, het is belangrijk dat als er een dode is ik die er uit haal of als ze niet goed gevoed zijn ik er op tijd bij ben ook (als ik dus een mooi gevulde buikjes zie en geen rimpel buiken). De voedster maakt er niks van als ik bij haar nest gluur gelukkig, ik zie nu morgen terug en kijk dan ook terug of ik leven zie bij allen en eens proberen te tellen hoeveel het er nu precies zijn :D .

Moest er wat zijn neem ik ze wel vast maar vermijd het liever als het niet nodig is de eerste dagen :) . Ik ga regelmatig gaan kijken en zit dan ook door het stro te woelen dus op zich hangt mijn "geur" daar sowieso al wat rond :') .

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:27

babynijntjes,leuk!pap en mams mogen er ook wezen lor!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:10

Als je een konijn wilde zien rollen als een paard moest je hier zijn vandaag, amai heb toch even moeten lachen... en echt zijn best doen om om te rollen _O- .

Oke de gene die niet op facebook zitten in die groep, van net nog even aan de hand met Jack:

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat nu met die trainingen die tegen dat de wintervacht er af is lekker gespierd staat :9 .

En nu terug effe stoppen met egoïstische posten :') :o O:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:16

jack is mooi!btw,wat een mooie sokken!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:19

En geen ego posts van Cup? :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:20

Wat heerlijk weer zo'n veulen Joanne.. alhoewel ik ze na een week ook al weer beu ben :')

Jane: Blijven oefenen. Komt vanzelf goed. Als je er te veel op gaat letten werkt dat ook averechts. Eerst zorgen dat hij niet terug valt en dan er op gaan oefenen. valt hij terug meteen door laten lopen en dan weer op je benen letten.

Lori: wat een lief konijntje zeg.. Ikzelf zou nooit zomaar aan de jongen komen. Hetgeen wat mijn opa ons absoluut verbood.. En als je er dan aan zou komen dan eerst flink de moeder aaien zodat je naar hen ruikt. Ik wil nooit dat de jongen naar mij ruiken. Heb helaas te vaak mee gemaakt dat vervolgens de moeder de jongen op at. En geloof me, mijn opa wist precies wanneer wij er stiekem aangezeten hadden :(
Jack ziet er goed uit zeg. Mooi dier :j

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:21

die sokken zijn erg gaaf :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:22

Ik heb lekker gelest vandaag. Dana had er wederom geen zin in maar eenmaal in de bak gelukkig wel.
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:50

Wat een knapperd <3 mooie foto :) fijn dat ze wel zin had uiteindelijk.

Jolanda: mocht ik ook nooit van de buurman, die fokte vlaamse reuzen. En die gingen dan rond kerst op "wintersport" :') en ik geloofde dat :')

Ik zou les hebben, maar die is verschoven naar volgende week. Dus dan zelf maar ff aan de slag gegaan.
Gaat wel steeds beter, maar een stabiele aanleuning blijft lastig.
Ook mijn houding en binnenhand blijven wel een dingetje.

Vandaag ff 2 foto's op fb geknald, zal ze hier ook plaatsen :')

2 jaar geleden, net aan t inrijden:

Afbeelding

en vandaag:

Afbeelding

:)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:51

Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen.

Konijntjes, schattig. Maar heb er verder niks mee.

Knappe Jack!!

Bij de buren is gister een alpaca veulen geboren. Ik zag het toevallig waggelen. De buuf gebeld, en het is een gezonde merrie. Zo schattig.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:52

Dana is mooi <3 . Dat ben ik trouwens ook meegegeven online over baby konijnen daarom dat ik er toch mee oplet en er af blij de eerste dagen als alles gewoon in orde is.. is de voedster haar eerste nest dus zou het enorm jammer vinden als ze ze in de steek laat, maar als het nodig is of vanaf de ogen open zijn durf ik het wel aan af en toe eventjes denk ik :) .

Nou eerlijk verschiet ik er nu van dat ik zo een complimenten krijg over zijn sokken, moet ze eigenlijk dringend eens uitkammen _O- :') .

Nou Chimello@ Omdat je ernaar vraagt, heb nog even gespeeld in de weide met kleine Cup vandaag en lol dat die er in had. Ik hard wegrennen en hij zoef achter mij aan en daarna een kriebel vragen :') .

@Dott ziet er goed uit!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:56

Jane2 schreef:
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen.

Konijntjes, schattig. Maar heb er verder niks mee.

Knappe Jack!!

Bij de buren is gister een alpaca veulen geboren. Ik zag het toevallig waggelen. De buuf gebeld, en het is een gezonde merrie. Zo schattig.

Oeeeh wat lief... foto mogelijk?? O:)