[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:08

Mogge!

Nelleke heb ik gemist wat hij heeft??

Leuke foto's van Gill :j

BestFriends

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:33

hier nog wat foto's
Gentle met zijn nieuwe frontriem:
Afbeelding
waarom sturen als het ook zonder handen kan?
Afbeelding
staan op Gentle:
Afbeelding

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:11

Mar__ : Ik had het hier idd nog niet neergezet.

Even gekopieerd uit ander topic.

Mijn eerste twee weken met Jonas zijn niet vlekkeloos gelopen.. Hij is de zaterdags (24 juli) gekomen. De dinsdag(27 juli) daarop stond de castratie op de planning. Helaas had hij eigenlijk te weinig narcose gehad en kwam dus tot twee keer toe overeind. Zeer zenuwslopend en ook heel erg om een paard op die manier onder controle te moeten houden. Verder is alles wel goed gegaan. Helaas had hij de twee dagen erna toch wel wat zwelling en ben ik dus ieder uur een kwartier met hem gaan wandelen. Toen dat weg was wat door het wandelen erg snel ging was hij donderdag duidelijk niet lekker en stond maar wat te suffen als ik niet met hem liep en at ook niet. Vrijdag was het nog erger en was zijn hals aan de kant waar het infuus gespoten is helemaal dik en hard. Hij wou wel eten maar kon zijn hoofd niet aan de grond krijgen. Dus de veearts erbij en kreeg een spuit peniciline en AB/peneciline pasta voor 3 dagen. Daar leek het een stuk beter op te gaan. En was ook bijna helemaal weg tot afgelopen woensdag. Donderdag was echt de plek van het infuus weer gezwollen en kwam er pus uit dus even telefonisch overleg met de veearts en zoals ik al verwachte zalf smeren om het te helpen te openen. Wat geen baad had. Zaterdag (7 aug.) werd zijn hals in 3 uur tijd weer net zo dik en hard als vorige week dus weer de veearts erbij en nu aan de AB tot het echt helemaal over is en komt woensdag op controle.

Ondertussen komt er nog steeds pus door de huid. En moet ik het een aantal keer per dag schoon maken. En nog altijd insmeren met zalf om het open te krijgen.

Hoe komt dit... Het infuus Van de castratie liep niet goed bij de eerste keer dus moest er opnieuw geprikt dit heeft hij een keer of 5 gedaan met elke keer dezelfde naald...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 06:42

Nou... Dat is ook wat.. daar mag wel een beste korting op de dierenartsrekening komen dan... pff.. wat zielig voor jonas.. we hebben nu een janus en een jonas hahaha moet wel nadenken voordat ik typ :P

Ben zoooo moe... mn huisgenoot vertelde gister dat ze een huis heeft gekregen dus ik moet een nieuwe zoeken... pfff moet er dan ook weer aan wennen en daar heb ik niet zoveel belang bij. Hai. nou we zien wel weer hoe tgaat.. eerst maar es aan t werk..

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 07:25

arme Jonas!!

Normaal als ik rij, staat er iemand in de buurt voor morele steun als ik aan het rijden ben. Gisterenavond voor het eerst helemaal alleen gestapt en gedraafd! Weer een mijlpaal behaald!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:01

Dat lijkt me idd ook vervelend iti. Altijd maar weer afwachten hoe het gaat.

Dat is een mooie mijlpaal Sandra.

Ik vind het idd ook heel erg sneu voor Jonas. Als je een paard laat castreren hou je rekening met de complicaties die daarbij kunnen komen maar niet hiermee.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:09

Dat is balen voor jou en Jonas Nelleke :(:) ! Hoop voor jullie dat het snel geneest.
ITi vervelend als je opzoek moet naar een nieuw onderkomen voor jezelf.
Sandra +:)+

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:18

Jeetje Nelleke, arme Jonas :(:) Hopelijk komt het snel weer goed!

Iti op zoek naar nieuwe huisgenoot... Heeft ze lang bij je gewoond?

Sandra, goed bezig!

Ben gister ook voor het eerst alleen naar de les gereden (is ongeveer half uurtje vanaf mn stal langs drukke weg) en ging echt super goed. les zelf ging 3 kwartier goed tot we moesten galopperen (race poownie kwam toen om de hoek kijken pffft). Terugweg mn liefje mee gefietst want weg terug issie behoorlijk pittig en heb nog niet het vertrouwen dat het goed gaat :=

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:00

Nelleke wat een akelig gebeuren omtrent de castratie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:06

Arme Jonas. Wat naar zeg! :(:)

Super dat het goed ging met rijden naar les en het rijden in de les Mar!

Ik heb vanmiddag voor het eerst in de bak gereden. Wel zo goed als alleen maar over de hoefslag en af en toe van hand veranderen of een achtje. Aantal keer een lange zijde gedraafd en ook paar keer de bochten mee genomen (aangezien madame niet meer wilde stappen). Ze is echt weer zichzelf :+ : niet langer dan 2 seconde willen halthouden, niet terug willen naar stap :+.
Ze zakte uiteindelijk wel fijn. Kan natuurlijk niet perfect losrijden nu omdat ik haar niet wil overbelasten met voltes rijden.
Vanaf hier gewoon weer fijn opbouwen met 1 of 2x in de bak en verder gewoon het draven opbouwen met buitenrijden (lekker rechtuit).

Gisteravond samen met een stalgenoot met tinker naar buiten geweest! Tinker werd nooit gereden omdat zijn baasje gewoonweg niet genoeg tijd heeft. En diegene die hem nu rijd heeft zelf een jaarling (tinker) dus voor iedereen een ideale oplossing.
En nu kan Vi mooi met een andere tinker op stap haha. :P Was wel heel tof!

Morgen waarschijnlijk het bos in zonder zadel :+ (mooi stapritje dus :P )

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:26

Hallooooo :wave:

Ben weer terug uit Italie! Vanmorgen is mijn vakantie begonnen *\o/* .... bij de tandarts >;) Om 8 uur 's-ochtends.....
Vandaag een echte bijkomdag. Lig enorm veel te :Z op de bank. Tarzan en James nestelen zich dan lekker bij me, allebei op zoek naar het beste plekje. Begint bij mijn benen, de één verhuist naar mijn buik, dus de andere ook, om allebei al spinnend te eindigen in mijn nek <3 En vervolgens alledrie van de wereld O:)

'k heb een hoop bij te lezen, dusssss daar gaatie:

Leuk Patrick topic van Marja gezien

Mirte terug van vakantie. Leuk geweest?

Ier, enge Ierpolen op het terrein gehad. Brrr wat een akelig idee. En dan interesse hebben in Viane :? Ik zou het een erg rotidee vinden. Goed dat jullie het kenteken hebben! Rhytme beats staan mooi :j

Hennie, is het foto's plaatsen al gelukt?

Caroline kegeltjes rijden. Ga zo wel lezen of het gelukt is denk ik...

Troy blij om vrouwtje weer te zien. Wowie ruim een meter manen +:)+ Jammer dat ie er dan op staat te kauwen :Y) Moest verboden worden ^)

Hihi Iti heeft zich weer uitgeleefd in het spookhuis := Als je nou eens een heel eng masker op zet? (O ja,niet vergeten een foto voor ons te maken :D ), mochten er nou griezels in het spookhuis zitten, dan schrikken ze zich rot van jou, en dan heb je het rijk alleen :+ Slim hè?

Nelleke :wave: Hallo, gezellig dat je hier mee komt kletsen. Leuke tink heb je! Heb in je topic gereageerd. En ik zie dat je heel actief bent met tekenen etc. Heb even je website bekeken. Ziet er goed uit!

Nou, eerst even deze reactie versturen. Ben bang dat ik m anders kwijt ben

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:53

Vervolg.....

Kailonne, wat fijn dat Jack het zo goed doet!

Mar lekker gereden

Sandra les gehad en ook lekker gereden. Jeeeeh, foto's en filmpje *\o/* komen eraan

Lieke, :wave: Gezellig, tuurlijk ben je welkom hier. Even in je profiel gespiekt, wat is Roza een mooie tink zeg. Lijkt me een heel lief paardje. Met 9 verzorgtinks hoef jij je niet te vervelen! O, en GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG *\o/*

O ja, Lieke en Nelleke: Ik zal me ook even aan jullie voorstellen. Ik ben Yvonne, in het bezit van Janus een 9-jarige tinker en een naarling genaamd Goofy. Ik heb sinds kort twee kittens, Tarzan en James, en heb twee cavia's, twee konijnen en 4 babykonijnen.

BF lekker gereden. Ik ben het even kwijt :o Sorry, weet niet meer zo goed hoe het nu zit met M-joy en Gentle. Gentle kan je wel rijden en M-joy nog niet? M-Joy ziek geweest of nog te jong? Wil je het nog een keer vertellen, dan kan ik daarna je post beter meelezen en begrijpen. Bedankt vast ;)

Hennie, gefeliciteerd met de behaalde punten en de 2e premie +:)+

Kailonne, alvast een hele fijne vakantie toegewenst, en leuke *-:) *-:) !

Marall leuke foto van Hugo en zijn hengstenvlecht +:)+

Carolien, wat een gave foto's van Bo. Hij doet het goed zeg!

Desiree wat een gave foto's van de Goofy-look-a-like <3 Als Goofy groot is dan moeten we ze maar eens samen op de foto zetten!

BF gave foto's +:)+ Braaf peerd!

Nelleke, die dierenarts moet een schop onder zijn k*nt krijgen. Wat een prutser zeg, 5x dezelfde naald gebruiken. Ben je mooi klaar mee :( Heel veel succes en sterkte ermee :(:) Hoop dat Jonas snel weer opknapt.

Iti op zoek naar een nieuwe huisgenoot. Succes ;)

Sandra, goed joh, gereden zonder iemand in de buurt, en het is goed gegaan!! Wat moet dat een lekker gevoel zijn!

Mar, goed van je, alleen langs de drukke weg. Lekker gereden, en slim om er iemand naast te hebben op de terugweg.

Ier, leuk! met twee tinkers op stap! heb je foto's! FIjn dat je het rijden weer rustig kan opbouwen.

Vanmiddag naar Janus geweest. 'k was eigenlijk te moe om te gaan rijden, maar stalgenoot heeft me omgeklets, met de motivatie dat het me wel goed zou doen. Nou ze had gelijk =:) Het heeft me enorm goed gedaan. Heb 1,5 uur gereden. Arme Janus :=

Met de babynijntjes gaat het goed. Ze zijn nu een week oud, en ik ga nu al de eerste vachtjes zien. 2 krijgen de zelfde kleur als Joppie, nl gemelleerd bruin, en 2 worden net als mams wit. <3 <3 Saartje is gelukkig erg lief. Ze vindt het prima als ik even onder haar buikharen-dekbedje kijk. Joppie vind het ook allemaal prima.

Nou, ik ga eens stoppen. Fijne avond iedereen :wave:

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:05

mooi hoofstel van Gentle.

Afbeelding
Kleine ventjes worden groot :D

Afbeelding
wat een schat <3

Afbeelding

BestFriends

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:14

Gooya, M-Joy is nu drachtig en loopt op haar laatste maand en is heel erg dik. dus voorlopig niet rijden want dat kan ze niet meer aan :P dus momenteel is het op de ruin Gentle dat ik rijd.
die konijntjes zijn waarschijnlijk zo schattig!!! veel succes ermee!!
moyra bedankt!! jij hebt ook mooie paardjes!! het zien er echt lieverds uit!!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:32

Moyra leuke foto's +:)+

BF bedankt! Ik ben weer op de hoogte. Spannend, een beeb op komst!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:36

Leuke foto's

Yvonne fijne vakantie

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:37

Haiii.. Spooktoko ja bah... maar ik heb nu met een collega afgesproken dat we zaterdag en zondag samen gaan. Das wel een fijner idee heb ik bed8 :P

Dr staat zoveel om te reageren... pff..
Yvonne, Bo is een zij hoor... ;) haha! en een heeeel leuk paardje.. !
Fijne vakantie gewenst..
Vandaag Lindi weer op Madelief gereden.. wat een braverd! 4 september hebben we een, jawel, een BB proefje op de wedstrijd waar we met zn allen heengaan van stal! hartstikke gezellie :) Lijkt mij, alleen dat wordt nog wel oefenen oefenen want we moeten balkjes lopen en dat heeft Maddy nog nooit gedaan := ...woehoeee :d

Ga nu naar bed, ben door en door en doornat en moe en zat van deze dag :P

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:18

Gooyawat een lang verhaal heb jij er van gemaakt, tja als je een tijdje niet bent geweest is er een hoop inhaal lees werk =:)
Moyra Mooie foto,s

wilde vandaag met Hugo weer voor de kar oeffenen. Maar heelaas de hele dag regen!
Morgen middag ga ik samen met mijn dochter rijden zij op een fries van mijn ouders (onze haflinger Meike is helaas al een tijd bevangen) en ik met Hugo.
Vorige week heeft mijn dochter voor t eerst op de fries gereden en dat ging supper.
Dus hoop op mooi weer morgen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:38

Hey Nelleke,de zwelling is normaal,maar ik vindt die veearts wel een prutser!
Onze Diablo was ook erg moeilijk onder zeil te krijgen,maar ze is niet begonnen met de operatie voordat ze zeker wist dat hij ook echt bleef slapen.Wat een ervaring zeg!vooral voor Jonas dan....

Sandra,stoer alleen gereden,toppie!

Mar,slleen langs drukke weg,ook toppie!

ier,gaat goed zo toch,met Viane......

Goya,terug uit Italie!En eindelijk vakantie,lekker soezen met de poesjes.
Kegeltjes rijden met Bo ging super!Braaf paard.Lief hoor,babykonijntjes.Foto?

BF,vindt Gentle heel leuk!

marall,loopt Hugo al lang voor de kar?

Iti,slaap lekker,het was vanaaf wel erg nat he?

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:58

Citaat:
marall,loopt Hugo al lang voor de kar?

Nee :o Ik zou hem samen met mijn vader beleren, maar door een gebrek aan communicatie had mijn vader Hugo in tweespan gezet. en dit ging eigenlijk hartstikke goed.
Ik dacht juist dat we eerst zouden beginnen met een sleepje er achter maar mijn vader dacht dat ik dat al vaker had gedaan.
Vandaar als mijn vader morgen nog tijd heeft zet hij Hugo weer voor de wagen in dubbelspan en rijd dan een minuut of 10 en dit proberen we regelmatig te herhalen.
Mijn vader heeft grote stukken land waar je heel goed recht kunt rijden.
En zoals ik al eerder vertelde verbaasde ik me erover dat het zo goed gaat.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:33

Gooya schreef:
Desiree wat een gave foto's van de Goofy-look-a-like <3 Als Goofy groot is dan moeten we ze maar eens samen op de foto zetten!

Deal :D
lijkt me een leuke foto ;)

Jonas door 5 x dezelde naald geprikt...
omg wat een kneus van en dierenarts... sorry dat ik het zeg :(

Sandra, fijn dat je hebt gereden zonder iemand er bij :D
dat moet wel een super gevoel geven ;)

voor de rest ben ik het even kwijt :')

vandaag zo super fijn gereden <3
we hadden een klein groot probleempje met het wijken...
lees Gil wilde of kats schuin lopen...
of alleen maar de lucht in :(
dus heb het maar even laten zitten, tot vandaag omdat ik dan les heb....
intsructeur keek heel even...
en besloen dat gil weer is dacht dat als ik bee gaf, hij de oorlog moest winnen :')
ofwel... rennen op mijn been...
en omdat ik dat niet wil, ging ik hem weer is tegen houden...
waardoor we spanning kregen en de lucht in gingen...
(tjah, als ik nou is ga nadenken voor ik iets doe... dt had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken :()
maar goed...
ff wijken in stap... maar 2 m naar de hoefslag toe, vervolgens op de hoefslag acuut(maar rutig en ontspannen) halthouden...
3 keer doen, en het peerd weet weer die mijn been niet betekend dat hij mag rennen :')
dus nu doet hij het weer zoals hij het hoot te doen :D
ben zo trots op gillie <3
en zo blij met mijn instructeur :D

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:30

gisteren weer eerste rugbytraining gehad, dus ben best wel gaar op dit momen!! zal wel heel veel spierpijn gaan krijgen! Tot nu toe valt het mee.. We moesten met de mannen meetrainen en die hebben een nieuwe trainer.. die je nog net geen zweepslagen geeft als je het niet goed deed..

Mijn blessure van vorig jaar is nog niet gaan opspelen, dus mn steunzolen doen goed hun best!!(had scheenbeenvliesontsteking)

vanmiddag weer naar King, dus weer rijden :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:30

Mogge!

Zo Gooya +:)+

Sandra, spierpijn :(:) Fijn zo'n trainer :=

Hihi Desiree, herkenbaar dat rennen voor je been O:)
Maar goed opgelost zo +:)+

Marall wat leuk dat het zo goed gaat voor de kar!

Zo ik ga nu richting stal :O

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:47

sandra, leuk zo'n training...
had jij scheenbeenvlies ontsteking ja?
dat had ik ook :(
maar ik had niet genoeg rustgenomen dus werd het uit endelijk een overbelasting... beide blessures waren niet heel erg prettig :(

mar, veel plezier op stal :D
ik ga zo de poown ff in de trailer zetten en maar even op de club rijden...
daar hbben ze een binnenbak waardoo we tenminste wel wer even watkunnen doe :(
pokkeregen...!!
maar goed nieuws :D
gil zijn mok gaat de goede kan op :)
lang leven de divoza :D

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:51

@Gooya; dankje :)
Roza is echt mooi, ja. Maar, haar verzorg ik niet.
Ik verzorg trouwens Mickey Boy, als één v/d negen, die is nu preferent.

Laatst Diesel geprobeerd te laten wennen aan geleid worden, dat is nog vreemd. De 3-jarige hengst reageerde wel mak op 't halster. Heel nuchter.