[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:32

Jaron had wel mok, maar ik blijf lekker uit fe sokken. Is vanzelf weg gegaan

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:59

beterschap.

Storm ook super mooie droge benen. Ik moet wel zeggen dat ik bijna niks met zijn sokken doe. Alleen afspoelen af en toe, en verder alleen maar kammen (dat begint nu te lukken)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:18

Bedankt meiden :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:23

Ik zal mijn verhaal dan even kwijt, en dan lees ik straks alles bij ;)

Ik heb 6 geweldige dagen gehad, prachtige omgevingen gezien. Maar het is wel heel duidelijk dat de Ardennen niet voor watjes is! Mijn paardjes hebben trouwens alles netjes blootvoets gedaan, ondanks de vele steenpaden.

Het avontuur is Dinsdag gebeurt. We hadden een leuke, redelijk droge voormiddag gehad. Met wat avontuur, dat zeker wel.. :) We waren langs prachtige watervallen gereden door ongerepte bos, riviertjes/waterstroompjes overgestoken, over steenachtige paden, ... Maar alles wel heel goed doenbaar. Een groot stuk van onze rit die dag reden we langs de rivier, de Maas. Heerlijk was dat. Tot we door verscheiden weilanden van koeien moesten. Er was een padje voor voetgangers, maar de paarden konden daar niet door. Dus draadjes losgemaakt en altijd netjes vastgemaakt. Aan het laatste weiland, begon het echt te stortregenen. Iedereen was echt zeiknat! Maar gewoon lekker doorgereden. Het was nu een smal pad, dus we lieten de paarden zelf de weg wat zoeken, maar het pad was zeker niet gevaarlijk. Verder kwamen we dan vast te zitten; de weg die we moesten nemen was ZO smal, langs/rondom een rots en water. Daar konden de paarden echt niet langs :n Dus omkeren maar.. We hadden wel niet zo veel zin om heel die weg terug te doen, en er was een pad dat rechts omhoog ging. We waren er echter niet zeker over of we dat met de paarden konden doen, maar na eens vragen aan een wandelaar - die ervan overtuigd was dat het doenbaar was - toch maar gedaan. Het begin ging goed, we probeerden onze paarden wat te begeleiden (We liepen er allen naast) Tot dat Boris was begon te drummen. Wat er precies gebeurt is, weet ik niet, maar wat ik zag was echt een verschrikkelijke filmscène... Boris ging naar achteren, zen achterhoeven gleden over de rand. Hij verloor zijn evenwicht, zijn voorbenen gingen omhoog alsof hij ging steigeren. Hij klapte naar achteren, op zijn rug, dan opzij. Vloog tegen een boom en rolde naar beneden over stenen, takken, ... Ik was geschokt. Had Tinky in men handen helemaal boven, dus kon gewoon niets doen. Iedereen keek er naar. Het was verschrikkelijk. Tinky zag dat hij weg was, begon op hem panisch te hinnikken. Boris antwoordde gelukkig, probeerde direct op te staan. Maar dat kon hij niet door de schock. Dus zat hij te kruipen op zijn knieën en is hij al kruipend terug achteraan de groep aangesloten. Zijn knieën helemaal onder de modder, zijn zadel is helemaal beschadigd door takken en stenen, maar ben er zeker van dat dat zadel hem gered heeft van ernstige verwondingen.. Goed, allemaal in schock maar Boris leek oké.. Tot dat een ander paard ook wegschoof (ook een Tinker) en ook naar beneden viel. De eigenaaresse begon haar naam luidkeels te schreeuwen en ik zag het paard beneden strompelen. Uiteindelijk hebben ze haar toen wel veilig beneden gekregen. Dus er waren nog 4 paarden boven - Tinky, Boris en nog een Tinker en een ander paard. En toen verloor ik het.. Ik begon te panikeren en Tinky al huilend te smeken om vooruit te gaan. Want naar boven leek onze enige optie. Naar beneden was spekglad.. Maar al snel was al duidelijk dat boven onmogelijk was. Het ging steil omhoog en over rotsen. Dus hebben we de hulpdiensten gebeld. Iedereen was namelijk wat in paniek en één onder ons was onderkoeld. Na anderhalf uur boven wachten in de gietende regen, paarden konden niet bewegen, en het was ook nog eens aan het onweren, kwam de brandweer dan aan. Eerst met 3, dan kwamen er nog 7 anderen af. Ze hadden eerst geprobeerd de paarden boven te krijgen, want ze dachten dat we van boven naar beneden waren gegaan. Dus hebben ze Tinky nog geforceerd om op die rotsen te klimmen. Arm paard laat haar gewoon doen natuurlijk, maar toen ze haar omdraaiden zag ik haar achterbenen ook al bijna wegschuiven, brrr :(:) Dus per koppeltjes hebben we de paarden naar beneden begeleid. Stapje per stapje, want het was erg gevaarlijk. Wij als mens gleden ook alle kanten uit. (Ik ben keihard op men kont gegleden :o ) Maar we zijn allen veilig beneden geraakt. En Boris leek alleen een schrammetje te hebben op zijn been.

Ondertussen was het al laat in de avond en was het pikdonker. We moesten dus nog naar huis. Dit deden we te voet uit angst dat er misschien toch wat mis kon zijn inwendig. Tinky moest ik vooruit sleuren. Het beest was helemaal op. Ze had ook stress gehad, heb de schrik en onrust in haar ogen gezien.. Dus stapvoets richting het eerste dorp, met nog bliksem en donder in de verte, en regen dat naar beneden viel. Aangebeld aan de huizen om iemand te vinden die 2 van ons kon terugbrengen naar de camping om de trailers te halen. Dan paarden geladen (moesten 2x terugrijden) en verzorgd. Om middernacht hebben we ons nog gedoucht, om 1u 's nachts nog warm gegeten en om 2u gaan slapen :P We zijn die dag 12u onderweg geweest en hadden al zeker een uur of 10 allen niets meer gegeten. Ik was stikkapot.

Volgende dag rustdag gehad. Dierenarts was geweest voor de 2 die gevallen waren. En ze waren volledig goedgekeurd! Wàt een opluchting was dat. We kregen ook groen licht om verder te rijden, maar we hebben het natuurlijk rustig aan gedaan, paden gevraagd waar we zeker van waren dat we er konden rijden! Heb een heerlijke rit gehad waarbij we 3x de Lesse (rivier) moesten oversteken met de paarden. En ze deden het als toppers :D Vriendin heeft er filmpjes van ;)

Voor de rest - ondanks het ongeluk - veel lol gehad, gelachen en gek gedaan. En ondanks alles, ga ik volgend jaar gewoon weer lekker mee met ons groepje. Het is dan gelukkig op een wat veiligere locatie - in Limburg. Dus alles komt wel goed.

Verder heb ik ook nog vastgezeten in een douchecabine ( :+ ) en is mijn rechterenkel lekker blauw met een schram dankzij even lekker pootje gebaad te hebben in de rivier aan de camping en een lompe Boris :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:32

Oh dat moet even verschrikkelijk geweest zijn voor jullie, gelukkig zijn de paarden er met de schrik vanaf gekomen :(:)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:40

Jeetje, wat een verhaal. Ik hoopte dat je iets onwijs gaafs had meegemaakt. Wat moeten jullie verschrikkelijk geschrokken zijn. En jullie paardjes natuurlijk ook. Erg knap dat jullie toch redelijk rustig zijn gebleven. Jullie zijn een hele ervaring rijker. Moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. Fijn dat jullie toch nog een leuke vakantie gehad hebben.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:50

Phoe wat een naar (horse whisperer aandoend) verhaal. Gelukkig is het goed afgelopen en heb je verder veel plezier gehad.

Volgende keer je eigen gevoel volgen. Zeker op vreemd terrein.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:53

Brrr Kaat moet er niet aan denken. Had volgens mij niet eens naar boven gedurft brr. Gelukkig is alles goed afgelopen nog! Zal verder wel prachtig geweest zijn om te rijden daar. Ben blij dat het goed is gegaan me hun hoeven.

Hoe is het nog geweest op de plek waar al de ruiters samen kwamen ? :)

Limburg is inderdaad een stuk veiliger maar zal wel zonder mij zijn vrees ik na dat gedoe met 2 van de groep. Denk dat ik niet uitgenodigd zou worden, nu het zei zo zeker. Heb ook mijn fouten gemaakt maar hun ook natuurlijk :).

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:03

Oooh wat eng Kaat! Gelukkig maar dat het toch nog redelijk goed is afgelopen.

Cuppie en Jack zijn wel schattig zo samen zeg!
Mijn shet Anna had altijd alleen gestaan voor ze hier kwam, maar die was op slag verlieft op Elsa. Toen we haar de eerste dagen achter een draad wilden doen kroop ze er s' nacht mooi onderdoor (op haar buik haha) naar Elsa toe.

Voor de vakantiegangers; veel plezier!

Hier begint morgen het werkende leven weer, niet echt zin haha :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:03

Ja, het leek enorm op The Horse Whisperer, dat had ik ook nog gezegd :=
De plek waar we allen samen kwamen was énorm modderig door overvloed aan regen. Wel lekker gedansd en genoten samen. :) Foto's enzo volgen later, die heb ik niet.. ;)

Ik zal ook een foto maken van mijn zadel, kan je zien hoe erg de schade is..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:09

Bah wat een enge gebeurtenis eigenlijk, maar goede afloop met veel lol maakt het nog goed dan.

School begint de 19e weer ;(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:18

Ik 1 September gelukkig moet ik er pas tegen 15u zijn :). En het is mijn laatste jaar secundair daarna lekker verder studeren :).

Ben benieuwd naar de foto's heeft stevig geregend inderdaad.

Hier ging Cup eerst onder de draad door om weg te raken van Jack maar nu staan ze gelukkig bij elkaar zonder probleem.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:44

Wat eng Kaat! Gelukkig is het goed afgelopen!

Ik ben weer thuis!! *\o/* Morgen boeken ophalen.....

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:54

Oef Kaat, wat een nachtmerrie :oo gelukkig is het goed afgelopen!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:22

Jeetje wat een verhaal Kaat! :(:) Gelukkig is alles goed afgelopen. Dat vergeet je nooit meer.

Jolanda: Ik weet ook niet hoe je van je angst af kan komen. Ik denk gewoon doen. Misschien iets meenemen ter bescherming voor het idee? Moeilijk. Veel samen met anderen rijden, zodat je veel buitenrijd-ervaring op doet. Dan wordt de stap alleen te gaan misschien minder moeilijk. En inderdaad met kleine stukjes beginnen.

Succes allemaal weer op school straks! Hier begint ook alles maandag weer. Nou, met dit weer is het ook niet erg :o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:09

Oei kaat heb het niet goed gelezen, maar even snel, klinkt echt heftig!
Geen van mijn verzorgtinkers heeft ooit mok gehad en Gijs heeft het gelukkig ook niet.

@ Jolanda, ja als Gijs net zo lief blijft als nu heb ik geen reden om hem te ruinen (op stal zijn geen merries dus dat geeft ook geen problemen).

Speciaal voor Lotte: foto van Gijs helemaal :p
Hij is zijn ene weidegenootje een beetje zat (Was volledig terecht dat Gijs er eindelijk eens wat van zei, dat dier was m nogal aan het terroriseren dus hij was er even klaar mee) Afbeelding

Ze zijn ook wel lief hoor (deze krijg ik er niet als plaatje op dus dan maar ik link)

Krijg foto's die ik op facebook heb staan niet meer op bokt geplaatst... Heb bij de eerste wel de goede link kunnen vinden, maar weer niet meer hoe.. Het is niet gewoon de afbeeldingslocatie url, dan blijft ie zeuren over dat de afbeeldingsgrootte niet bepaald kan worden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:05

Ziet er erger uit dan het is meestal vind ik en helemaal bij hengsten en jonge dieren. Maar wat ziet Gijs er imposant uit zeg!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:09

Onze hengsten staan bij elkaar, spelen zo leuk samen. Drogan bijt wel steeds in de vlechten van Cas en Guess ;(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:11

Mijn ruintje is ook zo ontzettend speels. Maar die mag pas in de winter weer bij de andere speelmaatjes in dan staat zijn vriendin snachts op stal. En Pip haat op stal staan

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:28

Wat een gave foto!woeste hengst!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:01

Gave foto zeg!

Straks misschien een filmpje hier op zetten van Jack is aan de hand gaan wandelen met 'm :).

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:02

Oh wat heftig Jacky, wat erg zeg! maar goed dat het goed afgelopen is :)

Gave foto van gijs :oo

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:04

JoanneE schreef:
Jeetje wat een verhaal Kaat! :(:) Gelukkig is alles goed afgelopen. Dat vergeet je nooit meer.

Jolanda: Ik weet ook niet hoe je van je angst af kan komen. Ik denk gewoon doen. Misschien iets meenemen ter bescherming voor het idee? Moeilijk. Veel samen met anderen rijden, zodat je veel buitenrijd-ervaring op doet. Dan wordt de stap alleen te gaan misschien minder moeilijk. En inderdaad met kleine stukjes beginnen.

Succes allemaal weer op school straks! Hier begint ook alles maandag weer. Nou, met dit weer is het ook niet erg :o

Nou het alleen rijden denk ik wel dat ik Dana vertrouw, maar mijn angst is dat ik verkracht zou kunnen worden. Ik zou ook niet alleen met m'n camera durven te fotograferen of lekker te gaan wandelen. Ik ben daarin een mietje. ik heb als 12 jarige te veel waargebeurde verhalen gezien van rtl 4. Er is mij nooit iets overkomen, maar in die dingen ben ik echt een scheitluis :=

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:17

Brr dat lijkt me ontzettend eng Kaat... Dat je zo machteloos staat ook.. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen..

Vervelend zeg Jolanda, ik weet niet wat er precies gebeurt is, maar wellicht helpt het voor je idee om een zweep mee te nemen als zelfverdediging, en altijd je mobiel bij de hand met een snelkies nummer? (evt. klein flesje deodorant mee om als pepperspray te gebruiken?)
Of een cursus zelfverdediging? Zonde joh, als je zo in angst moet leven.

Zo is Gijs wel heel groot :P
(niet bang met de halsters aan in de wei? of zijn het breakaway halsters :) ?)

Vandaag weer zo heerlijk buiten gereden, gaat echt zo lekker. Draven gaat ook zo super goed nu, lekker flink tempo en ik ben echt niet bang, zo fijn!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:38

Kaat, wat erg! Het lijkt me zo vreselijk, alsof je ergste nachtmerrie waarheid wordt. Gelukkig dat het zo is afgelopen.

Wat een machtig ding is die Gijs <3

Fijn draakje!