[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:32

Uk flikker ook altijd alles zo aan de kant. Wordt de lak niet minder van hoor :D. Af en toe keer doekje erover en klaar :). Ziet er nog prima uit :j.
Ik ben bang dat Noedel maat cob niet gaat passen :n dan kan de neusriem niet dicht denk ik, heb nu een full en die zit op het laatste gaatje. Of er moet een aansnoerneusriem aanzitten, dan is er klans dat het wel past.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:55

Op de HH zit een aansnoerneusriem.. maar de neusriem is ook het geen wat bij Denz. niet past.. Dus denk ook dat Noedje hem niet past... Ik denk dat ze ongeveer een even groot hoofd hebben, als ik je foto's zo zie.
Maar er staan er vaak tweedehands aangeboden hier op de markt.. ik zag laatst nog een Full te koop staan... die wilde ik eigenlijk wel overnemen maar wil eerst dit hoofdstel weg hebben anders weet ik het wel weer.. dan hangt de cob hier volgend jaar nog :D
Als ik hem in april nog heb, kan ik hem meenemen naar de Hk voor je, als die dan niet past, stuur je hem gewoon terug haha..kijk maar

Agggg balen Jess.. we hadden het er gister nog over... pffff je betaald je scheel aan je verzekering en krijgt geen cent terug.. echt balen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:23

ik las over lek in de leiding hopelijk word t vergoed door verzekering anders wel duur grapje...

lees over mooie lange voorplukken van jullie prachtige tinkies ..
lak hoofdstellen vind ze echt niet mooi...

die rond genaaide hoofdstel vind ik dan wel erg sjiek.

hier heb ik 4 paar hoofdstellen hangen 3 zwarte en 1 western.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:23

Wat een gave foto's van stoere paarden weer.. en schattige foto's van kleintjes met paarden.
snap dat je dat een gaaf hoofstel vind, Andrea
Jess, dat is wel heel erg duur hoor, kan je zelf niet een deel van eht werk doen ofzo? Ik zou zeker nog een offerte elders aanvragen!
Wij waren 7000 kwijt voor het aanleggen met CV, inclusief ketel en verwarmingen en toen zijn ook alle gasleidingen en beneden ook alle waterleidingen vervangen. (Wel heeft mij vriend de loodgieter mee geholpen daarbij en wat voorbereidend werk gedaan). Onze eerste offerte bij een ander was 11000 dus t kan echt lonen om een 2e offerte te laten doen!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:36

Super leuke foto's! Ik ga in meeleesmodus vandaag twee verstands kiezen laten verwijderen en heb gigantisch veel pijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:41

aj Mira, beterschap!
Veel koelen (als de verdoving nog werkt ijsklontjes in de mond doen), regelmatig pijnstiller slikken (niet wachten tot de vorige is uitgewerkt) en niet te veel praten. Y;(

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:42

Fatsoenlijke bijleespost poging 2 -O-

Jorretje druk met het vinden van de juiste stal. Binnenkort weer eens een foto van Gijssie? Vind hem zo mooi! Sterkte met je spieren. Hopen dat het snel weer over is!

Allerhande 1e paardenervaringen.

Mijn paardrijden begon pas toen ik het zelf kon betalen. Van het geld van mijn krantenloopje kon ik 1x per 2 weken een lesje betalen. Hobbelde wat rond op een grote vos, Curly. Verder wat verzorgpaarden gehad waarmee we vooral in het bos rondhobbelden. Ten tijde van mijn studie eigenlijk helemaal niks met paarden gedaan en de eerste tijd in Utrecht ook helemaal niks. Pas toen we terug naar het Noorden des lands verhuisden kwam Keira spontaan op ons pad. Binnen een paar week gingen we van geen paard hebben en ook niet nadenken over een eigen paard naar een eigen veulentje hebben :') Hoezo impulsaankoop? Toen het inrijden er aan zat te komen ben ik op zoek gegaan naar fatsoenlijke lessen om te leren rijden i.p.v. maar wat rond hobbelen. Dat doe ik dus nu nog steeds, maar dan nu met mijn eigen 'veulentje'. Mijn man is ook begonnen met paardrijden. Hij is lekker atletisch gebouwd en totaal niet bang aangelegd. Dat zijn 2 goede eigenschappen, dus ook zijn rijden gaat eigenlijk wel prima. Al blijf ik een man in paardrijbroek, paardrijlaarzen en een butsmuts op het hoofd een beetje een vreemde gewaarwording vinden, vooral als het mijn eigen is...

Faye, jammer dat het niet doorgaat! Inderdaad een prachtig hoofdstel!
Maartje lekker aan het doe-het-zelf-en.
Jess, wat een narigheid! Wel leuke filmpjes. Lekker de hondjes mee!
Jessica, wat een leuke foto's van vroeger. Fijn dat je zo'n heerlijke rit hebt gehad. Zelfs gegaloppeerd!
Nathalie, snoezig hoor kindje bij paardjes. Niet bang voor een ervaring waar Jessica over verteld?
Andrea wil strak in de lak. Mooi hoofdstel hoor!
Noedel houdt zijn frontriempje inderdaad goed verborgen :D
Becs d'r al vroeg bij met 3 jaar op de shet + applaus voor de koele kikker (klap klap klap klap klap!)
Mooie Saph en Grace!

Hier ook wel koud, maar het zonnetje was er vanmorgen lekker bij. Nog steeds een heerlijk blauw luchtje, dus een topochtend voor les. Ging gelukkig ook heerlijk. Lekker gereden op een barebackpad deze keer. Zit er te denken om er 1 aan te schaffen. (http://www.equixantosbarefoot.nl/a-2703 ... het-bruin/) Jullie ervaringen met rijden op (deze) BBP?

Verder eventjes de dagelijkse dingen gedaan: paddockje gemest, stalletjes gedaan, waterbakjes vullen. Zo meteen maar eens op het werk kijken. Bijna weekend, maar jammer genoeg is het mijn werkweekend. Pas maandag ben ik een dagje vrij en daarna weer een reeksje. Tja....

Fijne dag allemaal!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:49

jorretje schreef:
aj Mira, beterschap!
Veel koelen (als de verdoving nog werkt ijsklontjes in de mond doen), regelmatig pijnstiller slikken (niet wachten tot de vorige is uitgewerkt) en niet te veel praten. Y;(

Heb hier gelukkig diclofenac van de huisarts liggen die heb ik al gehad en ik hou lekker mijn mond vandaag. Ijsblokjes heb ik niet zal even makn. Verdoving werkt nog half tong en wang moeten er nog uitkomen

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:02

Wow Mira. Jij bikkel! Beterschap en in plaats van ijsklontjes kunnen waterijsjes natuurlijk ook...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:06

Oei das een poedersuiker inderdaad. Heb je geen ibu 600 meegekregen? DIe dingen werken heerlijk, 2/3 keer per dag 1 ibu 600 en 2 paracetamol 500. Dan voel je er vrij weinig van :j.
Ik weet hoe je je voelt :(:) Ik zit er tegenop te kijken voor de volgende 2.... -O-

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:14

Het wordt dus niet vergoed en we zijn nog uitgebreid opstal verzekerd ook.
in principe kunnen we wel een gedeelte zelf doen maar dat duurt langer. Het is nu gaan vriezen dus is er niet veel tijd voor gezien het steenkoud is binnen. douchen wil ik ook niet bij de buren blijven doen.
Dus normaal gesproken is het een optie alleen nu niet

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:16

@cp112 die diclofenac is van de huisarts en dit zit nog net niet tegen de morfine achtige tabletten aan.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:38

Ik vind het nog al wat hoor dat je diclofenac hebt gekregen van je HA.
Enorm sterk en slecht spul voor je lichaam..
Daarbij hoor je ook maagbeschermers te krijgen omdat je bij langdurig gebruik maagbloedingen kan krijgen omdat het maagslijmvlies verdund.
Tevens is de kans bij langdurig gebruik groter op een hartinfarct.. Sinds dien hoef ik die zooi niet als ze me het weer eens aansmeren bij de dokter.

Hopelijk ben je snel af van de pijn maar neem zoals chantal al zegt mn een flinke pijnstiller in die minder risico geeft... Beterschap!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:45

Als je diclofenac hebt gehad moet je inderdaad wel een maagbeschermer erbij hebben gekregen! Veroorzaakt namelijk maag problemen/bloedingen. Link spul, ik heb het voor mn rug maar wel met maagbescermer erbij en alleen in hoge nood.
Dan kan je beter 2 ibu's nemen en paracetamol. Helpt prima :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:53

Ik heb een peesontsteking daar heb ik de diclofenac voor. De diclofenac gebruik het alleen voor uiterste nood. Ik slik nu parecetemol wat niet werkt... En de Ibu's zijn op

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:55

Snel naar de kruidvat :D 200 grams kan je beter halen, dan mag je er namelijk 3 tegelijk van. 600 grams is max in 1 keer. Dat samen met 1 a 2 paracetamols 2 keer per dag :j Helpt echt.

Heb je wel de beschermer bij de diclofenac?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:58

Die moet ik na het eten innemen. Laatste tijd niet meer ingenomen bijt liever door de pijn heen. Zal zo even naar de kruidvat voor Ibu. Voordat ik de diclofenac had mocht ik 3x ibu + 2 parcetemols en dit was dokterrecept

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:21

Ik heb ook heel wat ibru 600 genomen hoor.
De mijne zijn er alle vier van de zomer uitgegaan, en ik heb nog steeds gaten in mn mond.
Pas sinds een maand of 2 dat er geen eten meer in blijft zitten (leuk hoor rijst eten)

Beterschap!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:22

Geweldig hoop dat die van mij eerder dicht zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:23

De wondjes zijn wel dicht binnen twee weken,maar tis best een gat wat gevuld moet worden weer

Caily

Ìk las pas op de fb bij iemand dat zij doperwtjes in dr mond deed (diepvries), die passen makkelijker ofzo. Dus als je geen ijs hebt ;)

TurboTinker

brr je zal ze er maar niet uit krijge bahh

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:29

Denk niet van die enge dingen :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:30

Nou dat was dus ook het eerste waar ik aan dacht...brrr

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:32

April 14 - koudbloeden en zomercompetitie NSvT Amersfoort. is dat ook om gewoon B proefje te rijden of moet je dan meedoen aan zomercompetitie? en zoja, wat houdt dat dan in?