[TI] ICS-NL Hengstenkeuring Zondag 3 April 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: ICS-NL Hengstenkeuring Zondag 3 April 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:52

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 21:52

Afbeelding

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:53

wel grappig ik hoorde overal "huh heeft die aan de andere kant zo'n witte vlek ?! "

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:55

Echt een hele mooie foto. Een echte trotse kampioen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:57

Victorio, de Shinker, de gigant.

16 april, NSvT en ICS show, de laatste keer dat Victorio geshowd wordt.

Kom kijken naar deze kleine, maar wel de mooiste hengst van dit jaar.

kylemore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:05

waar is deze show???

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:06

Op dezelfde locatie

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:08

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:39

vlek schreef:
Ik wil het eens omdraaien,..
Weetje hoe vaak en veel hengsten er voorbij komen met totaal geen opvoeding.
Baasje gaat naar de keuring en het dier kent weinig tot niks!
In de mond kijken? paniek! Chip lezen paniek etc etc
Als hun baasjes eerst eens begonnen hun paard goed voor te bereiden en af te richten dan scheelt
dat voor de organisatie en alle betrokken partijen veel kunst en vlieg werk!

Ik wil even hierop reageren aangezien Gildor een DA "probleempaardje" is.

Met Gildor hebben wij tot in den treure ontzettend veel dingen geoefend. Toen hij als veulen bij ons kwam was hij onbenaderbaar en het duurde meer dan een half jaar voordat hij uberhaupt een halster om kon. Niet omdat wij niet weten hoe of wat, maar omdat Gildor waarschijnlijk dingen heeft meegemaakt in zijn toen nog jonge leventje waardoor hij mensen niet vertrouwde. De lange weg van leren gaat nog steeds door en we zijn een eeeeenorm eind gekomen inmiddels. Ondanks het oefenen ook met vreemde mensen heeft hij blijkbaar niet genoeg vertrouwen om op zo'n moment als bij de DA op een HK (lees; jong paard, vreemde omgeving, nieuwe ervaring) braaf te zijn. Vervelend, maar het zijn stuk voor stuk jonge paarden die allemaal anders op verschillende situaties reageren en ookal oefen je zoveel mogelijk je kunt nooit alles indekken.
Dus ik vind het kort door de bocht om zo je mening te geven en een oordeel over eigenaren waarvan je niet weet wat en hoe ze met hun paard bezig zijn en zijn geweest.

Voor elk jong paard geldt dat een dergelijke situatie in de meeste gevallen nieuw is en ze nog door ervaringen moeten groeien. Een dergelijk evenement is ook een ervaring net zoals een wandeling maken, een DA bezoek en andere dingen waarmee een jong paard te maken krijgt. Misschien dat oudere paarden makkelijker zijn in dergelijke onderzoeken, maar die hoeven dat dan weer meestal niet te ondergaan op zo'n moment ;-)
En daarnaast, elk jong paard reageert verschillend, los van de opvoeding. ;-) Onwijs fijn dat er paarden zijn die alles toestaan, maar helaas heb je dat echt niet altijd in de hand. Ik snap dat het voor een organistatie fijn is wanneer alles gesmeerd loopt, maar je hebt wel met levende wezens te maken. ;-)

Maartje1012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:27

Wij kenden onze Ugo ook niet meer terug gister. We hadden uiteraard wel rekening gehouden dat onze bruine knuffelbeer 'onder invloed van een compleet andere omgeving dat hij gewend is en alle andere hengsten etc' anders zou reageren dan thuis.

We zijn heel blij met de hulp van Wim en Hetty. Ze hebben hier zoveel ervaring in en niemand had het beter kunnen doen!

Dank je wel Puur, voor de foto's!

Afbeelding

Vlak voordat hij liet zien dat hij heeeel groot is.. Oeps!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 04:55

Resi_lover schreef:
Sorry frangelica, maar ik ben van mening dat jij zelf tegen de voorbrengers moet zeggen dat jouw hengst absoluut niet aangetikt mag worden met de zweep, van de voorbrengers kan je niet verwachten dat ze dit aan elke eigenaar gaan vragen :)

Op de een of andere manier worden de voorbrengers na de HK hier op bokt altijd uitgebreid besproken en absoluut niet altijd positief...

ik liep er toen zelf mee......ging lintje ophalen.
is niet aanvallend bedoeld maar kom....ik vroeg niks ze deden het gewoon.
het ging dus niet over het voorbrengen.
toen ik een keer me stem ophoogde was het dan ook klaar en stond hij stil.

Citaat:
Maar als ik mag kiezen, dan geef ik hem nog liefst van al in Wim Kanters zn handen, die kan er écht wat van!
Oké, misschien niet heel professioneel in de zin van aandrijven, stilstaan of weet ik veel, en daar wil ik ook GEEN discussie over laten/zien ontstaan!
Maar wat een gevoel die heeft... dat vind ik echt bewonderenswaardig. Volgens mij loopt bij Wim élke hengst relaxed! En persoonlijk vind ik dat nog mee van het belangrijkste, het zijn cobs en cobs moeten gewoon cobs kunnen blijven.

en daar sluit ik me dus ook bij aan.
ger heeft gewoon wat met die zweep...hij kan dat ding wel wat aan doen....
hij wilde b.v de dag ervoor de trialer niet in.....liet hem alleen ff zweep zien...meneer wilde opeens de trialer in.

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:48

je begrijpt me denk ik verkeerd!!

wat ik schrijf is over het algemeen.
Er zijn altijd uitzonderingen, en de dierenarts had engelen geduld! (ook met jouw paard)

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:47

Ik ben met name erg blij te lezen dat ook andere hengstenhouders het "probleem" van een compleet andere hengst op keuringen kennen :D Guiness is hier thuis erg relaxt en doet op stemcommando alles
wat ik van hem vraag, maar op vreemd terrein is hij een andere hengst :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:13

Ik had persoonlijk verwacht dat Noedel wel heftiger zou zijn, vooral het stukje naar de dierenarts lopen over dat smalle paadje langs de stallen. Maar het interesseerde hem allemaal vrij weinig.
Hij heeft sinds december op een pensionstal gestaan, dit hebben we express gedaan zodat hij went aan de drukte van stal. Hier thuis staat hij lekker in het land en komt niks of niemand tegen.
Ik denk dat als hij niet naar stal was gegaan we zondag een héél ander paard hadden :+ :=
Hij kreeg een 9 voor zijn karakter, ik vond het zelf een dikke 10 :+: :+:

Afbeelding
Afbeelding

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:18

_viooltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:44

Ik heb mij goed vermaakt afgelopen zondag op de ICS keuring. Weer veel mooie paarden gezien! In vergelijking met voorgaande hengsten keuringen was deze locatie heel ruim en hadden de toeschouwers en hengsten voldoende ruimte. Wel jammer dat de ring zo klein was afgezet en dat het programma na de pauze (bij de uitreiking van premies voor de 3 en 4 jarige hengsten) nogal een rommeltje was door de slechte communicatie.

Victorio vond ik een heel leuk en correct gebouwd paardje. Hij liet zich ook goed zien. Een verdiende kampioen! Gefeliciteerd. Zag ik het nou goed dat zijn oren, baart en snorharen zijn geknipt/ geschoren? Dat vond ik persoonlijk wel een beetje te 'gladjes' ogen voor een stoere tinkerhengst. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Douglas vond ik ook erg leuk zowel in de ring als onder het zadel. Hij werd op een sympathieke manier voorgesteld.
De jurering was voor mij af en toe niet te volgen. Niet alleen doordat het geluid erg slecht was, maar er werd ook minimaal commentaar gegeven. Het zou voor de toeschouwers leuker en leerzamer zijn als er wat meer 'uitleg' zou worden gegeven over de plus en minpunten van de hengsten (beenstand, bouw, beweging). Zelfs op protocollen van hengsten eigenaren zag ik enkel de gegeven cijfers omcirkeld, maar verder geen commentaar. Dit is natuurlijk helemaal zuur als een hengst wordt afgekeurd voor de dekdienst met enkele zevens zonder dat er toelichting bij wordt gegeven. Het blijft een jurybeslissing en dat brengt met zich mee dat er vaak mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan. Naar mijn mening zou het een beginsel moeten zijn dat de jury haar beslissing motiveert om zodoende inzicht te geven in haar denkwijze (zoals bij andere stamboeken ook gebeurd).
Wat betreft Gildor vond ik de jurybeslissing onbegrijpelijk. Hij is een echte cob, goed geproportioneerd, mooie ronde billen, korte rug, mooie kap en voldoende behang. Zijn beenwerk is zeker niet lichter dan dat van andere hengsten die in de zelfde rubriek werden voorgebracht - en goedgekeurd- en zijn stap was naar mijn mening regelmatig en correct. Waar die 2 zevens vandaan kwamen??
Laatst bijgewerkt door _viooltje_ op 05-04-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:47

ik hoop dat er iemand is met geronimo foto`s ben er goed ziek van dat me camera niet mee werkte.
iemand die me misschien blij kan maken ?

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:48

viooltje,..mail het stamboek even joh dan kunnen ze iets met je verhaal!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:27

Laatst bijgewerkt door annelot op 05-04-11 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt

_viooltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:31

@ Vlek:
Moet ik het stamboek gaan mailen dat ik Douglas en Victorio mooie hengsten vind?! :+

Ik doe hier in dit topic, een topic dat over de ICS hengstenkeuring van zondag jl. gaat, verslag van hoe ik de dag heb beleefd. Net zoals jij verslag van jouw bevindingen doet, mag ik dat toch ook doen hier?
Waarom zouden we hier enkel positieve punten en geen verbeter punten mogen bespreken?
Zelfs vanuit het stamboek wordt er meegepraat in dit topic, dus een mail naar het stamboek lijkt mij overbodig ;)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:32

annelot, de eerste is gentle blizzard

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:14

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:47

frangelica schreef:
ik hoop dat er iemand is met geronimo foto`s ben er goed ziek van dat me camera niet mee werkte.
iemand die me misschien blij kan maken ?

Jacky2 heeft er heel veel op haar facebook staan.

tinkermurphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:02

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:07

ben nu bezig met zijn papa :)