[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:37

Klopt, die foto van marktplaats hieronder ergens op de index. Dat is pas een voorbeeld van een mislukte kruising, vreselijke verticale hals en ook een onderhals en weke rug... Daar krijg je problemen mee later. Maar ik ben sowieso niet voor kruisingen

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:39

Tinkermuts schreef:
ik kreeg vorige week een foto van Chuck zijn oudste zoon, wat vinden jullie van hem, en raden jullie eens wat zijn moeder is
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6AUVHHEU[/img]

Mooi dier! Is dit Sauron, en pas 2 1/2 jr?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 19:41

kan ik hier nog even iemand motiveren voor een geweldige strandrit zondag? We hebben al 14 aanmeldingen!

Sas: wij hebben hier op stal een kruising, irish cob/fries/haflinger staan! Enorm gaaf beest!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:46

Maya bedoelde je die fries x tinker die Debo plaatste? Ik vond hem echt geweldig, die verticale hals vond ik juist een pluspunt aan hem.. maakt het statiger... was echt n fries qua houding en uitstraling. En tja dat vind ik toch net iets mooier dan een Tinker met een lage halsaanzet

Maar het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk, ik ben dan ook nog eens gek op kruisingen .. ben altijd wel benieuwd wat eruit komt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:49

Die bedoel ik idd, ik vind hem zo vreselijk, rechte hals maakt idd statiger, maar bij hem was het te recht met onderhals waardoor ik het niet meer goed gebouwd vond...

Smaken verschillen idd

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:05

die vond ik oa ook mislukt...al had ie wel een ontzettend leuk koppie! Het kan ook niet aan die friesdna liggen die erin zit, want ben verder ook wel gek van friezen... Ik vond hem gewoon niet kloppen...
maar ook andere tinker x fries kruisingsproducten die ik al de revue heb zien passeren, vond ik weinig aan. terwijl ik meestal over de haf x tinkers wel te spreken ben (stond ook zo'n leuk veulentje op een bekende advertentiesite uit belgië) (ik ben trouwens ook gek op haffies )

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:06

smaken verschillen ja
vind die kruising aan de ene kant wel wat hebben
maar idd wat maya zegt geeft dat 'mooie' hem zwakte denk ik
hertenhals en zo verticaal dus, vaak spanning erin wat een zwakke rug maakt enzo
leidt weer tot een nerveus/gespannen paard...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:18

ik hou ook van hoge hals aanzet, en vind het jammer dat tinkers dat niet echt hebben nee

mooie zoon is dat, en zie er zo 1 2 3 geen haf in terug nee

roos aan de dancehall, vin'k niet echt leuke muziek maar kan jij ook lekker drillen met je billen?

wat lees ik over buitenseks enzo? doen we dat in het klein? langs het spoor vond ik toch wel het spannendst, en een keer op een parkeerplaats, maar nooit aan die zoekende homo's gedacht... *ahum*

edit: oh ja, lutske is gearriveerd, dus nu een tinker, nrps en een fries in de wei
klikkieklik!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:32

ik ben bang dat ik nu toch echt een paard erbij moet kopen

http://www.reinbowranch.com/honey.jpg
spotted draft horse

gewoon de afteking die ik het mooiste vind en dan bij een draft hihi

pellie, haha ik hou van drillen met me billen ja

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:34

ik vandaag op een tink x welsh gereden mama is welsh papa is tink

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:34

oww Roos, dan gaan wij naar iets met Dance-muziek haha

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:38

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:48

wie dat schuren heeft uitgevonden echt waar haha. Nooit geweten dat daar een naam voor was.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:55

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:58

Volgens mij mis ik iets dan, ik weet overigens nergens een goede naam bij hoor, dus kan best zijn dat ik het ook weer fout benoem haha.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:05

hihi maar je snapt nu wel wat ik bedoel met dance en dancehall hihi

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:40

Djeez mensen, wat hebben jullie er veel bijgeleuterd zeg… Nouja effe kieken of ik kan reageren

Flet, fijn dat de hechtingen er bij Roy uit zijn. Hopelijk loopt ie snel normaal Leuke foto’s van Flet en buikje

Mamauba, leuk dat je gisteren in de les naar buiten bent geweest. Lekker ontspannen. En die rit van vandaag klonk ook goed!!!

Chev, gelukkig zijn die enge pijnaanvallen tot nog toe uitgebleven. Rustig aan herstellen

Maya, een baaldagje vandaag dus

Roos, bij ons is t veel duurder maar mss heeft t te maken met de hoeveelheid paarden die t krijgen en de inkoopsprijs van het stro enz We rijden maar 2x in de week in de les en eigenlijk 1x in de 2 weken 1 van ons als we atv hebben. Maar dat ging vanmiddag niet door…
Hey, felies voor je zus En felies dat je weer officieel paard mag rijden
Dancehall, is denk ik niet aan mij besteed… Geef mij maar een lekker stevig rock nummer.. .
K wil ook zo’n miniezel JAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!

Chubb, vandaag vol smart gewacht op mail Vond de kleine letters nog goed te lezen… misschien je lensjes eens schoonmaken

Hihi, lees hier nog van alles over wilde sexavonturen.. na die van mij zal ik jullie maar besparen

Cheveyo schreef:
Tekkel hem ChuB!!!!!! en dan met je blauwe ogen vragen of hij zich pijn heeft gedaan.

Je mag Lemmy wel effe lenen Duh!

Annelot, wat gaaf dat Ryon voor Willem Wever gebruikt gaat worden En welkom hier!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:03

Nou Jel komt op internet en gelijk is t hier uitgestorven

Vandaag lekker dagje gehad... Om 12 uur hadden we ATV. Jan zou eigenlijk priveles hebben maar omdat de instructrice zelf moest lessen ging dat niet door. We hadden dus besloten om naar het bos te gaan. Ook dat ging niet door omdat Jan te moe was Uiteindelijk besloten om te gaan mennen. Best spannend want dat doen we altijd alleen op zondag en nu op een drukke vrijdag middag Lemmy wel expres thuis gelaten.
Ik ben Flan gaan poetsen en Jan heeft de kar klaar gezet. Samen opgetuigd. Leuk hoor want Jan weet nu ook wat waar moet
Daarna ingespannen en de weg op. Het eerste stukje weg kwamen er al zo veel auto's voorbij als we normaal op 1 zondag tegen komen. Flan keek er niet naar. We hebben wel een wat bredere weg genomen en zijn niet via Wijngaarden gegaan. We zijn nu van Sliedrecht naar Giessenburg gereden en weer dezelfde weg terug.
Lekker stap en draf afgewisseld. We zijn vrachtwagens tegengekomen, trekkers, trekkers met volgeladen koeientrailers, touringcar en keiveel auto's. Nergens reageerde ze op.
Tot dat we langs wat Shetjes draafden die mee gingen rennen...
Flan zat gelijk in een flinke galop. Gelukkig kreeg ik haar snel terug... Had helaas vergeten dat ze bang is voor die beestjes...
Ook kwamen we op den duur 2 jongens tegen. Die gingen pardoes stilstaan en riepen dat ze Flan zo mooi vonden. Ze hadden alleen niet door dat er een vrachtwagen aangescheurd kwam en die moest echt flink remmen. Ook daar reageerde Flan niet op Ging dus allemaal goed.
Aan t einde van de weg nog mooie wending gemaakt om terug te keren. Dit ging ook netjes!
We zijn een goede 1,5 uur weggebleven. Flan was best moe. Op t eind gingen we meer zwalken. Ik heb haar ook wat hals laten strekken. Weet eigenlijk niet of dat echt mag met mennen
Op stal uitgespannen. Hoefjes bekeken. Zien er super uit!
Daarna nog even laten rollen en op stal geborsteld en in haar box gezet. Lekker nog een bammetje gegeven
Ben dus weer vreselijk trots

Edit: alvast een voorproefje

Afbeelding

Edit2:
Vandaag ook voor t eerst over een brug gegaan met het karren. Dus best een stapje steiler maar ze reageerde niet op de broek.
Ook over zo''n verkeersheuveltje konden we in draf. Dat ging zelfs soepeler dan in de stap.... En voor t eerst ook echt bochten (buiten t slingeren ) die in de weg lagen uitgedraafd.
Laatst bijgewerkt door Jellie op 28-10-05 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:09

jellie, lekker gement, 1x geschrokken bij dravende shetjes, nou moet je zeggen, fig gooit dan de staart en de nek erop en weg is ie hoor hihi
verder super gegaan weer dus, leuk hoor
hals laten strekken met mennen, ja en nee denk ik
aan de ene kant goed even die ontspanning maar als ze weg schieten ben je waarschijnlijk altijd te laat met corrigeren
maarja dat is ook als je erop zit met lange teugel
schieten ze dan naarvoren en jij wil aan de teugels 'trekken' dan maak je ook een koprol achterover
op een rustig stuk zou ik het doen dan
en anders gewoon aanleuning maar op een ontspannen manier ofzo

zegt roos wijs terwijl ze teveel gedronken heeft hihi
ik ga me bed al lekker opzoeken, niemand gaat naar de stad dus hopelijk ben ik morgen lekker fit dan
ben erg moe dus nu ook echt benieuwd of ik eens lekker slaap

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:13

ik laat snow ook heel vaak z'n hals strekken met mennen hoor... hij is ook wel eens geschrokken terwijl ik dus geen contact had met de leidsels en ik had hem toch weer snel onder controle.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:16

Hihi Jan was erg geschrokken. Wilde zelfs op de terugweg afstappen om naast FLan te lopen maar dat wilde ik niet.. dan kan je er altijd wel af gaan. Alleen met die moeilijke keertwending wil ik dat ie er naast loopt. En 1x met het passeren van zo'n koeientrekker... maar dat ging zo goed dat het bij die anderes niet nodig was...

Ik heb t op een rustig stukje wel even gedaan, ze wilde zo graag even zakken met haar koppie en t is niet niets zo kort als ze t nog maar doet.... Vond t wel moeilijk of t nou wel of niet mag... zou eigenlijk eens les moeten nemen maar ja.. regel dat eens...

Hihi, lekker aan de zuup Truste vast

Leon, jij doet dus ook wel hals strekken.. bedankt voor je reactie

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:18

zo ben al lang niet meer op dit topic geweest.
Bobbie heeft al een week vlechten in zijn manen en eentje in zijn staart. Ik ga hem morgen meten weten jullie ook hoe groot hij al is (nou hij is niet heel groot )

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:19

Jellie - halsstrekken is bij mennen ook belangrijk, net zo belangrijk als bij onder het zadel rijden. Wel blijven zorgen voor contact, dus niet alle trossen losgooien.

Leuk hoor dat het zo goed ging.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:20

Zo snel gedaan. Stop ik met bokken kleppen jullie er 5 pagina's bij ge*le wijven en heer. Het is maar goed dat Chubby weer wat op het oog heeft (en wat voor lekker ding ) en Leon binnenkort een paar date's heeft want 1 is duidelijk niet genoeg om eens lekker af te koelen. Tot pagina 209 ging het bijlezen nog snel daarna eerste even 5 minuten in een deuk gelegen om de opmeking van chev. Een merrie hoe kom je er op.
Wel een mooi gelukte kruizing maar ja wat wil je ook met Chak als pa.

Jellie een lekkere paarden middag dus. Bram schrikt ook altijd van shetlanders. Gek he?
En hals strekken mag gewoon hoor. Wel contact met de mond houden dus niet los gooien maar mee gaan met je armen en iets meer teugel geven.

Superroos als het lukt zal ik morgen wel even bellen en anders volgende week.

Annelot ook hier. Gezellig. Veel plezier bij willem wever.

Pippa heeft vandaag weer lichte koliek gehad. Ze heeft waarschijnlijk net zo als Magic zand gegeten toen mijn schoonmoeder ze in de bak heeft gelaten. Gelukkig is ze nu weer beter maar dit was al de derde keer de dierenarts deze week.
Het mennen ging gelukkig heel goed en de meisjes die gereden hebben vonden het ook heel leuk. Morgen waarschijnlijk weer mennen en dan mag Myrthe ook mee.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:28

Arme Pippa!