[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:28

nog gefeliciteerd met dat schatje leonoor <3

wauw super van jullie Jolanda en fijn dat je zo heerlijk hebt gereden nientsje :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:33

Super Jolanda nogmaals :D !

Het is wat dubbel maar toch nog proficiat Leonoor met het veulen!

Nientsje, je bent top :)

En hier vandaag had Jack zijn rustdag, morgen training 2 van deze week doen. Het zelfde rondje maar dan omgekeerd :') .

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:01

Ik had het op fb al gepost maar o, wat een lief en mooi veulen. En gaat zo soepel op die enorme stelten van haar! Gefeliciteerd!
... Het systeem met de K's had ik ergens gespot maar wat is nu 'GC'?

Oe ja misschien Gold City *nabrander*
Laatst bijgewerkt door Nimby op 11-03-15 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:20

Goede nabrander Nimby!!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:07

Zo Jack staat al klaar gepoetst en aan het eten, straks maar vertrekken voor rit 2 van week 2 :D .

Mag ik eigenlijk eens vragen en het maakt dan niet uit welke discipline je rijd als je maar je tink aan het werk zet op zich... hoe lang stappen jullie in ? In mijn geval is het nu voor die tempo/conditie ritten maar of het nu instappen is bij dressuur, western, springen, trec, endurance, mennen, .... maakt nu even niet uit :) . Het is voor mij zelf een beeld te krijgen want ik pakte nu 20min instappen maar dat is echt ellendig lang eigenlijk en op een training van een uur is van 2/3 stap "werk" (nog 20min uitstappen ook) :\ |o . Daarom krijg ik graag eens een beeld van jullie :j .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:19

Wow. Das idd wel lang.
Uhm, ik stap met een buitenrit tot ik een fijn pad heb om te draven.
Met dressuur stap ik niet zo lang in, een minuut of 5, dan draaf ik aan. Van veel stappen word Zac ook niet echt fijner.

Nou moet ik wel zeggen dat hij overdag buiten staat, 's avonds op stal. Als ik hem van stal haal dan stap ik iets langer.
Op de wei is ie namelijk al in beweging, en van stal komt ie dan "koud" zeg maar.
Maar ik stap nooit veel langer dan 10 minuten in :o

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:36

Bij ons lopen ze 24/7 buiten, dus stappen al heel veel rond. Ik stap minuutje of 5. Als aan Milan ligt, hooguit seconde of 5 ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:40

Hier staat die noodgedwongen op stal nu omdat die uitbreekt anders |o . Maar wordt aan gewerkt om hopelijk dat in orde te krijgen enkel blijft die het tot nu toe doen wat zo enorm frustrerend is ;( . In het kilometervreet topic zei de ene van "zeker niet minderen" en de andere van "telkens afbouwen tot je op 10min zit" nu twijfel ik want ga deze keer na 15min aandraven maar die 20min vorige keer was echt zo lang en zat ik echt al bijna op de helft tegen dat ik kon gaan draven .... ze zeggen op zich voor peesblessure's te voorkomen lang instappen maarja dat is wel meestal bekeken voor paarden zoals kwpn'ers die daar sowieso al gevoelig aan zijn ...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:41

Hahahaha Leonoor, in combinatie met je onderschrift zie ik nu echt een hyperactief geval voor me: "mag ik al vrouwtje? Mag ik? Mag ik? Mag ik?.. nu dan? Mag ik nu? Mag ik? En nu dan? Nu? Nu? Nu"

_O-

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:45

Hier is het juist omgekeerd "Baasje wanneer mag ik terug stil staan? " :') .... "maarrr baasje waarom moet ik nou sneller lopen ik raak toch ook voorruit al slenterend ? " _O- . Ahja pech voor Jack die mag nog zo lui zijn van zich zelf van mij moet die werken ~~}> . Wanneer ik wel enorm rekening hou ermee is als het warm is... ik weet dat die er dan gewoon echt moeite mee heeft en het dan niet van zijn luiheid komt.

Edit: En Cup is dan terug dit type pony "wanneer gaan we nu beginnen lopen, komaan doe nou !!! " :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:21

Heel erg veel sterkte Chimello... Wat ontzettend triest... Helaas weet ik hoe het voelt, heel veel sterkte de komende tijd.

He, dat is wel balen dat je ziek was Joanne...
Succes vandaag!

Wat een plaatje Leonoor!

Wij zijn gister naar een wildpark in duitsland geweest, heel erg leuk, daar mag je de dieren voeren :D
Maandag waren we al naar de bakkerij-beurs geweest en morgen gaan we twee dagen naar de veluwe met de paarden :D Ik heb er enorm veel zin in!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:23

Ah lekker zeg! Geniet ervan!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:25

Dott schreef:
Hahahaha Leonoor, in combinatie met je onderschrift zie ik nu echt een hyperactief geval voor me: "mag ik al vrouwtje? Mag ik? Mag ik? Mag ik?.. nu dan? Mag ik nu? Mag ik? En nu dan? Nu? Nu? Nu"

_O-

True! En als je dan zegt dat het niet mag, gaat ie met zijn kop schudden, beetje springen en bokken en uiteindelijk gewoon in een lekkere galop er vandoor :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:31

Ik zie het helemaal voor me Leonoor!

En dan gaan we zaterdag ook nog naar Equitana :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:35

Chi staat buiten alles is goed gegaan :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:43

Lori schreef:
Zo Jack staat al klaar gepoetst en aan het eten, straks maar vertrekken voor rit 2 van week 2 :D .

Mag ik eigenlijk eens vragen en het maakt dan niet uit welke discipline je rijd als je maar je tink aan het werk zet op zich... hoe lang stappen jullie in ? In mijn geval is het nu voor die tempo/conditie ritten maar of het nu instappen is bij dressuur, western, springen, trec, endurance, mennen, .... maakt nu even niet uit :) . Het is voor mij zelf een beeld te krijgen want ik pakte nu 20min instappen maar dat is echt ellendig lang eigenlijk en op een training van een uur is van 2/3 stap "werk" (nog 20min uitstappen ook) :\ |o . Daarom krijg ik graag eens een beeld van jullie :j .

Hmm met buitenrit ligt er aan aan voor pad we tegen komen. Maar dan is het eerst lekker draven. Nooit meteen galop.

Met dressuur meestal 5 min instappen. Ik draaf meer warm. Galopje pas na 15 min. Of ze is enorm fris dan meteen galopje dan is ze dat kwijt. Uitstappen doe ik netzo lang ze flink ademt. Als de ademhaling goed is stap ik pas af.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:22

Fijn dat het goed gaat met Chi!
whaha die Milan!

tja warm stappen en uitstappen.. 20 minuten is wel erg veel hoor. Ik heb altijd vooral veel buitenritten gedaan en dan was t na 5 minuutjes stappen vaak al tijd voor het eerste drafje. We zijn ook wel eens in volle galop vanuit stilstand vertrokken... Uit stappen is zomers meer op adem stappen, want voor t zweet is t dan niet zo nodig, 's winters tot de huid droog is.
Nu met longeren krijg ik het vaak niet eens voor elkaar om in te stappen (van me af sturen resulteert in vertrekken) en uit stappen is vaak ook maar enkele rondjes. Maar ik laat m ook (nog }:) ) niet al te zwaar zwoegen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:44

Afbeelding

Nu terug van de rit van vandaag en 10km gedaan zegt endomondo (speciaal want zelfde rit als vorige keer maar omgekeerd... scheelt 400meter zegt die unk) in 1u11 min (dat klopt). 15min ingestapt deze keer, 15min draf, 10min stap, 15min draf (met een galop erbij ook) en daarna uitgestapt :j .

Het betert dus nu al, is nu rit 5 van de trainingen *\o/* . Hem na de rit nog afgespoeld en zweetdeken opgegooid, staat wat in de weide te vreten nu.

Die 15min is al een stuk beter dan 20 :j . Owja hier draaf ik gewoon op het harde ook, galop wel in de berm/veld/graspad/aardepad. :) Ik ga morgen misschien Jack nog even aan de hand meenemen en hem door het water laten waden langs de kant van de weg, je kent het wel zo een afwaterings"slootjes" langs de wegen ? Nou eens zien of ik 'm daarin krijg is een meter of 100, een goede spieroefening voor hem ook (is cm of 30diep) :D . Daarna gewoon omdraaien en terugkeren vermoed dat we dan een half uurtje weg zijn.

En nu even stoppen met de ego post:

-Veel plezier op de veluwe gewenst alvast!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:06

Ik stap in naargelang het paard. Meestal zullen het wel 5min :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:33

De haf die ik rij moet in de winter goed ingestapt worden. Zomer niet heel lang merrie is een echt dieseltje

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:32

FIjn dat t goed gaat met Chi!

En Feike weer goed bezig, mooi.

Mooie foto's van Dana!

Jack er weer een end op zitten, lekker hoor!

En leuke dagjes weg, genieten Draakje! Heerlijk op de veluwe rijden, daar kun je echt nog verdwalen :o

Oh heerlijk die enthousiastelingen!

Lekker weer was het vanmiddag hè. Ik had geluk vandaag, kon nog even met Gi rijden. Goh wat doet hij toch zijn best. Elke stap afwachten wat hij moet doen, zo lief. Hij loopt zowat te zwalken als ik geen hulpen geef, moet ik hierheen, of daarheen? Grappig beest. Linkergalop gaan we nog een beetje moeilijk de bocht om, maar t begin is er. Om op t instappen terug te komen, ik stap vaak 5 minuten, 5 minuten wat intensiever werk en dan weer 5 minuten stappen en meestal is Gi dan in de bak uitgeput, vooral omdat hij zo z'n best wil doen. Ben bang dat ik anders teveel vraag. Op buitenrit meestal 10 minuten stappen en daarna korte intervallen draf, maar hij heeft dan ook totaal nog geen conditie. Dan doen we een km of 5.

Brave beeb ook nog even gepoetst, voetjes geven geoefend, lief ding. Ze heeft al best wel sok!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:28

Wat zit het leven toch raar in mekaar. Bij de een veel vreugde om een gezond veulen (gefeliciteerd trouwens) en bij de ander heeft de natuur zijn eigen weg gekozen. Heel veel sterkte.

En die Dana super braaf op buitenrit. Heerlijk!! En wat goed van je dat je het alleen hebt gedaan. Ik weet wat het is als je al zo lang niet buiten hebt gereden en het eigenlijk dood eng vind om dat te gaan doen. Maar geweldig dat je het gedaan hebt. Nu lekker gaan genieten van nog meer ritjes.

Gisteren les met Storm. Eerst gewerkt aan de voorwaarts neerwaarts in draf. Dat vond hij erg moeilijk. Er liep een nieuw paard in de bak en Storm staat al een paar dagen veel binnen omdat de wei geinjecteerd is. (hij mag wel een paar keer per dag als grasmaaier dienen, maar dan moet er iemand bij zijn). Toen hij het neerwaarts te pakken had, zijn we lekker in de buitenbak gaan werken aan de galop. Dat vind ik zoooo moeilijk. Heb als 5 jaar (of langer) niet met een paard kunnen galopperen. Mijn benen gaan automatisch omhoog en beugels, tja, die ben ik dan kwijt. En dan gaat Storm stappen of stilstaan omdat ik ga zitten wiebelen en hij dat niet snapt (logisch). Maar het ging nog niet zo verkeerd. Mijn benen komen langzaam op de goed plaats en Storm begint door te galopperen. Dus nog even door oefenen. Niet in de bak maar in het bos. Ik weet nu waar ik extra op moet letten en dan op naar een lang bospad en oefenen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:35

Klinkt goed!
En wat een bekend probleem, in galop trek ik mn benen ook op en draai ik mn voeten naar buiten. Klem denk ik ook iets met mn knieen.
Blijf er op zich wel goed door in het zadel zitten, maar t is niet de manier natuurlijk..
Nog goeie tips gekregen?

Ik heb vanmiddag ook weer les :) zin in :D
Nu de bak weer goed is wil ik weer elke 2 weken gaan lessen.
En zondag crossles <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:56

Goede les zo te horen :)

Dott@ Crossles zondag, leuk!!! Wil ik ook wel nog eens doen, het les nemen niet want ze zouden mij afschieten met mijn boomloos western zadel maar gewoon zelf terug hindernissen gaan pakken heerlijk :D . Hopelijk droogt het bos hier in de buurt snel op dat ik terug kan springen met hem ook :o . Veel plezier alvast!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:49

@ Dott, De tips: Storm in de galop laten vallen. Dat goed/perfect aanspringen komt wel. Mocht hij niet goed aanspringen op het been, even een tikje met het zweepje. Ook als je voelt dat hij uit de galop gaar vallen even een tikje met je zweepje, dan kan jezelf geconcentreerd blijven op je houding. En vooral de galop oefenen op een lang zandpad. Daar zijn geen bochten zoals in een bak. En is je paard vaak voorwaartser dan in een bak. En zo langzaam aan wordt die galop en je houding ook beter. In die bak op een volte galopperen dat komt daarna vanzelf. Eerst moet Storm zijn balans in de galop vinden en ik mijn houding perfect hebben.