wauw super van jullie Jolanda en fijn dat je zo heerlijk hebt gereden nientsje
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
.
.
. Het is voor mij zelf een beeld te krijgen want ik pakte nu 20min instappen maar dat is echt ellendig lang eigenlijk en op een training van een uur is van 2/3 stap "werk" (nog 20min uitstappen ook)
. Daarom krijg ik graag eens een beeld van jullie
.
. Maar wordt aan gewerkt om hopelijk dat in orde te krijgen enkel blijft die het tot nu toe doen wat zo enorm frustrerend is
. In het kilometervreet topic zei de ene van "zeker niet minderen" en de andere van "telkens afbouwen tot je op 10min zit" nu twijfel ik want ga deze keer na 15min aandraven maar die 20min vorige keer was echt zo lang en zat ik echt al bijna op de helft tegen dat ik kon gaan draven .... ze zeggen op zich voor peesblessure's te voorkomen lang instappen maarja dat is wel meestal bekeken voor paarden zoals kwpn'ers die daar sowieso al gevoelig aan zijn ...
.... "maarrr baasje waarom moet ik nou sneller lopen ik raak toch ook voorruit al slenterend ? "
. Ahja pech voor Jack die mag nog zo lui zijn van zich zelf van mij moet die werken
. Wanneer ik wel enorm rekening hou ermee is als het warm is... ik weet dat die er dan gewoon echt moeite mee heeft en het dan niet van zijn luiheid komt.

Ik heb er enorm veel zin in! Dott schreef:Hahahaha Leonoor, in combinatie met je onderschrift zie ik nu echt een hyperactief geval voor me: "mag ik al vrouwtje? Mag ik? Mag ik? Mag ik?.. nu dan? Mag ik nu? Mag ik? En nu dan? Nu? Nu? Nu"
Lori schreef:Zo Jack staat al klaar gepoetst en aan het eten, straks maar vertrekken voor rit 2 van week 2.
Mag ik eigenlijk eens vragen en het maakt dan niet uit welke discipline je rijd als je maar je tink aan het werk zet op zich... hoe lang stappen jullie in ? In mijn geval is het nu voor die tempo/conditie ritten maar of het nu instappen is bij dressuur, western, springen, trec, endurance, mennen, .... maakt nu even niet uit. Het is voor mij zelf een beeld te krijgen want ik pakte nu 20min instappen maar dat is echt ellendig lang eigenlijk en op een training van een uur is van 2/3 stap "werk" (nog 20min uitstappen ook)
![]()
. Daarom krijg ik graag eens een beeld van jullie
.
) niet al te zwaar zwoegen. 
.
. Hem na de rit nog afgespoeld en zweetdeken opgegooid, staat wat in de weide te vreten nu.
. Owja hier draaf ik gewoon op het harde ook, galop wel in de berm/veld/graspad/aardepad.
Ik ga morgen misschien Jack nog even aan de hand meenemen en hem door het water laten waden langs de kant van de weg, je kent het wel zo een afwaterings"slootjes" langs de wegen ? Nou eens zien of ik 'm daarin krijg is een meter of 100, een goede spieroefening voor hem ook (is cm of 30diep)
. Daarna gewoon omdraaien en terugkeren vermoed dat we dan een half uurtje weg zijn.
zin in 
. Hopelijk droogt het bos hier in de buurt snel op dat ik terug kan springen met hem ook
. Veel plezier alvast!