[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:35

ja lange manen is veel onderhoud, ik heb ze standaard in vijf vlechten zitten want los is met rijden zoiezo niet te doen, maar ook in de wei niet omdat hij ze mee hapt met een pluk gras. En daarnaast ben ik veel te bang dat zijn vriendjes ze eraf bijten!

Maar inderdaad ze zijn onwijs dik, een hengstenvlecht kan eigenlijk niet omdat het gewoon te dik is! Zal zo eens een recente foto maken!!

Klinkt goed zo'n rythembite maar Troy moet maar niet want straks wordt hij nog rustiger!!!! haha

Fijn dat inrijden goed gaat! maar zit dat meisje bewust zo krom??

Mar_ troy kon ook nog weinig toen ik begon met lessen hoor, had hem nog nooit doorgevraagd in zijn hals etc. maar hij gaat nu best snel vooruit!!!

Waarom is het zulk klote weer??

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:18

Nelleke welkom!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:51

hoi Nelleke, welkom :D

Ier zo'n rhythm bead wil ik ook voor King halen. Vind die mooi en zeker ook de werking ervan zou erg gunstig voor ons kunnen zijn..

Schoonmaken in het donker is niet leuk.. brr zou overal van schrikken..

Brave Jack! Mooi paardje ook!

King heeft helaas nog geen superlange manen, maar ze zitten eigenlijk standaard in vlechten. Wel steeds een paar dagen los om uit te hangen.
In een jaar zijn ze al een heel stuk gegroeid gelukkig.

Patrick, hoe is het met Hidalgo zijn oog??

Heb net les gehad! Ging echt supergoed!! Frank heeft een stukje gefilmd, dus zal deze zo uploaden, samen met wat foto's! Ben weer heel trots op mijn mannetje!
We hebben ook een nieuw zadel en dat zit echt als een huis. Mijn barefoot cheyenne heb ik verkocht en heb nu een barefoot Arizona. Heerlijk stoer zadel, waar je gewoon heerlijk in zit!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:05

Zoeff; dat meisje zit inderdaad bewust zo krom. Ze was in afwachting van een bokje of zoiets. En op deze manier belast je de rug nog net iets minder.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:38

Is 't goed als ik hier ook af en toe mee ga kletsen?
Heb sinds kort (begin juli) 9 vz-tinkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:00

Leuke foto's van Jack onder het zadel!
Nelleke welkom!
Mar, fijn dat je les goed ging!
Sandra een super les gehad! Mooi zo!
Natuurlijk Lieke, welkom!

Vandaag 1,5 uur op Viane gezeten. Oeps..
Paard van stalgenoot weigerde WEER te lopen. Achterlijke hengstigheid.
Begon al toen we net het erf af waren, na een paar 100 meter ben ik er weer opgeklommen maar ook nu kreeg ik het maar moeizaam voor elkaar. Elke keer zweep was een bok en later gaf ze toch ineens een bok dat ik ook flink uit het zadel kwam.
Uiteindelijk zijn we weer gewisseld, heeft ze naast haar paard gelopen. Zij er op en ik er naast (Viane aan de hand) en daarna heeft ze er nog een stuk naast gelopen. Toen we op (voor hen) onbekend terrein kwamen was het gedoe ineens over en liep het paard wel.
Maar goed, toen waren we dus al ruim een halfuur verder.
Toen nog het rondje helemaal gestapt en 2 stukjes gedraafd. Kan natuurlijk niet eeuwig kleine stukken blijven stappen, dus we hebben het nu uitgebreid.

Wie gaan er eigenlijk naar de tinkerdag in Leusden in september? En welke dag(en)?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:09

maar waarom slaan met die zweep.. als je toch weet dat ze niet loopt met haar hengstigheid, waarom dan uberhaubt willen gaan rijden. Als jij ongesteld bent en een baaldag hebt, word je toch ook niet vooruit geslagen :S
vind het erg dieronvriendelijk overkomen. Beetje zo van kom maar hier ik ga er wel op en sla haar wel vooruit! sorry het blijft een dier, geen scooter die als ie niet wil starten maar moet slaan in de hoop dat ie dan wel start

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:16

Hoor je mij zeggen dat ik dat paard vooruit sla?
Als ik een tik met mijn zweep geef, dan accepteer ik daarop geen bok van dat paard.
Ze gaat gewoon heerlijk tegen je been aanhangen.

En het is geen baaldag, het gedonder blijft aan de gang gedurende de hele hengstigheid en dat paard blijft gewoon hopen dat de eigenaar afstapt. Puur dwars gedrag := Een stuk verder was er nl. niets meer aan de hand.
Je kan het paard moeilijk iedere zoveel weken stil zetten.

Paard weet precies hoe ze vrij moet krijgen. Van de week ben ik er ook op gegaan. Been gegeven, één tik met de zweep en paard liep weer. Niets meer aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:24

Oh en ik begrijp wel dat mijn eerste post misschien wat onvriendelijk over kwam hoor :)
Zoals ik het nu lees lijkt het er inderdaad ook op. :j

BestFriends

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:38

ik heb vandaag weer zalig gereden met Gentle zonder bokjes!!!
hij zat wel de hele tijd te kijken naar iets en ik wist niet wat het was. Nog eens op M-Joy gezeten (niet gereden) en echt het was zalig om zo te liggen!! ik kijk al uit voor nog eens met haar te crossen door de wei!!! nog een maandje wachten...
Gentle heeft ook redelijke lange manen maar heel dun. M-Joy heeft niet zo lange manen maar wel redelijk dik. voor we ze gekocht hadden liep ze ergens en ze heeft haar daar redelijk veel geschuurd. nu is alles weer aan het groeien

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:18

Maddy heeft wel lange manen, (ruim 60 cm en ze is 3), maar die kan ik niet vlechten. Als ik de vlechten er dan weer uithaal heb ik hele plukken manen in mn handen...

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:24

Hallo, ik ben vandaag naar de veulen keuring van het ics in westdorpe geweest. Jay-J heeft een 2e premie behaald met 140 punten. Hij was erg braaf en heeft dus een 10 voor gedrag. Wilde dit even kwijt

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:49

kent iemand van jullie toevallig ingrid weening? die mailde mij voor informatie
maar ik kan niet terug mailen naar dat adres en vind dat zo onbeleefd overkomen nu lijkt het net alsof ik niet reageer op haar mail

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:37

Ier: ik ga in september op zondag naar de tinkerdag, zaterdag weet ik pas op laatste moment.

Wilge2003: nee sorry ken haar niet

iti: die manen verliezen anders gewoon geleidelijk maar omdat de manen in vlechten zitten kunnen ze ze niet kwijt en komt het eruit als ze los gaan.

Heene40: gefeliciteerd met de behaalde punten!

Ik ga mijn bedje in, morgen weer eerste werkdag!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:39

Ier schreef:
Hoor je mij zeggen dat ik dat paard vooruit sla?
Als ik een tik met mijn zweep geef, dan accepteer ik daarop geen bok van dat paard.
Ze gaat gewoon heerlijk tegen je been aanhangen.

En het is geen baaldag, het gedonder blijft aan de gang gedurende de hele hengstigheid en dat paard blijft gewoon hopen dat de eigenaar afstapt. Puur dwars gedrag := Een stuk verder was er nl. niets meer aan de hand.
Je kan het paard moeilijk iedere zoveel weken stil zetten.

Paard weet precies hoe ze vrij moet krijgen. Van de week ben ik er ook op gegaan. Been gegeven, één tik met de zweep en paard liep weer. Niets meer aan de hand.

je eerste post komt idd erg agressief over.
Maar ben wel van mening dat een paard zo niet denkt. Wat jij beschrijft is een hogere emotie. Een paard heeft, net zoals bijna alle dieren, geen hogere emoties zoals jaloezie e.d.
Als een merrie hengstig is, kan ze namelijk ook behoorlijk buikpijn hebben. Dus vandaar mijn reactie als je ongesteld bent of je hebt buikpijn, kan ik me voorstellen dat je niet wil lopen met iemand op je rug. Ik had je er allang vanaf gebokt als ik het paard was. Ze doet t niet voor niets, dat bedoel ik te zeggen ;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:44

Hoi Lieke, welkom!! Heb je 9 verzorgtinkers? Dat lijkt me wel wat!!

Hier fotos van Jack met de tweede keer iemand op zijn rug. Nu ook een stukje gedraafd. Hij was weer superbraaf.
Ik ben zo trots op hem :D

Afbeelding
In draf
Afbeelding

aanstaande zaterdag ga ik met vakantie. Dan moet ik hem drie weken missen. Als ik dan terugkom zal hij met rijden wel weer een heel stuk verder zijn.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:03

Citaat:
ja lange manen is veel onderhoud, ik heb ze standaard in vijf vlechten zitten want los is met rijden zoiezo niet te doen, maar ook in de wei niet omdat hij ze mee hapt met een pluk gras. En daarnaast ben ik veel te bang dat zijn vriendjes ze eraf bijten!

sorry dat ik zomaar weer eens even binnen val :o
Maar als ik Hugo zijn manen niet invlecht voor het rijden is hij ontsettend vervelend met zijn hoofd, hij loopt dan maar zijn manen opzij te schudden!
Dus als ik ga rijden vlecht ik ze in of Hengstevlecht (zakt wel eerder uit)maar gaat sneller. of lange dikke vlechten.
Hugo is dan veel rustiger met rijden. =:)
Zal nog eens foto,tje van Hugo plaatsen *-:)
met uitgezakte hengste vlecht
Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:40

zo,weer heel wat gekletst hier!

Heene40,gefeliciteeerd en welkom!Zo'n keuring is altijd weer spannend.......

:D BF,lekker gereden,was ook mooi weer vandaag!

Nelleke en Lieke,welkom hier!Tsjonge,Lieke,9vz tinks!En nelleke,Jonas is leuk hoor.

Kailonne,gaat goed met Jack!Braaf hoor.

FF een fotobom,vanmiddag heerlijk met Bo geoefend met kegeltjes rijden.Een echte gezinstinker <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slaap lekker allemaal!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 01:38

:')
ik zie een prachtige foto van een leuk paard hier...
denk nog,
god wat een leuk paard is dat, lijkt wel een beetje op gillian...
kijk ik is wat beter...
is het Gillian :') _O-
het zal wel door de drank komen :') _O-

iti, zijn manen lijken daar heel wat meer dan ze zijn hoor ;)

omg...
ik wordt gek :P
dacht net dat ik troy zag :')
maar het was Jonas van Nelleke :') _O-
welkom nelleke ;)

Lieve brave jack <3
hij doe goed zijn best hoor +:)+

Mar, komt wel goed meid...
gewoon rustig aan doen,
tinkers zijn later rijp dan de warmbloedjes he ;)

sandra,
super dat je les zo goed ging :D
ben benieuwd naar het filmpje :D

Lieke welkom :D

Sandra...
als ik concour zou hebben met een hengstige merrie...
zou ik ook absoluut geen concessie doen over het niet willen lopen ja of de nee...
ik ben van mening dat paarden wel degelijk jaloezie hebben oid...
als ik op het paarde van me vriendin rij, of daar sta, of er me rond loop, voor de eus van Gil...
dan hoeft hij daarna echt niets van me te weten hoor...
en dat is al zolang als dat ik hem ken...
en dus niet tovalig een moment opname ;)
maar ik ben ook van mening dat dit soort gedraag vaker aangeleerd is dan dat ze het uit zich zelf doe ;)

BF, fijn dat je zo heerlijk hebt gereden :D

heene, gefeliciteerd met je 2de premie :D

Wilgje, ken ook niemand die zo heet...

Ier,
ik bn er tot nu toe vridag, zaterdag en zondag...
maar denk dat ik vrijdag er af haal...
is toch best ver rijden, zeker omdat me vader toch ook weer terug moet en hij het hele weekend al met paarden te maken heeft...
gun die ouwe man toch eens wat rust :')

Mirthe...
ik verwacht gewoon van je dat je er zaterdag ook bent...
en nee, geen ja maar...
je bent er gwoon :')
en je blijft ook slapen :j
zo...
nu we dat weer geregeld hebben... :') _O-
grapje toch ;)

kailonne...
alvast een fijne vakantie... ;)
(ik zeg het nu maar alvast... want ik ga het anders weer vergeten :'))

tinkerplein...
leuke fotos van Bo :D

pfff...
die regen moet is snel stoppen...
ik heb nog 1 maand om gil L2 klaar te stomen
(wil hem altijd thuis en klasse hoger hebben lopen als dat ik daadwerkelijk start, aangezien je op conours altijd veel minder rijd als thuis ;))
maar met een modder bak kan ik nu niet rijden ivb met zijn mok :(
$%#&$^*U&^%$#$% zooi :(

Nog even een kleine fotospam :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

owjah...
mochten er de laatste tijd nogal wat spel fouten in mijn berichten staan...
mijn toetsenbord reageerd niet helemaal meer zoals het hoort :P
sorry daarvoor ;)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:03

MDH, dan zie jij een paard dus meer als een gebruiksvoorwerp dan een paard zelf!
Sorry maar als een paard niet wil lopen vanwege hengstigheid, ga je haar niet meppen met een zweep. Je kan ook er even naast gaan staan, aan de hand verder lopen en verder gaan. of niet naar buiten gaan en het eerst in de bak oplossen(zonder gemep)

Jaloezie kent een paard echt niet. Jou paard beschermd jou voor de andere paarden. Je paard zal denk ook wat hoger in rang staan dan het paard wat ie wegjaagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:08

Sandra1984 schreef:
MDH, dan zie jij een paard dus meer als een gebruiksvoorwerp dan een paard zelf!
Sorry maar als een paard niet wil lopen vanwege hengstigheid, ga je haar niet meppen met een zweep. Je kan ook er even naast gaan staan, aan de hand verder lopen en verder gaan. of niet naar buiten gaan en het eerst in de bak oplossen(zonder gemep)

Jaloezie kent een paard echt niet. Jou paard beschermd jou voor de andere paarden. Je paard zal denk ook wat hoger in rang staan dan het paard wat ie wegjaagt.

Dat is allemaal al lang geprobeerd. :+
Het is echt puur dwarsheid, dat kan een paard echt wel..
Het is ook puur aangeleerd. Paard weet dat ze in die periode haar zin krijgt als ze vervelend doet.
Je kan niet alles op een liefdevolle oh ik straf mijn paard niet manier oplossen. Af en toe moeten ze écht gecorrigeerd worden.

En Viane kan ook jaloers zijn hoor. Die jaagt ook andere bij mij vandaan, terwijl ze laag in de rangorde staat.

Zie dat er sowieso een aantal op zondag op de tinkerdag zijn. Gezellig! :D
Ik ga ook zondags! 8-)

Nu werken :wave:

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:28

Goede morgen :)) Ik sluit me wel een beetje bij Ier aan, Je kan een paard onbewust gedrag aanleren!
En als een merrie hengstig is is het gedrag nog net ff lastiger =:)
Hugo (heb ik sinds maart)heeft bij zijn vorige 1e eigenaar veel dingen geleerdd/nietgeleerd waar hij nu nog gebruik van wil maken _O- .
Als hij naast je loopt wilde hij voorop lopen (dan is hij best sterk).
Als hij denkt nu heb ik genoeg gedaan staat hij stil wil achteruit/omdraaien of als dat niet lukt begint hij met bijde voorbenen op de grond te slaan (ziet er lachwekkend uit,net een paard uit het circus).
Ook is hij (bang) voor groot verkeer.
De vorige eigenaar was gek op hem maar ook bang Hugo was haar de baas.
Het gaat hier hartstikke goed met hem en hij leerd steeds weer bij.
vorige keer schrok hij niet eens meer van de BUS :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:22

Sandra1984 schreef:

sorry, maar dit vind ik behoorlijk kwetsend overkomen eigenlijk...
vooral omdat het dus helemaal nergens op slaat :(

juist als je er naast gaat lopen leert ze dat voor de volgende keer, oh als ik ga stilstaan mag ik er naast lopen...
en dan creeer je dus juist zelf een situatie die je wil voorkomen...
hengstigheid gaat niet zoals bij ons gepaard met buikkrampen!!
daar is al genoeg onderzoek naar gedaan...

ik reageer later verder, maar ik moet nueerst werken!!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:27

mensen zullen we proberen er geen discussie topic van de maken, iedereen heeft een andere manier van benaderen en omgang, wat voor de ene als goed wordt bestempeld kan voor een ander een verschrikkelijke methode zijn.

Dit soort discussies zullen nooit eindigen omdat iedereen het op zijn of haar manier doet en op zijn manier van zijn paardje houdt!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:49

Goedemorgen.

Een discussie over dit onderwerp is een die nooit eindigt. Ieder denkt hier zo verschillend over.

Verder komen hier toch wel allemaal leuke foto's langs. Moet nog wel even iedereen beetje leren onthouden enzo.

Ik zit alweer op hete kolen. Hoe het vandaag weer met Jonas zijn ontsteking gaat. Gelukkig weet ik dat die in goede handen is.