[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:40

Vandaag tochtje gedaan van zo'n 5 km.. vooral gedraven, dacht king stopt wel als ie moe is, maar meneer had er zo'n lol in en wilde natuurlijk bij het baasje blijven. tussendoor wel gestapt en halverwege een ijsje gegeten. Laatste stuk eraf gegaan en lekker uitgestapt.
Daarna grote bak voer en water gegeven en lekker laten rollen.
toen op mn gemakje zn staart uitpluizen en gewassen. meneer was zo moe hij heeft de hele tijd staan slapen. Sokjes ook maar gewassen, ook dat heeft ie slapend gedaan.
Toen hij weer terug op temp was zn lijf gewassen en zn manen.
Hij staat nu weer onder zijn eczeemdeken.. hij stond alweer te jeuken.. grr.. stomme vliegjes

Heb ook een filmpje gemaakt, hij is alweer bijna 3 jaar van mij en we hebben een mooi filmpje gemaakt van onze vooruitgang.

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:58

Goedemorgen!!

Leuk filmpje San!

Nog kunnen slapen van het onweer?
Hier was het ruim een uur goed raak, rond 12en was het rustiger en ook wat afgekoeld.
Vanmorgen vind ik het toch iets benauwd, maar dat geeft niet. mag wel :j

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:12

Goeiemorgen!
hier geen onweer gehad volgens mij..
regen is volgens mij ook meegevallen...
was alweer vroeg wakker vanochtend, ze komen tussen 7 en 10... *altijd fijn* een puin container brengen.. zodoende kunnen we al het sloopafval van de verbouwing afvoeren..
Dusja nu in de wachtmodus!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:47

fayem89 schreef:
wil je hem ook hengst houden dan???

Daar ben ik nog niet overuit. Maar hij is goed te houden en als hij vervelender word ga ik meer met hem aan het werk. Maar voor het doel dat ik voor ogen heb is het misschien handiger om hem te ruinen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:59

jaa voor het gemak zou het dan misschien makkelijker zijn om hem te ruinen.. maar zolang het nog geen problemen opleverd.. maar dat is natuurlijk lastig te zeggen zo op afstand ;) haha

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:00

Goedemorgen,was ik ook weer eens...

Snackie,wat is jouw kerel mooi geworden..

Heel veel mooie tinkers gezien..

Heidy,ibalen dat het pensiongeld zo snel omhoog gaat..
Bij ons gelukkig maar 5 euro.

Wat veranderd Diaz toch erg,vindt gras lekker zeker.

Mooie Mona en Denzel..

Ik heb donderdag en gisteren een heerlijk bosrit gemaakt met mijn dochter,echt energie opgedaan.

Stapelgek ben ik op dit beest;

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:55

fayem89 schreef:
jaa voor het gemak zou het dan misschien makkelijker zijn om hem te ruinen.. maar zolang het nog geen problemen opleverd.. maar dat is natuurlijk lastig te zeggen zo op afstand ;) haha

Laat ik het zo zeggen hij is zo braaf ook onder het zadel en kwa omgang dat ik het eigenlijk niet wil doen. Maar hij heeft wel flink last van zijn hormonen nu. Maar verder is hij heel braaf ik kan gewoon buiten rijden en langs merrie's rijden zonder problemen. Straks gaat ie voor de kar dus misschien is het dan wel handiger maar voorals nog is hij te handhaven.

Normaal draven wat is dat?
Afbeelding

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:06

goedemiddag!!

ZOMETEEN KOMT DE ZADELMAKER!!! Zijn we eindelijk eens opweg naar een zadel die voor mij ook lekker zit..
hihi..

Okee gister ben ik heb ik weer gereden.. alleen ze heeft me er letterlijk 2x af gebonjourt!!..
In de eerste 5sec dat ik in het zadel zat..
Het leek wel alsof ze haar bit vastgreep..:S

kan dit aan het zadel liggen dat ze nu heeft??
Of aan het bit?? of aan mij?? of was ze gewoon in een echte merrie bui??:P

Kijken of ik er vanmiddag met zadelpassen wel fatsoenelijk op kan rijden..

Ik laat vanmiddag even weten hoe het is gegaan!!

:wave:

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:33

@Mira: als geen hengst is voor de keuring, waarom zou je hem dan in godsnaam hengst laten? Het paard wordt er zelf niet beter van, en jij uiteindelijk ook niet als je hem niet meer kunt handhaven. 1 kleine tip; een hengst laat zich over het algemeen redelijk overbluffen als je hem een keer heel heel goed op zijn nummer zet.

@Juul: wat leuk, een nieuw zadel! Het kan zijn dat door de plotselinge piekbelasting ze ineens wegschiet, maar dat komt niet van de een op de andere dag zomaar opzetten. Dan zal ze waarschijnlijk al wat gevoelig zijn geweest op die plek, wat dus wel door een poos rijden met een slecht passend zadel kan komen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:43

hoi dames!

Was ik ook weer even :) zit nog tot kwart over 3 op school :z.

Ik heb een heerlijk weekend gehad, en jullie? Genoten van het lekkere weer? :D

@Juulx, zou dan best door je zadel kunnen komen! maar dat zul je vanmiddag waarschijnlijk dan wel merken als je er een ander zadel op legt :)

verder veel mooie tinkerfoto's gezien! <3

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:58

Haai allemaal,
Hier ook geen onweer gehad, maar ik zit ook in de kop van Noord Holland en volgens mij ging de onweer de andere kant op...

Ik had trouwens een vergelijkingsfoto van toen ik bij Mona ging kijken en hoe ze er nu uit ziet. Ik vind dr wel behoorlijk veranderd en heel stuk volwassener geworden:
Toen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dus nu:
Afbeelding

Miesemuisje lekker op school.
Ik heb heerlijk genoten van het lange weekend...

Juulx, straks de zadelmaker langs. Altijd fijn als je een goed passend zadel hebt en je weet dat het gecontroleerd is.
Wel balen dat ze je eraf gegooid heeft zeg. En de reden kan natuurlijk van alles zijn. Van je bit tot je zadel tot je eigen zit tot haar humeur (alhoewel ik er zelf wel van onertuigd ben dat een paardje je er nooit express vanaf gooit). Maar ook kan het iets lichamelijks bij haar zelf zijn. Dus zou zeggen, begin bij het zadel en als dat het niet oplost ga dan verder kijken.

James, lekker gereden! Mooi paardje ook!

Sandra lekker aan het rijden geweest. En leuk filmpje.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:22

Mona ziet er zeker beter uit! :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:24

Dioxide schreef:
@Mira: als geen hengst is voor de keuring, waarom zou je hem dan in godsnaam hengst laten? Het paard wordt er zelf niet beter van, en jij uiteindelijk ook niet als je hem niet meer kunt handhaven. 1 kleine tip; een hengst laat zich over het algemeen redelijk overbluffen als je hem een keer heel heel goed op zijn nummer zet.

@Juul: wat leuk, een nieuw zadel! Het kan zijn dat door de plotselinge piekbelasting ze ineens wegschiet, maar dat komt niet van de een op de andere dag zomaar opzetten. Dan zal ze waarschijnlijk al wat gevoelig zijn geweest op die plek, wat dus wel door een poos rijden met een slecht passend zadel kan komen.

Hij weet dondersgoed wat hij wel en niet mag. Heb hem een keer zo hard aangepakt dat ie het heel goed weet nu! Hij blijft hengst tot het einde van het dekseizoen hij staat ter dekking namelijk.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:51

Ah, dat heb ik even gemist. Is hij ook naar de keuring geweest? :)

Ik moet zeggen dat ik sinds ik Hendrik heb pas een beetje aan het inlezen ben over de Tinker wereld. KWPN etc is me veeeel vertrouwder. Ook qua exterieur liniair scoren en hengstenkeuze :') Moet nog een keer contact opnemen met zowel het ICS als het NSvT om te kijken of Hendrik bij hun bekend is, of moet je daar lid voor zijn?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:40

Stuur me maar een pb anders ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:19

Hoi iedereen :wave:

Vandaag bij turnen jammer genoeg een bal tegen mijn vinger gehad := Hij is suuper dik en een beetje blauw en niet bepaald pijnloos.. Gebroken zal het niet zijn, ik kan hem bewegen (uiteraard met pijn) Maar een barst kan ik niet uitsluiten (En dit zou dan al de 2e vinger zijn die barst :s )

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:46

Balen van je vinger kaat, klinkt erg pijnlijk! Zag vanmorgen nog een meisje op het station die volgens mij echt heeel erg op je leek, dus mocht je je dubbelganger nog zoeken :=

Hier zorgen om de poes, hele dag al nauwelijks gegeten/gedronken, heeft heel lang boven op de -superwarme- zolder gelegen, en is heel aandachttrekkerig... maar even aankijken, maar dat niet drinken bevalt me niet!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:17

Hallo! ben ik weer :D

Okee het over het zadel passen..
er was er geen 1 goed.. Ze blijkt een moeilijke rug te hebben, waar geen standaart zadels op kunnen...
****zei ze...?!?

Maar goed.. roos heeft me er deze x niet vanaf gegooid *\o/*
en ik merkte tot ze veel beter naar me luisterde..
Behalve dat ze der eigenzin doordraaft met welke kant we opgaan :?
maar goed.. ik ga binnenkort een martegaal proberen.. kijken of dat iets doet bij der...
ehm tjsaa verder.. heeft de zadelmaker gezegt dat ik met het zadel wat ik nu heb...
tot ik daar niet meer mee mag rijden.. omdat ik dan haar rug verpest..

dus dat wordt maandje/anderhalve maand *hoop ik* niet rijden..
Dat wordt dan lekker wandellen naar zee en longeren, en ultra veel knuffelen en voetballen:P

Hahaha

Nu moet ik snel omkleden.. want ik heb zometeen vakantie bespreking met me medevakantievrienden :o

:*

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:21

Mona is er zeker op vooruit gegaan :D

Juul, hoop dat je je niet bezeerd heb. Succes met je nieuwe zadel!

En Denz! Wat een lekker ding blijft het ook <3

Ik heb verder niets boeiends...ben moe. Uit de nacht en toen naar een werkgroep tot 12.00. 14.00 gaan slapen en straks weer een afspraak met mijn afstudeergroepje..
Geloof dat ik door de nachtrn en volle agenda even geen leven heb

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:25

Hopelijk is je vinger nog heel Kaat :(:)

@Jackytje, ach.. je kunt ook altijd nodig trainen met zonder zadel te rijden haha.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:31

@Juulx, agh, in ieder geval een leuke uitdaging om toch bezig te blijven zonder zadel :D!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:47

@miesemuisje Agh dat zal toch wel lukken:P haha
:P

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:50

Dank jullie voor de complimenten.
Zojuist weer lekker met Mona gefietst. Ze bleef maar draven. Van mij mocht ze, dus aan het einde was ze wel wat bezweet haha, maar wat wil je met dit warme weer en zonder conditie. Maar wel heerlijk genoten samen weer.
Vrijdag komt voor het eerst de hoefsmid. Ben benieuwd hoe ze het er vanaf gaat brengen. Hij weet van de situatie verder en is ook een hele goede vriend van mij (heb daar vroeger paard gereden en help nog steeds zo nu en dan) en hij is super met paarden, dus komt vast goed. En anders gaan we tot zover we kunnen en dan volgende keer weer verder.

Jacky, wat balen zeg een bal tegen je vinger. Dat kan echt zooooo zeer doen. Hoop voor je dat het snel beter word.

Miesemuisje, hoe zien de ogen van je kat eruit? Zit er beetje vuilighuid aan de binnenkant van het hoekje (zo naast de neus)? Zo merk ik altijd als mijn kat niet helemaal lekker in zijn vel zit, dan krijgt hij dat. Maar ook een kat kan zich wel eens niet helemaal lekker voelen, maar wel iets om in de gaten te houden idd. En helemaal oppassen dat ie natuurlijk niet uitdroogt. Veel sterkte ermee!!

Juul, balen zeg mbt je zadel. Boomloos geen optie? Of wil je perse met boom? Heb je ook de 'standaard' zadels voor cob paarden geprobeerd? Zoals die van Massimo of van Kent en Masters. En ik denk dat er misschien nog wel paar zijn. En wat is er moeilijk aan zijn rug volgens de zadelmaker?
En wat gaat er nu gebeuren? Gaat ze weer met nieuwe zadels komen ofzo?
En weet niet of je dat durft, maar je kan ook fietsen met je paardje. Is ook heerlijk om te doen en lekker rechtuit conditie behouden/opbouwen.
En een lekkere vakantiebespreking. Ik krijg ook helemaal zin in die van mij, maar nog 2 mndjes wachten...

Jess, niet jezelf voorbij lopen he!!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:52

@mona, krijg net berichtje van mn moeder dat ze heeft gedronken (: haar ogen zijn nog helder! Maar ze is niet goed te pas inderdaad, maar gewoon even in de gaten houden! anders even de da bellen voor advies

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:32

@tamadine er is mij verteld tot het alleen lekkerder zit voor de rijder..
maar tot het bij een paard niet goed is omdat ze dan geen ruimte heeft bij de rugwervels..

:*