[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:16

Lor zo lang??? Ik heb na een gewone rit al zo'n ontzettende pijn aan m'n enkels dat ik denk ik niet meer kon lopen na 10km :') Ik forceerde me sinds kleins of aan al zo hard om zo goed mogelijk te zitten dat m'n enkels daar toch wel onder geleden hebben. Maar het doet niet echt pijn tijdens het rijden tenzij ik ze uit hun positie haal. En dan de spierpijn erna, nu nog last van alsof ik een dikke skippiebal tussen m'n benen houdt tijdens het lopen, ik loop als een pinguïn (en ben eergister een kort ritje gaan maken) :') Knap dat je zo lang gaat! Doe het je niet na.

Wat knap van Dana en jou! Vaker doen nu he ;) En zijn jullie al bezig met de keuzes van een knappe pappa? <<)

Hier nog geen veulen! Al 4 dagen hars en nog niets! Staart is al lang slap, banden slap, kling lijkt me ook al flexibel en grote dikke hangtieten :') Maar geen veulen!

shillelagh

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:19

Ohh wat was het heerlijk weer gister! Heerlijke rit van 4 uur gemaakt, daarna wel een houten kont en erg last van mijn liezen. Maar al met al heerlijk. Er waren wel wat dingen waaraan ik mij ergerde. vandaar nu mijn vraag: Zouden jullie galoperend op iemand af racen en op het laatste moment pas stoppen? En dan niet van voor maar achter iemand benaderen in galop?
Ik ieder geval niet, maar ik was lekker in stap met een vriendin van mij. Komen er 3 meiden van achter op ons af gegalopeerd.. En stopte op het laatste moment. drukte zich erlangs, en er kwam geen sorry vanaf.
Heb dit eerder meegemaakt en shill kan er soms echt niet tegen en gaat dan vrolijk er vandoor.

Daarna gebeurde het nog met 2 andere meiden helaas...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:52

Nou heeft ook te maken denk ik dat ik mij zelf ook train naar de kilometers door nu netjes op te bouwen raakt mijn lichaam er ook aan gewend. De eerste rit vorige week het even gevoeld en vandaag na 15min draven van de 20 (aan een stuk) even "pijn" (maar trok na enkele minuten al terug weg) zoals je bij lopen ook wel durft voelen maar voor de rest heb ik er geen last van. Ik train ietswat naar endurance toe maar zonder de ambitie te starten maar wel het doel om vlot 30km uit te lopen met véél draf werk in en regelmatig galop ook in enkele uren tijd. Zoals vandaag nu 1x20 min gedraaft (waarbij er even een galopje van 50 meter in de berm bijzat maar die telt niet mee voor mij), daarna 10min stap en dan nog eens 10min draf werk gedaan (daarna moest ik al uitstappen). Door iedere week met maximum 3km te verhogen de eerste 8 weken bouw je het rustig op zodat de conditie samen stijgt en geen klap krijgt om het zo te zeggen :') . Enkels tja ik duw nooit extreem op mijn enkels, wel dat ze er niet uitschieten maar voor de rest.

Van vandaag:
Afbeelding

Shillelagh@ Ik vindt persoonlijk dat je een paard en ruiter die je niet kent passeert in stap (en dan niet alla de laatste minuut in stap) behalve als zei anders aangeven... . Ruiters die ik ken natuurlijk ook in stap maar ik bedoel meer als we een groepsrit maken dat wel anders ligt ahoewel ik Jack zijn stunt van paarden (van onze groep) aan de kant beuken in Limburg niet lollig vond maar dat was niet enkel zijn schuld maar ook de mijne, ik had het moeten zien aankomen en er op ingegrepen hebben direct :') .

Owja en chimello pfft 't veulen laat ook op zich wachten zeg :P .

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:57

@Lori klopt dat vind ik dus ook... Kijk als je met zn allen bent samen en je moet even tempo erbij dan snap ik dat. Vaak zeg je dat dan ook. Ik hoorde ze aankomen dus ik en die vriendin met ons armen omhoog van ''ga zachter''.
Maar nee hoor dames gaan op het laatste moment in soort draf stap (paarden waren ook erg heet) en zo langs ons en lachen. Niet eens iets gezegd.

Wat is dat vor een gave app? Of is dat geen app:P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:03

Is endomondo die app, als je internet en gps heb op je mobiel kan je zo handig je route nakijken achteraf en zien wat je snelheden waren en dergelijke. Op de internet site kan je dan achteraf zelf op je laptop zien op welke momenten je pieken had in je snelheid (door een galop bijvoorbeeld).

Ja dat is gewoon aso dan van die meiden/dames :( .

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:08

Ahh gaaf die ga ik ook op mijn telefoon zetten!

Ja en het gebeurde 2 x. Meestal zou je denken dat ruiters het wel snappen en ervaring mee hebben en begaan zijn met elkaar. Maar blijkbaar niet alle...

Weten jullie ook of je een gelzitting voor een westernzadel hebt? Ik had na 4 uur echt houten billen :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:14

Dat laat ik aan de andere bokkers hier over, heb een boomloze en die heeft standaard een zitting als een kussen :') .

Tja is erg jammer zo een mensen en dan geluk dat jij een braaf paard hebt, sommige paarden zouden als je ze zo passeert of enkel al benaderd (ze horen het zelf ook natuurlijk) al direct beginnen stuiteren om mee te gaan... :\ .

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:46

Ja ik mis daar in tegen mijn boomloze zadel wel. verder vond ik het niet helemaal mijn ding. Of ik had er geen geduld mee gehad.

Ja klopt, heel jammer maar ik zei toen al, Karma komt nog wel.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:47

*\o/* Wat goed jolanda!

-O- nog steeds geen veulen Sheryn ^)

Lekker bezig Lor!

Groot gelijk met die lange buitenritten, tis echt voorjaar aan het worden <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:07

We denken dat het vanavond wel eens kon gebeuren. Ze is niet erg geïnteresseerd in aandacht en normaal laat ze haar eten staan voor knuffels. Ze was ook niet druk met voeren. En dat terwijl Cheyenne niet zo van aandacht houdt, en zij nu bedelt voor knuffels. Zo grappig om te zien hoe ze ineens van karakter kunnen veranderen door hormonen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:35

Misschien een stomme vraag he maar ik heb vrijdag middag m'n zadel meegegeven aan een meisje om te passen en ze heeft netjes betaald, ze zou in het weekend passen en me wat laten weten. Nu gaat ze vanavond of morgen voor de tweede keer passen, maar ze liet niets horen tot ik het vroeg en eerlijk gezegd dacht ik het dezelfde dag al terug te krijgen. Maar ik was op school dus heeft ze dat tegen m'n moeder gezegd. Nu vind ik meermaals passen niet erg (het is boomloos, past sowieso op haar type paard) maar dan had ik op z'n minst een reactie verwacht. Ik heb namelijk ook niet echt zin na een week ineens m'n zadel terug te krijgen, of is dat normaal dat passen zo gaat? Heb het zadel al een keer uitgeleend om te passen maar het dezelfde dag ook netjes terug gekregen. Eigenaar reed met verkeerd dekje en daarna niets meer gehoord maarja.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:38

Oeh spannend. Ben benieuwd :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:39

chimello schreef:
Misschien een stomme vraag he maar ik heb vrijdag middag m'n zadel meegegeven aan een meisje om te passen en ze heeft netjes betaald, ze zou in het weekend passen en me wat laten weten. Nu gaat ze vanavond of morgen voor de tweede keer passen, maar ze liet niets horen tot ik het vroeg en eerlijk gezegd dacht ik het dezelfde dag al terug te krijgen. Maar ik was op school dus heeft ze dat tegen m'n moeder gezegd. Nu vind ik meermaals passen niet erg (het is boomloos, past sowieso op haar type paard) maar dan had ik op z'n minst een reactie verwacht. Ik heb namelijk ook niet echt zin na een week ineens m'n zadel terug te krijgen, of is dat normaal dat passen zo gaat? Heb het zadel al een keer uitgeleend om te passen maar het dezelfde dag ook netjes terug gekregen. Eigenaar reed met verkeerd dekje en daarna niets meer gehoord maarja.

ik heb geen idee. Misschien is t erbij ingeschoten, of wilde ze wachten tot 2e keer passen voor ze contact opnam?

Heb je bij t ophalen iets afgesproken over wanneer t zadel terug zou komen eventueel?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:41

Nee, niet echt, eigenlijk had ik niet verwacht dat het zo lang ging duren... Normaal pas je toch even binnen een dag? Ik dacht sowieso dat ze kortbij woonde maar dat bleek ook niet zo. Nou ja ze zou morgen ergens iets laten weten maar als ze dan weer niet antwoord wat kan ik er dan van zeggen?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:02

Wat goed Jolanda, lekker zeg!!

Spannend hoor Chimello!

Doet die Endomondo het ook als je alleen gps aan hebt staan en geen internet?

Hier ook heel snel last van mijn bekken na een lange rit, door het breed zitten... Erg jammer, maar niet zo veel aan te doen.

Ik vind het niet meer dan normaal om elkaar in stap te paseren, soms gaan we zelf even netjes stilstaan aan de zijkant van het ruiterpad. Helaas zijn er ook hier ruiters die je van achter in volle galop inhalen...
Dit weekeind zelfs nog 2 paarden die mij inhaalde en een hele tijd tussen mij en mijn moeder in bleven rijden... En dat terwijl Izzy het echt niet heeft op vreemde paarden.

Ik zou even contact op nemen en een uiterlijke datum afspreken wanneer je het terug wil.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:17

Oh ja. Dat in galop van achteren aankomen tot korte afstand vind ik echt not done..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:27

Ik ook niet, Mexx zou daar hysterisch van aan de loop gaan.

Dus het is niet aso dat ik die eis dan durf te stellen dat we wel echt een datum prikken?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:33

Vind ik niet. Als ik haar zou zijn zou ik dat niet raar vinden in ieder geval.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:25

Nou, zadel is verkocht! Toevallig net bericht gehad, hoef ik gelukkig niet lastig te doen over een datum :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:50

Das mooi :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:37

Gelukkig sheryn!
Oei nee dat vind ik echt not done, iets met ruiteretikette..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:42

Wat goed Jolanda!! :D

Spannend Chimello!! Kom maar op met dat veulentje!!
Fijn dat je zadel verkocht is!

Ik heb gister gewandeld in het bos met Feike, nouja poging tot..
Het hele pad is omgeploegd door die stomme trekkers... Is gewoon niet begaanbaar.
Vrees dat ik dit jaar niet lekker op buitenrit kan gaan.. -O-

Endomondo ga ik ook nog eens installeren :D

Ik heb net weer even paardje gehobbeld :D
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:51

Zo donker op de foto!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:55

Haha ja het was ook al donker buiten, gelukkig hebben we goede verlichting bij de bak :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:58

Dat scheelt alweer :)