[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:37

iti schreef:
uhj... moet ik me nou schamen? :o ik zal es googlen

Nee hoor dat hoeft niet.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:37

M_D_H schreef:
:')
ik ben geen wijsneus...
ik kan het toch ook niet helpen dat ik alles weet :')

ja ok :P :D

Gelukkig hoef ik me niet te schamen.. maar kan dat met zon muilbeestje dan? nooit geweten vind t reuze interessant :P

M_D_H

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:40

:D

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:42

Zeker kan dat met een muildier, waarom niet?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:45

Weet ik toch veel :) ik weet niet alles.. ik wist ook niet dat je op een ezel kon rijden, of nja.. wist niet dat mensen in nederland dat ook deden :D is er ook een specifieke reden waarom je een muildier wilde?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:47

omdat ie oortjes zo geweldig cute zijn <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:53

Nou niet echt, ik vind een ezel wel heel leuk, maar ja nooit een tegen gekomen, deze stond in een donkere stal met zijn mama (andalusier) net uit spanje 1 aug , 2 aug geboren en moest 3 aug al weer in een vranchwagen naar de volgende handelaar en een muildier heeft voor hun geen waarde, dus ik zag het al helemaal voor me hoe hij vertrapt werd door de andere paarden in de vrachtwagen en heb samen met een vriendin beide gekocht, ik het veulen zij de merrie.
Nu ben ik erg bezig met de academische rijkunst en ja dan moet Bobby ook een academisch muildier worden, tenminste ik ga een poging wagen tegen die tijd. weer eens wat anders dan tinkers trainen, hij heeft veel van zijn moeder, maar ze kunnen echt zo koppig zijn als een ezel, dus wie weet , miss kom ik niet verder dan de oefeningen in het stilstaan doen ;-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:55

ach...
stilstaan is altijd nog beter dan het monster van me vriendin...
die was vandaag weer zo bezig :(

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:01

Ojee wat is dat voor monster een muilezel zeker ? :-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:19

nee...
haflinger...
en normaal beperkt hijzich dus tot het stilstaan...
maar het kan best een buffel zijn als die wat wil (door je heen lopen enz) en ik ben daar niet zo van gedient,
maar me vriendin en haar bijrijdster zijn niet altijd even...
consequent...
en me vriendin was 5 weken op stage...
en de bijrijdster(andere vriendin van ons) was 2 weken ziek geweest... en ging vanaag weer voor het eerst rijden...
en het hafje is normaal super braaf (we hebben al eens zonder zadel achterste voren gezeten en dan gesprongen :'))
dus normaal haddat best gekund...
maar vandaag hing iets inde lucht ofzo...
dus zei ging in de ene buiten bak, enik in de kleine, en e groom bij haar in de grote bak...
maar hij was zo spastisch, dat ze dus nietverder durfde, en aan mij vroeg of ze even 2 min mijn bak mog lenen om hem ff los te gooien (energie kwijt te raken :P)
du ik zeg is goed, dus zij loopt met hem over het weide pad hee naar de k bak...
en in eens gooit hij haar meteen rotgang om ver en rent zo de wei in...
om vervolgens rech op de kleine bak af te rennen(waarna ik dus bijna van gil af werd gelanceerd) dus ik afgestapt...
paard uit de ak gehaald, op het pad gezet waar me grom hem vast hield(die ook al van haar poown af was gesprongen) om haar te helpen...
maar die rotzak was zo gemeen,
hij rent gewoon recht op der af, en begint dan naarder te slaan en te bokken... (durft die bij mij niet, wat ik blijf staan :()
dus uit eindelijk stond zij uit de wei, en ik dus in me eentje bij hem...
eindelijk hem gevangen...
probeert hij me daar toch door me heen te beuken..
dus toenwas ik het zozat, dat ik de zweep 2 keer loeihard op zijn neus heb geslagen... (in de hoop hem tot reden te kunnen brengen) njaa dat hielp iets...
uiteindelijk van helemal achterin de wei, naar voren gelopen loop ik naar het hek, duw ik die open, probeert hij het toh @#$%^*&^$@#%^&#$^weer :( dus weer die zweep loeihard op zijn neus gemept... en hem uiteindelijk met moeite in de k bak gekregen... met moeite het zadel af gekregen...
en hem daarna los gelaten...
en vervolgens met gil mar buiten op het zandpad naast onzestal getraind...
want de g bak was te nat voor zijn mok :(
majah...
die dieren, de poown van me groom, en gillian, waren al zo gestressd dat me groom een paar keer gelanceerd was...
en ik elke keer als de haf ging brulle naar gil steigerent de lucht in ging :(
en die haf was wel zo maf dat niemand in de bak durfde...
heb hem uiteindelijk mar zelf er uit gehaald :(
geen idee waar die last van had...
is normaal het braafste paard van stal...

was wel goed kwaad....
ben normaal echt niet zo van het slaan, maar laat me ook niet de halve wei door sleuren :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:20

oeps...
heel lang verhaal :')

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 10:26

Sandra bijna weekend +:)+ en dan lekker uitrusten

Bobby is echt <3 <3 , wat een scheetje zeg! Hou je ons op de hoogte met foto's de komende tijd? Ben heel benieuwd hoe Bobby uitgroeit

Carolien lekker het bos ingeweest met braaf paardje +:)+ Genieten is dat dan hè

Mar in de bak geoefend en lekker gereden

Bijna paard met grote oren gaat academisch opgeleid worden. Als dat zou lukken dan zou dat echt geweldig zijn :P

Mdh ruzie gehad met een Haf :=

Ikke gisteren géén ruzie gehad. Heb heerlijk gereden <3

Ga zo mijn huis eens aan de kant doen en boodschappen doen en spullen pakken. Ik heb géén zin, maar ja... daarna vakantie!

Fijne dag iedereen :wave:

BestFriends

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:31

leuk beestje die muilezel!! :D
echt schattig!!!
gisteren een Jolly Ball gekocht voor mn schatjes *\o/*
echt mega schattig om ze te zien spelen
vandaag gaan we nog eens met Gentle op de wei rijden :D
ik ben eens benieuwt of hij vandaag weer gaat bokken.
hij durft dat wel eens te doen maar dat is niet hoog
ik kijk uit om nog eens op buitenrit of naar de zee te gaan wandelen met mijn paarden maar dat gaat nu niet omdat de merrie drachtig is en ik wil niet meer met haar rijden tot ze bevallen is
ze is echt wel dik en ze kan lange wandelingen niet meer aan
dus nu nog een maandje met Gentle op de wei en dan kan ik weer met M-Joy rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:42

Aaaah dat veulen met grote oren :+:
Wat een droppie!

Fijn dat je zo heerlijk gereden hebt Yvonne!
MDH ruzie met een haf gehad..

Ik heb gister ook ruzie gehad met een paard. :=
Was met een stalgenootje het bos in en haar paard ging in het bos volledig in staking. Zette echt geen stap meer.. :=
Ze heeft echt alles geprobeerd, maar lopen deed die merrie niet meer (lang leven de hengstigheid :=).
Toen ben ik er maar opgegaan en even flink aangepakt met zweep en toen liep ze wel weer := Totaal niet mijn manier van doen, maar dit was echt te gek voor woorden gewoon en je kan dat paard moeilijk in het bos laten staan. :')

Zij is toen even op Viane gegaan en mijn topper bleef natuurlijk hartstikke braaf en geduldig. Heerlijk dier :+:
Later weer gewisseld en toen was er niets meer aan de hand. :+

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:45

:wave:

Oops Desiree, wat een etterbak! Komt erg overeen met mn verzorg fell die ik gedaan heb...

Wat cool Academische Rijkunst met Bobby! :j
Ik heb vroeger bij een vriendin ezels gereden. Was echt grappig, zo eigenwijs als het maar zijn kan. Echt niet naar links gaan, nee nog liever de sloot in := _O-

BF Jolly bal gekocht! En bijna buitenrijden...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 12:16

*\o/* *\o/* *\o/* Verrassing *\o/* *\o/* Saartje, mijn konijn, heeft jonkies gekregen :):)
Ik was mijn buurman aan het uitleggen over de verzorging van de dieren, omdat ik straks 3 dagen weg ben. Ik zei tegen hem: waarschijnlijk komen er snel jonge konijntjes, want er ligt allemaal haar in het hok. Toen zei hij: ligt er al geen nestje onder? Ik kijken en jawel, tatata, 3 jonkies van al drie dagen oud. (sinds drie dagen ligt er haar in het hok).
Alle drie de jonkies zien er goed uit, en Saartje is gelukkig absoluut niet agressief aan het bewaken.

Dus ikke helemaal blij *\o/*

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:27

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:37

Hallo allemaal,

Ik moet veel bijlezen zie ik :o
Ik heb wel hele leuke foto's gezien van een muilezeltje en van patrick! <3

Ik ga morgen als ik dan weer thuis ben is even bijlezen en antwoorden als ik fut heb!
Maar zit nu even te stressen voor zondag :+ voor wie wil weten waarom moet dit maar even lezen :') : [JH] Lastig en ongemakkelijk

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:08

Serada

Afbeelding

Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:24

Goede morgen,

Knappe Serada <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:48

Wat een ruzies met paarden hihihih :D
Jayney knap hoor!
Mooie fotos van Serada... ik zal binnenkort springfotos maken met spiegelreflex :D
Ook mooie fotos van Patrick in een topic. Hij oogt wel erg groot? of niet Marja?

Ikke heb gisteravond heeeeeeeerrlijk fijn gereden, met hulp van een meisje op stal. Ik weet nu hoe ik de fratsen op moet lossen van Madelief (als ik op t hekje afdraaf, gewoon recht op t hekje afdraven of juist de verkeerde kant op gaan :P ) en ze moet nog wat beter voor t been worden. Ik moet haar echt een beetje " wakker " maken. Ze is echt heel koel in t hoofd haha,beetje te. Been maakt geen indruk, zweep maakt geen indruk. Als je een tikje geeft heeft ze zoiets van mwah.. sla me maar hoor.. ik loop gewoon zoals ik lopen wil. Ze komt steeds mooier in de spieren, alleen de achterhand moet nog wat meer. :D Ik ga zo met de meiden van stal naar Hypo Fryslan in Drogeham, ff kijken. Ben benieuwd!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:05

Serada word met de dag knapper zeg wat een mooie merrie <3

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:14

Hallo allemaal val even jullie topic binnen :D
Heb een nieuwtje we hebben een nieuwe locatie en datum voor de Hengstenkeuring met voldoende plaats voor kijkers en fotograven 8-)

ICS-NL Hengstenpremiekeuring
Wanneer: zondag 03.04.2011 09.30 uur
Waar: De Witte vallei - Heusden (Gem. Asten) http://www.dewittevallei.nl/
Categorie: NL Keuring
Voor geregistreerde Irish Cob hengsten van leden, opgeven voor 15 maart 2011
Locatie: De Witte vallei Gezandebaan 31 Postcode: 5725 TM Heusden (Gem. Asten)
Provincie: Noord Brabant
Ruime parkeergelegenheid, zitjes in de keuringshal.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:07

hallo!!

ben weer terug van vakantie, kort bijgelezen, paar keer gehoord dat het rustig was maar jullie hebben toch weer redelijk wat pagina's bij elkaar gepraat in mijn vakantie!

Nu nog even een wasje in de wasmachine stoppen en dan snel naar Troy want die heb ik wel gemist (hoop hij mij ook een beetje)

Groetjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:16

Hoi, even egoposten! :=

Jemig ik ben best wel geschrokken vanavond :=

Stond met Nancy (stalgenootje) te praten in stal en had Viane aan de hand vast, toen er een wit busje het erf op kwam rijden.
In eerste instantie dachten we aan polen.
Meneer draaide het raampje open en begon met dat het regenachtig weer was en blabla. Vond dat ie voor een Pool wel ernstig goed Engels sprak.
Toen vervolgde hij met dat hij uit Ierland kwam en begon over tinkers. Hij toonde interesse in Viane..
Op dat moment begonnen er bij mij toch wel wat te rinkelen, aangezien ik net in een topic had gelezen over Ierse handelaars die op tinkerjacht zijn.
Heb hem meteen vertelt dat mijn paard niet te koop was en dat ik al over hem gehoord had.

Staleigenaar kwam ook nog aanlopen en we hebben het kenteken nog genoteerd.

Bleugh.