Vriendin ziet het natuurlijk minder vaak dan ik, ze weet het wel, maar hoopt/denkt dat het wel goed komt... Grit, wat jij zegt is precies wat ik denk, dat een kuddeleider de rest soms even op z'n plek zet als ze te opdringerig of wat dan ook worden, prima, maar Banbay betwist hem het leiderschap absoluut niet, maar moet toch steeds rennen voor zijn leven.... Ik ga straks als eigenaresse komt toch weer even serieus praten...
Banbay is er overigens ook door veranderd, ook in omgang met ons wat onzekerder, sneller chagrijnig enz... Hij is dikke maatjes met Kascha, maar Fries jaagt hem regelmatig bij haar weg....
Als het nadelig is voor je eigen paarden moet je er gewoon mee afwerken hoor..... Je moet niet van een anders' probleem jouw probleem maken...
mnkortleve
Geplaatst: 29-08-09 09:25
Grrr Als ik haar was zou ik ook hopen dat het goed kwam, want anders moet ze een ander plekje gaan zoeken. Als jij zo'n verschil aan zijn gedrag kan merken denk ik dat ik het wel zou weten wat ik zou doen. Een goed gesprek is wel verstandig, maar laat je niet oml*llen als je zelf al iets in gedachten heb. Succes.
ik weet helemaal niet hoe je er tegenover staat grr, maar heb je wel eens aan bachbloesem gedacht? voor banbay bijvoorbeeld iets waardaar hij wat minder bang is en voor de fries iets waarvan hij wat rustiger word en weet dat hij de baas is en niet elke keer hoeft te "vechten" loop er normaal p het forum niet mee te koop, maar dit lijkt me echt iets wat goed op te lossen is met bachbloesem. (hoe en wat precies weet ik niet, mijn moeder is de expert, maar je hebt vanalles (bijvoorbeeld ook iets voor nieuwe situaties enz.)
Jeetje wat naar Marleen. Je wilt de kudde de tijd geven om ook echt een kudde te worden maar tot nu toe is het je eigen Banbay die daar onder lijdt.... Ik zou inderdaad een gesprek aan gaan met de eigenaar van de fries en als het zo door blijft gaan zou ik toch zeggen dat ze een ander plekje moet zoeken.
Hier net wakker geschrokken!! Beetje laat maar ok. Effe rennen door mn huis heen en dan naar Bons toe! Als ik er kan komen wat er is truckersfestijn in Putten!!
Ik met het met de mensen hier boven eens Marleen Het is jou huis jou kudde. En als dit langer door blijft gaan en JOU paardje veranderd daar door in de negatieve zin. Dan zou ik er niet mee door gaan.
Grit
Geplaatst: 29-08-09 10:48
Lastig Marleen om het gesprek aan te gaan . Maar dan weet ze wel dat het een serieus probleem is en kan ze ook meedenken. Succes! Heeft de fries vooraf al bij jullie apart gestaan? Anders misschien de fries een paar weken in een eigen weitje in jullie wei. Kan Banbay op adem komen en de fries wat rustiger worden. Of nog gefrustreerder worden, maar dan weet je ook dat je het nooit gaat werken.
Wat betreft de deken, waarschijnlijk kun je die met de aansprakelijkheidsverzekering vergoed krijgen.
ah als ik dat zo lees krijg ik haast medelijden met banbay.. Ik zou er zeker een gesprek voor aangaan.. Het gaat wel om jou paarden..
grrr
Geplaatst: 29-08-09 12:44
Ben weer even wat positiever... heerlijk menritje met onze Banbay gedaan. Ook goed en eerlijk over het probleem gesproken, ze weet ook dat ze niet kan blijven als het zo door zou blijven gaan. Zij gaat met een kennis die veel ervaring heeft in gesprek over of het nog zal veranderen en idd staat ze ook wel open voor evt. iets kalmerends (zoals Bachbloesem, bedankt voor de tip Maartje). In ieder geval konden we er goed over praten, dus da's fijn... En toen onze vent zo z'n best deed op de buitenrit werd ik al weer ietsie positiever...
Grit, Fries heeft notabene met Banbay apart gestaan, toen ging het prima, maar nu met de merries moettie gewoon wegwezen...
Wij gaan zo even wat paardenspullen halen, en heb alweer nieuwe deken besteld....
Pfff naar probleem Marleen! Hopelijk wordt het snel rustig. Het deken kun je idd verhalen op de WA verzekering. Ben benieuwd wat Niamh en Enya van hun toekomstige wei genootje gaan vinden..... Waarschijnlijk verhuisd Hobje binnenkort naar hun wei, omdat het haflingerhengstje hem aan het opeten is.....en dat vinden we toch ook wel zonde van de mooie manen.
Veel plezier vandaag Carola!
Angela lekker 'droog' mennen in de regen! hihihi Heb net ook een lekker ritje gemaakt, 1 buitje gehad, dus dat viel mee! Niamh moest echt weer ff wakker worden, ow.. zadel, ehm ow ja beetje werken! En na een flink sprintje was mevrouw weer spontaan wakker!
hehe, onze maaier doet het weer, de paardjes hebben het goed bijgehouden, maar het was toch even flink werk voor de maaier. heb er nog vrolijk een steen uit gereden waar de pinnetjes van de poort in zitten, maar heb hem ook weer dicht gemaakt.
hoop dat het helpt grrr, en al lekker weer een nieuwe deken besteld sommige dingen hebben tijd nodig. maar kan me voorstellen dat het echt niet fijn is.
vannochtend mensen voor sylke geweest, erg aardige mensen, hebben zelf ook tinkers. maar ze gingen ook nog naar een andere tinker kijken(ze bellen vanavond even, dat is wel fijn). vanmiddag ook nog mensen, ben benieuwt. pff vind het wel moeilijk, het idee alleen al dat ze straks weg gaat en er komen tranen, maar ik sta wel achter mijn beslissing.
Anoniem
Geplaatst: 29-08-09 13:45
Eerlijk Marleen? Je eigen paarden gaan voor. Opzouten met die Fries... Vriendin zal sowieso die deken moeten vergoeden, en daarna een andere plek zoeken.. Bij dit soort zaken moet je gewoon simpel en zakelijk blijven. Tijdje proberen kan wel, maar na een week of 2 moet de rust gewoon weer in je kudde zijn vind ik persoonlijk.
Iig top dat het gesprek fijn ging!
Spannend en tegelijk ook best dubbel denk ik allemaal Maartje...
He Marleen, wat vervelend voor Banbay.. Je eigen paarden gaan natuurlijk voor, dus ik zou echt goed gaan nadenken of die Fries niet weg moet.. Wat Maya zegt, 'tijdje proberen kan wel, maar na een week of 2 moet de rust gewoon weer in je kudde zijn'. Dit vind ik ook, en vind het ook echt sneu voor Banbay Maar wel fijn dat je wat positiever bent na het goede, eerlijke gesprek en het lekkere menritje...
Ik ga weer, het zonnetje schijnt ff, dus ga ff achter 't huus kiek'n hoe het met de peerdjes is..