[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:23

Sorry dat ik eventjes niet op jullie kan reageren, maar ik duik m'n bedje in. Morgen snel paardjes eten en drinken geven, tas inpakken en een weekendje weg!
Misschien dat het morgenochtend nog snel even lukt om op jullie te reageren, maar als dat niet meer gaat; iedereen alvast een prettig weekend en een waar dat nodig is!!

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:25

volgens mij kan het zowel een oude als verse kneuzing zijn.. maar volgens mij kan het niet veel kwaad als je het maar in de gaten hoiud...

mooie foto trouwens... vast wel warm om hem te maken hahaa...
paard weer nieuwe schoentjes zekers?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:35

mamauba, nou het verhaal wordt nog gekker van de fjord
bel vandaag die kennis, fjord staat er nog
dus zei vraagt over hoe en wat
zegt ie dat er iemand heeft gebeld of ze voor de kar stond en verders eigenlijk niks...
snap er niks van, volgens mij heeft ie een steekie los en weet ie niet meer dat je gebeld hebt
nu wil die dr met 1 a 2 weken naar de slacht doen omdat de wei te nat wordt...
hij zou jou toch bellen dan, wat een debiele vent
volgens mij als iemand dr echt zou willen (redden) hebben, dan moet ie dr langs rijden met trailer, ff onderhandelen en dan in die trailer stoppen en wegwezen, ik snap dr echt niks meer van, hoe sommige mensen kunnen zijn...

grid, snel zin maken dus!

jellie, vlas is super, echt, goedkoop en heel hygienisch, geen stank en echt super droge bovenlaag
onderlaag vormt zich een wat vochtiger gedeelte waar je niet in mag vroeten, elke week een pak erop, elke dag alleen drollen eruit halen, en eens in 12 weken alles eruit halen, hoeft maar 1x in de winter
kan met fig met 1 kruiwagen een week doen dus, en ben maar 5 minuten bezig met mesten
fenno snelle henkie met springen, ging maar net goed met opstappen, wel link zeg
en flan weer uitgehaald naar ander paardje, moet ze 'ongesteld' worden ofzo hihi

leon, wat een mannen ineens joh (jaloers haha)

keevagirl, gaaf dat het zadel zo goed bevalt, leuke foto's
manlief ook op paard, lekker toch

chubby, enting zonder vechten verlopen dus, gelukkig maar

desillies, haha super foto

dagje vandaag was heerlijk, lekker getraind en meisje van forum was er ook, vond het ook leuk gelukkig
lang bezig geweest en daarna nog ff buiten gereden, lekker door het water geweest ook, dik 1,5 uur weg geweest, en daarvoor al zo'n tijd in de bak haha arme fig, ney hij vond het heerlijk
morgen lekker rustig aan doen, moet ook wel
zere benen
+ extra blauwe plek want beugel kwam tegen de andere blauwe plek haha ach kan nog wel wat bij

lekker slapen iedereen, tot morgen!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:37

Hier nog even een fotootje van hoe de Barefoot "bloot" op Keeva ligt (dus zonder mijn kont erop ). Ben blij met jullie opmerkingen hoor, opbouwende kritiek is altijd welkom

http://www.mijnalbum.nl/Foto=YAE6XGYC

Fjordkootje, die singelstoten waren inderdaad het enige waar ik me wel aan stoorde, omdat het in mijn ogen ook niet bij een westernzadel hoort. Wat dat betreft heb ik dus dezelfde "tic" als jij ... Had me alleen niet gerealiseerd dat dat bij de nieuwe roundskirt anders is. Ga hem nog 'ns even rustig bekijken op de site. Bedankt voor de tip !

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:43

Dit is em, Keevagirl, maar hij schijnt minder stevig te liggen
http://www.boomloosrijden.nl/rounded%20western.htm
Ik heb het niet aangedurfd om dat zadel voor Mira te bestellen, dus ze krijgt precies dezelfde als Koot.
Welke maat singel heb je op je testzadel?
Het versleten gladde oppervlak van het testzadel vind ik eerlijk gezegd lekkerder zitten dan als het nubuckleer nog helemaal suedeachtig is.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:49

Mazzelmeid, heel veel plezier met weekendje weg!

Roos, wat vreselijk sneu met die Fjord Oh, als ik toch een centje had Mooi spul dus. Bij ons op stal waren er een paar die dat hadden. Is wel een stuk duurder begreep ik. haha, jij hoeft toch niet jaloers te zijn jij bent toch al aan poppetje 202 bezig?
Fijn dat je zo'n gezellig dagje had! En jij weer wild gedaan met blauwe plek erbij

Keeva, ik vind t zadel echt mooi staan! Je mag het een hele week op proef hebben?

Vanaaf les. Ik zou eigenlijk op Flanna rijden maar ik stond nu ingedeeld op Fabio. Mijn oude liefde. Daar reed ik in het begin altijd op. Nu rijdt er altijd een kennisje op, die wil nooit op een ander. En zij was er niet. Ik had al vaker gevraagd of ik eens op hem mocht dus ik had toch wel een beetje geluk.. Al rijd Fantekind veeeeeel lekkerder Jan heeft lekker gereden. Ze was nog wat drammerig maar naarmate de les vorderde ging ze beter lopen. We zijn proefgericht aan het rijden geweest. Was leuk. Flan heeft geen deken opgekregen want t was zo warm.

Daarna zijn we naar de ikea gegaan om daar te eten We moesten bij mensen langs om hun pc te installeren dus niet veel tijd om zelf te koken. Installeren is gelukt. Daarna lekker met Lemmy gewandeld en straks naar bed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:57

Keevagirl, op die foto vind ik m toch niet zo op de lendenen liggen, eigenlijk meer op randje net wel / net niet. Op die andere foto's leek toch meer naar achteren. Nouja.. als je onder het rijden maar geen problemen hebt

Jellie, tof dat je op Fabio mocht!

En nu ga ik echt slapie doen!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:58

Fjordkootje: Wat bedoel je met kiest ze haar eigenweg??
Ze heeft geen ijzers volgens de hoefsmit heeft ze hele goede hoeven.

wat wij nu denken is dat toen de hoefsmit geweest is ik de zondag erna naar huis ben gelopen met Whis.
Dat is best een stukje lopen ook af en toe over een stukje verharde weg.
Plus orlan is vorige week met haar naar het balijbos geweest en werterpark in zoetermeer was ook een rit van 4 uur.
Misschien was het toch even te veel van het goede.
Want nu ik die plekjes zag deze week dacht ik er ineens aan dat de hoefsmit nog niet zolang geleden geweest was en me dat ontschoten was kwa af en toe op het verharden lopen.(allen stappen hoor)

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:01

Maya, lekker maffen

Peetorlan, wij rijden ook over het asfalt en ook in draf maar gelukkig heb ik nooit kneuzingen bij Flan gezien. De een is er mss gevoeliger op dan de ander.. iig in de gaten houden....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:29

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 05:16

ziet er goed uit Bonte, top wat je doet voor de manege zonder drempels.

MM heel leuk weekend enne het is mooi weer

Des gave foto zeg

Snowdon, jij bent goed bezig met al die mannen haha, oh het zijn er maar twee ik overdrijf

Jean, lekker tripje gehad dus.

iedereen een gezellige dag.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:02

Goedemorgen!!!

Over een uurtje mag ik effe weg. Moet in dit kantoorpand gaan kijken bij zo'n defibrilator Is wel weer t leuke van bhv-er zijn...
Vanmiddag ATV en dan lekker naar t bos of mennen!

FIjne dag!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:30

Goedemorgen!!!

Gister had ik een lekker spontaan middagje vrij. Heb lekker met Lisje gereden, moest echt rustig aan doen, ze had last van de warmte en het veulen... 't arme schaap.

Ik sta wel echt verbaast van de verschillen met de vorige dracht. deze keer heeft ze echt al vroeg last en een flink buikje. Ze draagt nu ook meer opzij dan naar beneden...

Boomloze zadels; ik ben er niet weg van. Lisje had er erg veel last van het het ruitergewicht niet verdeeld word. Daarbij vind ik dat je als ruiter niet de gelegenheid krijgt om in de juiste houding te zitten. Maar goed, das mijn mening...

Inentingen: de standaard enting (die minimaal 1 x per jaar gegeven moet worden) is een cocktail (influenza en tetanus). Rhino kun je geven, maar dan moeten echt alle paarden tegelijk geent worden en de bescherming is slechts minimaal.

Straks weer werken... Blegh!!! Nog 1 dagje en dan weekend....

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 07:31

Goeiemorgen allemaal! Pff heb zo een heerlijk warm bedje, gewoon gemeen dat ik dat moet verlaten! Maar ja daar zullen jullie ook allemaal wel last van hebben!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:40

Goedemorgen!

Leuke foto's van jou op Keeva, Keevagirl.
Keeva lijkt idd wat klein als je man er op zit, haha! Wel leuk overigens.
En jullie kleinste ruitertje is zo echt een schatje.

Gave foto Des!

Dressuursingelstoten in het zicht? Hoe zit dat bij een westernzadel dan?
Het voordeel van dressuursingelstoten is dat het erg makkelijk aansingelen is, je zit dan niet boven je macht te sjorren soms.
Dat vind ik echt een voordeel, voor bij wat grotere paarden.

Mooie foto's van de manege zonder drempels Bonte! Lief dat je nichtje mocht rijden.
Die schilderingen waren meteen een mooi decor voor haar fotoshoot.

Yep, irish_lady, daar heb ik ook last van.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:51

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:03

Goedemorgen!

Heb uit kunnen slapen tot net na 7en
En inderdaad, ook ik heb er last van en het wordt in de winter alleen maar erger (warm bed vs koude badkamer). En ik ben sowieso al geen ochtendmens...

Van zadels heb ik bar weinig verstand, en al helemaal geen verstand van westernzadels, dus

Lisje voor de dikke buik

Whis ook , maar dan voor de voetjes
Zo'n buitenritjes moeten niet teveel zijn voor hoeven hoor. Ik draaf gerust over het asfalt, nog geen kneuzing gezien...

MM, veel plezier dit weekend! Je neemt mooi weer mee!

Roos, lekkere middag gehad. Beter!

Jellie, op oude liefde gereden. Da's ook wel eens leuk inderdaad!

Oh.... Fjord- no- name ook Hoop dat er iemand langs wilt rijden met een trailer!

Verder zelf weinig te melden. Net een ham kaas croissantje op, was in de aanbieding en oudbakken
Voor vanmiddag lekker verse witte bammetjes met ham en monchou
En voor daarna weer eens M&M's, is al een hele poos geleden!

En verder weinig te melden, ik ga maar eens aan het werk... Eerst kijken of ik nog leuke mailtje heb ontvangen van een bepaalde collega

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 08:07

whahha go chubby!

De enige aandacht van mannen die ik krijg is van die mannen die al even over mijn houdbaarheidsdatum heen zijn. Uh hellup!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:24

Geen mailtje

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 08:25

Chubby schreef:
:(:)

Geen mailtje

ahhhhhh Misschien heeft ie een ochtendhumeurtje en moet nog even op gang komen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:03

Goeiesmorgens

Sorry, maar ik heb het de laatste tijd (zoals wel meer mensen hier ) te druk om uitgebreid op iedereen te reageren.
Maar wat kan ik me nog herinneren?

Iets over een western/boomloos zadel: sorry heb ik ook weinig verstand van dus kan ik ook niet mee helpen Wel een mooi zadel overigens Keevagirl!

Bryan Adams is ook nog wel van mijn tijd Anything I do, I do it for you!!!

@ SR: die weer een blauwe plek extra heeft

Jellie: die weer heerlijk gereden heeft en dat zonder Flan....

Inentingen: hier krijgen ze iedere 11-12 maanden influenza en tetanus. Rhino ent ik niet voor in. Nu ook niet nu Fayette drachtig is. Ze komen beiden nauwelijks tot niet in contact met andere paarden en ik vind het geldklopperij en mijn DA ook niet nodig

@ IL: mijn bedje was ook nog veels te warm om er uit te komen vanochtend. Nou vind ik een koude badkamer niet zo erg maar wel het felle licht daar als je de lampen aandoet.....

@ Desillies: leuk verslag van Tommie's nieuwe schoenen!

@ Chubby: onder hand al een mailtje binnen?

Verder iedereen nog bedankt voor de felicitaties!
Heb gisteren een lekker rustig dagje gehad. Wel gewerkt, niet veel gedaan Om 4 uur naar huis gegaan omdat Roy om 5 uur bij de huisarts moest zijn om zijn hechtingen eruit te laten halen. Huisarts was tevreden over de wond en met een dag of 2 voorspelde hij dat Roy weer normaal zou lopen. We shall see
Verder geen bezoek gehad. Dat komt zaterdagavond allemaal.

Afgelopen woensdag zat Fayette op 160 dagen en het werd dus weer tijd voor een Dikke Buikenfoto:
Afbeelding
Afbeelding

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:29

Des balen dat de smit pas aan het eind van de middag kwam maar het resultaat ziet er heel netjes uit.

Grid als ik het goed heb begrepen van de dierenarts werkt rhino ook tegen de abortus vorm. Heel belangerijk dus voor fokmerrie’s en hengsten.

Chub als andere paarden niet geënt worden heeft het ook geen zin om Chub te enten het is alles of niets.
Wel balen dat ze jou voor het paarden binnen zetten laten op draaien maar zo staan ze wel lekker lang buiten.

Jellie lekker gereden weer. En Flan heeft last van de hormonen lijkt wel. Leuk dat je ook weer eens op je lieveling van vroeger mocht.

Leon balen dat het niet goed gaat met het rijden als het druk is in de bak. Wel lekker dat je 2 date’s hebt.

Maya sneu voor Amanda dat Dewi niet mee wil. Jij wil toch ook gaan mennen met de dames? Is dan longeren met 2 lijnen niet iets om nu te doen. Kunnen ze wennen aan het werk en krijgen ze beweging.

Keeva mooi dat het zadel goed bevalt. Ziet er ook heel mooi uit. Ik zou ook wel zo’n zadel willen maar ja de centjes.

MM veel plezier dit weekend.

Roos rare kerel. Waarom zegt hij niet eerlijk tegen mij dat ze dan naar de slacht gaat. Dat ze voor de winter weg moest heeft hij gezegd maar hij verkocht haar wel. Ik bel hem anders nog wel een keer. Zit er wel mee dat ze nooit ontwormd is. Weet iemand hoe dat zit als ze eventueel bij andere paarden komt te staan die wel netjes ontwormd zijn. Is dit erg. Ik haal wel elke dat de mest uit de wei.

Peetorlan die plekken kunnen ook komen van stenen of andere harde dingen in de wei of stal. Magic heeft het ook gehad en die heeft het waarschijnlijk in de wei opgelopen. Maar zij is er wel een maand kreupel van geweest.

Bonte je nichtje heeft wel een leuke middag gehad zo te zien. Goed werk hoor voor die manege en wat ziet het er leuk uit daar.

Wenk misschien is het bij paarden wel net zo als bij mensen dat als je de tweede keer zwanger bent dat je sneller een dikkere buik krijgt omdat het allemaal al is opgerekt.

Flettie ze word wel wat ronder. Magic is echt al dik aan het worden. Als ik een keer tijd heb zal ik ook eens foto’s van haar plaatsen.

Gisteren lekker met de les naar buiten geweest. Ze vonden het heel leuk. Het was er ook zo lekker weer voor. Vandaag een lekkere men rit met Meine voor de kar en Pippa onder het zadel mee. Er wou namelijk een gezin met 2 kinderen en 1 jacky van 5 maanden een leuke dag. Nou dat kan kinderen rijden paard dus allebei een uur op Pippa en ouders hebben al heel lang geen paard meer gereden en gaan dus liever op de kar mee zodat de kinderen ook lekker pittig kunnen rijden zonder dat hun ouders van het paard af kiepen. En het pupje kan ook mee op de kar.

Zo u maar even stoppen wat ik heb al een hele pagina vol in Word.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:48

Oeps was jullie kwijt....ga weer even bijlezen nu, scheelt hoef maar vanaf pagina 196.

Woensdag mijn kleine meid laten enten. Nu gaan ze beiden jaarlijks maar ik denk dat ik ze beiden naar een halfjaarlijkse enting toe ga smokkelen. Heb het er met mijn DA over gehad. De influ is een half jaar geldig (wedstrijdeis is jaarlijks enten) en de tetanus is 2 jaar geldig. Nu ga ik dus 2 x per jaar enten voor influ en elke 1,5 jaar voor Teta. De stalbaas wilde enten tegen Rhino, nu worden die van mij niet tegen Rhino geent, misschien Showgirl maar dat was niet echt nodig zei hij, dat was eerder aanbevolen als er meerdere drachtige merries zouden staan. Mijn stalbaas zou dan de enige zijn die tegen Rhino zou enten en dat is zonde van je geld en al helemaal niet effectief. Wel een dealtje gemaakt met de DA dat als we alle paarden hier die uitkijken op ons landje in ene laten enten dat we dan korting krijgen (kom ongeveer op 11 a 12 paarden), dus das mooi meegenomen. Kan ook nog als Kit bij mijn ouders aan huis staat want dat sleep ik hem mooi even naar het weilandje toe, scheelt weer centjes. Voor beide partijen.

Dinsdag met revalidatie hebben we korfbal gespeeld en ik ben nog steeds stuk. Pijn in mijn borstkas, moeite met ademen, alle ribben links doen me zeer ook als ik niet eens beweeg...gaat wel weer over maar das even terug dat ik die pijn heb gehad. Maar ehhe mijn enge pijnaanvallen zijn nog steeds niet aanwezig sinds de hartoperatie. Na het sporten hadden we gesprek met een dietiste, jeetje wat een naar mens was dat zeg...bepaalde sfeer bracht ze in het zaaltje en die ging er niet weer uit.

Sorrry beetje lang verhaal geworden zo zie ik. Nu eerst eens teruglezen naar alles wat geschreven is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:40

Wel bijgelezen maar ben erg chaggerijnig, buikpijn, hoofdpijn, en de rooie vlag hangt uit

Mamauba, ik kan zelf alleen longeren met een enkele longeerlijn, dubbele vind ik nog eng. Ik ben nu bezig met Dewi met schoftje en de leidsels eraan rond te sturen (dus dat ik meewandel). Dat gaat op zich best aardig, maar ze is nog heel snel bang, en reageert nog flink over op de stemcommando's. Ho met name Dus daar ben ik nog wel een half jaartje mee bezig voor er verder wat kan gebeuren... Daarnaast, zodra ik weer mag/kan rijden Ga ik gewoon weer verder met het rijden met handpaard om ze zo te wennen aan naast elkaar en dan gelijk te lopen

Ik ga zo tas inpakken, eten, naar stage, en dan naar oppasadres, blijf daar ook slapen.. Mensen gaan naar Bob Dylan.

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:50

bob dylan .. toe maar...
ik ga zo naar de psych en dan door naar EE naar de sandy road ranch/.. vanaaf halloween trail ride en kostuum verplicht.. ikke ben een platgereden wegenbouwer hahahah