[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:01

Een spannende les weer dus, Jellie!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:04

Zeker! En uiteraard nog enkele paarden die flink weigerden. Flan ook 1x. En nog iemand die gelanceerd werd. gelukkig kwam ze goed terecht!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:05

Ai! dat is minder ja. Allemaal de kolder in hun kop dus!
Blijf je als ruiter wel allert bij.

snowdon

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:09

flettie, gefeliciteerd!!!

Chubby schreef:
Leon, wanneer ga je daten? Zaterdag één en...?
Leon, over smeden gesproken. Kun je mij het nummer van die belg eens geven?

Voor dat nr moet je me zaterdag nog maar even aan herinneren!

En zaterdagavond ga ik met JP, uit Zierikzee, 24 jaar, naar de film. Hij komt me ophalen en brengt me thuis. Hem ken ik via een kennis die een poosje terug in het ziekenhuis lag.

Woensdag komt A. uit Gorinchem (29 jr) me ophalen en brengt me later ook weer thuis A. ken ik nu ongeveer een jaar via de chat, hij heeft mij ooit eens opgezocht op i-net nadat hij mij in de kroeg had gespot

Zo heb je er even helemaal genoeg van en zo komen er opeens weer in sneltreinvaart jongens voorbij haha en dan ben ik al een hele poos niet wezen stappen

Gisteravond trouwens Snowdon weer gereden, ging weer bagger net als afgelopen maandag. Oorzaak: te druk in de bak en dat wordt letterlijk en fuguurlijk vechten... Ook Lucas, de belg van 1.80m nog gereden en dat ging wel redelijk, hij moet nog veel leren.

Ook nog op de poetsplaats een privé-concert gehad van ondertussen ex-Idols Celinde Stalgenoot dus.. en afgelopen weekend in Nijmegen nog tot de laatste 50 van de 10.000 gekomen, maar in de tweede theaterronde (de duetten) is ze afgevallen. Maar onterecht... ze kan echt prachtig zingen! En zonder enige moeite.. Heaven van Do, Sacrifice van Anouk en het nr dat ze met haar auditie zong van Aretha Franklin ofzoiets... echt super om naar te luisteren!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 15:18

Jemig Leon! Dat zijn er wel erg veel! Pas je wel op dat je geen sterallures krijgt met al dat mannelijke schoon?

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:26

Ik zal van het weekend een foto maken van Whis en haar nieuwe deken hihihihi.

Jammer he Jean dat de tijd dan zo snel gaat.

Voor diegene die jarig is Gefeliciteerd van ons hier.

Enten: volgens mij is het ook zo als niet iedereen aan Rhino doet dat het dan geen nut heeft.
Wat ik ook hoorde is dat het per drie maanden moet Rhino maar dat heb ik enkel gehoort en weet niet of het waar is.

Whis is van de week geent met de hele stal ( dat doen ze hier allemaal te gelijk ontwormen ook) .
De DA bood aan om gratis mestonderzoek te doen.
Nou ze is dus helemaal gezond zag er heel goed uit.

Ik heb enkel een vraag?????

Whis heeft witte hoeven nu zag ik van de week een paar wat rooien plekken er door heen wat kan dat zij????
Ze is niet hoefbevangen hoor het lijken meer kneuzingen kan dat en wat moet er mee doen?????

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:47

Fijne avond allemaal!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:58

Flettie nog gefeliciteerd!

Verder weinig te melden...moet weer snel verder met mn huiswerk

morgen wel weer uitgebreider

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:55

Ik heb even zitten lezen over die entingen... Maar ik houd het gewoon op een tetanus en influenza ineen, om de 6 maanden Dan zit ik sowieso safe Tegen Rhino ent ik idd ook niet, heeft geen nut met twee pony's...

Jellie, hoefschoen is nog steeds kwijt... Best lüllig... Vandaag zijn ze ook weer flink met de Bobcat bezig geweest.. maar noppes.. Ik vind jou trouwens lef hebben... een parcours van 8 hindernissen... Pff... ik zou er 2 achter elkaar al meer dan genoeg vinden

Peetorlan, een rode plek is een hoefkneuzing Moet je even in de gaten houden, kan nl wel bij verwaarlozing veregeren... Maar kan in principe niet zoveel kwaad. Vergelijk het met een fikse blauwe plek op je nagel. Heeft de tijd nodig om weg te slijten, maar is wel een wat zwakkere plek.

Daarnet de mutsen uit paddock gehaald, Dewi had niet willen komen naar het hek, mijn vader wou ze nl op de wei zetten, maar omdat Dewi dus niet kwam zijn ze er niet op gegaan... Van mij hoeven ze nl niet meer op de wei, ze lopen het enkel stuk, en ik heb geen zin om in het donker ze te moeten gaan vangen. Dus mijn pa zet ze dan op de middag erop, en haalt ze eraf. Maar Dewi wou dus niet komen... Vind ik best wel sneu voor Amanda, want die komt wel gelijk netjes... En zij kunnen niet alleen Amanda meenemen, want dan komt Dewi wel gelijk door het hek gedenderd...

Anyway, ze dus eruit gehaald. Geborsteld, Dewi was werkelijk waar helemaal of zwart, of grond-zwart... Net de bles was nog wit, en een paar stukjes onder de manen... Nouja, daarna nog aan het handje meegenomen om te wandelen, paar kleine stukjes gedraafd, ging best aardig, moet nog beetje uitvogelen wie aan welke kant moet, Dewi rechts en Amanda links lijkt het het beste te doen qua gelijkmatigheid.

Vervolgens dus de stal opgestrooid, gevoerd en hooi gegeven, ze staan dan netjes naast elkaar te snokken aan het hooinet Geweldig. Merkte trouwens wel dat Amanda echt beweging moet hebben, ze wordt wat balorig.. ze draafde zelfs harder dan Dewi En ik maar meerennen.. *hijg-hijg*

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:59

Vanmiddag voor het eerst gereden met de Barefoot, en ik ben nu al verkocht ! (maar dat was ik eigenlijk al meteen toen ik het zadel binnenkreeg !). Heerlijk, wat een zadel !! Echt een wereld van verschil met mijn toch-al-fijne Continental.Het zit zoveel fijner, en vooral qua ... eh .. muts-gedeelte vond ik het een stuk aangenamer zitten ... Dat wordt dus sparen....

Had manlief gevraagd even wat foto's te maken, maar MAN als hij is, maakt hij dan 3 foto's. Terwijl hij er natuurlijk 30 had moeten maken zodat ik de minst erge eruit kon kiezen ...
Maar vond het wel leuk om 'ns een foto van mij OP Keeva te plaatsen.

Afbeelding

En daarna nog deze unieke (want hij zit er bijna nooooit op) foto gemaakt :

Afbeelding
Ha ha, wat lijkt Keeva dan klein (hubby is 1.90 m.), en die opgetrokken beentjes

Als laatste (maar zal netjes een linkje plaatsen) nog even deze lieve foto van onze kleinste ruiter ...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=H4YO6OHK

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:14

allereerst...lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloriaaa in de glohoria, hieperdepiep, hoera, hieperdepiep, hoera, hieperdepiep, hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *o/*
Flet gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:18

Chubby schreef:
Tinkermuts, je hebt toch een hondenuitlaatservice? Moeten die honden niet allemaal juist tussen de middag uitgelaten worden? Lijkt me niet dat je om 8.00 uur bij zo'n hond aan kan komen Zonde dat dat kindje al zo bang is voor honden. Maar wel erg cool van je dat je aan dit soort dingen meewerkt!

dat klopt, maar de eerste wandeling is tussen 9:30 en 11:00
en de tweede tussen 13:00 en 14:30, dan zit het ophalen thuisbrengen erbij, begin om 8:00 en ben om 16:00 klaar, dan moet de bus schoon, eventueel intake gesprekken en administratie, bijelkaar ben ik er toch z'on 50 uur per week mee zoet.
Als z'on hond s'ochtends mee geweest is staat hij thuis de rest van de dag niet meer op hoor

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:36

Flettie, gefeliciteerd !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:38

Keevagirl, mooi dat het zadel zo goed bevalt! Kan me alleen niet voorstellen dat je dat boven een Continental verkiest... Mooie foto's! Anyway, wat me opvalt op de foto's, het zadel ligt mooi ver naar achter wat voor de schouder super is, maar ik vraag me af of het dan niet te veel naar achteren ligt en op de lendenen drukt? Zo lijkt het nl wel op de foto's... Trouwens wel schattig dat je hubbie erop wilt...

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:10

Maya wat kan ik dan het beste ermee doen wel rijden niet rijden???
Sorry heb hier nog niet zoveel weet van.

En hoe kan een paard daar dan ineens aan komen?
Wel is een week of drie gelden de hoefsmit geweest.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:14

Zoooow... Wat een rust hiero!

Een uitgelezen tijdstip om te reageren, zou je denken, maar ben toe aan een douche en een goed boek

Maya, lekker gepoetst dus! Wel jammer dat die ene muts dan niet de wei op wil...

Keevagirl, ziet er netjes uit! Vind het zadel niet overdreven ver naar achter liggen, maar heb er dan ook absoluut geen verstand van. Dus Jacq, shut up!
En die kleine van je... Zo één wil ik ook! Da's echt een lekker ventje!

Lijkt me ook heerlijk voor mijn doggie Tinkermuts. Maar is best prijzig en mijn ma doet 't voor nop (weliswaar plassen en terug, maar ik loop er dan 's avonds en in het weekend maar wat meer mee)

Ik was laat klaar op m'n werk. Dus gelijk doorgeraced naar de manege ivm de dierenarts. Bleken Chub en weidegenootje nog buiten te staan (18.45 ). Afspraak is dat degene die het eerste op de manege is 's avonds, die zet de paarden allebei binnen. Nu gaan zij er dus standaard van uit dat ík diegene ben...
Anyway. Op weg naar stal heeft de DA gelijk de (influenza/ tetanus-) injectie erin gezet. De DA heeft dus niet echt hoeven vechten...
Gaan eten thuis en net teruggeweest. Chub's lijf is nu natuurlijk prachtig wit, maar staart en manen leken nu wel supergeel. Lekker ff onder de warme douche gezet dus.

Ze staat nu lekker warm op stal, en nu ga ik maar ff ee warme douche nemen

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:17

hmmz ik heb het idee eerder dat het zadel wat te laag ligt van achteren, misschien kun je er een deken extra onder doen en die aan de achterkant dubbelvouwen zodat hij daar wat hoger ligt, volgens mij moet het dan opgelost zijn...
maar tkan ook aan de foto liggen hoor, foto's verdraaien altijd een beetje en ze zijn schuin genomen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:27

Peetorlan, zelf geen ervaring mee, maar ik zou het proberen en aankijken hoe het gaat Dus wel rijden, maar niet over grind, maar over gras en zand dus? Hoe ze eraan komen? Keer ergens hard tegenaan gestoten, op getrapt etc...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:28

lang verhaal over het beslaan en nu geen zin om dat te typen,ik moet nog eten..
maar deze sfeerfoto wilde ik toch even plaatsen
Afbeelding

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:34

dankje Maya voor je advies.
ik doe al vanaf gisteren rustig aan met haar.
als het na het weekend niet weg is of erger dan raadpleeg ik wel even iemand

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:02

Maya schreef:
Keevagirl, mooi dat het zadel zo goed bevalt! Kan me alleen niet voorstellen dat je dat boven een Continental verkiest... Mooie foto's! Anyway, wat me opvalt op de foto's, het zadel ligt mooi ver naar achter wat voor de schouder super is, maar ik vraag me af of het dan niet te veel naar achteren ligt en op de lendenen drukt? Zo lijkt het nl wel op de foto's... Trouwens wel schattig dat je hubbie erop wilt...

Ik ben Keevagirl niet, maar ik hoop dat ik hier op mag reageren Er druk niets op de lendenen, want 't is allemaal heel soepel, er zit dus geen harde massa in zoals bij een gewoon Westernzadel.

@ Keevagirl: voor dat je gaat sparen, hij bestaat nu ook in roundskirt model, en ook zelfs met echte westernsingel. Alleen schijnt hij met dressuursingel beter op 1 plek te blijven liggen. Wat mij irriteert is dat je de dressuursingelstoten ziet, begrijp je wat ik bedoel? Ik blijf in mijn hoofd hebben dat je met een Westernmodel niet dressuursingelstoten moet zien. Maar da's 1 van mijn tic's.
Vooral bij Mira voel ik iedere stap die ze zet, waarschijnlijk omdat haar rugspieren nog niet zo goed zijn ontwikkeld als die van de Koot. Zo staat ie bij haar:
Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:11

peetorlan schreef:
dankje Maya voor je advies.
ik doe al vanaf gisteren rustig aan met haar.
als het na het weekend niet weg is of erger dan raadpleeg ik wel even iemand

Roze vlekken in de zool zijn juist vaak oude kneusingen. Wat doet ze als je haar zelf haar weg laat zoeken? Heeft ze wel of geen ijzers?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:14

Fjordkootje, ook met een mens erop zal er toch gewicht op het zadel komen, en dan, wat ik toch wel hoop, wordt de druk over het hele zadel verdeelt, dus ook een deel op de lendenen Daar doel ik op, heeft niks te maken met hard of zacht materiaal

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:20

snowdon schreef:
Heaven van Do

Heaven is niet van Do, ze heeft het gejat van Bryan Adams!!! (maar die is vast van voor jouw tijd )

Flet, van harte gefeliciteerd !

Lien, echt een mooie foto. Je zou hem bijna inlijsten...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:22

Hoihoi
Ben ik toch nog even!!!!!

Ingrid, succes met huiswerken. gaat t trouwens nog goed met je broertje op school?

Maya, balen van die hoefschoen... misschien komen jullie hem nog wel op een onverwachte plek tegen? Een parcoursje springen is toch wel heel leuk. Vooral omdat je dan zelf fanatiek wordt. Ik hoop echt dat ze nog een x een springwedstrijdje organiseert dit jaar Inuitjes vind ik altijd zo vreselijk, daar kan ik me echt zorgen om maken
Je mutsen staan ook weer lekker op stal te genieten Gaat goed met die 2 he?!

Keeva, gaaf die Barefoot op Keeva!!! Leuk dat ie ook zo lekker zit. Ik vraag me af of dat er tussen de barefoot zadels ook nog veel verschil zit qua zit? Iig leuke foto's! Die kleine ruiter is ook echt grappig

Chubb, dat is niet leuk zeg dat ze er gewoon van uit gaan dat jij dat wel doet