[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:20

En ik ben over een paar weekjes 28 geweest...haha!

Anoniem

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:22

Ten eerste, Flettie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog vele gezonde en gelukkige jaren gewenst! Maak er nog een leuke dag van!

Tinkermuts, mooi om te lezen... Van dat kleine meisje Hopelijk gaat het met die volwassene ook goed

Ooh Desillies... ik zal zaterdag aan je denken als ik weer op een familiefeest ben... Lekkere strandrit...

Grid Echt geen zin in midweek Euro-disney? even relaxen en ontspannen?

Graaskorf.. echt een raar verhaal.. kan me voorstellen dat je dan niet meer prettig op stal staat... Hopelijk lost het zich vlotjes op, of vind je een ander stekkie voor paard... Beterschap iig voor hem!

Jean, een aantal heerlijke dagen gehad dus, mooi joh!

Was het wel weer... Zelf niks te melden..

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:25

gefeliciteerd,

Graaskorf echt balen zo`n stalhouder is dit dezelde als die steeds teveel voer gaf,

nou heb nog niet bijgelezen een boel gezeur gehad de laatste paar dagen maar het is allemaal goed afgelopen,

gisteren wel lekker op lonan gereden hij deed goed zijn best,
daarna nog even Biggels lekker geborsteld en geknuffeld die echt mega hard groeit sta er steeds versteld van hoe snel dat gaat,En hij geniet echt van een borstel beurtje vooral op zijn hals vind hij lekker,
ze staan nu in de paddock en dat gaat samen ook goed gelukkig,
Afbeelding

niet te veel schrijven allemaal want heb zondag pas echt een beetje tijd om bij te lezen als ik bij silas vandaan kom want daar gaan we eerst nog kijken heb er zin in,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:26

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat je niet lief bent .....

Misschien kwam de knokploeg alleen maar even een bakkie doen , omdat de
1e indruk van jou zo aardig was op hun ?

Dat van die knokploeg is een lang verhaal.... De rest....

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:33

yarka schreef:
@ Mamauba: Moet je elke lesavond iemand met een pony/paard mee nemen?

Je moet regelmatig een ruiter en paard of d-e pony mee nemen om les aan te kunnen geven. Dat is voor mij gelukkig geen probleem want mijn buurmeisje lijkt dit erg leuk en anders kan ik altijd nog een verzorgster mee vragen met een paard van mij. En ik heb het geluk dat ik met mijn auto en de trailer van mijn schoonmoeder geen e rijbewijs nodig ben dus zelf kan rijden.
Op KNHS staat meer info. Misschien als je snel bent kun je dit jaar nog mee doen. Het begint op 1 november. Anders moet je een heel jaar wachten. Ik volg hem in Luttenberg. Maar ze zijn bijna overal in het land of is Luttenberg al redelijk dicht in de buurt?

Flettie gefeliciteerd. Het was heerlijk

Jean een leuke tijd gehad. Mooi dat je Drum onder die voorwaarden kunt verkopen.

Graaskort echt balen hoe jullie stalhouder doet. Niet echt een gezellige sfeer om ontspannen met je paard bezig te gaan.

Grid hopelijk word het toch leuk voor je. Eurodisney is wel heel leuk en je hoeft toch niet de hele dag bij elkaar te blijven?

Draaakje knap hoor van je vriendje. Mijn zus had vroeger verkering met de europees kampioen van zijn klasse. Kleine mager mannetje maar goed dat die was.

Silas lekker uitgeslapen maar nog steeds moe dat is minder.

Wenk dat is wel fijn dat je in je eigen stijl mag blijven rijden. Ik hou ook niet van te veel druk en zeker het eerste kwartier niet. Eerst het paard goed warm en dan maar eens lichte druk. Iets meer mag maar zodra het paard netjes inbuigt gelijk weer ruimte geven. Maar als je goed bezig bent krijg je bijna elk paard goed en ontspannen aan het lopen met lichte druk, gewoon strikt zijn.

Des leuk geluid he als ze met hoefijzers over de weg dribbelen al zal het bij Tommie wel meer stampen zijn.

Tinkermuts mooi dat het goed is gegaan met dat kindje van vier. Wij hebben ook zo'n lieve hond. Vorig jaar kwam mijn schoonzusje op bezoek met een oppas kindje van haar. Een jongentje met ADHD en nog iets (weet niet meer wat ) Hij was gewoon erg bang maar naar een half uur stond hij te springen op de bank met Snuffie 1 van onze 2 honden. Normaal is Snuffie ook altijd bang voor vreemde mensen maar dit jongentje mocht ze gelijk. Ze zal het wel gevoeld hebben.

Dobbel mooi dat het zo goed gaat tussen je twee hengsten.

Zo maar weer eens lekker de paarden plagen eerst een uur les geven en dan maar eens verder zien.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:34

mamauba schreef:
Dienie vind de eigenaar van de fries dit niet erg? Ik hoop het niet voor je. Het hoort er gewoon bij en Maxolo is gewoon ouder.

Ze vind het wel vervelend, is nooit echt leuk natuurlijk, maar Maxolo hoeft niet weg. Ze probeert er wel wat aan te doen, door ze gescheiden eten proberen te geven, ze staan in een paddock met uitloopweide, dus dat is altijd weer iets moeilijker om ze dan gescheiden te voeren. We zien het wel.

Citaat:
Ik denk wel dat ik met Lady bij Maxolo kom maar dan wel graag in Duitsland dus dat word na mei denk ik. Wachten wel waard en aangezien ze toch niet zoveel kan rijden is het niet zo erg midden in de zomer. En als ze drachtig is word het toch eind augustus.

Is goed hoor in Duitsland dan, ik hoor het wel wanneer en of ze komt.....

Flettie - van Harte Gefeliciteerd met je 28e verjaardag !!

Jean - lekker genoten zo te lezen

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:35

Yarka ik kan mijn prive bericht niet openen. Ik neem aan dat het over de opleiding gaat. Je mag me wel bellen als je wilt. Mijn nummer is 06-14796789.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:37

ik heb net nog een pb geopent maar je moet dan even naar je menu gaan waar al je pb staan en niet naar die ene die je krijgt als je de link krijgt

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:40

Citaat:
Graaskorf echt balen zo`n stalhouder is dit dezelde als die steeds teveel voer gaf,

Nee niet. Dit is normaal heen heel geschikte man die ook echt praktisch is, maar nu dus duidelijk niet lekker in zijn vel zit en dat op iedereen afreageert. Ziet er relaxt uit die 2 mannen van je in de paddock. is dat al jullie eigen stekje?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:43

nee dat nog niet onze paddock wordt nog een stukje groter, zal rond april gaan worden denk ik,

hopen dat je man dan een fatsoelijk gesprek met de stalbaas kan hebben en hopen dat het dan weer beter gaat,

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:45

* tussen de werkzaamheden door ben ik vandaag nog online *

Graaskorf schreef:
Citaat:
Volgende week een midweekje naar Eurodisney met "schoonmoeder" en zus met aanhang (en wij dus) --> heb er wel nog geen zin in

Grid doe gewoon net als wij afgelopen weekend. Zelf genieten van alles wat je ziet en je schoonfamilie uitschakelen (niet letterlijk natuurlijk) Eurodisney is leuk. Ga gewoon in dingen die zij niet durven en met de wachttijden ben je ze zo kwijt .

Er is niks mis met schoonfamilie zoals ik al zei een gezellig clubje (en bedoel dat echt niet sarcastisch )

Maar ik ben dus juist degene die in veel dingen niet wil (zie er vaak de lol niet van in enzo ) maar omdat "schoonma" al zo lang een keer naar Eurodisney wilde heb ik toen ook maar ingestemd...

Hoop dat ze me dus niet lastig gaan vinden, omdat ik dus niet overal in wil en ook nog rugpijn krijg als in na lange tijd lopen( vooral slenteren) stil ga staan ...

en we moeten bovendien eigenlijk zuinig aandoen (al genoeg opgemaakt met spullen huisje e.d moeten nu even weer "bijtanken") en ik vind het juist leuk om bij zo'n weekje nergens op te letten enzo, maar dan zijn we de rest vd maand echt blut

pff wat een verhaal verder ook deken en stalhouder hopelijk komen jullie er weer uit, niet leuk zo

Flett --> GEFELICITEERD

Maya --> hopelijk kan ik daar even relaxen, maar zie dat nu dus nog even niet

chubb --> denk idd dat dat ook mee speelt eindelijk eigen paleisje, waar ik dus nog even niet uit wil/ hoef

Jean --> klinkt goed

dobbel --> leuk die 2 samen

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:45

mamauba schreef:
yarka schreef:
@ Mamauba: Moet je elke lesavond iemand met een pony/paard mee nemen?

Je moet regelmatig een ruiter en paard of d-e pony mee nemen om les aan te kunnen geven. Dat is voor mij gelukkig geen probleem want mijn buurmeisje lijkt dit erg leuk en anders kan ik altijd nog een verzorgster mee vragen met een paard van mij. En ik heb het geluk dat ik met mijn auto en de trailer van mijn schoonmoeder geen e rijbewijs nodig ben dus zelf kan rijden.
Op KNHS staat meer info. Misschien als je snel bent kun je dit jaar nog mee doen. Het begint op 1 november. Anders moet je een heel jaar wachten. Ik volg hem in Luttenberg. Maar ze zijn bijna overal in het land of is Luttenberg al redelijk dicht in de buurt?

Ik heb je ook ge PB-et. Luttenberg ligt? Ik zit in Zelhem (Achterhoek, bij Doetinchem)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:05

leon, pb is aangekomen hoor!

tinkermeisje, balen van die smid zeg, hoor het wel vaker...
en zaterdag op zoek naar een nieuw maatje, succes!

peetorlan, wil wel een foto zien van dr met dr nieuwe dekentje om haha

jacky, macho dus ff niet helemaal in zn hum ofzo... vandaag beter! leuke foto's, t is echt een leukerd

pellie, balen dat het met dat zadel ff misliep

mamauba, slapen gaat nog steeds slecht, ik gaap de hele dag door, lig ik dan eindelijk op bed kan ik niet slapen
slaap ik wel dan heb ik nachtmerries... is echt van de narcose waarschijnlijk, zal met een hele tijd pas overgaan, kan half jaar/jaar voor staan
jammer dat je weer geen tijd voor mauricio had, maar wel lekker pippa voor de kar gehad
heb je trouwens nog eens iets gehoord van de fjord, bij mij is t helemaal stil...

chubby, haha heb geen 102 poppetjes gehad op me 19e hoor, zijn allemaal grapjes hier
heb 2 echte vrienden gehad zeg maar, en een aantal tijdje mee gelopen maar niks officieels, netjes toch
als ik naar snow kom kom ik zeker naar chub en de rest daar in de buurt
we zouden ook gaan stappen dan toch
chub enting, werk met fig dan een dagje niet en dag erna rustig oppakken weer...

draakje, leuke foto, gaaf dat ie eerste was!

keevagirl, hihi jou hoef ik niks meer te zeggen over de poppetjes, je begrijpt het helemaal!
leuk dat het testzadel er is en dat je nu al verliefd erop bent!

wenk, fijn dat de les wel lekker ging, alleen lisje heeft er dus vrij snel genoeg van ofzo...

shayla veel sterkte meis, ik kan me zo goed voorstellen dat je hier een beetje moedeloos van wordt, hoop dat je snel iets hebt wat goed werkt of erachter komt wat er dan misschien nog meer is...
wel ff lekker met dr gespeeld in de paddock, klinkt heel mooi

tinkermuts, mooi dat kindje geholpen dus en vandaag weer iemand die gebeten is
dr zijn veel mensen met enorme angst voor honden valt me op de laatste tijd...

jean, fijn dat het geweldig was!

grid, geen zin om weg te gaan naar eurodisney, je bent gek, ff lekker druit, paar daagjes zonder paardjes hihi, ik zou t heerlijk vinden

flettie, GEFELICITEERD!!!!

dobbel, gaat lekker dus met lonan en biggels, leuke foto

zo nu snel klaar maken, vanmiddag gaan we weer oefenen met de parelli dingetjes, komt ook iemand kijken van het nh forum dus zal wel een leuk daggie worden hoop ik
gisteraaf heerlijk gereden op fig ook
meestal is ie in het begin super snel en met wenden dan echt nog niet zo evenwichtig maargister veel voltes gedaan en zn schouder echt erbij gevraagd, eerst viel ie steeds naar binnen maar op t eind ging het super, wil toch echt dat ie zn schouder en rug goed gebruikt om hem lang mee te laten gaan
eens zien hoe het vandaag gaat allemaal, loop t hele level door

mis trouwens een verslag van jellie

tot strakkies!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:19

eigenlijk hoorde ik een schop te hebben idd... arm muisje
maar hopelijk is de coördinatie nu weer een beetje oké.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:27

trouwens over de enting,volgens mij heb een influenza enting een tetanus enting een droes enting en een rhinoenting

dus word je paard tegen influenze geent (Tommie om de 8 maanden want dan is de eerdere enting uitgewerkt) dan ent je dus niet automatisch tegen tetanus.....

of ik moet het nu helemaal fout hebben maar ik ben voor 95% zeker van mijn zaak.....

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:50

Dobbel bedankt voor de tip het is gelukt.

Yarka ik heb geantwoord. Ben benieuwt als het wat voor je is en als je eventueel nog mee kunt/gaat doen.

Roos ik heb niets gehoord. Maar hij heeft gezegt dat er geen haast bij was en dat hij wel rustig naar een plekje zou zoeken. Ik denk dat ze al verkocht is eerlijk gezegt anders had ik vast al iets gehoord.
Balen dat je nog niet lekker kunt slapen hopelijk is die narcose rommel snel uit je lijf.

Mijn paarden krijgen altijd 2 prikjes om de 8 a 9 maanden. De eerste tegen influ. en tetanus en de tweede tegen rhino. De eerste is een coctail.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:57

Rhino- enting is er niet apart dat is altijd in combi met tetanus --> geldklopperij eigenlijk want rhino moet veel vaker dan tetanus zou hoeven.

En volgens mij is influenza ook altijd in combi met tetanus (maar zou kunnen dat deze er ook apart is, maar bij onze DA is t altijd combi)

en je hebt wel ook nog een combispuit met zowel rhino, influenza + tentanus. maar dan nog geef je dus tetanus altijd te veel maar dat hoeft maar om het jaar of zo en rest vaker ... (maarja als de fabrikanten dat alleen zo maken, niks aan te doen ...)

Roos --> dus nog steeds leuk met fig aan t werk en een NHforummaatje dat komt kijken klinkt gezellig
pff wel minder dat dat nog zo lang kan duren met slaap/ dromen

en weet ook niet precies waarom ik geen zin heb, maar ik heb nog tot maandag om zin te maken

oh ja nog iedereen die het nodig heeft (voor zowel paard als ruiter enz ... )

foto draaakje --> hmm ... gaat scrollen ...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:02

gggggggggggrrrrrrrrrrrr
smid komt pas eind van de middag,daar had ik mijn werk dus niet voor hoeven verzetten......

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:17

pff dess balen --> helaas is dat vaak bij smeden

Hadden wij eerst ook altijd, geen pijl op te trekken enzo ...
Maar nu gelukkig 1 fijne gevonden, die wel kan plannen.

Chubby schreef:
Jullie hebben btw mijn blonde vraag gemist: kun je de benodigde maat van een dressuursingel gewoon opmeten met een cm- meetlint?

En hoe lang werken jullie niet met je paard als die een enting heeft gehad?

Weet niet of je vragen ondertussen al beantwoord zijn, maar JA de maat van dressuursingel is gewoon cm dus zou je zo op moeten kunnen meten.
Mijne is 65 cm, die van winnie is 70cm, maar die moet vrij hoog aangesingeld worden wat ik minder fijn vindt (singel dan tegen zweetblad). Mijne zit aan beide kanten in gaatje 6 of 7 van de singelstoot --> MEET ZE

Sayla heeft de volgende dag meestal vrij als ze haar enting (influenza/tetanus) heeft gehad.
Heb ook wel eens toch de volgende dag een rustig ritje gemaakt.
DA zegt dat je best mag rijden, maar ze mogen vooral niet gaan zweten ;)
Sayla zweet bij een rustig buitenritje niet dus dat mag dan gewoon.

Weet niet of dat ook voor rhino-enting geldt, maar vind een rhino-enting vrij onnuttig want die beschermd alleen echt tegen de milde (verkoudheidsvorm) en bovendien moet dan ook echt alles in de omgeving ge-ent zijn .
De laatste tijd wordt beweerd dat een rhino ge-ent paard ook minder vatbaar is voor de zwaardere vorm, maar volgens verschillende DA's die ik gevraagd heb zou dat niet waar zijn --> dus kijk t nog even aan (is toch behoorlijk prijzig en als t dan geen nut heeft ...)...
Laatst bijgewerkt door grid op 27-10-05 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:22

De andere paarden op de manege worden niet ge-ent tegen rhino. Maar vroeg me ook af of het verplicht is voor de NST keuringen?

Singelvraag was beantwoord, ga vanaaf maar even meten.... Maat 65 70 moet ik dus aan denken bij Tinkies...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:31

Ja denk dat je met 65/ 70 cm wel uit moet komen. Ze zijn niet súper breed, maar toch ook niet smal, dus eigenlijk vrij doorsnee

Weet niet of rhino bij NTS verplicht is?! is meestal alleen influenza/tetanus.
Mij is dus verteld dat t zeker geen nut heeft als niet alles rhino ge-ent wordt, dus als t niet verplicht is bij NTS misschien weer een kostenbesparing

*moet weer aan t werk, maarja niet bokten als je eindelijk weer eens op internet kan, is vrij lastig *

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:49

Hoihoi.,

Probeer even snel te reageren…heb t vreselijk druk en vanaf komt er vrees ik ook niet van…

Mazzel, balen van die inbraak

Maya, is de hoefschoen nog boven gekomen?

Mamauba, leuk dat je en dinsdag met die opleiding gaat beginnen! Gaaf dat het goed ging met Pippa in t tuig.

Roos, lastig dat vlas over straat. Bevalt dat spul goed?

Bonte, ik kan idd niet laten om hier te komen Jij ook niet

Chubs, aan de zwijmel Dan is ie nog jonger dan Jan

Keeva, gaaf dat de western Barefoot zo fliefdmakend is Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen!

Shayla, haha vrouwen zijn gewoon hormonen op pootjes Balen dat Shayla nog niet beter liep Ik ben benieuwd wat de Da zegt. Sterkte ermee Ik hoop dat je snel met beter nieuws komt.
Wel lekker dat je zo gespeeld hebt met haar

Rian, welkom hier..

Grid, als je daar eenmaal bent wordt t vast fun

Flet, gefelicitaart

Graaskorf, niet fijn als je bolle geblesseerd raakt door dat dradengebeuren

Jean, fijn dat je t zo naar je zin hebt gehad.

Verder moet ik weer snel verder….

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:57

Chubby schreef:
Singelvraag was beantwoord, ga vanaaf maar even meten.... Maat 65 70 moet ik dus aan denken bij Tinkies...

Voor het Barefoot model Trail zadel van Kootje heb ik een 75 cm dressuursingel. Datzelfde zadel gebruiken we nu ook op Mira, en ook op haar is die singel prima. Ik heb voor haar dan ook precies het zelfde zadel met singel enz besteld.

Update kat: weinig te updaten, af en toe een harde buik.

@ Flettie: felidepeli!!!!

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:07

Hey flettie, gefeliciteer dhoor!!!! kom maar op met die taart...

chubby, in odessa valt het mee, ben al in zo'n cafe geweest , lijkt me raar als je in iemands huiskamer zit dan hahaha...

graaskorf, minder al dat gedoe bij je op stal... hopen dat het snel oplost... en wat betreft mn bekken... zelfde gangetje, tis elke dag afwachten hoeveel last ik ervan heb , maar zolang ik mezelf in de gaten houd valt het allemaal mee... alleen dat paardrijden niet meer he.. nog steeds moeilijk mee maar ja ...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:39

Gisteren weer de springles gehad. Fenno was geschoren dus makkelijk te poesten. Toen ik op wilde stijgen maakte hij al een snelle wending om de voorhand Gelukkig kon ik evenwicht goed bewaren
Hij was fel joh. Heerlijk gesprongen. In t begin zag ik er even tegenop omdat hij een paar x door zijn voorbeen zakte met losrijden. Maar niemand zag er wat aan. Ben een tijd terug een x met hem over de kop geslagen dus vond t wel weer spannend
We moesten een parcours met 8 hindernissen rijden. 2 reclameborden er in, een nepsloot en over kunststofbakken heen. Zag er best spectaculair uit. Eerst de afzonderlijke lijntje en daarna het hele parours. Flan deed het ook goed. Ze liep volgens Jan wel erg op de voorhand. Tijdens het uitstappen deed ze ook nog even een uitval naar Fjord Leen… Maf kees…..