[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:23

Deze reclame blijf ik grappig vinden;

Ga werken :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:34

Trea schreef:
Dan de prijzen van groente, fruit en aardappels ja die worden duurder, door de strenge winter zeggen ze dan maar of ik dat moet geloven :?

Strenge winter heeft mbt aardappels totaal geen invloed, dat spul is immers in het najaar al ge-oogst. Dito voor de uien. Prijzen zijn zo laag omdat er veel aanbod is, en weinig afnemers. Rusland is de grote afwezige vanwege kredietcrisis, waardoor de importeurs niet betalingsgarant kunnen staan, en er dus niet geleverd wordt.

Groente kan idd wel duurder worden, bij ons zijn de bloemkolen waarschijnlijk ook kapot gevroren... :\ Is nog even afwachten of en wat eraf komt. (zijn in het voorjaar eind maart / april geschikt om te oogsten). Verder gaat veel groente in kassen, dus denk dat dat op zich ook wel meevalt...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:35

Moggeh....

Wat een leuke discussies hebben jullie :D

Over het algemeen is 24 uur dag en nacht Misschien het beste..... Voor sommige paarden althans.... Ik zie bij Lucy dat ze enorm is opgeknapt sinds ik haar in de winter op stal heb. Voor haar gaat het dus niet op.
Elke dag naar buiten is belangrijk voor een paard. Hier helaas ook geen weidegang mogelijk in de winter. Dan heb ik heel de zomer geen wei meer met de zware kleigrond. Maar ben wel heel blij met onze paddocks en de de pensionklanten zetten ze zowat elke dag wel buiten of gaan met hun paarden wandelen.

En verder heeft iedereen makkelijk l*llen wat betreft dierenleed. Wij hebben hier biologisch verantwoord rundvee gehad (ruime stallen, groepsstalling, etc etc). Maar probeer het maar eens voor een fatsoenlijke prijs te verkopen. Kregen bijna niks meer dan dan kalveren die in aparte hokjes worden gehouden.
Veel mensen hebben wel een grote mond van het moet dit of het moet zus of zo.... Maar als ze meer moeten betalen voor een product dan haken ze af.

Leuke foto's Dianne. Bries is een schatje. Leuke foto's met Biancaa samen...

TK.... wat een leuk dier zeg. Ze heeft echt een hele lieve uitstraling....

Sita... nog een rond de tafel wbt de boerderij en een flessenlam in huis.... Gezellig :D

Verder niet veel blijven hangen. Zit hier een beetje in de rats wat betreft Jildou. Die blijft kwakkelen en knapt maar niet op....

Nog 4 weekjes en dan misschien ons 1e veulen.... Heb er zin in...

Heerlijk reclamefilmpje inderdaad Grit....

D_Travis

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:54

ja die aardappels zaten in zon plastic zak. Die netten hebben ze volgens mij in grotere hoeveelheden. Dat gaat hier kapot veel te veel voor ons.

Jildou wordt niet echt beter dus.. heel vervelend! Sterkte!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:41

Morge :wave:

Ga ff niet mee discusseren, vind het niet echt een discussie voor een HK topic :Y)

Ik ben even met foto's bezig van Guusje :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:57

Hier de foto's
Guus loopt er niet helemaal lekker door wat hij normaal wel redelijk snel doet maar we zijn er tijdens de les absoluut niet mee bezig geweest, we hebben voornamelijk gewerkt aan stelling en buiging (vind Guus erg moeilijk) en tempo controle, Guus loopt nogal eens onder mij vandaan, helemaal in galop op de lange zijde (Yieehaaa :oo) Heb helaas geen middendraf foto, die ging echt vet goed! Wijken nog niet helemaal maar hier en daar nam hij toch wel een pasje mee.

Oja, let niet op mijn pinguinpoten :Y) Rechts kan ik mijn voet niet goed naar binnen doen vanwege mijn achillespees maar dat is geen excuu voor mijn linkervoet :Y) Volgende keer de beugels ook maar wat korter denk ik.

Afbeelding

Fijn momentje
Afbeelding

Afbeelding

Vlak voor het aanspringen in galop :Y)
Afbeelding

:9
Afbeelding

En klaaaar
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:08

cp112 schreef:
Ga ff niet mee discusseren, vind het niet echt een discussie voor een HK topic :Y)

Moet kunnen toch? :?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:08

Krijg iedere keer rare lui op msn met vreemde linken :? heb ik weer.

Ja moet ook kunnen :j maar ik hou mij erbuiten :P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:10

Ow dat heeft grid ook n poos gehad, zijn virussen toch?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:14

ziet er leuk uit, grappige sfeervolle bak daar :-)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:19

Is echt een mega grote bak! :oo 2x 20 x 60 geloof ik zo'n beetje... Wel fiijn om in te rijden, dan is er altijd genoeg plek.

Ja het is 1 of ander virus... die link moet je al helemaaal niet op klikken... naja we zien wel. Mijn virusscanner is dood (heft vast een virus :Y)) Dus kan verder niet zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:42

snowdon schreef:
cp112 schreef:

Moet kunnen toch? :?

Ik zie HK-topics ook altijd als Bokt in het klein-topics idd. Kunnen dus VT, LZP, PP, RT, MD onderwerpen etc. etc. in besproken worden. :+ :)

Jammer dat de foto's zo wazig en donker zijn...

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:58

Lucy_1 schreef:
Moggeh....

Wat een leuke discussies hebben jullie :D

Over het algemeen is 24 uur dag en nacht Misschien het beste..... Voor sommige paarden althans.... Ik zie bij Lucy dat ze enorm is opgeknapt sinds ik haar in de winter op stal heb. Voor haar gaat het dus niet op.
Elke dag naar buiten is belangrijk voor een paard. Hier helaas ook geen weidegang mogelijk in de winter. Dan heb ik heel de zomer geen wei meer met de zware kleigrond. Maar ben wel heel blij met onze paddocks en de de pensionklanten zetten ze zowat elke dag wel buiten of gaan met hun paarden wandelen.

En verder heeft iedereen makkelijk l*llen wat betreft dierenleed. Wij hebben hier biologisch verantwoord rundvee gehad (ruime stallen, groepsstalling, etc etc). Maar probeer het maar eens voor een fatsoenlijke prijs te verkopen. Kregen bijna niks meer dan dan kalveren die in aparte hokjes worden gehouden.
Veel mensen hebben wel een grote mond van het moet dit of het moet zus of zo.... Maar als ze meer moeten betalen voor een product dan haken ze af.

Leuke foto's Dianne. Bries is een schatje. Leuke foto's met Biancaa samen...

TK.... wat een leuk dier zeg. Ze heeft echt een hele lieve uitstraling....

Sita... nog een rond de tafel wbt de boerderij en een flessenlam in huis.... Gezellig :D

Verder niet veel blijven hangen. Zit hier een beetje in de rats wat betreft Jildou. Die blijft kwakkelen en knapt maar niet op....

Nog 4 weekjes en dan misschien ons 1e veulen.... Heb er zin in...

Heerlijk reclamefilmpje inderdaad Grit....

Met dat eerste stuk ga ik helemaal mee! We moeten er ook voor willen betalen!
En verder, nee, ik zou geen paarden houden als ik ze niet minimaal overdag buiten zou kunnen houden, en dat vind ik ook echt minimaal. Zand of wei, maakt niet uit, maar vind zelf dat je die eisen wel voor je paard/pony moet stellen. En soms moet je daar meer voor betalen, of meer werk voor doen...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:04

mooie foto's van guus hoor, inderdaad jammer dat ze wat donker zijn. En je zit toch in de les, dus je mag punten hebben die nog niet kloppen ;)

Ik vind de discussie ook wel kunnen hoor, we zijn toch volwassen mensen die hun mening kunnen zeggen zonder iemand erop aan te vallen.

Ik vind dus ook dat een paard zoveel mogelijk beweging moet hebben, helaas is dat in de randstad echt een ramp. Ik heb stallen gehad dat ik langer moest rijden hoor, geen probleem alleen werd ik elke keer gen**id bij het leven wat elke keer ook klauwen met geld kostte (tot zelfs 5000 euro voor een schuilstal) Wat ik wel merk, is dat nu Noa binnen staat in een stal, ze zich veel beter voelt. Ze straalt weer helemaal en staat constant te kijken met oortjes erop. Ze gaat dan wel elke dag een paar uur naar buiten in de buitenbak of binnenbak en dan dus 1 uur per dag (4 dagen in de week) in les. De tijd dat zij dus constant buiten stond, was zij lang niet zo gelukkig. Dus ik ben op zich wel eens met de stelling van Anky dat je per paard moet bekijken hoe het zich uit. Maar om nou te zeggen dat KWPN minder naar buiten moet dan een Fjord omdat zij minder sober zijn, klopt gewoon niet. Mijn vriendin heeft haar KWPN-ers altijd buiten staan omdat als je die in een stal zet, ze je aanvliegen vanwege boxnijd. Dus mijn sobere ras staat liever binnen en haar "dure" kwpn-ers staan liever buiten :P Ach ja ieder zijn mening... maar het moet dus wel te realiseren zijn en je moet wat medewerking hebben van je pensionstal of gemeente....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:26

Mijn ´dure´ KWPN´er die tot voor zijn 18e niet anders gewend was dan binnen staan ('snachts en grote delen overdag) Hoor je echt niet klagen hoor nu hij 24/7 buiten staat, vind dat inderdaad ook een beetje rare opmerking. Tuurlijk sobere rassen kunnen nu eenmaal beter tegen de weersomstandigheden, vandaar ook dat alleen Girocco hier met een deken op staat.
Ik vind zelf persoonlijk dat een 6 uur per dag naar buiten (in de winter) toch wel het minimum is....

(he nu ga ik toch mee :Y))

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:31

6 uur per dag ga je hier in de randstad echt niet halen helaas.
Mallow staat ongeveer 4 uur per dag buiten, en in de zomer de hele dag. Ik heb me rot gezocht naar een landje hier, maar dat is gewoon echt serieus nergens ze vinden. ook niet voor de hoofdprijs ( denk dat bianca en peet wel weten waar ik over praat )
Maar zouden dan alle paarden naar het andere gedeelte van nederland moeten verhuizen? Dan is dat ook zo vol!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:33

*\o/* *\o/* Janet haar contract is verlengd *\o/* *\o/*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:34

ik kan me gewoon niet voorstellen dat mijn paarden zo en zo op stal staan en al helemaal niet 20 uur per 24 uur.
Heftig hoor!

Janet gefeliciteerd!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:37

gefeliciteerd janet!

Ja TK, ik zou het ook graag anders zien! Als mijn tuin groot genoeg was.....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:37

Er zijn zelfs genoeg sportpaarden die nooit los mogen lopen....

Bij de springstal waar ik stage heb gelopen kwamen de paarden alleen in de stapmolen in OHZ.....
Verder helemaal niets, nooit los, zelfs niet in de bak, nooit lekke rollen..................

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:43

bah, moet er niet aandenken, dan zijn het toch gewoon geen paarden meer.
brrr, wat ontzettend triest.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:45

klopt, vaak worden die paarden ook vreselijk contactgestoord, en vergeten hoe het is om paard te zijn.
Dat zit bij mallow gelukkig wel goed! Maar zou ook niet weten hoe ik het beter kan doen voor mallow hor :n

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:56

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:59

Paarden de hele dag binnen?? Dat zou ik nooit willen voor Boncho!! Op de pensionstal gaat hij elke dag naar buiten, zeker zo'n 8 uur op een dag. In de zomer vaak nog langer en in de winter soms wat korter met bv veel wind of harde grond.

Hier een rare avond, nacht en morgen gehad!
Gisteravond kreeg ik opeens erge buikpijn en zijn we naar de huisartsenpost geweest, daar werd gedacht aan een blindedarmontsteking dus lag ik een half uur later op de spoedeisende hulp..... Veel onderzoeken later konden ze toch nog geen blindedarmontsteking vaststellen dus mocht ik naar huis met pijnstillers. Moest vanmorgen terug komen en heb een ochtend vol onderzoeken achter de rug. Bloedprikken, tempraturen, voelen maar nee geen blindedarmontsteking. Toen werd gedacht aan een cyste of gezwel in mn baarmoeder of eierstokken..... Even stress in mn hoofd dus. Naar de gynacoloog en ook dat werd uitgesloten gelukkig!! Maar we weten nu nog niet wat het wel is! Moet volgende week terug komen om te kijken of de klachten minder zijn geworden enzo..... Nu dus relaxed op de bank want ben doodmoe nu!!

Janet gefeliciteerd met je contract verlenging!!!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:59