[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:42

1e met wwwat draakje?

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:44

Leuke foto draakje, maar die linkse jongen kijkt echt niet vrolijk !

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:48

Chubby schreef:
Jullie hebben btw mijn blonde vraag gemist: kun je de benodigde maat van een dressuursingel gewoon opmeten met een cm- meetlint?

Volgens mij wel. Ga je naar een ruiterzaak of via internet, anders kan je het ook met een touwtje doen en dat in de zaak naast de singel houden.

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:51

Chubby ik heb geen idee. Ik heb redelijk wat singels en heb meestal wel wat hangen als er eentje niet meer past. Maar ik denk wat bonte zegt wel slim is.

Bonte wij gaan helaas op zondag dus zie je zaterdag niet. Weet je al wat de show is van het tinkerstamboek of is het geheim?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:59

Laten we nou met z'n allen 'ns ophouden met ons verontschuldigen omdat we niet alles bij kunnen houden hier . Het is gewoon leuk om de belevenissen van iedereen te lezen, of dat nou elke dag is of 1 keer in de week of 1 keer in de maand .. toch ?

Leuke foto van je vriendje Draakje, waar is hij eerste mee geworden ?

Oooh Jilleroo, maar 2183 km verder ... dat valt toch best mee

Balen van je zadel Pellie, zeker als je dacht dat het zo goed als verkocht was aan jou.

Leuke foto's Jacky ! Macho ziet er prachtig uit. Wat is hij toch mooi donker getekend.

Roos, je hebt groot gelijk met je poppetjes, eerst wat vergelijkend warenonderzoek doen voordat je vastpint ( ) op 1 vent. Ik vind het altijd jammer als mensen zo jong "de ware" tegenkomen (nouja, soms loopt het nou éénmaal zo), eerst 'ns een beetje rondkijken wat er zoal rondloopt is ook leerzaam (en leuk ! ).

Chub, een VUT-ter ??? Zoooo oud zoek je ze nou toch ook weer niet ?
Tetanus en influenza is 1 enting, kijk wel even of Chubby haar basisenting (2 entingen met een tussenpoos van 4-6 weken) gehad heeft. Die had Keeva namelijk ook nog niet gehad (alleen 1 enting toen ze naar Nederland kwam en daarna netjes ieder jaar in het najaar) en daar wordt bij het stamboek voortaan streng op gecontroleerd.

Ik wil wel naar Paard en Koets, even kijken of dat te regelen valt met hubby en kids

Mamauba, leuk dat Pippa het al goed deed in het tuig. Was ze nog niet betuigd ?

Vandaag heb ik het Barefoot testzadel thuisgekregen (de bruine westernversie) en ben nu al fliefd ! Tjeeetje wat een mooi zadel. Ik heb zelf voor Keeva een prachtig Continental westernzadel, maar deze vond ik eigenlijk nog wel mooier. Nu manlief nog overtuigen dat we toch echt een tweede zadel nodig hebben (voor Kyara straks (over tig jaar ), en een beter passend zadel voor Keeva's uitdijende buik . Hij vond het al wel een mooi zadel, dus al 1 puntje gescoord . Morgen ga ik het zadel testen, en uiteraard foto's maken.

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:59

mamauba schreef:
Bonte wij gaan helaas op zondag dus zie je zaterdag niet. Weet je al wat de show is van het tinkerstamboek of is het geheim?

Ik zou het niet weten. Noelle regelt dat allemaal.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:03

Citaat:
Chub, een VUT-ter ??? Zoooo oud zoek je ze nou toch ook weer niet ?

Nee, is een geintje... Ik ben een blije gup volgens hem en ik heb hem al eens veel plezier gewenst voor als hij binnenkort de VUT ingaat... Hij is 36

Citaat:
Tetanus en influenza is 1 enting, kijk wel even of Chubby haar basisenting (2 entingen met een tussenpoos van 4-6 weken) gehad heeft. Die had Keeva namelijk ook nog niet gehad (alleen 1 enting toen ze naar Nederland kwam en daarna netjes ieder jaar in het najaar) en daar wordt bij het stamboek voortaan streng op gecontroleerd.

Is geregeld! Heb haar zelf die basisenting laten geven toen ik haar kocht. Ze had geen entingsboekje... Stond nog niet in m'n paspoort bijgeschreven, maar dat doet de DA morgen meteen (hij weet dat Chub die basisenting heeft gehad).
Chub wordt elke 10 a 11 maanden ge-ent trouwens.

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:14

met judo, die andere jongen kijkt niet zo blij omdat hij bang was van bram te verlieze.
haha

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:17

Chubby, ik ga toch maar voor een shetlander. Ik hoor allerlei wisselende verhalen over ezels. Dat ze niet zonder een andere ezel kunnen en dat een paard en ezel toch 2 verschillende soorten zijn. En dan die longwormen. ik word gek als Tosca iets oploopt.
Een lekkere dikke shet is ook leuk!

Ik ben nu achter een andere smid aan het gaan. Ik vind het echt vaag dat de mijne opeens onvindbaar is. Dankzij hem kan ik komend weekend niet rijden met dat ijzer af.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:25

Heb alles weer bijgelezen.

Elke - je hoort van me wanneer Maxolo in Noordeloos staat, maar zeer waarschijnlijk de maanden april en mei 2006.

Maxolo is een beetje stout bij de 2,5 jarige friese hengst hoorde ik vandaag. Hij pakt al het eten af van zijn maat en wordt zelf lekker dik..... en de fries steeds dunner. Ook bijt Maxolo de andere hengst in zijn nek en borst, hij wil gewoon de baas zijn en blijven, terwijl de friese hengst veel groter is.

Daarentegen doet Maxolo de merries helemaal niks, daar is hij poeslief en aardig bij, ach mannen.....

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:37

Keevagirl bij de BP dachten ze dat ze betuigt was. Ik denk het zelf nu ook.
En even flink slijmen bij je man. Helpt bij Remco ook altijd en anders een pruillipje trekken.

Bonte dat word dus gewoon afwachten. Ben benieuwt als de stand dit jaar weer in de prijzen valt.

Dienie vind de eigenaar van de fries dit niet erg? Ik hoop het niet voor je. Het hoort er gewoon bij en Maxolo is gewoon ouder.
Ik denk wel dat ik met Lady bij Maxolo kom maar dan wel graag in Duitsland dus dat word na mei denk ik. Wachten wel waard en aangezien ze toch niet zoveel kan rijden is het niet zo erg midden in de zomer. En als ze drachtig is word het toch eind augustus.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:52

waaaaaah reageer ik eens... verkeerd geklikt.... waaaaah!!!!!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:56

Chubby schreef:
Nog nooit van flitslicht gehoord WenK? Wordt Lisje ook lekker fris van!

Werkt lekker niet... Er is echt te weinig licht daarvoor en Lisje is echt veel licht gewent hoor. Die heeft als het donker is ook altijd een koplamp op... (lampje aan de neusriem....)

Leuk Pippa in het tuig. Ben benieuwd!

Chub, dresuursingelmaat is van gesp tot gesp, kun je idd gewoon opmeten.

Verder weet ik het al niet meer...

Les ging wel lekker net. Ik heb aangegeven dat ik niet mee zou galoperen als we aan het eind van de les pas zouden galoperen dus galopeerden we mooi in het begin. Lisje was braaf, maar ik merk wel dat ze het na 3 kwartier ongeveer echt zat is. Dan word ze rennerig en tegen de hand. Zodra ik dat aan voel komen maak ik mijn oefening af en laat haar met wat langere teugel wat meer ontspannen. Dat werkt tot nu toe, maar ik denk niet dat het nog heel lang duurt voor we eerder weg moeten...

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:58

Daar is ikkie ook weer eens

Veel leuke foto's voorbij zien komen, 10 pagina's bijgelezen dus ga niet op alles reageren...sorry......

Chubby : Singel kan je gewoon op meten met een cm. lintje hoor

Pellie : Balen zeg van dat zadel. Wel erg banketstaaf dat ze niets heeft laten horen.

Paard en Koets !! Wanneer is dat precies ? Wil er ook heel graag heen.

Jellie : Flan een beetje dwarse bui Vrouwen he ?

Nou hier ook weer nieuws waar ik zowel vrolijk als niet vrolijk van word...
Vandaag Shay gereden nadat ze een vrij zware pijnstiller had gekregen.
Het goede nieuws : Ze heeft geen pijn , want ze reageerde er niet op
Het slechte mieuws : Ze liep ook niet beter , dus is er nog meer of iets anders aan de hand.....

Wat word ik hier moe van mensen ! Morgen maar weer eens gaan bellen naar de DA.

Weten jullie......Ik zou gewoon eens een keer iets leuks willen melden hier.....
Laatst bijgewerkt door Shayla op 26-10-05 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:59

Ik geef een schop tegen de muis voor Pellie Er wordt auw gezegd

Goedenavond allemaal,

Draakje w.s heb ik er overheen gelezen maar waar heeft vriendje mee gewonnen? leuk bekkie heeft hij trouwens.

jilleroo wat een besluit zeg om naar het koude noord-oosten te trekken,spannend.......
Kan je daar bokken?

Balen pel van dat zadel.......

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:05

*Knuffelt zich zelf even en denkt aan het half uurtje in de paddock vanavond en verteld : *

Ik heb vanavond nog wel even gezellig met Shay in de paddock gespeeld
Shay had d'r gekke 10 minuten, zodra ik weg liep kwam ze me achterna rennen. Als ik me dan snel omdraaide sprong ze weg met een bokkesprong van : Joepie ! Pak me dan !

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:10

Paard en koets is 11 t/m 13 november.

Rianavaplu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:10

Bonte schreef:
mamauba schreef:

Ik zou het niet weten. Noelle regelt dat allemaal.

Hoi Hoi,
Ik sta Zondag samen met Noelle in de Stand, ik weet dat Noelle en Herman zondags een show geven met Gulliver. (Dekhengst)
Het is dezelfde show geloof ik als tijdens de Hengstenshow in April.

Groetjes Rian & Caitlin!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:12

Shayla schreef:
Paard en Koets !! Wanneer is dat precies ? Wil er ook heel graag heen.

11-12-13 november

Citaat:
Nou hier ook weer nieuws waar ik zowel vrolijk als niet vrolijk van word...
Vandaag Shay gereden nadat ze een vrij zware pijnstiller had gekregen.
Het goede nieuws : Ze heeft geen pijn , want ze reageerde er niet op
Het slechte mieuws : Ze liep ook niet beter , dus is er nog meer of iets anders aan de hand.....

Hopen dat de dierearts wat kan vinden.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:20

Verkeerde knopje

Bedankt voor de datums ! Kan ik dat alvast in m'n agende schrijven.
Laatst bijgewerkt door Shayla op 26-10-05 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:20

Toch wel balen, Shayla, maar wel 10 heerlijke minuutjes gehad!!

Shayla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:22

Inderdaad ! En dat is ook veel waard toch !?

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:23

voldoe aan meldplicht...ben bekaf en ga nu naar bed.....
welterusten

Shayla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:25

Truste Silas !

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:28

silas schreef:
voldoe aan meldplicht...ben bekaf en ga nu naar bed.....
welterusten

Hallo en doei