[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:36

Hihihi klinkt als een grappige game.

Je dochter gefeliciteerd met dr aanwinst ;)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 22:47

hhah ik ken het spel! Is toch betaald? of is ze nog niet zover?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:06

Ja we hebben als onverantwoorde ouders de betaalde versie gedaan, met de valentijnsweekendaanbieding. Ze zat al een tijdje in het gratis deel dus ik wist dat ze echt enthousiast was. Ze heeft nog nooit een betaald spel gehad en we hebben ook geen WII ofzoiets. Nu is ze dus starrider en kun je overal gebruik van maken, en leren springen enzo.

Op dat topic hier op bokt zag ik allemaal tieners die iedere keer voor een maand starrider betalen of drie maanden, of af en toe een weekend, omdat ze dan net genoeg geld daarvoor hebben. Heel slim van dat spel want dan betaal je uiteindelijk meer dan als je in één keer lifetime betaalt.

Ik kon me ook heel erg inleven in de verdrietige posters die hun starrider status weer kwijt waren omdat hun ouders het niet nodig vonden :P

[edit: volgens mij zijn het niet alleen kinderen die het doen :D]

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:20

Afbeelding
Deze paarden oortjes zijn uit Finland, in de buurt van Helsinki genomen, ik was bij een vriendin op bezoek. En waar ken ik die van? Van zo'n paardenspelletje :P We hebben daarna jarenlang contact gehouden (nu nog) en tsjah, we hadden het al eens over afspreken dus heb ik gewoon een ticket geboekt.
Ik heb nog steeds contact met een hoop van deze meisjes via die oude spelletjes, en wij waren toch al 16+ toen we dat nog speelden.
Er zijn zelfs mensen die hele populaire games hacken en oude accounts doorverkopen en daar grof geld mee verdienen.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:24

Zo dat is leuk! Je finse vriendin bedoel ik, niet dat hacken :)
Wat een leuke foto ook.

Heeft er vandaag nog iemand lekker gereden? Met andere woorden was er ergens niét al die regen?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:28

Ik hen de probeerversie gedaan, vond ik wel grappig, maar ga er niet voor betalen ;)

Leuk die "Finse" oortjes!!

Mijn bit lezer in beeld stukje is er!!
En jaaahaa er zit iets in wat jullie nog niet weten, een groot geheim wordt onthuld :=
*Klik*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:30

Ik zag hem al op de bit FB.

Je bedoeld je laatste foto? :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:41

Jaa :o

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:49

Spannend!!! Hannah :):)
En wat staat dat rode dekje hem goed zeg.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:52

Hihi ja vind het ook heel spannend!
Ga puur heen voor de ervaring, want wordt toch eerste van onderen :o
Ik ben al blij als ik hem van A naar C krijg :=

Jaaa ik ben ook helemaal verliefd op dat rode dekje <3

Morgen ga ik voor het eerst met Feike naar onbekend terrein, naar een binnenbak. Die heb ik gehuurd voor een uur, helemaal voor mij alleen :D
Ben benieuwd hoe Feike gaat reageren daar. Hij is ook al 2 jaar de trailer niet meer op geweest, maar met trailerladen verwacht ik geen problemen :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:48

Een nieuwe aflevering in de belevenissen van Feike, hopelijk met bijbehorende plaatjes ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:12

Veel plezier vandaag met Feike in de binnenbak! Leuk stukje :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:51

Denk dat ik wel mijn camera meeneem :)

Heb de hele nacht niet kunnen slapen :(
Alleen maar aan het denken aan trailerladen en wat ik eerst moet doen; eerst spullen inladen of eerst paard?
Etc. Etc.
Ik ben ook zo'n enorme zenuwpees :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:12

Ah ik ken dat wel. Paard inladen is altijd t laatste wat ik doe voor ik echt weg ga.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:50

Nientsje schreef:
Denk dat ik wel mijn camera meeneem :)

Heb de hele nacht niet kunnen slapen :(
Alleen maar aan het denken aan trailerladen en wat ik eerst moet doen; eerst spullen inladen of eerst paard?
Etc. Etc.
Ik ben ook zo'n enorme zenuwpees :=

Eerst op je gemak al je spullen inladen, dan pas paard. Anders loop je rond de auto te stressen terwijl paardlief staat te wachten. Zul je zien dat die weer reageert op jouw stress ;)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:26

Eerst zorgen dat je alles in de auto hebt liggen. Check check, dubbel check. En dan diep ademhalen en op je gemakje je paard op de trailer en aanrijden. Gaat goed komen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:40

Ik heb inderdaad eerst mijn spullen ingeladen en toen pas Feike :)

Vanmorgen voor het eerst naar onbekend terrein geweest en voor het eerst in een binnenbak gereden :D
Hij stond eerst even te kijken bij de trailer van "Wat moet ik doen?" maar na een paar minuutjes stond hij er al braaf op :D
Afbeelding
Nou klep dicht en rijden maar!
We hoefden gelukkig niet heel ver, minuutje of 20, maar dit vond ik voor de eerste keer ver genoeg :=
Feike moest er wel even aan wennen, wiebel de wiebel over de klinkerweggetjes :+
Toen we op de manege aangekomen waren, hoorden we meneer wel roepen haha.
Dus deurtje open gedaan en hem even begroet "braaaaaf jongen".

Nou toen even naar de bak gelopen, om te kijken hoe we daar met Feike moesten komen, en toen eerst maar even de spullen uitgeladen en klaar gelegd :+
Toen moest Feike de trailer af, dit deed hij ook heel goed.
Hij moest wel even om hem heen kijken en we hebben een klein rondje gestapt, en toen gingen we op naar de bak!

Ik had verwacht dat hij niet stil wou staan en dat hij het allemaal spannend zou vinden en heel druk zou zijn en reageren op de andere paarden, maar niets van dit alles gebeurde :+
Ik zette Feike vast op de opzadelplek bij de bakken (In de gang tussen de twee rijbakken in) en daar keek hij even rustig om zich heen. Daarna had hij het heeeeeel druk met het inspecteren van de bakrand en het touw waar hij mee vast stond :+

Ik had de bak gehuurd voor een uur, dat ik hem helemaal voor mezelf zou hebben, want dit leek me het prettigst. Maar blijkbaar was er iets verkeerds gegaan want er was nog een meisje die de bak voor zichzelf gehuurd zou hebben, en die was al opgestapt toen wij Feike neer hadden gezet.
Ik was hier in het begin dus totaal niet blij mee en vroeg die mensen (meisje en haar moeder) of zij de bak ook gehuurd hadden en dit was blijkbaar zo. Dus ik mijn verhaal uitgelegd. Niet om die mensen, maar meer omdat ik dit wel een beetje raar vond.
Toen kwamen er 2 mensen van de manege naar dat meisje gelopen, dat ze naar de kleine bak moest, omdat ik de grote bak gehuurd had. Maar dit vond ik ook niet eerlijk, dus besloten de bak dan maar te delen :j Ik wil ook niemand wegjagen en daarbij waren het hele aardige mensen :)

Ondertussen stond Feike op zijn plek te slapen :') Hoe relaxed hij was op een totaal onbekende plek, dat had ik niet gedacht haha.

Nouja Feike opgezadeld en ook maar opgestapt.
Er stonden ook allemaal hindernissen en pionnen in de bak, en spiegels buiten de bak, dus ik heb Feike eerst ruim de tijd gegeven om, om zich heen te kijken en te wennen.
Daarna wat met drafwerk en schakelen bezig geweest en figuren gereden. Ook gewerkt aan de nagevelijkheid. Het verbaasde mij enorm hoe goed Feike zijn best deed :wow: wauw wat een kanjer van een paard!
Afbeelding

En ook nog even de stoute schoenen aangetrokken en, samen met dat meisje, een paar sprongetjes gemaakt :D Feike vond dat echt prachtig! Voor de sprong gingen die oortjes ver naar voren en hij wou ook steeds sneller haha. We hadden onze eerste sprong gehad en toen wou ik nog wel een keer, maar voordat ik er erg in had, ging Feike zelf alweer in de bocht op de sprong af (op de manier zoals ik hem ook gestuurd zou hebben) hij kon het zelf ook wel vond hij. En Hoppa erover := Maf beestje :D

Natuurlijk moet er ook een oortjesfoto komen in de binnenbak :D
Blij paard <3
Afbeelding

Ik vond de spiegels ook wel heel erg leuk, want in het voorbijgaan kon ik steeds naar dat mooie paard onder mijn kont kijken <<)
Natuurlijk moeten er dan ook foto's gemaakt worden bij de spiegels! :D
Afbeelding
Wat ook wel grappig is op de foto hierboven, is dat je rechtsachter een man ziet staan :j
Dat is mijn "zwager", hij was vandaag mijn chauffeur en mede Feike knuffelaar :D
Afbeelding

Na het maken van deze foto's ben ik afgestapt en hebben we Feike zijn zadel afgedaan, zo heb ik nog even met hem door de bak gelopen, waarna mijn "zwager" terug kwam met Feike zijn zweetdeken en halster. Dus zweetdeken op, en hoofdstel af. Meneer stond dus lekker los in de bak en bleef zo heel braaf staan, waarna ik hem zijn halster weer heb om gedaan :)
Toen gingen we weer op naar de trailer, waar Feike eerst nog even wat lekkere brokjes kreeg, waarna we hem weer opgeladen hebben :)

Weer thuis aangekomen, Feike van de trailer af, mest uit de trailer gehaald, Feike lekker in zijn stalletje gezet zodat hij kon bekomen en hooi kon eten (nu is hij weer lekker aan het buitenspelen haha) en alle spullen opgeruimd.

Ook hebben we mijn lamoen nog even weggebracht, dus die wordt eindelijk vermaakt! :D

Ik ben helemaal kapot nu, maar ben zo ontzettend trots op mijn knappe paard!! <3
Dit was dan ook voor herhaling vatbaar en we gaan zeker vaker! *\o/*

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:58

Wat een leuk verhaal! En wat is hij toch brááf!
En wat heb je alles goed gedaan.
Foto's ook top :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:20

Ik ben ook zo ontzettend trots op mijn knapperd :):)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:19

super dat Feike zo braaf was :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:25

Super zeg :) joekel van een bak!
voor herhaling vatbaar dus?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:26

Was echt een heerlijk ruime bak :j
Had ook een hele fijne bodem :D
Was zeker voor herhaling vatbaar, wil sowieso nog een keer :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:42

Super Feike!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:19

Leuk Hannah!

Gaaf hoor Sheryn! Ook wel stoer dat je gedurft hebt haar echt op te zoeken.
Wat ben jij een slecht ouder Nimby :+ (dat meen ik natuurlijk neit he!!!) maar leuk dat t tinkervirus al is overgeslagen naar je dochter

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:23

wauw wat is feike toch een stoer paard zeg!

op de foto zie ik trouwens staart achter de stang,moet die niet over de stang heen?zo is mij dat geleerd.