[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:27

:D
Truste!!

cp112

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:29

Zo, lekker gelest met Guus, het ging wel goed, ben nu echt bekaf! :O
Ga gelijk mijn bedje in, Bijlezen en verslagje met foto's komen morgen.
Trusten dames :evaw: :*

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:17

Goeiemorgen!
Leuk te lezen CP112 dat je nu lekker met Guus aan de slag bent! Ik wil ook.... maar heb vanmiddag weer een werkvergadering, dus zal wel niet vroeg thuis zijn helaas.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:24

Grit schreef:
Biancaa schreef:
ja maar is zo makkelijk gezegd dat paarden op de wei moeten. Dan moet de gemeente maar eerst eens meer vergunningen geven om een schuilstal te bouwen en meer grond beschikbaar stellen. Hier in de randstad kom je amper in een pension waarbij je in de winter ook buiten staat. Dus laat ze eerst dat maar eens aanpakken ;)

Je moet roeien met de riemen die je hebt. De actie is vooral gericht op de "onwetende" mensen die het niet beseffen.
Die van ons hebben ook geen wei. Maar wel een flinke paddock waar ze dag en nacht kunnen rollen, spelen en rennen. Ik ben daar tevreden mee en vind dat ze het goed hebben.

Vind ik ook goed hoor, zo bedoel ik het niet. Ze hoeven van mij niet perse op een wei. Dat is in Nederland niet te realiseren. Maar hoeveel mensen krijgen daar al geen vergunning voor. Het makkelijk banketstaaf van ze dat het paard meer buitenlucht moet krijgen, dan moeten de gemeenten ook mee werken (en de pensionstallen, maneges of wat dan ook) Sommige zijn al blij dat ze een buitenbox hebben ;)

Goedemorgen trouwens iedereen :)) Zo de kids naar school brengen, dan weer lekker mijn bed in. Ik moest gewoon even reageren op die berichten die op de voorpagina staan. Normaal schrijf ik daar niet, maar ik vond het zo'n gezeur, wat jullie al zeiden, hoeveel buitenlucht zal Bonfire gehad hebben...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:26

moggel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:57

morguh!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:59

Ze hoeven ook niet perse op een wei, maar van mij wel perse vrij kunnen bewegen 24/7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:00

Biancaa schreef:
Vind ik ook goed hoor, zo bedoel ik het niet. Ze hoeven van mij niet perse op een wei. Dat is in Nederland niet te realiseren. Maar hoeveel mensen krijgen daar al geen vergunning voor. Het makkelijk banketstaaf van ze dat het paard meer buitenlucht moet krijgen, dan moeten de gemeenten ook mee werken (en de pensionstallen, maneges of wat dan ook) Sommige zijn al blij dat ze een buitenbox hebben ;)

Je kan het ook andersom bekijken... Grond is duur in een klein en vol Nederland. Waarom veranderen we onze visie niet, en zetten paarden dus wel op grotere reisafstand op een plek met voldoende weiland / paddock. Nadelig voor ons (meer reistijd, meer kosten soms?) maar voor het paard wel voordelig.

Ik ben het dus ook niet zo ermee eens dat het makkelijk lüllen is, want het is heel makkelijk mogelijk, je moet het alleen maar willen. En daar willen veel eigenaren niet aan omdat ze dan zo ver naar hun paard moeten. Of hij moet op een duurder pension, of mensen moeten zich gewoon realiseren dat ze het paard niet kúnnen betalen, voor wat hij nodig heeft.

(en ja, ik weet, ik heb hártstikke makkelijk praten omdat ik er wel de ruimte en alles voor heb :j )

Maar, dit is wellicht een iets te pittige discussie voor een kletstopic :+

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:03

Ik ben het helemaal met je eens Maya :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:05

Goeiemorgen!!

Ik vind het een goede actie en ben benieuwd of het sommige paarden gaat helpen. Vind het in zoverre bijzonder dat ze hier geld en tijd in stoppen, omdat er groter dierenleed is.
Maar aan de andere kant denk ik dat er op dit gebied veel meer "klein leed" is dan dat ik weet en zie.

Jemig, wat waait het hard!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:08

Kleiner dierenleed op grote schaal en groter dierenleed op kleine schaal moeten beiden aangepakt worden... beiden vergen ook een andere aanpak lijkt mij?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:11

Goedemorgen,

Het zonnetje schijnt en Hotze dacht, laat ik het voorjaar eens in huis halen..
Er loopt hier een lammetje door de kamer.. _O- Een flessenlammetje.. :))

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:13

Spotjes voor scharrelvlees/eieren vond ik ook erg goed! En hadden ook wat effect, supermarkten waren er niet blij mee zo genoemd te worden.

En het dierentransport, daar zit nog veel fout, maar daar zijn ze volgens mij ook altijd actief mee bezig.

Dus maar goed dat er organisaties zijn die voor de dieren opkomen +:)+ .

Gezellig Sita!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:13

Cute :D Ben je in friesland dus?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:15

Ja, we moeten straks nog 1 keer rond de tafel wbt de boerderij.. :) En vanmiddag gaan we met een aannemer door de boerderij omdat er toch een paar dingetjes verbouwd moeten worden..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:23

even spammen:
Janeeba voor het eerst mee in de buitenbak :-)
Afbeelding
Afbeelding
ze is nu 1.5 en al net zo groot als de omheining :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:32

Wat koddig Siet! :D

Janeeba is huge! Ziet er wel als een heel lief en rustig meisje uit :)

Dierenleed, consumenten bewuster maken... Mja.. ik denk dat er een grote kracht in educatie ligt. Wat is biologisch nou écht, en niet wat de media ons voorschotelt. Dito voor scharrel-eieren bijvoorbeeld... Zelfde voor transport, mensen bewuster maken waarom dieren zo vervoerd worden, en hoe dat anders kan en waarom niet etc. etc. En ook gewoon domweg accepteren dat er soms wel eens op bepaalde zaken bij ingeschoten wordt, omdat het anders financieel niet rendabel meer is. En als je dat niet wilt, dan er ook meer voor over hebben.

Vraagje : merken jullie bijvoorbeeld er ook maar _iets_ van dat de prijzen voor aardappelen en uien in de super dramatisch laag zijn?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:45

janeeba is groot! Lekker aan het rennen ín de bak.

Sita was schattig zon lammetje ín huis :)

heb die reclame ook al gehoord.

Maya ik heb geen idee.. Heb gister een zak aardappelen gekocht.. 1.5 kilo geloof ik voor iets van 1euro 50.. Geen idee of dat laag is..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:48

Sluit me wel aan bij maya, mocht ik niet de mogelijkheid hebben om paarden te houden zoals het in mijn ogen zou moeten zijn, zou ik geen paard nemen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:51

Ik ben megaslecht in prijzen onthouden om te vergelijken met hoe het eerder was :o

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:53

ik eet geen aardappels en uien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:55

BuBBLeGuM schreef:
Maya ik heb geen idee.. Heb gister een zak aardappelen gekocht.. 1.5 kilo geloof ik voor iets van 1euro 50.. Geen idee of dat laag is..

Dus een euro per kilo. Kostprijs per kg, verpakt en transport is 11 tot 15 cent voor aardappelen. Bam. Scheelt natuurlijk wel dat dit een gelikte verpakking zal zijn ipv een simpel netzak, dus de kostprijs van wat jij gekocht heb zal wel wat hoger liggen.

Boerenuienprijs per kg is momenteel 2,5 tot 3 cent per kilo... Dit is dan product waar nog niks mee gedaan is. Die behoort eigenlijk 15-18 cent te zijn.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:58

Oei, dan zal ik dat maar niet vergelijken met de voorgesneden aardappelschijfjes die we kant en klaar in een zakje kopen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:03

Bewerkt product zoals die voorgesneden dingetjes kost natuurlijk ook meer, daar zit ik niet in, dus weet ik de kostprijs ook niet van.

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:22

Ff mijn mening over de bewegings vrijheid van paarden, ja ik vind ook dat een paard/pony dagelijks weidegang moet hebben of minstens een paar uur in een paddock kan. Helaas is dat op veel manege's en pensionstallen een probleem, maar maak dan desnoods een schema dat de paarden zeker een paar uur per dag kunnen spelen, rollen in een bak(die hebben de meeste toch wel). En ook een maatje vind ik heel erg belangrijk.

Dan de prijzen van groente, fruit en aardappels ja die worden duurder, door de strenge winter zeggen ze dan maar of ik dat moet geloven :?