[TI] Welke hengst voor dekking 2007?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: Welke hengst voor dekking 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:43

Spannend, Marloes !!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:45

Go jij! Go jij! jaaaah gefeliciteerd, Keeva & Leonoor!!!!
Wordt vast een prachtige beeb volgend jaar, hopelijk geen tweeling, en anders kun je er idd nog eentje weg laten knijpen.

Marloes: he balen zeg. Maar hengstig spuiten kan geen kwaad verder. Hopelijk kan ze van het weekend gedekt worden Lachen
Ik heb ook eventjes overlegd over hengstig spuiten gisteren en wij hadden Darlah ook hengstig laten spuiten als ze niet snel hengstig zou worden, maar ze was dus al hengstig.
Succes!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:52

MM dank je Knipoog
Dat stelt me wel gerust. Ik heb even snel mijn boek over paardenfokkerij opegeslagen en ht stuk over spuiten gelezen. Het werkt alleen als er een geel lichaam is. Maar het geeft niet meer kans dan normaal op een tweeling, dus dat is goed om te weten.
Zo even Tosca checken, ze kunnen namelijk erg gaan zweten van de spuit, dat het er echt vanaf drupt. En het breekt zwangerschappen af, dus de da vroeg of ik zwanger was. Nee, dat weet ik zeker haha!
Als Tosca nu drachtig wordt, zou het wel wat zijn zeg. Dan zijn paard én vrouwtje zwanger geworden met hormonen Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:28

gefeliciteerd keeva!!! Haha!

gaat hier goed vooruit seg zo! Noa al hengstig af, Darlah ook gedekt Bloos! OK dan!

vanavond scan van Tinkerbell op 16 dagen...duimen jullie mee?

owja: angel is om de dag gedekt, doen de meeste hengstenhouders zo...
bij mc brynmore wordt elke dag gedekt. Idd voor levensvatbaarheid van de zaadcellen maakt het niks uit, maar sandra vindt dat je toch 2x zoveel zaad toevoegt, dus ook 2x zoveel kans Knipoog (uiteraard heeft ze wel ergens gelijk bv ook meer kans dat als de ene dag er veel sperma door de merrie uitgeperst wordt, het de volgende dag wel raak is.

biancaa: angel en tink zijn vorig jaar ook maar 1 enkele keer gedekt en meteen drachtig Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:29

Spannend Marloes!
KEEVA, gefeliciteerd!!!

Frenia, zoals Sandra er over denkt, denk ik er ook over. Mira perst er na een dekking aardig wat uit.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:55

Keeva schreef:
Go jij! Go jij! JAAAAAA we krijgen een kind !!! Haha!
Kyara is drachtig gescand, 19 dagen nu. Leo zal de details nog wel even geven Knipoog , er was nog wat twijfel over een eventuele tweelingdracht, maar dat wordt over 10 dagen bij een tweede scan nog even goed bekeken.
Leo heeft al doorgegeven dat bij eventuele tweelingdracht de zwarte hengst afgeknepen mag worden, de bonte merrie moet blijven zitten Clown

Er zat duidelijk een lijntje in het vruchtblaasje, maar of het er 2 zijn is niet zeker. Met 10 dagen zou je dan 2 vruchtjes moeten zien zitten. Of er zit er maar 1 en dan is het goed!
Afknijpen is afhankelijk of ze goed van elkaar verwijderd zitten. Zijn er 2 die op elkaar vast zitten gaat de hele boel eruit en beginnen we opnieuw.
Maar ik heb goede hoop dat het wel goed komt Ja

Marloes, spannend hoor!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:34

Kyara misschien een tweeling..Oei, even afwachten dus.

Ik heb met de eigenaresse van Djenges gebeld. Zij dacht dat zaterdag brengen moet lukken. Ze gaat even met haar da overleggen, en dan laat ze me wat weten. Ik heb mijn werk al gebeld voor vrij op vrijdag, liever een dag te veel dan net te laat.
Nou moet ik wat gaan doen, want ik kan niet meer stilzitten Hyper!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:13

Hmmmmmm
Monya belde net, Mira liet zich gisteravond al niet meer dekken. Is dus alleen vrijdag en zaterdag gedekt. Monya heeft er geen goed gevoel over, vindt het veel te kort, denkt dat we net te laat waren, maar als ze zich aan een standaard cyclus zou houden dan zou ze komende nacht pas de eisprong moeten hebben... Morgenochtend komt er een veearts scannen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:21

mmhh wel vreemd inderdaad, KMD!
Ben benieuwd!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:34

KMD, heb het met merries gehad die zich zelfs na 1 dag al niet meer lieten dekken. Zo drachtig als wat.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:39

Ja hier dus ook vorig jaar met Tink, is op dag 17 van cyclus gedekt, dag 18 wilde ze al niet meer en twas raak Ja

geen scan hier vandaag *baalt erg*
was gepland om 18u
dierenarts was hier echter al om 17u35, ik pas om 17u40 en hij was al weg want had geen tijd. Normaal is het nu voor morgen rond 14u voorzien...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:55

Balen, Frenia ... nog een dagje langer wachten dus !! Ach gut

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:12

eigenlijk stom he Tong uitsteken tis maar een dagje...maar ik wil t toch zooooo graag weten Haha!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:12

ALS ze drachtig is, zitten we straks heel dicht bij elkaar met onze paardjes Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:15

Shak is vorig jaar ook maar 2x gedekt, en drachtig.
Ik denk dat Darlah alleen morgen nog gedekt wordt, wel fijn als ze van het weekend weer thuis zijn Haha! want ik heb ineens zeeën van tijd, en denk steeds "even naar de paardjes" .. "onee kan niet Koe "

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:16

Hier ook gescand: EN DRACHTIG!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Heerlijk, gelukkig gevoel! Ben zo blij!!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:16

Gefeliciteerd!!! Haha!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:21

Gefeliciteerd, Grrr !!!! Go jij! Go jij!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:49

Mazzel-meid schreef:
mmhh wel vreemd inderdaad, KMD!
Ben benieuwd!

De veearts belde me persoonlijk terug met de vraag wat ik wilde bereiken met de scan. Afslaan is afslaan, en de merrie dwingen zie ik niet zitten. Kan heel goed dat het ei er eerder af is gekomen door de warmte van de laatste dagen. Ik wacht het maar af, haal ze zaterdag naar huis toe, en laat Mira woensdag 20 juni scannen. Is ze niet drachtig dan laat ik het zo, en proberen we het komend voorjaar opnieuw. Voordeel is dat Bintekind dan eventueel van de winter gewoon bij Koot en Mira kan blijven en bv komend voorjaar pas de opfok in.

Leonoor, MM, een PB en Biancaa's Noa hun verhalen scheppen hoop. 't Was daarstraks even wennen, de vorige keer wilde Mira na een volle week nog steeds gedekt worden. Situatie is nu natuurlijk wel totaal anders, ik denk dat ze ook druk bezig is Binti te beschermen.

Grr, gefeliciteerd joh!! Heeft Mees nog foto's gemaakt?

Vervelend, Frenia, je stelt je er toch op in.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:02

Rolleyes Helaas geen foto's nee! Mees zei dat het echt niet kon, hij was te druk met haar vasthouden!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:04

Keeva en Grr gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Weer een paar mooie tinkerbaby's in de maak.

KMD.. Mira slaat al af. Daisy is dit jaar bij Bryan 2 keer gedekt en was ook drachtig. Ja

Frenia, balen dat de DA te vroeg kwam!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:07

Hmmmm, nou ja, je hebt getuigen, Grrr Knipoog Mijn kristallen bol zegt dat het een BONT veulen is....... ik zie het! Haha!
Okee, Marlijn, Daisy ook al na 2x..... dat schept nog meer hoop! We zien wel en anders genieten we extra lang van Binti bij Kootje en Mira.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:18

Weet je dat Dilhara 17 augustus al weg gaat... vréselijk! ik dacht er net aan...
Alles heeft altijd voor en nadelen Ja toen dilhara geboren werd, dacht ik "heerlijk zo'n vroeg veulen, moet je niet zolang wachten"
Nu kijk ik naar Emaris "Heerlijk zo'n iets later veulen, hoef ik die niet zo snel weer te missen..."
Clown

Gefeli Grrr Haha! OK dan!

Ik weet nog niet wat ik doe als Tink niet drachtig is nu...
Heb eigenlijk geen zin om ze nog n keer terug te brengen Bloos ten eerste omdat ik ze zo moet missen, ten tweede omdat Em nu 2x een infectie heeft gehad met vreselijke diarree van haar verblijf bij de hengstenhouder. Daardoor groeit ze ook niet zo opperbest (hoewel ze nu een groeischeut heeft...) Haar karakter is ook best gekanteld, door de week 24/7 op dompige stal en de stress dat mams elke keer bij dr weg moest...
Aan de andere kant vind ik het ook zo stom om het gewoon zo te laten...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:21

Een jaartje rust kan toch ook geen kwaad voor de merrie. Er moet een reden zijn waarom de merrie niet opneemt.

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:30

Kaitlynn is nu 23 dagen drachtig van Celtic Mist!!!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Volgende week woensdag weer scannen en dan krijgen we een mooi fotootje!!!

groetjes Anne