[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:31

Sterkte met je hond :(:)

Moeder zegt net ze ging Guess buiten zetten en die malloot is vanuit het niets op de gewikkelde hooibaal gesprongen :') Liet hem aan zijn plastieke vriendin op het dekstation denken _O- _O-

Nimby

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:51

Haha hij heeft goed onthouden wat de bedoeling was :)

Sterkte met je hond!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 23:22

:')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:25

Oef das naar Donnar! :n :(:)

Neeeeeehhh Geuss |o

Gijssie had bezoek van Wendy vandaag. Hij liep al een paar dagen niet lekker, dus ik dacht spiertje verrekt, maar gisteren liep hij wel heel kreupel. Gelukkig vandaag al weer beter en nadat Wendy 'm onder handen had genomen nog een stuk beter. Hij heeft waarschijnlijk een beetje (te) lomp gedaan. Nu heeft hij eventjes vakantie en dan kan ik weer op mijn los gemasseerde paard met netjes recht geveilde tanden, heel benieuwd of hij anders voelt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 23:41

Het kan soms zoveel verschil maken he! Ben benieuwd of je het gaat voelen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:07

@ Floortz: fijn dat jullie al zo vooruit zijn gegaan :)

@ Shelly: jeetje wat heftig! Snap dat je dan wat angst hebt voor wandelen

@ shillelagh: uhm dat is schrikken met de kar. Moet niet kunnen lijkt me.

@ TT: heerlijke foto's. Wat kijk je ontzettend happy :)

@ Ilona: kapotte dekens zijn nooit leuk! Weet ook niet goed wat ik morgen moet doen. Morgen koud, regen, sneeuw. Dus wil deken oplaten. Máár met de introductie kans op kapotte deken. Deken aflaten betekend natte pony, kan ik geen deken opdoen. Zucht.

Ik voer ook vitalbix, erg tevreden over!

@ Donnar: heel veel sterkte alvast!

Vanavond voor de laatste keer in de manege gereden. Erg fijn gereden.
Had er een hard hoofd in. Onderweg ernaartoe was mevrouw erg enthousiast, frisjes enzo.
Maar tijdens het rijden super netjes. Heb een andere hackamore eraan hangen, de vorige klapte steeds om. Deze niet en ging erg fijn :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:17

@Donnar, sterkte!

Die vitalbix opgezocht maar lijkt mij vrij vergelijkbaar met de andere behalve dan dat het minder structuur heeft. Nu ik erbij na denk heb ik bij equiculinair destijds samen met de bestelling van mijn hooinet daar ook een staaltje van besteld denk ik. Natuurlijk kan je vanaf een staaltje niet oordelen, vond het wel op zich weinig verschil hebben met marstall force. De inhoud gaat waarschijnlijk wel verschillen, nu ga voorlopig even deze opzoeken die ik nu heb verder en kijken of ze het lusten en dan maak ik wel een beslissing op vlak van beschikbaarheid en dergelijke. :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:23

marstall force lust de mijne niet :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:33

Hier lusten ze dat wel, zijn geen heel moeilijke eters. Juist Cupcake vond pulp vies in het begin, nu moet ik opletten of zijn hoofd niet al in de emmer zit voor ik hem heb neergezet :') .

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:28

@donnar, heel veel sterkte!

@ Lori, wat is pulp? Ik heb het vaker voorbij zien komen maar wat het is, geen idee! :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 10:31

Pulp is een runder brok.
Pulp leng je aan met water en word 4/5x zoveel in volume ( mag je nooit droog geven) ik gaf het mijn paard als bijvulling. Dat de buik lekker vol werd. Icm mais. Om dikker te worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 10:32

Jaron vind pulp zo ook niet lekker. Maar met iets er doorheen wil hij wel smullen

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:47

Sterkte met je hond. Niet leuk die dingen.

Nientsje fijn dat het rijden zo goed ging. Jullie komen er wel!

Ik ga zo ook naar stal. Gister gelongeerd en vandaag weer rijden. We hebben volgende week dinsdag spring concours staan en woensdag dressuur. Hopelijk gedraagd hij zich.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:12

Ben gister gevallen en heb nu twee dikke knieen :( kon er vanmorgen niet op staan, nu valt het mee met lopen maar doet wel pijn. Ben gewoon gestruikeld... Zo stom.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:25

Oke dankjewel voor de uitleg Turbotinker!

Balen Chimello!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:33

Andrea was mij al voor rond het pulp. Runderbrok, kan wel vroeger geen idee nu wordt het wel degelijk verkocht voor paarden bij veel merken zoals pavo. Je moet het altijd weken, hier doe ik dat met warm water dan gaat het sneller maar toch een aantal uur zeker om te vermijden dat het uitzet in de buik zelf. Ik gooi er meestal nog wat dingen bij. Varieert met een scheutje plantaardige olie of appelazijn. Dan terug eens een week een handje lijnzaad en pysilium. :j Ik voer het trouwens niet echt om te verdikken maar als extra vulling naast het hooi, het is graanloos (dacht ik) en het is makkelijk om dingen erdoor te mengen.

Is eigenlijk vrij gelijkaardig aan slobber maar dat kan je veel sneller voeren.

@Chimello, hopelijk doen ze snel minder pijn. :(:)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:36

Haha Guess :')

Och jeetje. Beterschap met Gijs!

Super Nessa!

Veel plezier Shelly!

Beterschap Chimello :(:)

Ik geef Feike speedibeet. Geef hem 100gram per dag, 's avonds, en week dat met een liter warm water. Het mooie aan speedibeet is, is dat het in 10 a 20 minuten klaar is. Meestal laat ik het een half uur staan voor de zekerheid. Feike eet het wel alleen met brok erover :+

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:43

Wat naar Donnar. Y;(

Hopelijk knapt Gijs weer vlug helemaal op.

Fijn om te lezen dat Feike het weer goed doet.

Malle Guess. Voorjaar in de bol! Het was de afgelopen dagen ook zo mooi! Helaas aankomende dagen weer wat minder.
Wat knudde van je knieën! Hopelijk is ook dat snel weer over.

En wat een toestand met die wagen zeg. Schrikken!

Met bietenpulp moet je geloof ik oppassen met de calcium/fosfor verhouding. Je kunt het goed combineren met luzerne en/of zemelen. De verhoudingen kun je wel op internet vinden. Ik doe altijd qua volume evenveel pulpbrok, zemelen én luzerne. Heb uitgerekend dat je dan aardig goed zit.

Gisteren een rondje met Noeka gewandeld. Ik blijf me erover verbazen hoe makkelijk zo'n jong dier kan zijn. Ik lees toch ook nog wel eens wat puberverhalen van jullie. Modelpaardje heb ik geloof ik B-)

Zo nu weer verder de paddock bestraten voor zolang het droog is.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:52

Hihi Joanne, wacht maar.. Over 2 jaar :P

Oef Sheryn, das niet grappig -O-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:53

Sorry voor mn afwezigheid dames. Ik lees wel alles hoor.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:01

shillelagh schreef:
Aah mijn bijrijdster gaat vandaag met mijn paard voor het eerst naar buiten. Vind het dood eng om het los te laten. Alsof ik een kind hebt wat voor het eerst op vakantie gaat ofzo.

:(:) Het is vast helemaal goed gegaan :j

Nimby schreef:
Het is nu mooi weer? Ik zit tot laat op m'n werk of course... Man doet paard vandaag, dat is toch lief (hij heeft niks met paarden maar is gelukkig niet bang of vies ervan. Hij doet gewoon of het een hond is, zegt hij)

Ja het was gister ook mooi weer, maar kon dus niet rijden omdat die twee paarden in de bak stonden. Helaas wordt het hier vandaag en de rest van de week erg slecht weer zeggen ze, dus vandaar mijn "nu weer wachten op mooi weer" :D

Nientsje schreef:
Net weer fijn getraind met Feike.
Ook de galop weer eens meegenomen. Hij sprong direct aan wanneer ik dat wilde, hebben we veel "moeite" mee gehad. En op een paar bokjes na heb ik fijn gereden. Zelfs een stuk nagevelijk kunnen galoperen.
We gaan weer de goede kant op, gewoon volhouden dus :)
Voor vandaag ben ik zeker tevreden!

Fijn he, als het lekker gaat met rijden :j Had ik van het weekend ook in de galop :D

donnar schreef:
Piepzooi

Even een remipost

Onze hond word morgen ingeslapen, ze heeft waarschijnlijk een tumor ergens.. |(

Sterkte Y;(

chimello schreef:
Sterkte met je hond :(:)

Moeder zegt net ze ging Guess buiten zetten en die malloot is vanuit het niets op de gewikkelde hooibaal gesprongen :') Liet hem aan zijn plastieke vriendin op het dekstation denken _O- _O-

_O- haha mafkees, die heeft ook zeker het voorjaar in zn bol!

jorretje schreef:
Oef das naar Donnar! :n :(:)

Neeeeeehhh Geuss |o

Gijssie had bezoek van Wendy vandaag. Hij liep al een paar dagen niet lekker, dus ik dacht spiertje verrekt, maar gisteren liep hij wel heel kreupel. Gelukkig vandaag al weer beter en nadat Wendy 'm onder handen had genomen nog een stuk beter. Hij heeft waarschijnlijk een beetje (te) lomp gedaan. Nu heeft hij eventjes vakantie en dan kan ik weer op mijn los gemasseerde paard met netjes recht geveilde tanden, heel benieuwd of hij anders voelt.

Veel succes alvast :j

Nessa schreef:
@ Ilona: kapotte dekens zijn nooit leuk! Weet ook niet goed wat ik morgen moet doen. Morgen koud, regen, sneeuw. Dus wil deken oplaten. Máár met de introductie kans op kapotte deken. Deken aflaten betekend natte pony, kan ik geen deken opdoen. Zucht.

Vanavond voor de laatste keer in de manege gereden. Erg fijn gereden.
Had er een hard hoofd in. Onderweg ernaartoe was mevrouw erg enthousiast, frisjes enzo.
Maar tijdens het rijden super netjes. Heb een andere hackamore eraan hangen, de vorige klapte steeds om. Deze niet en ging erg fijn :)

Ja oliebol is dat he. Ik merk de voordelen van een deken, maar ook de nadelen nu. Bij de ijslanders had ik dat nooit. Die droegen geen deken, dus ook geen geklier ermee.

Fijn dat het rijden zo goed ging :j

chimello schreef:
Ben gister gevallen en heb nu twee dikke knieen :( kon er vanmorgen niet op staan, nu valt het mee met lopen maar doet wel pijn. Ben gewoon gestruikeld... Zo stom.

Balen, hopelijk trekt het snel weg :j

Hier vandaag slecht weer voorspeld... en het is weliswaar grijs, maar gewoon droog... -O- Zit nu echt in twijfelmodus, want ga ik naar paardlief om te kijken of de bak leeg is en ik kan rijden, of niet... Het weiland waar die twee paarden normaal in staan wordt "verbouwd" dus ze staan met een reden in de bak. Grote kans dus dat ze er vandaag ook in staan. Daarbij, je zult net zien dat het gaat regenen als ik daar ben :\ Dan baal ik dat ik niet buiten kan rijden, want dan had ik gewoon lekker een bosritje kunnen doen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:01

Ik deed idd altijd 1 pulp en 2 zemelen. Speedibeet is idd de nieuwe paardenpulp

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:39

Ik voer de gewone, maak het altijd rond 16/17u klaar en voer het dan tegen 22-12u. Speedibeet al bekeken maar hou het toch maar bij de gewone.

@Joanne, klopt ik voer het met luzerne en zemelen standaard bij :j .

Gaat hier ook terug slechter weer zijn helaas.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:55

Ik zat ook al naar speedibeet te kijken. Ook voor de extra vezels en vulling.
Kan altijd proberen

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:10

Idd Ilona het weer... daarom gisteren maar goed gereden want de rest van de week zou bagger zijn -O-

Ik ben best positief over de speedibeet. Feike ziet er geweldig uit nu. Hij kreeg 2x 100 gram op een dag (ivm medicijnen die 2x daags moesten en ik er doorheen roerde) maar hou het nu bij 1x per dag 100gram :)