[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:44

*\o/* Net Aranka voor het eerst weer even gereden <3 Beetje onwennig, maar ging heel goed. En wat is ze groot :')
Noeka is waarempel al zo goed als net zo groot als Gi ;( Had gehoopt dat ze Quint niet achterna ging, maar ben bang dat ze dat wel gaat doen!
Beterschap Hannah! (handig die lijst Lotte +:)+ )

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:48

Super! Hoe groot is Gi?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:58

Wat super dat het weer goed ging Joanne!

Ik heb onverwachts hier toch wifi!! :D Net een stuk gefietst in de regen! Vreselijk.... Ik mis mn kleine boefje wel! ;(

Edit: handige lijst Lotte!! _/-\o_ _/-\o_

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:18

tja Joanne, papa is ook geen kleintje he?
Fijn die lijst!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:09

Tja die regen... Bah!
Gi is ongeveer 1.40m denk ik... Noeka 3,5 maand oud. Dat wordt wat... Ik zal Gi eens opmeten binnenkort!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:33

Wilde Redbull vandaag fotograferen maar alweer regen en geen zon :'(

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:09

Verschrikkelijk rotweer. Het zijn maar buien, maar dan veel op een dag. Vanmiddag toch Storm maar even geborsteld en lekker zijn manen opnieuw in de vlecht. Zit weer wat netter. Toen nog even poep scheppen in de wei en klaar. Ons pap heeft een nieuwe hooiruif in zijn schuilstal gemaakt. Kan mijn moeder hem van de winter hooi bij geven zonder dat ze in zijn stal of wei hoeft te komen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:11

Die buien zijn het de ellende. Dan is er eventjes zon en weer regen en dan zijn de paarden nat... Bah :(

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:28

We gaan echt hard :')

Ik kom dus op stal. Nieuw zand in de binnenbak. Django wist niet wat ie ermee moest :')
Wel schrikkerig want ze waren dus 50 meter verder aan het snoeien en dat ding maakt een herrie. Kom ik dus aan met mijn mietje.
Het heeft hier vandaag 1 keer echt even flink geregend, maar voor de rest hebben we echt geluk gehad.
Maandag midweekje centerparks met beperkt wifi.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:42

Heey ik meld me ook weer. Goh hey wat gaan we hard!
Helaas van mijn kant geen tinkernieuws, aangezien ik op dit moment geen tinker heb/verzorg haha.
Mijn enige reden om nog te twijfelen of ik een tinker zou willen kopen later is het feit dat ze snel last van mok krijgen...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:55

Mijn vorige tink heeft nooit mok gehad in bijna 8/9 jaar tijd (en nu die 3 jaar dat hij een ander baasje heeft ook niet). Jack heeft afgelopen 3 jaar ook nooit mok gehad valt hier mee dus :P.

Nieuw voer gehaald voor Jack en Cup vandaag en eens met Jack wezen rijden deed deugd. Tegen mijn wil in eens een zweepje meegenomen met dat het de eerste keer was sinds hij samen staat ik hem meenam van ons huis af zonder Cup maar geen probleem gehad. Het wel kunnen gebruiken als vliegen en dazen weg jaag ding en een enkele keren gecorrigeerd op ongevraagd gras eten ook hij had het gelukkig snel door. Is bitloos had hij er hier thuis een spel van gemaakt bijna om in galop over gras heel raar te gaan galoperen om gras te pakken kon ik zwaar niet mee lachen hopelijk is dat nou direct opgelost (corrigeren = tik op hals geen klap een tik). Cup heeft blijkbaar een eind heel de boel zitten afzoeken naar Jack toen ik weg was zijden ze hier thuis en dan om de zoveel plekken hoofd omhoog "mihihihi" xD :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 02:12

Ik lees morgen even bij. Vroeger terug dan gepland. Véél te vertellen, waarschijnlijk ook wel iets waar jullie van gaan verschieten.. (Was voor ons zelf ook behoorlijk eng) Maar buiten dat ding, is alles super goed verlopen en heb ik genoten. Mijn stinkies gedroegen zich geweldig! :D +:)+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:52

Brave Aranka :)

En Django wat schrikkerig? Tja dingen die snoeien zijn best eng hé ;)

Brave Jack, ik neem meestal ook een zweep mee, niet persé voor men paard, maar heb zo ooit een hond die in de achterbenen beet van Dusty kunnen wegjagen. En voor sommige paarden hoef je het gewoon bij te hebben en dan zie je soms al een verschil :j

Ik ben al benieuwd naar jullie avonturen hoor Kaat :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:15

Ben benieuwd hoor Kaat :). Hoor het straks wel ben benieuwd hoe het met hun hoeven is gegaan vooral :D.

Awel ja had 'm nog maar zelden meegenomen want kan er eigenlijk totaal niet mee omgaan dus de oplossing was ook na enkele keren correctie's teugels op het zadel en zweepje omhoog gehouden in mijn nek. Moet zeggen hij hield enorm goed zijn manieren inderdaad :') . Moest het droog zijn deze middag met iemand gaan rijden en anders deze week wel ergens ben benieuwd hoe hij nu is tegen over andere paarden op buitenrit nu hij thuis ook altijd samen staat :).

Nog veel te vroeg straks de heren eten geven zie dat het geregend heeft. |( .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:04

Brave Aranka :)

Handig dat je toch WiFi hebt thirzanaomi!

Django onder de indruk van het nieuwe zand :P

Ben benieuwt Jackytje, fijn dat verder alles zo goed verlopen is :)

Ik had vroeger als ik alleen geen rijden wel een zweepje bij, voor evt. vervelende mensen :P (meer het idee)
Nu nooit een zweep bij.

Hier de paarden ook gevoerd, het is nog droog, maar ik vind het echt jammer dat het ineens zo koud is.
Khaleesi is alweer een wintervacht aan het maken :P (dagen zijn natuurlijk ook al wel een heel stuk korter)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:10

Wat is er gebeurd kaat? Fijn dat ze braaf waren!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:18

Vervelende mensen geen last van maar goed kwam toch van pas om dat te corrigeren nu kan ik terug werken aan goed doorgaloperen in plaats aan blijven zitten omdat hij heel vreemd probeerde in galop gras te pakken :') .

Jack is ook vol op zijn zomervacht aan het kwijtraken eerst daags ga ik terug lengte beginnen zien denk ik. -O- Het is inderdaad aardig fris al met momenten ;( . En Cup heeft sowieso al dikkere vacht.

Afbeelding

En deze foto doet mij zo veel maandag was Cup echt bang van Jack had nog nooit bij ene gestaan groter dan zijn papa (+- 90/95cm) en nu staan ze zo zei aan zei in de wei te eten, in stal staat hij bij Jack zijn buik of naast 'm hooi te eten. Ben dus blij dit te hebben nu <3

Was gisteren even zoeken met hun beide in 1 hand buiten zetten maar was het dubbel en dik waard <3

Afbeelding

Nu eten gaan geven zijn 9u geweest :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:44

Fijn dat het zo goed gaat tussen die 2

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:04

14 jaar tinkers en nog nooit mok gehad! Zo erg is het niet had jij geen topic voor een trekpaard geopend? Die hebben het erger dan tinkers denk ik

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:13

Trekpaarden hebben dan terug sneller CPL zo ver ik weet. Sommige tinkers ook.

Ben blij dat het goed is gekomen tussen die 2 heb in het begin even gevreesd hoor met dat hij kei bang was van 'm :') .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:18

Oh super dat het zo goed gaat tussen hen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:20

Nientsje, ik zie kenmerken van de Fries op die draf foto er duidelijk in. Wel een leuke combi Fries en tinker. Flink gegroeid zo. :)

Jane2. Lijkt me heerlijk een dochter die dezelfde hobby heeft. Broeken in een kleine maat, misschien internet. Anders zou ik een dikke legging doen, spijkerbroek kan schuren. En regenlaarzen aan? Of van die turn schoentjes,dan beschadig het blad niet?

Niene87, jouw roan tinker blijft gaaf!

Jorretje. Ja ik wilde weten of hij hengst is of ruin. En als hij hengst is of hij hengst blijft ?

Clockloken. Wat fijn da het allemaal goed gaat zeg. Super :D

Caily wat een mooie omgeving is het daar Lotte! Hoe doet Lola het zonder moeder?

JoanneE. Ja is een hele opluchting. Is mijn droom alleen weg te kunnen. Alleen een of andere reden heb ik mezelf zo g bang gemaakt dat ik overal angsten in zie.Ik ben een of andere randdebiel tegen komen de bossen.. hoe krijg ik me(mij?) dat afgeleerd?

Het leven wint. Wat een sweetie is die cup cake. Gaat goed hè :)

Tinkergekj, leuk om te zien hoe ze op zulke dingen kunnen reageren. Ik moet dan altijd lachen. Zo zie je maar dat ze niet dom zijn.. om t zand zou daan moeilijk doen, die heggeschaar geeft ze dan niets om.

Hier geen mok, wel maanden gedacht. Bleek mijt te zijn. Dat is er iets vaker hier. Ondank alle ontsmettingen. Nu weer onder controle.

Zweep, altijd met buitenrit. Dan loopt ze nog enigzins door. En mocht ze opzij springen in t verkeer dan komt er een grote tik. En voor honden evt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:21

Ik heb alles gelezen maar maak nu even niet een flinke bijleespost, sorry.

Wel superleuke foto's van Cup en Jack <3
Fijn dat het zo goed gaat tussen hun!

Ik ben nog steeds niet fit. Gisteren niet kunnen eten en nu nog steeds bibberig. Ben wel even met fietsje heen en weer stal geweest om Feik uit te mesten.
Nu even douchen en dan mijn bed weer in. Morgen begint mijn stage bij de dierenkliniek weer en wil dan wel fit(ter) zijn.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:25

Beterschap :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:32

Beterschap!