[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:34

Ja iig lak neusriem.
Ik weet welke ik mooi vind, maar 99 euro beetje duur :=

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:40

Balen Faye!Hoop dat je snel een nieuwe vindt,moet perse bruin zijn he?

Leuk,al die eerste paardenverhalen!

Mijn eerste paardje was een Haflinger,samen met Bert heb ik ook haflingers gefokt,keuringen ed.Helaas ging in mijn ogen de 'oude'haflinger verloren en zag je op keuringen haflingers die halve arabiertjes waren.Mooi hoor,maar niet het robuuste paard wat ik wilde......
Tsja,Tinkers waren ook altijd al leuk!En zo kwam onze eerste tinker Bo bij ons,toen 1,5 jaar oud,nu inmiddels 7 en er volgden er nog een paar :j ,nooit spijt van gehad en we genieten hier met zijn allen van onze tinky's|

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:48

zo zie je maar weer.

Ik begon toen ik 6 was al, heb er heel wat versleten. op mijn 14e mijn 1e ponty kruising arabier connemara, fantastisch paard. hij is vorig jaar ingeslapen, oud en op.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:49

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:55

Fay balen hoor, maar dat had ik je al gezegd. Er komt vast wel een leuke voorbij. Bij een voorjaarsschoonmaak/opruiming ofzo. :+

Leuke fotos voorbij zien komen in de inmiddels als weer 5 pagina's verder sinds mijn laatste bezoek...

Hier even balen. Wel lekker op Grace gereden, maar kon geen groot rondje helaas dus nu maar een uurtje. Ze gingen van buitenaf de gasleidingen vervangen. Heel de straat. Komen ze erachter dat wij ergens een lek hebben.
Dus zo'n loodgieter achterig man gebeld. Die heeft metingen gedaan, maar het zit dus niet buiten dat lek, maa rin de muren. Daar kom je dus noooit bij. Deze leding zal moeten worden afgesloten en een alternatieve leiding moeten worden aangelegd. Kaching..1500 euro.
Morgen maar eerst even bellen met de opstalverzekering en anders vrolijk uit eigen zak...
Buiten al deze ellende ligt de tuin dus ook open omdat de buitenleiding zowieso vervangen moest worden in heel de straat. We hadden vorig jaar een nieuw terras aangelegd... :(:)

Dan maar even een filmpje van weggeslopen Grace. Normaal blijft ze wel staan als ik wat in mijn kast wil doen...stiekemerd hahaha

En een ritje voor het eerst met de hondjes erbij

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:58

boefje grace, en wat leuk, de woefjes mee!
Balen hoor, 1500 euro is een hoop centen

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:00

tinkerplein schreef:
Balen Faye!Hoop dat je snel een nieuwe vindt,moet perse bruin zijn he?

Leuk,al die eerste paardenverhalen!

Mijn eerste paardje was een Haflinger,samen met Bert heb ik ook haflingers gefokt,keuringen ed.Helaas ging in mijn ogen de 'oude'haflinger verloren en zag je op keuringen haflingers die halve arabiertjes waren.Mooi hoor,maar niet het robuuste paard wat ik wilde......
Tsja,Tinkers waren ook altijd al leuk!En zo kwam onze eerste tinker Bo bij ons,toen 1,5 jaar oud,nu inmiddels 7 en er volgden er nog een paar :j ,nooit spijt van gehad en we genieten hier met zijn allen van onze tinky's|

Hahaha jaa helaas ben ik heel lastig en vaak kies ik het duurste uit wat ik mooi vind.. Zo irritant...
Maarjaa ik wil voor maart een zadel hebben.. Als het dan niet goed is heb ik nog een kleine maand om mn wensen aan te passen... Zwart is toch wat goedkoper al vind ik dat ik een net budget neerleg voor een tweedehands zadel..
Leuk om je paardenhistorie te weten.. Ik vind het heel zonde dat haflingers maar ook friezen hun stoere barokke kant verliezen... Ik hou van het oude rasstandaard van deze twee rassen.
Erg zonde..

Haha gaaf andrea... Ik vind het wel wat voor jou... Ik had naar de bruine variant gekeken maar gezien het geen wat ik voor oog heb om te gaan doen is lak niet ideaal...
Zelf persoonlijk zou ik het voor een goed hoofdstel het er nog net voor over hebben gezien je er jaren mee doet.. Maar daar ligt dan ook echt de grens voor mij hoor ;)
Wie weet heb je nog ouwe 'zooi' over om te verkopen.. Kleine beetjes helpen hihi

Hahaha jess stoute gracey... Nu ga ik echt slapen hoor!! :D
Laatst bijgewerkt door DeCobvan op 11-01-13 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:01

ik kan geen afstand doen,en het lak hoofdstel word puur het dressuurwedstrijd hoofdstel.
Maar al had ik t geld.. 100 euro is mij echt te duur

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:13

Je bedoeld vast de premiera?
Die ben ik voor aan het sparen. Als Wedstrijdhoofdstel :j 100 euro is een hoop geld, maar vind ze echt prachtig :+: Heb nu een goedkopere op de beurs gehaald, 35 euro. Leuk, maar kwalteit is dan ook zo, zo.
Die ik daarvoor voor Noedel had heeft ook 70 euro gekost :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:21

Hij is wel gaaf Andrea :j
Als je nog 10 jaar wedstrijd rijd, dan heb je het er wel uit toch :D

Chantal: snap precies wat je bedoeld met dat je het aan de kwaliteit kan merken.

Ik heb zelf nog een kieffer hoofdstel liggen. Alles past perfect, alleen die neusriem zou een maat groter mogen. Voorlopig koop ik maar even niets :roll: Dit hoofdstel heeft een gedeeld kopstuk. Vind ik ook altijd mooi!
https://lh3.googleusercontent.com/-pHnQ ... winter.jpg

Jess: Jeetje dat is klo*Te. Wordt geen leuk grapje.
Leuk zo met je hondjes op stap :)

Nathalie: wat een lieve foto's !

Leuk om al jullie begin ervaringen te lezen met paarden :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:27

Die is ook mooi :j
Ik heb er meerdere. De laatste die ik gekocht had was eigenlijk voor Mella, Noedel had er al 1. Heb ze alleen omgewisseld omdat dat beter paste. DIe van Mella (inmiddels oude van Noedel) is de duurste die ik tot nu toe gekocht heb, dat was die van 70 euro.
Nu dus een helemaal bruine voor Noed gehaald van 35 euro. Wil nog een mooie en dat wordt dus waarschijnlijk de premiera. Of anders de Harry's Horse rondgenaaid. Maar die heeft een saaie frontriem
AL zie je bij Noedel nooit een frontriem :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:29

Nee idd je kan net zo goed zonder frontriem.
Mooie pluk hoor

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:35

Rondgenaaid is ook prachtig :)
Laatste, zo zonder neusriem vind ik mooi Chantal.

Haha, ja frontriem zie je niets van :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:38

Laaste zonder sperriem bedoel je? Dat was het showhoofdstel van de fotograaf :j
Afbeelding
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:40

Ja sorry, bedoelde ik ja. Vind ik hem goed staan!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:43

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:45

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:15

Even kijken hoor, ik heb gelezen over…
… een kleine grote Noedel waar Lotte op gaat springen in Pesse.

…schietpartij in een klein dorpje, hier in Oss hadden ze een dode vrouw gevonden in een voortuin. Zo raar dat zoiets gebeurt en niemand iets weet of zegt.

…jorretje die op twee stallen gaat kijken met een verrekte spier (AUW). Heb je je vragenlijstjes al klaar liggen? Beterschap met je spier.

… eerste contact met paarden en tinkers. Mijn eerste ritje was toen ik 3 jaar was. De buren hadden een shetlander in ons weiland staan en daar mocht ik op zitten als hij te eten kreeg. Daarna heb ik veel op de kruising ijslander/shetlanders gereden bij een vriendinnetje en toen ik 8 werd mocht ik eindelijk naar de manege. Wat was ik blij met mijn laarsjes, cap en bodywarmer.
Mijn eerste contact met een tinker was tijdens een outdoorbeurs, ik denk dat dat op de Marienwaerdt was. Mijn absolute droompaarden tijdens een presentatie, voor de kar onder het zadel, bomproof, enzovoort. De kruising tussen het koele zigeunerpaard, de pennypownie met de lange manen, het snelle westernpaard en ga zo maar verder. Dat paard moest het worden en dus kwam daar Pardoes na een aantal jaar.

…Elise die een droomkamer krijgt op haar stageplek.

…Faye die op zoek moet naar een ander zadel. Succes met zoeken!! Wat heb jij trouwens voor ogen dat daar geen lakhoofdstel bij past.

…een driewielerkruiwagen. Hoe zit dat precies? Wij hebben tweewielers op stal, dat vind ik al zo fijn kruien.

…een lakhoofdstel, ik zou bang zijn dat Cait er een keer mee zou schuren. Vind het wel een mooi hoofdstel.

…een lek in een gasleiding, dat is een gezeur. Hoop voor je dat de verzekering dit vergoed.

…mooie hoofdstellen van Noedel, Mella, enzovoorts.

Vandaag heb ik weer een kwartiertje op Cait gereden. Ze was al superalert tijdens het longeren vanwege een paar eenden die herrie maakte op “het donkere weiland”, ik heb dus wel even getwijfeld of ik er op zou gaan, maar vond dat ik gewoon moest doorzetten. Ik heb tenslotte een cap op en een bodyprotector aan.
Het ging eigenlijk heel goed, ze is een keer geschrokken en sprong toen ook echt even weg, maar ze herstelde zich meteen en liep daarna ook weer gewoon langs de bewuste plek. Applausje voor mijn koele kikker, hihihi *\o/* _/-\o_ *\o/* .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:24

Fijn dat het rijden op Grace zo lekker ging! En wat enorm balen van de leiding zeg...

Grappig, ik vind die lakhoofdstellen helemaal niet mooi :P Misschien voor het paard voor mn zusje, maar niet voor Izzy haar mooie harige tinkerhoofd. Die heeft een stoer hoofdstel :D

Ik heb de twee wielen aan de steunen gemaakt die normaal op de grond staa bij een normale kruiwagen. Ik zal er wel eens een foto van maken.
Ik kwam er op door interesse in een elektrische kruiwagen (die helaas buiten mn budget zijn)
Nu heb ik er iniedergeval al extra wielen op zitten. Stel dat ik ooit nog iemand tegen kom die handig is dan laat ik een motortje op het eerste wiel zetten :P :+

Stoere Cait!

Wat een kou he! Hier zit een dikke laag ijs op mn auto.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:10

Je word vanzelf handig draakje!
Stoere cait, en nog stoerder baasje!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:11

en brr idd, in huis is t ook koud, iig niet warmer dan de 13 graden waar ik de kachel op heb staan snachts

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:19

goedemorgen,

Maartje kruiwagen op 3 wielen :D
Hinke dat is schrikken, soms wil je eigenlijk gewoon niet te veel weten wat er in je omgeving gebeurt
€100 hoofstel is wel mooi, en inderdaad liever hier heb ik er te veel zal zo even zoeken of ik wat foto's kan vinden
jess, stiekeme grace die er tussenuit piept

Hier was ik 9 toen ik mocht gaan rijden op de manege was nog nooit zo blij. Toen ik 12 was in contact gekomen met tinkers en toen ik 14 was liep de eerste in de weide

westerntje van saph
Afbeelding

grace met mijn bling (mist nu sperriem saph ging eropstaan en weg was lusje :+ )
Afbeelding

saph met engels bruin
Afbeelding

Heb alle losse stukken ook nog liggen en pak wat er het best bij het paardje past. Grace schudde niet met 1 bepaalde neusriem deed ik een anders om dan was ze de hele tijd aan het schudden.

De 2 bruintjes waren denk ik €10 per stuk op de 2e hands markt :o bling was denk ik 80 euro

Maar fijne dag allemal nog even en dan is het weekend

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:29

Chantal, ik heb nog een bruine rondgenaaide van HH voor je liggen maat cob.. mag voor een prikkie weg a 30 euro! nog helemaal netjes.. alleen Denz heeft er helaas een TE grote kop voor gekregen haha, ik moet alleen ff zoeken naar de sperriem... die heb ik er van de zomer een keer afgehaald, maar waar hij nu ligt ?? :') en er zit een Ukkie frontriem op.. dus niks saai frontriempje ;) haha

Afbeelding

Rebecca; Nou... de reden waarom mij een lakhoofdstel voor mijzelf niet zo handig lijkt... is omdat ik af en toe niet zo handig met mn spulletjes ben.. Ik gooi net zo makkelijk mn hoofdstel op de grond en achteraf denk ik dan Oepsiee... beetje klunzig dus.. haha
en ik ben toch bang dat Lak dat niet zo goed aankan.
Daarbij heb ik geen wedstrijd ambitie meer en ik vind zo'n hoofdstel eigenlijk wel thuis horen in de ring..
Nee, ik denk dat Denz een stoerder hoofdstel beter past.
Maar ik vind het wel knappe hoofdstellen hoor!

Ik vind deze gaaf in het bruin... alleen lastig te combineren met het zadel wat ik voor ogen heb...
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... dstel.html

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:41

Lak overleeft het hier super, en ben ook niet zo zuinig op mijn spullen :o
Rondgedraaid heb ik nooit mooi gevonden }:0 soms staat het wel maar de kleur is wel mooi maar ook hier full nodig (al weet ik het voor shan nog niet) we passen en meten dan is er altijd wel iets passend te maken.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:27

Mooie Noedelfoto's weer!
Vind ook dat voorbrenghoofdstelletje mooi staan.

Ik heb ook en lak hoofdstel, die van HH. Met een frontriem met zwarte steentjes. Ik neem deze altijd mee naar huis ivm vocht en kou. Ben bang dat er anders barstjes of scheurtjes in komen.

Pff nou de verzekering gebeld, maar zij vergoeden niets. Soms vraag je je echt af waarom je al die verzekeringen hebt hoor.
Het zou geen schade veroorzaken aan het huis was de reden, maar ja de leidingen van gas zitten in het huis vast...
Maar goed het wordt dus een bedrag met 3 nullen voor ons. Vandaag het installatiebedrijf dat in de straat zit een offerte laten maken. In de loop van de dag horen we hiervan. Baal wel enorm.
Straks maar even Grace'je buiten zetten voor een paar uurtjes. Ik heb het al zo koud en dat merk ik echt aan mijn handen. Dus denk niet dat ik ga rijden vandaag. Even rustig aan in de kou...