Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

DeMolenhoek schreef:Vandaag is er nog een 2de persoon, die heeft heerlijk een goede 3 kwartier met desbetreffende tinker geknuffeld. Aan haar kontAls ze dreigde en draaide met haar kont legde ze snel haar hand en begon te wrijven waardoor de tinker precies vergat waar ze mee bezig was. Maar dichter naar haar hoofd gaan, haar hoofd aaien etc was niet echt een succes. Is haar uiteindelijk gelukt, maar de merrie bouwde direct spanning op en is uiteindelijk in paniek weg gegaloppeerd. We vermoeden wel dat ze nu hengstig is en daardoor toegankelijker. Maar hoe dichter naar haar hoofd hoe meer ze dreigt en het echt niet wil.
maximuss schreef:Ik ben degene die deze morgen bij de merrie van de molenhoek geweest is.
Ik ben van mening dat er echt geen kwaad zit in deze merrie maar dat ze zo reageert uit angst. Ik heb me bewust kwetsbaar opgesteld (achter haar gaan staan, op mijn knieën zitten) en hier heeft ze goed op gereageerd: krabben boven haar staart heeft ze heel erg graag en dan gaat de knop direct om, leunen tegen haar kont is ook geen probleem. Gewoon naast haar voorhand staan gaat beetje bij beetje en ik heb haar uiteindelijk een kus op haar neus kunnen geven, tussen haar kaken kriebelen lijkt ze ook leuk te vinden, daarna vond ze dat haar baasje en de rest van de kudde wat te ver stonden en daar is ze naartoe gelopen, op dat moment had ik het halster al losgelaten dus ze heeft zich niet losgetrokken.
Qua agressie heeft ze heel weinig geuit, soms iets zenuwachtiger weg stappen en de oren wat meer naar achter maar zeker geen dreigend gedrag. ik heb haar een keer of 2 langs voor benaderd en toen draaide ze zich gewoon om en heb ik niet veel gemerkt van agressie omdat ik telkens dat haar kont mijn richting uitkwam mijn hand er op heb gelegd.
Ik vond het een positieve ervaring en het kan zeker goed komen.
DeMolenhoek schreef:Oh maar mijn vader geloofd me en maakt daar geen probleem van. Maar ik denk dat hij het ook wel ziet zitten, maar mijn moeder nog de ergste is. Die wou nooit paarden en sinds ik er heb is het dagelijks gezaag en geklaag. Daarom dat ik nu kort op de bal ga spelen met mijn vader en als die ja zegt dan is het nog een kwestie van mijn moeder nog maar eens te overhalen.