[TI] NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re: NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 08:48

leuk nathalie en nathalie dat jullie ook komen!! :D

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:29

Haha, zo te horen ben ik de enige die nog niks voorbereid heeft... :+

Eergister mn zadel naar de zadelmaker gebracht, moet nu dus noodgedwongen met mijn zadel van de schimmel rijden. Gelukkig past die ook wel goed..

Ga vanavond nog even rijden, stal mesten en extra opstrooien en wassen.. En dan hopen dat ie nog schoon is morgen! Misschien wikkel ik hem wel in de huishoudfolie, blijft ie lekker fris! :P

Gister ook nog even gereden, moet nog steeds wennen aan mn nieuwe laarzen, zijn nog een beetje stug. Meneer was drammig! Heb hem mooi even in de wei gereden, naast landjes met veulens enzo, want die zal hij zaterdag ook wel zien.. En die vind ie vaak erg leuk!

Planning is morgenvroeg om half 6 op stal te zijn, eventuele plekjes wegwerken, vlechten, bak koffie en 7:00 wegrijden.

Begin hem nu toch echt te knijpen voor dat Z! }:0

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:31

Komt vast goed, als Lis en ik het kunnen kunnen jullie het helemaal!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:34

Britta, ik ben er om je aan te moedigen hoor!

Ik vertrek om half 5 :O Ga dan nog een vrijwilliger halen en verwacht rond 8 uur in Zuidwolde te zijn ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:35

Schimpje schreef:
Gister ook nog even gereden, moet nog steeds wennen aan mn nieuwe laarzen, zijn nog een beetje stug. Meneer was drammig! Heb hem mooi even in de wei gereden, naast landjes met veulens enzo, want die zal hij zaterdag ook wel zien.. En die vind ie vaak erg leuk!

klinkt toch als een gerichte voorbereiding :D
Scheelt ook een stuk dat hij geen keuring hoeft te lopen en jij geen dubbel taak hebt zoals Wendy.
Die dubbel taak haal ik mezelf ook wel vaker op de hals, maar lekker alleen rijden is toch ook wel iets dat ik vaker wil gaan doen.

Als ik de voorbereidingen zo hoor baal ik wel dat ik niet mee kan doen maar het is helaas niet anders ;(

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:43

:j Ik zeg je ook heel eerlijk dat ik alweer spijt had dat ik Lis meeneem... :o Maar aan de andere kant is het ook weer zo ontzettend leuk!

Ik hoop dat er een dag komt dat het zo "normaal" is hoe zo'n dag moet lopen dat ik met een gerust gevoel de zaken (voor een paar uur) uit handen kan geven en de rust krijg om, ook/juist op de momenten dat ik met Lis bezig ben te genieten....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:48

aaahhh het scheelt dat het kleinschalig is, en 70% van de deelnemers bekenden van elkaar zijn :j
mocht er wat misgaan, dan hoeft dat op zo'n dag ook geen problemen op te leveren toch?

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:49

Hier vanmorgen nog gereden. 2e proef even gereden, want de eerste ken ik wel.
Ze was een beetje aan het drammen en afgeleid, maar dat is ze meestal thuis :+ Dus ik kan erop vertrouwen dat dat morgen gewoon weer in orde is.

Ga morgenvroeg nog even haar staart wassen en manen invlechten en dan de auto inpakken. Mevrouw wilt de trailer niet op (blijft gewoon heel dom op de klep staan en gaat dan niet meer vooruit en ook niet achteruit) dus om 9 uur inladen en rond half 10 vertrekken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:49

Klopt, maar ik ben en blijf perfectionist en dat zit me wel eens in de weg. Kan gewoon niet beiden tegelijkertijd 100% doen en dat betekend loslaten en ook dat vind ik moeilijk. Voor mij dus wel goede "leermomenten" hoor... :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:55

betekent alleen dat je het dus erg belangrijk vind, en graag wil dat het goed verloopt :j
gewoon op het moment van je rijden de rest loslaten joh.
je hebt verschillende vrijwilligers, die waarschijnlijk hartstikke goed zijn in hun taken.
delegeren, en erop vertrouwen dat dit wordt uitgevoerd :D
we gaan er gewoon een mooi dagje van maken morgen!

oewwww hier al helemaal zenuwachtig!
gisteren m'n Stubben singel opgehaald bijpassend bij m'n nieuwe zadel, en was vanochtend al op jacht naar het verdwenen kabeltje van m'n TomTom.

En heb vannacht gewoon serieus gedroomd over Zuidwolde!
ik werd wakker, deed de gordijnen open.. en alles lag bedolven onder een dik pak sneeuw :?
M'n ouders waren ook thuis ( zitten in Cambodja nu, al 3.5 week :+ ), en ik kreeg de trailer niet mee vanwege de sneeuw. ik moest maar een paar uur afwachten of de sneeuw nog wegging :=
waahhh hoezo een frustratie droom? :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:58

Haha gezellige droom inderdaad...

Is ook zo hoor Lowara, maar zit mezelf er wel weer lekker mee in de weg. En sommige dingen kan ik (nog) niet "uit" zetten zeg maar...
Hoef inmiddels in ieder geval niet meer alles 100 x te controleren, dat deed ik eerder altijd... Om zelf gek van te worden!

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:59

Cynthia, is het je eerste springwedstrijd met Arwen?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:13

Schimpje schreef:
Begin hem nu toch echt te knijpen voor dat Z! }:0

Aha, dus jij bent de reden dat we zo idioot vroeg op moeten omdat ik graag de Z dressuur Tinkers wil zien?
(en de rest natuurlijk!)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:41

Nah, das meer mijn schuld... :o Wil niet midden op de dag heen en weer moeten om paard te halen, dus beginnen met de Z... :D

Voel me rijk en welkom, kreeg net weer een heel lief mailtje van waar we logeren... :j Ze hadden nog een leuk idee ook, misschien dat ik wel wat later naar huis ga... := Mijn vader z'n paardje staat nu ook daar en aangezien mijn vader er ook is vonden ze het wel een leuk idee als we 's avonds nog even een kort buitenritje zouden doen. Is wel heerlijk natuurlijk! Vanavond maar ff overleggen met m'n papsie...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:43

Lekkere droom Lowara, al zou nog iets verder afkoelen niet al te erg zijn op het moment. Binnen koelt het nog niet echt af hier.

WenK, dat los laten is ook heel lastig als iets je aan je hart gaat maar je zult het toch een keer moeten gaan doen. Klinkt wel al goed dat je het niet meer 100 x controleerd, de rest komt ook wel.
Probeer het iig tijdens het losrijden en je poef te doen, anders is al dat extra werk om je paard mee te nemen voor niets geweest (en ik wil morgenavond allen goeie resultaten horen :+ )

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:44

WenK schreef:
Nah, das meer mijn schuld... :o Wil niet midden op de dag heen en weer moeten om paard te halen, dus beginnen met de Z... :D

Voel me rijk en welkom, kreeg net weer een heel lief mailtje van waar we logeren... :j Ze hadden nog een leuk idee ook, misschien dat ik wel wat later naar huis ga... := Mijn vader z'n paardje staat nu ook daar en aangezien mijn vader er ook is vonden ze het wel een leuk idee als we 's avonds nog even een kort buitenritje zouden doen. Is wel heerlijk natuurlijk! Vanavond maar ff overleggen met m'n papsie...

Oké, dan spreek ik jou daar morgen persoonlijk even op aan! :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:49

Haha, ik doe mijn best Gilbey... :j

Ga ook bewust al vanavond die kant op hoor, daardoor heb ik morgenochtend minder reistijd en dus minder stress. Neem de tijd voor alles en bereid alles goed voor.

Ik doe wel heel bewust alleen de "kleinere" dagen hoor, 2 oktober blijft Lis thuis. Zou haar heel graag Bestgaand laten lopen, maar op een dag als dat, met zoveel rubrieken trek ik dat (nog) niet.

We zitten als vereniging met alles natuurlijk nog in de opstartende fase he. Dit is wel het 2e jaar zomercompetitie, maar er is nog steeds heel veel wat we moeten ondervinden, waar we tegenaan lopen en wat dan weer even uitgezocht moet worden. We zijn nog lerende... Over 5 jaar gaat het vast allemaal heel anders. Dan zijn ook vast de draaiboeken allemaal eens klaar... :o >;) Daar kom ik steeds net niet aan toe. De opzetten liggen er hoor, maar de details moeten nog weer aangevuld worden. (mijn) Doel is uiteindelijk dat, stel dat ik me morgen (liever niet) tegen een boom rijd, het wel overgenomen kan worden zonder al te veel problemen. Zo goed wil ik de documentatie op orde hebben. Maar daar zijn we (helaas) nog niet, er gaat nog te veel tijd zitten in allerlei dingen er omheen.

Haha goed hoor Suusje... :D Je vind me eerst op het paard en daarna op het secretariaat... _O-

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:59

Dat is ook de reden dat er nu een draaiboek is voor de TREC (zit daarbij in het bestuur), zodat er meer mensen zijn die een wedstrijd kunnen organiseren.
We zijn er van het voorjaar voor gaan zitten en toen ging het eigenlijk best snel. Al zal hij nog op punten moeten worden aangepast maar dat hou je altijd.
Met Aalten doe ik ook de organisatie en ik rij elke dag demo's, nou dat lukt ook zeker niet altijd.
Bijvoorbeeld op de zaterdag was er even een (klein) noodgeval toen ik eigenlijk naar de rassen parade moest, dus ik te paard die ruiters terug gevonden waar het over ging en nog snel gemeld bij de rassen parade (kwam toen nog net op tijd om na de drum horse voorgesteld te worden :D )
Dit is ook de reden dat we voor volgend jaar gaan kijken hoe we het anders aan kunnen pakken om het voor ons zelf ook leuk te houden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:21

Ja, precies...

Ben op het werk ook bezig met een handboek, bestaat ook niet hier. Alles zit in de hoofden en op losse notitieblaadjes. Niet echt werkbaar dus voor iemand die structuur zoekt... :D

Moet idd wel leuk blijven. Ik vind; ik ben opgestaan om deze wedstrijden te organiseren omdat ik het zelf leuk vond om mee te doen, dan moet ik er, uiteindelijk, ook wel zelf aan mee moeten kunnen doen... :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:26

Zijn er nog mensen die een voorlezer oid nodig hebben trouwens? Moet er dus waarschijnlijk toch de hele dag lopen...
Kay moet om 9.46 bij de veterinair zijn. En dan nog meten + type, weet nietprecies hoelang dat duurt maar zal wel niet zo lang wezen.

Wendy, je zegt dat je een alternatief plekje gevonden hebt. Betekend dat dat je na de veterianire keuring wél tussentijds weg mag. Of doe jij alleen rijden en niet de keuring?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:27

Ik doe alleen rijden... Of je tussendoor weg mag weet ik niet.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:53

WenK schreef:
Ja, precies...

Ben op het werk ook bezig met een handboek, bestaat ook niet hier. Alles zit in de hoofden en op losse notitieblaadjes. Niet echt werkbaar dus voor iemand die structuur zoekt... :D

Moet idd wel leuk blijven. Ik vind; ik ben opgestaan om deze wedstrijden te organiseren omdat ik het zelf leuk vond om mee te doen, dan moet ik er, uiteindelijk, ook wel zelf aan mee moeten kunnen doen... :j

Wij zijn beginnen om alle opmerkingen en dingen die we zagen gebeuren op wedstrijden op te schrijven en in een werk document onder elkaar te zetten.
In een rustigere periode zijn we dat eens op chronologische volgorde gaan zetten en je blijkt al heel veel te hebben.
Zal je die van de TREC eens opsturen, misschien heb je dan al een basis om vanuit te beginnen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:59

Oh dat is altijd welkom! Dank je wel!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:28

Is er ook een programma bekend?? Zoja waar kan ik die vinden??

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 12:33

http://www.tinkerstamboek.nl/page3/page3.html

bij dat stukje van keuring zuidwolde staat het boekje van de keuring, en verder is er volgens mij de hele dag van alles te zien aan springen en dressuur

edit: op startlijsten.nl kan je dat zien