[TI] Hengsten die aan huis komen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: Hengsten die aan huis komen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:38

Inderdaad word er met Tommie O'Donnell gereisd (even zijn hele naam er lopen meer Toms en Tommies tegenwoordig Haha!)
Ik weet alleen niet of je een groter veulen of juist iets kleiner veulen uit Amy wilt fokken, Tom vererft zijn maat namelijk wel door.

Ook Tommie gaat weleens uit logeren, vorig jaar heb ik heeeeeeeeeel veel heen en weer gereden naar de 2 shiremerries en uiteindelijk heb ik hem er maar laten staan Haha!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:13

ik snap het ook heel goed van je. ik reis met zita ook niet meer. heb haar ook wel eens naar de hengst gebracht, hartstikke hengstig was ze. tot dat ze daar was. door de stress interesseerde de hengst haar totaal niet meer. ze heeft er een week gestaan en heb haar toen maar weer gehaald. kwam per toeval baggio tegen ( van leonoor ) en zij was bereid deze kant op te komen, het was in 1 keer raak! sindsdien is baggio ons favorietje Knipoog zita krijgt deze week haar 3e veulen van hem...

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:07

ik heb dat ook gehad met Bandit
kreeg een merrie , zou super hengstig zijn en toen ze kwam moest ze totaal niets van hem hebben
was helemaal gestressed door de reis enzo

dus toen hebbe we maar gezegd ok dan gaat Bandit daarheen en toen is het wel gelukt.
Gelukkig is wilgje niet zo moeilijk , phh die heeft 3.5 uur in de trailer mogen staan om naar falcon te gaan

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 06:49

anderom is het meestal niet zón probleem hoor, oftewel, de hengst die naar de merrie gaat wil nog steeds wel na de reis is mijn ervaring Haha!

een andere reden om te reizen met de hengst is voor de merries met een jong veulen aan de voet, ik begrijp helemaal dat je liever niet een eind reist met zón kleine wurm en ook wil je als trots baasje niets van je veultje missen in zn groei en dat gebeurt wel door hem naar de hengst te brengen met zijn mamma.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 09:34

Tinkermuts schreef:
anderom is het meestal niet zón probleem hoor, oftewel, de hengst die naar de merrie gaat wil nog steeds wel na de reis is mijn ervaring Haha!

Hahaha.. Dat zou wat wezen als hij dan niet meer wil.. *LOL*

noortjeput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:57

Heb wel een keer een hengst gezien die niet meer mee naar huis wou na het dekken...
grrrr ......
Er stonden nog minstens 20 merries en Celtic was er echt van overtuigd dat ie daar ging blijven Haha!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:15

zit zo ff te lezen dacht dat er met de meeste wel gereisd werd niks is minder waar lees ik dus nu......en denk idd dat het reizen voor hengst weinig nadelen heeft...of zit ik er naast ???

overguns reis ik met geronimo ook vorig jaar was eigelijk geen probleem veearts keek naar het ei van de merrie en eigenaar belde mij toen.....was geen enkel probleem. deze liep met veulen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:53

in mijn ogen zitten er voor de hengst geen nadelen aan, of je moet een hengst hebben die het niet leuk vind op de trailer.

de mijne staat graag op de trailer, en sinds hij weet dat hij ook soms mag gaan dekken als we met de trailer weggaan wil hij er helemaal graag in Haha!

idd de da even laten scannen of er een mooi ei zit, hengstenhouder bellen en gaan met die banaan (beetje dubbelzinnig geloof ik Bloos )

Chuck werd een keer afgewezen door de merrie toen we daar waren, toen had hij wel zoiets van, hmmm, ik blijf denk ik hier, ik wacht wel tot ze er klaar voor is, maar na vriendelijk doch dringend verzoek ging hij toch de trailer in.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 01:30

Ik heb inmiddels een hengst gevonden. (Vanwege hoog meeleesgehalte en geroddel in mijn directe omgeving houd ik het nog even geheim welke)

Ga toch proberen om met Amy naar de hengst toe te gaan. De da gaat haar vanaf begin mei elke week scannen, of iig in de gaten houden wat de cyclus betreft. De ene keer toont ze goed, andere keer slecht. Dus dan maar even goed in de gaten houden.
En als ze hengstig word gaan we dan reizen. En dan hoop ik dat het goed gaat. Dan hoeft ze als het goed is niet al te lang daar te blijven.

En als dat niet lukt valt het hopelijk alsnog te bespreken om er iets anders op te verzinnen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:20

Super joh!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:30

Sita_ schreef:
Ik heb inmiddels een hengst gevonden. (Vanwege hoog meeleesgehalte en geroddel in mijn directe omgeving houd ik het nog even geheim welke)

Ga toch proberen om met Amy naar de hengst toe te gaan. De da gaat haar vanaf begin mei elke week scannen, of iig in de gaten houden wat de cyclus betreft. De ene keer toont ze goed, andere keer slecht. Dus dan maar even goed in de gaten houden.
En als ze hengstig word gaan we dan reizen. En dan hoop ik dat het goed gaat. Dan hoeft ze als het goed is niet al te lang daar te blijven.

En als dat niet lukt valt het hopelijk alsnog te bespreken om er iets anders op te verzinnen.

Leuk! Ik denk dat het vast gaat lukken zo, op naar een mooie veulentje in 2009!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:30

Alvast gefeliciteerd Sita.
Met je keuze en ik hoop dat het gaat lukken met je meissie daar

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:37

ok nou leuk voor je
ik ben benieuwd voor welke hengst je uiteindelijk gaat
vind t een prachtige merrie dus ben zowieso benieuwd dan in 2009

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 17:17

desillies schreef:
Leuk! Ik denk dat het vast gaat lukken zo, op naar een mooie veulentje in 2009!

Met zulke ouders kan het niet anders.. Knipoog

Bedankt allemaal voor de succeswensen etc.. Lachen
En ik zal het binnenkort wel laten weten hier met welke vent Amy mag daten.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:34

Ik denk met Tommie??

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 17:44

Haha, nee.. Toch niet..
Al zou je dat wel denken als je mijn reactie op Des dr post zo leest.. Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:45

Whahaha ja ik dacht er zoiets uit te lezen.
Oke dan maar niet naar de ronde van de wasmachine

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 17:51

Haha.. Al zou Amy x Tommie ook wel een mooi veulentje geven hoor, denk ik.. Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:01

Nou dat denk ik ook wel hoor

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:42

Ik ga denk ik ook met Aaron reizen maar niet verder als 50 kilometer omdat ik afhankelijk ben van een auto van een ander om mijn trailer te trekken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 00:23

Sita_ schreef:
Het is misschien een beetje offtopic, maar stel nou dat ik met Amy naar een hengstenhouder ga, ik vertel van haar 'probleem' maar hij zegt dat het geen probleem is en dat dat wel goed komt.
Stel nou dat ze dan wat sloopt of wat dan ook, dan zit ik ook nog eens met extra kosten oid omdat ze wat kapot gemaakt heeft. Daar pas ik ook voor.. Of hoe is dat geregeld..?

Ik heb dit gehad toen mijn Kit in training stond.
Uitbrekersbroertje met verlatingsangst van Amy denk ik Knipoog.
Hij is daar de paddock uitgesprongen, BOVENOP het toegangshek, hele hek lag aan barrels op de grond.
Verzekeringswerk, je bent aansprakelijk verzekerd voor je paard, het wordt gezien als een huisdier.
Uiteindelijk hoefde ik het niet te regelen van de eigenaar van het trainingscentrum maar het had zo gekund Knipoog.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:40

Oke, dan weet ik dat ook weer.. Lachen Kit & Amy zouden als ik jou verhalen soms hoor inderdaad wel eens familie kunnen zijn.. Knipoog Tong uitsteken
Ben toch wel 'bang' dat er wat gebeurd. Het is zo'n acrobaat.. Nagelbijten / Gniffelen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 00:14

Ik weet inderdaad heel goed wat je met het 'bang' zijn bedoelt Knipoog.
Het zou zo gaaf voor ze kunnen zijn als je ze 'normaal' mee zou kunnen nemen, zoveel leuke dingen voor ze op andere plekken, maar ja veel plekken zijn te 'gevaarlijk' voor ze hoe netjes het er ook allemaal uitziet.. Lachen.
Hoop voor je dat het normaal verloopt en dat ze zich gedraagt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 10:28

Als ik gewoon ergens overdag met haar naar toe gaat dan is ze gewoon braaf..
Maar het is net zo'n oud wijf.. Als de avond valt en ze dr pyama aan moet doen Tong uitsteken wil ze naar huis.. En dan zal ze ook naar huis.. Gestoord

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:41

Mogen we al weten welke hengst je hebt uitgekozen Haha!