[TI] Napoleons' mok update

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Napoleons' mok update

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:14

heb gesnuffeld op de website en gevonden.... thanks!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:56

Barmat schreef:
Ik zit nu even met de handen in het haar, want zalven e.d. vind ik nooit een oplossing, er aan komen kan ik nauwelijks zonder een knal voor mn kanus te krijgen (het ziet er ook heel naar uit) en ik wil echt heel graag een oplossing!

Zalven is ook geen oplossing, want mok moet je van binnenuit behandelen, niet vanaf de buitenkant!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 11:21

barmat, het kan ook aan het voer liggen he, wat chev al zegt, ander kwaliteit hooi of kuil in het algemeen, brok.

ik geef de dosis geconcetreerd. waar ik 1 eetlepel op 1 liter water doe, doe ik 2 en geef het in kleinere porties (denk aan 250ml 2x per dag en nu een paar keer per week)

napoleon is nog steeds droog! Cool

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:32

Ik begrijp dat zowel de thee van huppa als van chevalcare allebei goed helpen bij mok? Ik lees verschillende ervaringen, over beiden positief. Hebben jullie inmiddels door de ervaringen met elkaar te vergelijken een duidelijke voorkeur (welke het beste helpt)?
Zijn ze ook allebei even goed voor rasp of is het daar niet voor te gebruiken?

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:37

O ja, sorry... vergeet nog wat te vragen.

Mijn chico heeft vaak last van harde korreltjes (soort opgedroogde hele kleine korstjes die een beetje grijs/beige van kleur zijn) in zijn sokken (zitten niet op de huid vast, maar los in de haren). Dit is geen gewoon vuil of zo maar is iets dat van zijn huid afkomt.
Hebben jullie een idee om dit het makkelijkst te verwijderen? Ik heb al van alles geprobeerd (baby-olie om het makkelijker uit te kammen, etc.).

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:46

dat is de rasp.

Shathu en Indy hebben er ook wat last van. Ik wil het wel gaan proberen voor Shathu. Heeft geen mok deze winter overigens.

Nu heb ik ook wel belangstelling voor het product voor zomerexceem. Waar kan ik dat vinden dan?? Heb al even net bij Huppa gekeken maar kan het daar zo snel niet vinden.
Iemand enig idee???

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:49

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:04

dank je!! Heb het gevonden!

Ga sowieso de kuur voor exceem bestellen!! Niet dat Shathu extreme exceem heeft. Alleen zomers thuis (daar zitten die rottige vliegjes erg veel) en op z'n manenkam iets. Maar baad het niet dan schaad het niet. Beter dat het helemaal weg is de jeukerij! Knipoog

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:10

Mijn Jill heeft ook rasp aan alle vier de benen. Ik lees hier overal dat jullie paarden de thee zo lekker vinden. Jill eet het niet op. Ik giet het over haar voer heen en ze eet met lange tanden een klein gedeelte van haar voer op. Ze vind het echt vies.
Hebben jullie een idee?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:22

Koken in suikerwater? Misschien is dat een oplossing? Ik drink ook liever thee met suiker Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:31

en laat het suiker nou ook slecht zijn, suikers komen van nature ook niet veel in de voeding voor paarden voor. Wat gebeurt er als je het met slobber mengt?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:47

Mmm das dan ook weer waar indd. Appelmoes?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:48

even inbreken hoor Tong uitsteken

gebruik honing om het in op te lossen,is nog gezond ook!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 14:30

honing en appelmoes... ook erg veel suikers, zou ik ook niet doen.

laura, heb je het al geconcentreerd geprobeerd? meer lepels op een kleine hoeveelheid water, dus hoef je minder te geven en is het misschien minder overheersend?
ik vind het wel bijzonder dat ze het niet lekker vindt, over het algemeen gaat er iets natuurlijks wel in bij paarden, in tegenstelling tot andere medicinale produkten.

dietje, dat hebben we idd nog niet gedaan. ik denk wel dat beide produkten van samenstelling verschillen. helaas geeft chevalcare de zijne niet bloot. maar zo op het oog zie je al veel verschil.

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:43

Bedankt voor de tips.
Slobber heb ik nog niet geprobeert, nu moet ik zeggen dat ze slobber ook niet zo lekker vind.
Appelmoes en honing zijn suikers en dat lijkt me inderdaad niet echt goed.

Juist omdat ze het niet op eet ben ik ook gestopt met de kür, ik had bedacht dat ze het dan niet nodig heeft. Maar goed de rasp wordt op dit moment erger.

Citaat:
laura, heb je het al geconcentreerd geprobeerd? meer lepels op een kleine hoeveelheid water, dus hoef je minder te geven en is het misschien minder overheersend?
ik vind het wel bijzonder dat ze het niet lekker vindt, over het algemeen gaat er iets natuurlijks wel in bij paarden, in tegenstelling tot andere medicinale produkten.

Dit ga ik in eerste instantie is proberen, ik heb ook het idee dat ze de hoeveelheid water die ik over haar voer gooi niet lekker vind.
Ik sta er ook van te kijken, ze eet het gewoon niet op Nors opkijken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:47

xlaurax schreef:
Mijn Jill heeft ook rasp aan alle vier de benen. Ik lees hier overal dat jullie paarden de thee zo lekker vinden. Jill eet het niet op. Ik giet het over haar voer heen en ze eet met lange tanden een klein gedeelte van haar voer op. Ze vind het echt vies.
Hebben jullie een idee?

welke thee heb je dan?
koken in suikerwater? ik zou er niks aan toevoegen, eerder de andere thee proberen.
Zowel chevalcare als huppa hebben exzeemvariant.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:07

DientjeChico schreef:
O ja, sorry... vergeet nog wat te vragen.

Mijn chico heeft vaak last van harde korreltjes (soort opgedroogde hele kleine korstjes die een beetje grijs/beige van kleur zijn) in zijn sokken (zitten niet op de huid vast, maar los in de haren). Dit is geen gewoon vuil of zo maar is iets dat van zijn huid afkomt.
Hebben jullie een idee om dit het makkelijkst te verwijderen? Ik heb al van alles geprobeerd (baby-olie om het makkelijker uit te kammen, etc.).

bij mij helpt het beste als ze eerste gewassen zijn met een fijne paardenshampoo, eventueel kan je dan nog met conditioner werken (in het kruidvat hebben ze van die grote verpakkingen) vervolgens handdoekdroog wrijven en flink wat antiklit erin, nachtje laten drogen en de volgende dag zijn ze er bijna allemaal vanzelf uitgevallen, de rest even naborstelen met een gewone mensenborstel bv.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:22

Cheveyo schreef:
welke thee heb je dan?
koken in suikerwater? ik zou er niks aan toevoegen, eerder de andere thee proberen.
Zowel chevalcare als huppa hebben exzeemvariant.

echt???
kan m niet vinden bij Huppa

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:48

Nou ik ga mijn man vanavond gelijk die site laten zien. Want ik geef mok tabletjes van VSM al een maand of 3 maar het het gaat niet weg het wordt ook niet erger het zit in zijn knieholtes op beide voorbenen. We hebben het ook al 2 keer in die drie maanden met Cebasil gewassen maar het helpt allemaal niet.

Ik hoop dat hij het eet dat spul mag het ook één keer per dag, hij krijgt maar één keer per dag muesli na dat hij gewerkt heeft met grasmix.
En voor de rest krijgt hij kuilgras twee keer perdag. Hij krijgt dan een halve kilo muesli en de rest van een drie liter emmertje met grasmix gevuld.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:00

wat fijn om de goede resultaten te lezen...

Wil mijn ervaring toch ook neerzetten ook al is deze niet positief.
Heb meerdere kuren gegeven en echt netjes 2x daags maar het is hier niet weggegaan door de kruiden....jammer maar helaas!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:08

silas schreef:
wat fijn om de goede resultaten te lezen...

Wil mijn ervaring toch ook neerzetten ook al is deze niet positief.
Heb meerdere kuren gegeven en echt netjes 2x daags maar het is hier niet weggegaan door de kruiden....jammer maar helaas!

mok of rasp niet ???

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:18

Hi Frenia,

Bedankt voor je tip.
Ik ga het dit weekend proberen, het wordt mooi weer dus dat komt helemaal goed.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:09

hallo,

ik wilde mijn goede ervaringen met een ander middel delen. Veel van jullie zeggen dat je mok niet van buiten kunt behandelen, maar bij mij is dat wel het geval geweest. Bloos

Ik heb vernon's sokken eerst met mokzalf behandeld, maar dit werkte niet. Toen heb ik ze gewassen met betadineshampoo en ben begonnen met Avuloxil (eigenlijk koeiendroogzetters, maar werkt echt!). En nu is zijn mok weg! Go jij! Go jij!

Voor degene van wie de paarden nog last hebben van mok, veel sterkte! Ach gut

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:31

ik zal eens zoeken IJ.
Jammer Silas, je geld wel terug gehad nu?
Vernon, van buitenaf behandeld, das mooi dat het afdoende was Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 02:05

laura inderdaad, dat probleem voorzag ik ook... dan wordt er mee geknoeid of de neus wordt er voor opgehaald.

kingsley, het kan prima hoor, 1x per dag. kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan toch?
wat is grasmix? en kuil is vaak ook niet bevorderlijk voor mok/rap bij tinkies. zit veel te veel eiwit in.

jammer silas!
vernon is er wel met droogzetters vanaf dus, ook fijn Ja