[TI] tinker x fries kruising Bonte Jaopie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buster

Re: tinker x fries kruising Bonte Jaopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:23

Ik wist niet dat wereldhummel niet meer Bokte, ik had het dus ook ge-pb't...
Ik weet niet of iedereen nog contact met elkaar heeft, maar Shanna16 waar ik het over had, is nu bekend als Annash op Bokt, dit is haar profiel, je zou een pb kunnen sturen:
http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=8485
En dit is het profiel van 'Pasha', zei woont ook in Harreveld:
http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=6769

Gisteren was trouwens nog een paar keer de herhaling van Arne Jansen in de Huiskamer show op TV Gelderland van maart '07, kwamen ook de paarden nog in beeld, tenminste, de twee kleine hengstjes, een merrie met veulen en Tinker Anton.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 10:35

Bedankt, Buster, ik heb beide links gemailed, ik wacht het resultaat maar af, nu ...Ik weet ook niet wat er "mis ging" rondom "wereldhummel", ofwel Caressa van Dijk, maar dat er grote problemen zijn ontstaan lijkt me duidelijk. Uiteindelijk gaan die mij niet aan, hopelijk kom ik toch nog op het spoor an Remco S., het zou helpen als zij foto er gauw nu op komt (want wie zit er bijv. daar op z'n rug?) Kan nu niet veel meer doen dan hopen ....

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:17

[quote="terpentijn ik kreeg een Bianca 22 op mijn mail, waar nou toch de toegezegde foto's bleven! Ja zeg, ze zijn echt onderweg, ik heb ze al naar iemand toegebracht vanmorgen, die zou ze inscannen, naar haar E-mail versturen. Dan zet zij ze op dit forum. Nog HEEL eventjes geduld dus (ik ben zelf ook benieuwd![/quote]

oh was niet de bedoeling om te drijven hoor!
ik was bang dat je ze al had verstuurd en ze niet aan waren gekomen als gevolge van een foutje of verkeerd email adres... vandaar dat ik even wilde checken of ze al verstuurd waren..

ik wacht geduldig af!

als ik ze heb doe ik mijn best zo snel mogelijk te plaatsen..

groetjes

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 12:25

Bianca, sorry, ik wilde OOK niet drammen, ben afhankelijk van die andere mensen natuurlijk, die moeten ook maar even tijd hebben, en hun hoofd moet er naar staan. Het is al aardig genoeg dat zij en jij die moeite willen nemen. Geduld blijkt een schone zaak ...maar je moet het wel hebben(niet mijn eigen sterkste punt...). Het zal wel goed komen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:42

terpentijn schreef:
Snowdon, ik heb op je (jullie) website gekeken. MAN, dat ziet er even PROFI uit, zeg!

Dank je!

Nog veel succes met je zoektocht! En je schilderijen zijn overigens helemaal geweldig!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 07:40

UPDATE van terpentijn i.v.m. REMCO S. Een nieuw sporr (het lijkt wel een feuilleton!). Ik kreeg bevestigd bericht dat Remco S. inderdaad langere tijd bij Rene van Dijk en zijn dochter Caressa van Dijk heeft gestaan. C. haar schoonzus reed hem dressuur, M1 of M2. Maar ik weet niet hoe zij heet(te) of hoe te bereiken. Remco . schijnt enige tijd geleden verkocht te zijn via "kerstfair Marienheem), waarschijnlijk naar Ted Kop Jansen (zeer bekende Friezenman). Ik gesurfd naar diens website, zat foto's van (daar weer verkochte) paarden, maar staan weer geen namen bij. Loopt het spoor weer vast. Het gekke is ook: via het Friese Paarden Forum (waar ik natuurlijk Remco S. ook ter opzoek heb neergezet) heb ik 0 (! ) resultaatreacties. IS DAT PAARD IN HET NIETS OPGELOST? Hij heeft toch ergens n dressuurwedstrijden meegelopen? Onder andere naam misschien?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:22

Heey, Bianca, ik had gehoord, dat de fam. HUT je de foto's en stambomen en alles had toegestuurd, mar dat hje die niet kon "openen" of zo? Ze zeifen dat het in Jif was? Ze proberen het in elk geval weer opnieuw, maar heb jij dan aangegeven, in welk bestand, format of hoe dat heet, ze het dan wel zouden kunnen stuiren? Ik baal dus gigantisch, dat ik dat zelf niet kan. Een vriendin van mij, uit Den Haag, stuurde mij van de week twee foto's van haar Dobermann Arie (ik heb 17 jaar Dobies gefokt, hij was er eentje van, die ik aan haar had verkocht). Ik vroeg aan haar dus: Hoe gaat dat nou. Heeft ze me alles per mail STAP-VOOR-STAP uitgelegd, ben ik dus drie dagen geleden meer dan DRIE uren bezig geweest,,om dat zo te navolgen, het lukte absoluut NIET. Die foto's heb ik dus vanaf mijn eigen didgitale camera op een eigen file zitten, hoe kan dat nou, dat ik ze dan niet gemailed krijg? Ik was zo gefrustreerd op het laatst, dat de tranen me zowat in de ogen stonden . HET LUKT NIET IK KAN HET NIET! Om GEK te worden. GRRRRRRRRR! Ken je dat, die frustratie, heb je ook wel es als je met je paard bezig bent, en je wil iets (vooral als het de vorige keer wel heel goed lukte) en nu (terwijl je meer weet, gelezen hebt juist over die oefening en zo ...) en DAN WIL ER HELEMAAL NIKS. Ook het gevoel bvan Grrr... besluipt je dan. Maar goed, zucht, er is waarschijnlijk gewoon nog meer tijd voor nodig. Ik ga nu maar weer aan een ander vragen of ze het fotomateriaal aan jou kunnen versturen. Ik wil ook graag dat mensen op het forum nou eens kunnen zien waar ik het nou over heb...er zitten foto's bij van Jaopie klein (6 maanden) en stamboom, en steigerend, en gewoon LEUK, groter, net geruind, in de vlechten ... oliebol. Ik geef (nog) niet op, ik ga toch weerr proberen ze op het forum te krijgen. EEN keer zal het lukken! Een schrale troost voor mij is dan wel weer dat ik wel, op andere topics en zo, heb kunnen lezen, dat sommige andere (nu best heel bekende) forumfiguren in het begin ook wel eens hebben geschreven: weert niet hoe ik foto's er op moet krijgen, dsu mij zal het uiteindelijk ook wel lukken....!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:29

Je bent idd echt niet de enige die het niet lukt! Ooit komt het goed, heb geduld! Heb je niemand in je eigen omgeving die het een en ander uit kan leggen terwijl die naast je staat?

Nog bedankt voor je berichtje in ons gastenboek!

Helaas ken ik die mensen verder absoluut niet hoor, dus kan je ook niet verder helpen. Ik had slechts op bokt wat lopen zoeken voor je.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:43

hoi hoi ik weet niemand die een tinker gekocht heeft van arne maar ik ken wel iemand die een veulen verkocht heeft aan arne

maar zoekse

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:09

Hey,

Ik heb jou paard gekend. Ik heb wel eens met Arne Jansen samen gereden enzo. Ik kan zo niet precies het hele verhaal vertellen, maar ik weer wel 2 mensen die je misschien verder kunnen helpen. Dat zijn 2 tinkermensen die veel met Arne omgingen en dus ook met zijn paarden.

Ik stuur je een PM.

En trouwens ik heb volgens mijn nog foto's van Banjer. Met haar laatste veulentje denk ik. Lachen

Een van die mensen is de vrouw waar Bianca, Sogno van gekocht heeft. En de andere persoon is de man van het huifkarcentrum in Bergh.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:11

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:55

Ik heb ook nog foto's van Banjer (Jolynn) met haar laatste veulen Kate... mocht er een liefhebber voor zijn maar voor zover ik weet staat Kate nog op het Huifkarcentrum...

Donna is toch ster inmiddels??

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:41

BaiNar schreef:

Klopt. Zelfs Reserve kampioen Tinkermerries 3 jr en ouder 9-9-06

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:20

KIJK!!!!

En mijn paardje is de mama (*trots*) Bloos

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:13

En de vader van Donna is een Friese hengst???
Mooie kruising geworden dan!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:16

annelot schreef:
En de vader van Donna is een Friese hengst???
Mooie kruising geworden dan!

Oh?? Dat wist ik niet... dat verklaart misschien het type van Donne t.o.v. Jolynn (Banjer)...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:00

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:10

en nou wil ik het heeeelemaal niet over stamboeken enzo hebben, maar kijk...zoiets snap ik nou weer niet helemaal...hmmm

Verder niets, moest het even kwijt Haha! Knipoog

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 20:53

Bonte, even een berichtje van terpentijn, ik was even "verdwenen" van de site, ik had efkes totaal geen tijd, er moesten ( en moeten) schilderijen af VOOR DE KERST!) Eentje er van heb ik gisteravond afgeleverd, aan mensen uit Zuidlaren (ik ben kunstschilder). Nu ben ik nog met een dubbel-Friezen aanspanning bezig, dat wordt maandag afgehaald. Ook mijn eigen paard Jaopie kost weer onvoorzien een hoop tijd, die staat buiten in de wei, met dit weer bevriest natuurlijk die buiten-waterbak, dus twee keer per dag moet dat KRAK, en hij moet ook nog (af en toe, hij is pas 3,5 gereden worden). Ook moet-ie bij-eten, dat gras doet het nu niet meer in de wei, dus hooi, moet-ie voor naar binnen, anders GROTE OORLOG OUT THERE (hij staat met twee Friezen en een Merens in de wei). Grote oorlog is af en toe wel leuk, maar niet als je paard de laagste in rang is (dan krijgt-ie niks!) en de anderen minstens drie keer zo oude MANNETJESmannetjes zijn, haha...ha...? Natuurlijk ben ik nog opzoek naar de halfbroer en halfzuster van Jaopie! Ik heb zelf een mail gestuurd naar de dame, die indertijd hier in Zuidlaarderveen bij mij aan de deur kwam om TINKERBROKKEN te leveren, dat was dus de vrouw, die DONNA, de halfzuster van Jaopie bezat. Die woonde dacht in in Onnen of Ommen, ik weet het niet meer het is twee jaar geleden. Maar op dat mailtje volgde TOTALE stilte. Wellicht dus toch niet de goede? Toendertijd toen zij hier in Zldv was, en Jaopie zag, zij zei wel: Tsjee, precies DONNA, alleen Donna is wat slanker, en Jaopie heeft meer manen en staart. Nooit heb ik echter die Donna gezien, helaas, wel zag k net de verbijsterend mooie foto's via jouw mail, en denk ik: zouden ze er mee naar een keuring zijn gegaan dan? Bestudeer ik haar, zie ik zeer veel overeenkomsten met mijn Jaopie, inderdaad. Jaopie is alleen veel forser (misschien: meer Tinker?) Ik ga nu eerst alle andere berichten bestuderen, die na dit gekomen zijn ...)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 21:02

Ja, mensen, wat valt er niet te snappen? De moeder van mijn Tinker x Fries Jaopie is DAISY, en die van Donna is BANJER. De vader van zowel Jaopie als Donna is Remco S, de Friese (dressuur)hengst, waar ik me dus al tijden suf naar zoek, en nog steeds! Jaopie en Donna zijn dus halfbroer en halfzus. WEL is het zo ... Zij is dan kennelijk STER etc, geworden, maar zij is GEEN 100 procent Tinker, zij is dus voor de helft "van Frieschen bloede", net zoals mijn paard Jaopie. Ze hebben allebei een Tinkermoeder, maar allebei dezelfde Friese hengst als vader. Vraag MIJ nou niet hoe precies die keuringsregels zijn binnen de (twee) Tinker of Irish Cob stamboeken, dat is onderling al jaren gebakkelei ook. In het haar dat mijn paard geboren werd, als Crossbreed, had je nog de mogelijkheid, om zo een krusing in te laten schrijven bij het moederstamboek (in dit geval het Irish Cob Society stamboek, en dan kreeg je de vermelding ICC (Irish Cob Crossbreed). Het jaar daarna kon (of mocht) dat niet meer, dus toen konden Crosses in Nederland niet meer worden opgenomen. Die Donna moet ongeveer een jaar ouder zijn dan Jaopie, minstens, dus het is heel goed mogelijk, dat zij als cross nog wel mee kon doen aan keuringen (als we het over dezelfde Donna hebben, tenminste, wie weet meer van dat paard?)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:05

Ze zijn dus naar de keuring in Zuidwolde geweest met haar. Daar heb ik de foto's ook gemaakt.
Bij de uitslagen kan je zien dat ze in Gasteren staat. Ze is van 2003.
Wil je contact met de eigenares, dan kan ik een mail proberen te sturen. Ik mag de mail niet zomaar geven nl.
Als je die veulenfoto ziet en mijn foto's dan is dat dezelfde merrie.

edit. Ze is bij het NSvT gekeurd als Grai. Van de oudere register Tinkers weet je nooit precies wie de ouders zijn, of ze moeten een stamboekpaard zijn. De jury kan niet aan het paard zien, dat de vader een Fries is en als het dus niet bekend is bij de jury, dan kijken ze of ze in een type past. Zo ja, en ze voldoet dus aan de omschrijving van het type, dan kan ze gewoon opgenomen worden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 21:35

Bonte, zou je idd aub een E-mail willen sturen aan die mensen. Het zijn ECHT WEL dezelfde mensen, volgens mij, waar ik aan gemailed had, van dat Tinkerbrokken-gedoe. Dat was - nu weet ik het weer, want ik weet dat degene waarnaar ik mailde, inderdaad in Gasteren zat - vast en zeker dezelfde. Nou denk jij: ja zeg, je zei OMMEN of ONNEN, nmaar dat komt -stom genoeg- nou weer, dat ik een keer hier vanuit Zuidlaarderveen in een of andere buurtbus (daar zitten vrijwilligers op) ergens heen moest, en toen kwam het geklets op paarden omdat ik mijn rijlaarzen aan had, en dat was ook een vrouw die een kruising Tinker x Fries (merrie, zwartbont) zei hebben te staan, jong, nog niet beleerd, etc. Dat was overigens wel een jaar terug en ZEKER niet dezelfde dame als die van Donna, want dan hadden we elkaar wel herkend natuurlijk. Die E-mail heb ik toen gestuurd naar een familie eh.... "Brink" of zo iets, dat zou dan die in Gasteren moeten zijn. Inderdaad, kijk ik de foto's nog eens terug, die eerst op dit forum dtonden, door Indiana J. er op gezet, zie ik ook: dat IS dezelfde merrie! Goh, ik ben er dus BIJNA. Gek, dan, dat ik niets meer heb gehoord op a. mijn verzoek om Tinkerbrokken, en b. de vraag of zij nou dezelfde waren als indertijd, die Donna hadden. Trouwens: hoe weet jij nou eigenlijk zo veel daar van af?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 21:50

Op het gevaar af dat ik, nu ik weer op het forum zit, vervelend begin te worden: het schijnt dus ECHT niet te lukken met de foto's van Jaopie. Bianca 22 heeft haar uiterste best gedaan om de door kennissen van mij aan haar gemailde serie Jaopie foto's (ook zijn moeder en vader) te "openen" maar dat lukte nit (stond in"jif" of zo????) toen hebben ze geprobeerd op een andere manier het naar haar te sturen, maar het schijnt maar niet te willen lukken. Helaas. Nu geef ik het nog niet op, ik heb de foto's inmiddels terug en nou probeer ik het weer via een ander hier in het dorp die zegt "alles te kunnen" met compu-gedoe. Maar dat wordt uiteraard pas na de Kerst, die mensen hebben nu ook familieverplichtingen. Ik baal erg van het feit, dat ik op dit forum alleen maar kan zitten kletsen, en niks kan laten zien. Geloof me, als ik het kon, zou ik het niet laten, maar het is me tot op heden niet gelukt een serie foto's op BOKt te gooien. NOG maar even geduld dan, zucht, en Bianca, ontzettend bedankt voor je pogingen, maar ik snap ook wel, dat als je een bestand niet kan opneen (of hoe dat heet) dat het dan niet wil lukken. Niet boos (of misschien wel opgelucht?) als ik het nu maar weer via een ander ga laten proberen te doen. Zo'n ruime keus heb je trouwens in dit gekke kleine gehucht niet,
mijn wens voor 2008: dat ik het ooit zelf mag kunnen, eindelijk!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:38

terpentijn schreef:
Trouwens: hoe weet jij nou eigenlijk zo veel daar van af?

Ik zit (nu nog) in het bestuur van het NSvT en deed de inschrijvingen van de keuring en uitslagen. Ook maak ik al vanaf het begin foto's op de keuringen.
Dus ik zoek de naam, zie welke keuring ze heeft gelopen en onder welk nummer en ga mijn foto's doorspitten. Haha!
Je hebt de naam van de eigenares goed ja. Staat nl ook bij de uitslagen op onze site.
Ik zal het eens proberen. Knipoog

Stuur anders eens een foto naar mij, dan kan ik eens kijken of ik er iets mee kan.
info@mbfotos.nl

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:02

Bonte schreef:
BaiNar schreef:

Klopt. Zelfs Reserve kampioen Tinkermerries 3 jr en ouder 9-9-06

Hoe kan zoiets gebeuren, paard van de foto heeft overduidelijk friezen kenmerken (let alleen al op de oren) zou het dan toch te maken hebben met de keurmeesters die ook friezen keuren? Dit lijkt mij een heel kwalijke zaak, niet om het nst in een kwaad daglicht te stellen, maar wel om het keurbeleid onder de loep te nemen. Denk niet dat er ook maar 1 cob eigenaar zit te wachten op een friezenfokdoel.