[TI] Waar hebben jullie je Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok

Re: Waar hebben jullie je Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:58

Feeks, (klinkt onaardig zeg)
Heb je meer informatie over die Hengst King William?
Foto, eigenaar?
Bij mijn merrie staat als vader ook King William en ik ze is ook een grotere tinker. Weet je er meer over?
Heb je een foto van je paard?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:39

Baggio heb ik gekocht als veulen bij een particulier in Friesland. Dat is nu ruim 6 jaar geleden.

Dewi heb ik destijds inderdaad bij een handelaar gekocht, de oudere TW praters weten wel wie Clown

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:54

kalan heb ik bij de buren weg gehaald na dat ik hem een tijdje voor ze had gereden.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:30

Wilgje heb ik gekocht opde manege waar ik toen werkte/reed/stage liep. ze is geboren op de dag dat ik daar begon met stage dat was 19 mei 2003

toen
http://www.jp-tinkers.nl/images/Wilgje/wilgje007.JPG[/img]

en nu is ze alweer 4.5 jaar oud en drachtig van Falcon
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WZNCRBX.jpg

Bandit is gekomen na het verlies van ons veulen Rolex http://www.jp-tinkers.nl/images/memoriam/12oktober028.jpg

tja je miste toch wat het was ineens zo leeg op bepaalde plaatsen in je hartje. dus toen zijn we op verschillende plaatsen gaan kijken en toen kwamen we Bandit tegen , half broer van Rolex meteen en dezelfde blik in de ogen. Hij komt bij ITS vandaan
als veulen :http://www.jp-tinkers.nl/images/Bandit/bandit_young001.jpg
toen we gingen 'kijken' 1.5 jaar oud http://www.mijnalbum.nl/Foto-OZDVTTHO.jpg
en nu als 3 jarige http://www.jp-tinkers.nl/images/Bandit/bandit007.JPG

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:27

Kalisch heb ik eerst een tijdje verzorgd en in 2002 op 2.5 jarige leeftijd van de toemalige eigenaar gekocht. Deze vrouw had haar met 9 maanden oud gekocht bij waarschijnlijk Walter Kloostra.
Bij Kalisch kreeg ik nog het oude paspoort waarin staat dat de vader Rocky is, moeder Lady Bird en moedersvader King William (dus de vader van de paarden van Feeks en HanneRonja). Fokker is mevrouw Voerman uit Hoenderloo.
Nu heb ik me wel laten vertellen door mensen bij NsvT dat je de gegevens in dat oude paspoort soms met een korreltje zout moet nemen.....

Foto's van toen moet ik nog een keer inscannen, in 2000 waren digitale camera's nog niet aanwezig Knipoog

Foto van nu (met drachtig buikje) http://www.mijnalbum.nl/Foto-8F4O4SAA.jpg

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:58

Bessy (Turf) heb ik vandaag precies een zes maanden geleden gekocht bij een particulier niet ver van waar ik woon. Daarvoor had ik stad en land afgereisd op zoek naar een geschikte tinker en via Marktplaats zag ik deze zwarte merrie aangeboden. Ik was op zoek naar een ruin, maar besloot om toch maar te gaan kijken, ze stond zo dichtbij Knipoog
Daar aangekomen was het liefde op het allereerste gezicht! Al bij de eerste aanblik was ik verkocht. Kort daarop de koop rond gemaakt en geen haar op mijn hoofd dat ik haar ooit nog weg doe! Haha!

Oh ja: ze is nu 8 jaar Lachen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:36

Leuk om dat zo allemaal te lezen Haha!

Heb Say bij een bekende handelaar in de buurt gekocht, die dus zeer regelmatig tinkers uit Engeland haalde. Ze stond er nog maar net en ik was opslag verliefd Lovers
Ze was toen 4,5 jr en nog niet veel (positiefs) gewend ...

Op mijn site bij "hoe het begon" 1ste foto's (helaas geen standfoto's Scheve mond) en uitgebreider verhaal Knipoog

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:51

Brian Komt van de Gorterstraat vandaan.(1 week geleden,hihi)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:53

marktplaats en bokt Lachen

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:45

Kiara komt van Lommel van de Tir Nan Og stables van Sandra van Ooien,haar heb ik nu 4 jaar,en Begley Duncan komt van Duitsland,hem heb ik nu bijna 3 jaar.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:56

Ah Begley Duncan van _marlijn en _evelyn hier op bokt Cool

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:25

Ik heb mijn tinker Fastwin van Irish cobs Elshout. Oorspronkelijk komt hij uit Ierland en op 2 jarige leeftijd verhuisd naar Belgie Stal Meadows en daarna naar een particulier. Nu heb ik heb een jaar, en heb nog geen dag spijt gehad van deze keuze! voor foto's: http://home.wanadoo.nl/deborahenlieuwe/

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:46

grid schreef:
Ah Begley Duncan van _marlijn en _evelyn hier op bokt Cool

Yep dat klopt, Haha! ,zou hem niet meer kunnen missen,het is zo'n lekker menneke, Clown .
Hij is net ingereden en pakt het allemaal heel goed op,hij word nu 1 a 2 keer in de week gereden door mijn buurmeisje,daar ik nu 31 weken zwanger ben,maar volgend jaar zomer hoop ik mijn eerste buitenrit op hem te gaan maken.

Groetjes Cindy

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:17

O wat gaat dat toch weer snel zeg Wow! jij nog even geduld dus voor je er op weg kunt ...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:49

Ik heb Tommie gekocht bij een particulier in de buurt van Apeldoorn in september 2004.
Hij was toen 3,5 jaar.
Ik was na de verkoop van Pepper eigenlijk niet van plan om een ander paard te kopen maar ik zag hem op MP staan en was op slag verliefd.
http://i180.photobucket.com/albums/x300 ... mie135.jpg
In eerste instantie mailde ik de eigenaar om te zeggen hoe leuk ik hem vond en om haar veel succes te wensen met de verkoop, maar van het een kwam het ander.
Toen ik hem ging bekijken was ik niet echt impressed, eerlijk gezegd viel ie me nogal tegen Haha! maar gezien zijn brave gedrag en de verhalen van de verkoopster + de foto's waarop te zien was dat er vanalles met hem gedaan was heb ik toch besloten hem te kopen. Ik wilde immers niet weer een verknipt paard hebben Lachen
Zo stond ie er die dag bij Haha!
http://i180.photobucket.com/albums/x300 ... Tommie.jpg
Niet echt om te zeggen actief Lachen

Toen we hem begin oktober ophaalden zag ie er echt om te huilen uit...
http://i180.photobucket.com/albums/x300 ... ommie7.jpg

Intussen is Tommie O'Donnell (omgedoopt alleen Tommie was zo tam) goedgekeurd voor de dekdienst en toch wel ietsje veranderd, hij staat volgens mij een stuk vrolijker in de wereld.
Hij heeft nu 5 nakomelingen en volgend jaar verwachten we er wederom 5.
Sinds een week of wat staat hij in onze voortuin, vanuit mijn kamerraam zie ik hem 24 uur per dag lekker in zijn paddock rondscharrelen, zodra we de weide hier aan de overkant van de weg bemachtigd hebben kopen we er een vriendin voor hem bij, alleen is ook maar alleen hè...

http://i180.photobucket.com/albums/x300 ... ommie3.jpg

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:09

Marsan schreef:
Brian Komt van de Gorterstraat vandaan.(1 week geleden,hihi)

Wat leuk! Die heb ik daar nog gezien! Ik heb Connor gekocht!

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:28

Ow,leuk zeg.....Wij hebben Connor natuurlijk ook gezien.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:25

Ik heb Femke zo'n 8 jaar geleden gekocht in Vaassen,bij de Fam. te Rielle.
Ze was net 3,en ik was meteen verliefd op haar.
(zij kwam ook steeds naar mij toe)

Jinty heb ik zelf gefokt,dus die komt bij mij vandaan. Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:46

Bonny komt uit Bennekom, iets met Boon ofzo, ik kom ze wel eens tegen op springwedstrijden Lachen
Toen ik m kocht, was ie net 1 dag uit ierland....

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:14

Sjim heb ik gekocht bij manege tinte....een manege hier in de buurt. Hij was toen nog maar net in NL (hij komt uit Ierland). Hij zou daar worden ingezet voor de lesjes in de manege. Maar toen ik mijn 1e lesje op hem had was ik gelijk verliefd. Daarna is het eigenlijk heel snel gegaan en heb ik hem gekocht

Hier had ik hem een paar maandjes.... hij was al flink bijgekomen want hij was broodmager.
http://img412.imageshack.us/img412/9135 ... atsng8.jpg

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 07:59

Ik heb Irish bij een particulier vandaan, maar ze komt oorspronkelijk via klootstra uit Ierland.

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:01

Ik heb mijn pony (roxy) bij een handelaar vandaan vast wel bekend bij
veel van jullie mevrouw MELANIE MUTSERS!!! Bij de BN stables..
neem anders even een kijkje op www.bmstables.nl Er was ook een site
tegen de bmstables.. maar weet even niet meer welke dat was.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:10

En Roxy is een tinker?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:39

Ik heb mijn zwartbonte ruin Jaopie van de Weideblick (moeder: Irish Cob Daisy, vader: Friese hengst Remco S.) door een raar toeval gekregen. Ik had altijd Friezen, in het Westen, maar daar is zowat geen land om ze in te laten lopen, dus ben ik naar Drenthe verhuisd in oktober 2003, naar Zuidlaarderveen. De paardenmarkt in Zuidlaren is bekend, en in een nabij cafe zat altijd iedereen (de handelaren en kopers) af te rekenen. Ik ben kunstschilder en mijn paardenschilderijen hingen daar aan de muur, waaronder een schilderij van een bruin platenbonte Tinkerhengst die door de zee rende.
Zat daar een vent met een hoed op, die wilde dat schilderij kopen, want hij fokte zelf met Tinkers.
Zo gezegd zo gedaan, pas toen hij weg was hoorde ik dat dat Arne Jansen (de zanger van de oude hit: Meisjes met rode haren was). Wist ik veel! Omdat ik weer een paard kon hebben, besloot ik na veel dubben, dat het nou eens geen Fries zou worden, want ik hu van allelei soorten bonte paarden en bonte Friezen bestaan dus niet, wel graag veel behang, dus TINKER. Ik wist nog niet veel hier in de buurt, wegens verhuizing, dus belde ik: Arne Jansen op. Misschien had hij "nog wat staan" of wist hij een goed adres? Het ENIGE (nu komt he) dat hij had staan was een kruising Tinker x Fries (zwartbont, een hengstje. Veulentje, een half uur later zou die op Marktplaats te koop gezet worden, met foto. Nou, toen ik die foto zag, was ik verkocht, en het veulen Jaopie ook! Toen die een half jaartje was is Arne hem zelf, samen met zijn vrouw, Mieke, komen afleveren. Inmiddels is Jaopie 3,5 en rijd ik hem lichtjes. Arne Jansen zelf is het helaas anders vergaan: die heeft gistermiddag zelfmoord gepleegd door zich te verhangen! Afschuwelijk. De bewuste foto van Jaopie als veulentje, die toen op Marktplaats stond en waar ik volslagen verliefd op werd, heeft "Indiana Jones" van Indy voor me op Bokt geplaatst, nadat ik een topic had geopend om de verwanten van Jaopie te zoeken. De rest van het verhaal staat daarop!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:45

Ik heb zelf geen Tinker, maar reageer even op bovenstaande.
Terpentijn: wat een verhaal!
Ik weet nog wel dat Arne Jansen een aantal jaar geleden vertelde dat z'n Tinkermerrie drachtig was van een Fries, en dat ie zo benieuwd was naar het veulentje. Ik reed toen op een Tinker bij de Farm & Country Fair in Aalten (was voor school)
Ik denk dat het iets langer geleden is dan jouw Jaopie.
Ik heb dat veulentje bij hem in de wei wel zien lopen; mooi ding!
Toen ik vanmorgen het nieuws hoorde, onvoorstelbaar...
Maar jij veel plezier met Jaopie; ik ga ff de foto zoeken!