[TI] tinkers van de Gadedijk!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Re: tinkers van de Gadedijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:43

Ik heb ook mijn paardj evan de gadedijk.
Hij heet elvis van de gadedijk.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:22

leuk paardje zo te zien aan je avatar, is het de bedoeling dat hij hengst blijft (is hij geboren bij gadedijk?)

verasjouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:25

ons paard heeft ook een tijdje op de gaderdijk gestaan en louse heeft er endurance mee gereden sjouke(sjoukje) van de gaderdijk moeder van anouk, marlee,asley en cupido

verasjouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:32

sorry een typ foutje maylee heet de dochter van sjouke en sjouke komt van de asheuvel daar is ze geinporteerd ui meen ik ierland

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:11

is dat een bruine merrie?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:31

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:07

die stond er ook toen syl er was, of een tinker die erop lijkt, maar dat lijkt me sterk. en weet je ook waar uit engeland?

horsefreak1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:28

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:45

draaakje schreef:
die stond er ook toen syl er was, of een tinker die erop lijkt, maar dat lijkt me sterk. en weet je ook waar uit engeland?

Sjouke heeft inderdaad best wel een poosje bij Gadedijk gestaan. Louise reed zelf met haar en ik geloof dat ze ook gebruikt is voor lesjes wat ik begrepen heb.

Ik heb geen idee waar ze vandaan gehaald zijn. Ze zijn vanuit Engeland naar een handelaar gegaan en vanuit daar zijn ze door de eerste eigenaren (de Asheuvel) gekocht. Ik denk niet dat de handelaar nog weet waar ze vandaan komen...

Dit is een foto van haar helemaal, misschien dat je je haar nu wel herkent Knipoog
http://members.lycos.nl/tinkersite/hpbimg/sjouke.jpg

Cupido de enige mannelijke nakomeling van Sjouke is meeverkocht naar Gadedijk aan de voet van zijn moeder. Helaas leeft hij niet meer, en het zal denk ik altijd een raadsel blijven wat er met hem gebeurt is (op Gadedijk?).

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 06:49

ja haar herken ik nog wel, ze waren er toen in de bak mee bezig. kan het zijn dat louise er zelf ook wedstrijden mee gaan rijden, zoiets kan ik me herinneren. vind haar wel erg mooi, best luxe, en een leuke kleurtje

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:10

Louise reed endurance wedstrijden met haar wat ik ervan weet, misschien ook wel andere wedstrijdjes.
Artikel van Sjouke wat ik toendertijd heb ingescand:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODUXCIL6.jpg

Ze is inderdaad erg luxe gebouwd, en veel mensen vinden het geen tinker maar meer een fries. Ik vind persoonlijk
dat ze wel een tinker is, een luxe tinker, maar wel een tinker. Ze zijn er nou eenmaal in verschillende soorten en maten.
Ze heeft haar gangen ook doorgegeven aan Anouk. Ik ben in 2004 met Anouk naar een stamboekkeuring geweest en daar werden haar gangen enorm geprezen, het hoorde bij een Grai. Als Sjouke bont was geweest hadden mensen denk ik niet zo gauw gezegd dat ze een fries (of gedeeltelijke fries) was.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:12

he, waar ken ik dat van Tong uitsteken ach de meningen verschillen. sylke is in de winter meer tinker als in de zomer vind ik, in de zomer zit ze strak in haar vacht en oogt ze heel luxe, in de winter is het echt een tinker beer.

ik ga binnekort eens proberen contact op te nemen met louise en vragen waar sylke precies vandaan komt. dat weet ze vast nog wel. en als ik een land weet, verkleint dat mn zoek cirkel al. ik heb geluk dat sylke al wat ouder was voor ze bij gadedijk kwam, grotere kans dat mensen haar nog herinneren (zeker omdat ze waarschijnlijk ook voor de kar heeft gestaan)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:57

Ja de meningen verschillen enorm! Ach Anouk is ook vaak uitgemaakt voor "een bonte met een beetje sok". Ik laat ze maar gewoon l*llen. Ik weet wel beter Haha! Sylke vind ik wel een echte tink zo te zien op de foto's in je profiel Knipoog

Ik hoop dat je achter het verleden van Sylke kan komen. Wat ik begrepen heb is dat Louise niet reageert of mailtjes o.i.d. Ik hoop dat het je gaat lukken Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:43

ik had begrijp ik nu het verkeerde mail adres Lachen
ik heb mn vriend laten bellen (ja ik vond het eng Tong uitsteken, vind bellen nooit zo leuk) en nu was louise op vakantie maar over 1,5 week mocht ik een mailtje sturen en dan ging ze kijken of ze het nog op kon zoeken, super dus! ook wel erg leuk dat ze meteen wist welk paard we bedoelde.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:26

Elvis is daar geboren!
Wat ik begrepen had is dat zijn moeder uit ierland is gehaald en toen al drachtig was.
Ben erg blij met hem hij is nu 4 jaar.
Ben pas begonnen met inrijden.
Enja hij heeft ook al die trucjes waar jullie het over hebben alleen rijd ik hem zelf in.
hihi het is een klein spook maar wel een met een goed karakter.

moon1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:17

Mijn tinkermerrie Moonlight van de gadedijk komt daar ook vandaan. Ik heb haar daar 5,5 jaar geleden gekocht. Ze is nu 10,5 jaar. Ze is hartstikke lief en heb eigenlijk nog nooit problemen met haar gehad. Ze heeft wel eens kuren, maar volgens mij heeft elk paard dat wel eens en door consequent maar toch vriendelijk te zijn met rijden kun je zelf ook een hoop verbeteren. Ik rij een beetje dressuur, spring af en toe, zonder zadel is ook geen probleem en een buitenrit maken vindt ze hartstikke leuk. Ook in de omgang is ze heel lief. Vorig jaar is ze in het stamboek omgenomen en heeft een 2e premie gekregen. Ze kwam net wat punten te kort.
Het enige wat ik bij de Gadedijk toen zo raar vond dat ik toen ik gekeken had voor haar wel meteen een aanbetaling moest doen als ik haar wilde hebben, want anders bestond de kans dat ze al verkocht zou zijn, omdat er nog meer mensen voor haar kwamen kijken.
Hier foto`s van haar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OFOKIHED.jpg
Zo zag ze eruit toen ik haar net had gekocht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GHV6QVD.jpg
Zo ziet ze er nu uit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7GGBBHQM.jpg
Nog een.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:26

mooie merrie! dat van die aanbetaling is op zich wel normaal, dan weten ze ook zeker dat je haar op komt halen, en hoeven ze niet bang te zijn dat ze haar "vast houden" voor niets. dat kost hun natuurlijk ook geld, ze moeten eten enz. maar ik snap wel wat je bedoelt, het voelt raar om geld te geven zonder iets mee naar huis te nemen. maar ik had toen wel netjes een bon bij hun gekregen.

moon1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:45

Ik heb ook een bonnetje gekregen, maar daar mmest ik wel zelf om vragen anders had ik niks gekregen.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:48

ik heb mijn haflinger op stoeterij gadedijk gekocht Go jij! Go jij!

ik weet dat ze daar alleen tinkers fokken Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:59

moon1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:00

Mooi hoor!! Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:10

mooie haflinger, heel chique! (leuk dat wit op zn gezicht)